globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přerušovač blinkrů
 
22.7.2008 v 19:51
Jak poznám který přerušovač je bimetal a který elektronik?

ksta.rajce.idnes.cz/Prerusovac/

Ten dvoukolíkový je starý bimetal, a ten tříkolík by měl být elektronický, ale při zapnutých blinkrech bliká hrozně rychle a vydává stejný zvuk jak ten starý.(Měnil jsem vepředu staré blinkry za nové, s menším odběrem, takže mi to skoro neblikalo..)

Přerušovač blinkrů

22.7.2008 v 20:03 | Nahoru | #1
Dvoukolíkovej není bimetal, ale kapaciťák - cvakání dělá nabíjení a vybíjení kondenzátoru. Ale tebe musí zajímat výkon žárovek - dělaj se buď 21W nebo 10W, podle toho jsou napsaný hodnoty na přerušovači. Pokud je na 10W, tak ty 21W neutáhne (bude se jen tak klepat). 21W s 10W pojede hrozně rychle, s 10W+21W tak dvojnásobně rychlejc než normál. Vyzkoušeno osobně (10W cívkáč a pak 21W bimetál).

Už mě napadlo si u kámoše elektronika nechat udělat elektronickej se spínánim tranzistorem a fixní rychlostí bez ohledu na odběr. Má s tim někdo zkušenosti (náročnost, schémátko)?

Přerušovač blinkrů

22.7.2008 v 20:10 | Nahoru | #2
Dvoukolíkový je zátěžový a tříkolíkový je elektronický, ale to neznamená, že když nahradíš dvoukolíkový tříkolíkovým, máš po problému. Když totiž nahradíš klasické žárovky s odběrem 10 nebo 21W LED blinkry, které mají odběr cca 2W musíš tam dát i relé, které je nejen elektronické, ale i s příslušným výkonem. Elektronický přerušovač má i např. Fabia, ale s daným výkonem např. 3x21W. Ty musíš podle schématu zapojit relé, nejlépe s proměnným výkonem např. 1W-100W.
www.quadprofi.cz/e-shop/index.php

Přerušovač blinkrů

22.7.2008 v 21:01 | Nahoru | #3
Aliante> Diky. Měl jsem tam 10W a ted jsem dal dopředu 21W, takze mam na kazde strane 10+21W. Na prerusovaci je napsano:
2(4)x21W+0W...4W
Tak nevim jak to ted resit....

Naposledy editováno 22.07.2008 21:27:22

Přerušovač blinkrů

22.7.2008 v 21:10 | Nahoru | #4
Alfonso> To 2(4)x21W znamená, že tohle relé může ovládat i výstražné blinkry (všechny čtyři najednou). Asi jsi vyměnil původní 21W za 10W, což nemá až tak velký význam. Nejjednodušší budeš mít, když tam vrátíš 21W žárovky. Nebo dát dozadu taky 10W a koupit na to relé (zátěžové nebo elektronické) 2(4)x10W. Zátěžové bude levnější, elektronické by mělo mít větší životnost.
Jsem rád, když můžu pomoct.

Přerušovač blinkrů

22.7.2008 v 22:01 | Nahoru | #5
Aliante>Diky za pomoc, mozna nekdy dokoupim jeste dozadu ty 21W a pak to bude fungovat tak jak ma...

Naposledy editováno 22.07.2008 22:11:41

Přerušovač blinkrů

23.7.2008 v 01:25 | Nahoru | #6
Kdyz uz je tu tohle tema...

za predpokladu, ze mi mechanik vrati motor s tim, ze uz bude fungovat (sel rozpulit, neco tam rachtalo a neudrzel se v behu, asi tam neco nekde prasklo, mozna pistni krouzek, nevim moc se v tom nevyznam).

Mam starou CZ 175 z roku 78. Je to prestavba, predchozi majitel pridelal blinkry. Problem je v tom, ze na volnobeh bliknou jednou za uherak. Rychlost blikani je zavisla na otackach motoru - na volnobeh skoro vubec, za jizdy normal, pri vytocenem motoru se pak muzou zblaznit. Je nejaka sance to vyresit, ma to neco spolecneho s tim, co jste tu zatim napsali? Dik za odpovedi.

Přerušovač blinkrů

23.7.2008 v 10:23 | Nahoru | #7
Veveri> Je u CZ baterie? Nebo je to jako pionýr? Pokud tam baterie není a ten předchozí majitel připojil blinkry přímo na alternátor(dynamo), tak se toho nezbavíš. P.S. Dobijení je zajištěno alternátorem nebo dynamem?

Přerušovač blinkrů

8.8.2008 v 22:33 | Nahoru | #8
Aliante> Baterie, alternator... a kam to pripojil tezko rict, v tech kabelech je tam takovej bordel, ze jsem to radsi nerozebiral, uz bych je znovu neslozil a predelavat se mi cela elektrika nechtela.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist