![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Náhodně jsem narazil na tvůj dotaz ,který je už dost starý a proto si myslím ,že jsi závadu zřejmě odstranil. Měl jsem tři Tzr125. Je to super motorka a i v době kdy jedu na jaké koli objemově silnější motorce na ní moc rád vzpomínám. Ovladatelnost podvozek brzdy samá superlativa. To ,že někdo koupí mrtvolu a neumí si ji dát dohromady a potom ze zoufalství na Tzr píše ,že je to špatná motorka je hloupost nic neříkající o údržbě a provozu motorky. Každá motorka chce svoje a to platí bez vyjímky! Ať je to Japonka Italka Němka Angličanka.... Proto chci dát pár rad a zkušeností.
Je důležité používat dobrou zapalovací svíčku já používám Champion OE 091(RN2C) vydrží a nezanáší se pálí dobře i v červeném poli otáčkoměru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Nastavení výfukové přívěry a její funkčnost je jedna z velice důležitých součástí pro správný výkon a zátah motorky. Při otčení klíčku v zapalování musí servo motůrek zabzučet tam a zpět to ,ale nemusí znamenat , že je vše tak jak má být. Kutil domácí u nás v čechách je nevyspitatelný. Za zkušenosti vím , že bzučení je k ničemu když někdo před tebou správně nenastavil přívěpu jako takovou. Motorka sice jede , ale není to ono nemá nástup od 7OOOot/min. No a potom stačí shoda náhod a potká se ti píst s přívěrou a GO vršku motoru je na světě.
Hodně důležitá je hladina benzínu v karburátoru, čistota palivového filtru a nádrže jako takové. Vlastní zkušenost: plechovou nádrž opravovali tak , že na ni navařovaly uchytky a vytahovali ji po havárii. Oxidace která vzniká vlivem jejího dalšího používání odpadávala a zacpala výpustný kohout nádrže, motorka jela,ale ve vyšších otáčkách vynechávala. To že ti motorka vynechává ve vysokých otáčkách si myslím je hladinou v karburátoru jestliže to dělá na jaký koli kvalt, v dá se říct stejných otáčkách ,zvedni o malinko hladinu a zkus ji rozjet nesmíš to přehnat jinak se ti bude přeplavivat karburátor a benzín bude vytékat ven, takže raději méně než více. Musí být v pořádku jazíčkový ventil(planžeta mezi karburátorem a válcem). Někdy pomůže popsazení jehly v šoupátku karburátoru o jeden zoubek výš, vlivem stáří a neustálého dosedání při každém ubrání a přidání plynu múže být vymačkaná.
V horším případě je možnost špatného zapalování ,ale to většinou buď jede nebo nejede zkrátka buď hodí jiskru nebo ne.
Je možné ,že ve vysokých otáčkách kdy jsou vibrace tak veliké neprochází v důležitém spoji elektroinstalace proud, ale to by zřejmě nemělo vliv na stabilní otáčky 11500ot/min jak uvádíš. I když nikdy nevíš co se může stát.
Jinak vzkaz pro ty co tady píšou a hází špínu vlivem svojí hlouposti na jakou koli motorku : Bežte se raději ožrat a vypít si mozek když máte mindrák z vaší blbosti
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Nazdar Martin.