Konkrétně se mi jedná o supersport a ještě líp o litr, pokud v tom je teda rozdíl...
Jeden servisák mi řekne co 5 tisíc, druhej že je lepší u takovýhle motorky a sportovní jízdy co 3 tisíce, tak jsem z toho jelen
Zajímaly by mě názory a zkušenosti z praxe, dle využívání sportovní motorky jako je ZX-10R, jakože třeba - "výrobce uvádí každejch 10tis.km nebo každej rok, ale je dobrý to měnit třeba už po 5ti tis.km při razantnějším používání stroje" atd.
Díky za názory a zkušenosti
Naposledy editováno 22.07.2008 11:27:49
Biker15>To si děláš kozy?!
Ne ne ne, kozy si dělám jinde a jindy
Manuál mám v angličtině a ani bych to v něm nehledal. Jde mi o zkušenosti, atd. Je jasný že asi si žádá jinou výměnu motor co je v nějaký pohodový motorce na kochačky přírodou a něco jinýho když se často pohybuje přes 10tis.ot/min.
Naposledy editováno 21.07.2008 17:00:02
V servisech sem se ovsem dovedel ruznorode zajimavosti. I ze tam patri olej asi za 600 litr co musej objednat, bo holt mam uz vykonnou stihacku, tak se nemam divit.
Nicmene ted sem menil po 8mi, davam tam polosynt 10W40 neco kolem 200,-Kc, dal sem tam predtim Motul 5100 Ester a ted tam mam Denicol.
Bracha ma taky po 12000 na Firebladu 98, ZX9 mela po 6tis. Asi taky zalezi jak tomu davas.
Bubrak ZX10R>Manual na ZX10R rika 12000 km. Olej 10W40 a API SE. To maj snad vsechny oleje.
V servisech sem se ovsem dovedel ruznorode zajimavosti. I ze tam patri olej asi za 600 litr co musej objednat, bo holt mam uz vykonnou stihacku, tak se nemam divit.
Nicmene ted sem menil po 8mi, davam tam polosynt 10W40 neco kolem 200,-Kc, dal sem tam predtim Motul 5100 Ester a ted tam mam Denicol.
Bracha ma taky po 12000 na Firebladu 98, ZX9 mela po 6tis. Asi taky zalezi jak tomu davas.
Nepřipadá ti polosynteza trochu humus na supersport ? A taky jsem slyšel že je dobrý jezdit na stejnej olej a ne to při vyměnach zaměňovat za jinou značku. Je na tom něco pravdy ? Prej ten motor na to je zvyklej co měl před tím...
Dave Reza>Bubrak ZX10R>Manual na ZX10R rika 12000 km. Olej 10W40 a API SE. To maj snad vsechny oleje.
V servisech sem se ovsem dovedel ruznorode zajimavosti. I ze tam patri olej asi za 600 litr co musej objednat, bo holt mam uz vykonnou stihacku, tak se nemam divit.
Nicmene ted sem menil po 8mi, davam tam polosynt 10W40 neco kolem 200,-Kc, dal sem tam predtim Motul 5100 Ester a ted tam mam Denicol.
Bracha ma taky po 12000 na Firebladu 98, ZX9 mela po 6tis. Asi taky zalezi jak tomu davas.
Nepřipadá ti polosynteza trochu humus na supersport ? A taky jsem slyšel že je dobrý jezdit na stejnej olej a ne to při vyměnach zaměňovat za jinou značku. Je na tom něco pravdy ? Prej ten motor na to je zvyklej co měl před tím...
prackarr>Dave Reza>Bubrak ZX10R>Manual na ZX10R rika 12000 km. Olej 10W40 a API SE. To maj snad vsechny oleje.
V servisech sem se ovsem dovedel ruznorode zajimavosti. I ze tam patri olej asi za 600 litr co musej objednat, bo holt mam uz vykonnou stihacku, tak se nemam divit.
Nicmene ted sem menil po 8mi, davam tam polosynt 10W40 neco kolem 200,-Kc, dal sem tam predtim Motul 5100 Ester a ted tam mam Denicol.
Bracha ma taky po 12000 na Firebladu 98, ZX9 mela po 6tis. Asi taky zalezi jak tomu davas.
Nepřipadá ti polosynteza trochu humus na supersport ? A taky jsem slyšel že je dobrý jezdit na stejnej olej a ne to při vyměnach zaměňovat za jinou značku. Je na tom něco pravdy ? Prej ten motor na to je zvyklej co měl před tím...
never ending story
Dave Reza>Biker15>To si děláš kozy?!
Ne ne ne, kozy si dělám jinde a jindy
Manuál mám v angličtině a ani bych to v něm nehledal. Jde mi o zkušenosti, atd. Je jasný že asi si žádá jinou výměnu motor co je v nějaký pohodový motorce na kochačky přírodou a něco jinýho když se často pohybuje přes 10tis.ot/min.
Každej motor si žádá přesně to, co uvádí jeho výrobce v manuálu, tak by jsi to v něm měl hledat. Ale má poznámka byla mířena spíše tím směrem, že se takto ptáš na olej s takovým motoparkem, který máš u nicku.
Biker15>Dave Reza>Biker15>To si děláš kozy?!
Ne ne ne, kozy si dělám jinde a jindy
Manuál mám v angličtině a ani bych to v něm nehledal. Jde mi o zkušenosti, atd. Je jasný že asi si žádá jinou výměnu motor co je v nějaký pohodový motorce na kochačky přírodou a něco jinýho když se často pohybuje přes 10tis.ot/min.
Každej motor si žádá přesně to, co uvádí jeho výrobce v manuálu, tak by jsi to v něm měl hledat. Ale má poznámka byla mířena spíše tím směrem, že se takto ptáš na olej s takovým motoparkem, který máš u nicku.
Nikdy jsem si to sám nedělal
Teď to chci změnit na domácí servis, protože stejně je furt všude natřískáno a nebavěj me čekací lhůty Radši se teda ptám lidí kteří už mají praxi
Já osobně značky olejů nestřídám, ale je to šuma fuk, když to vystřídáš.
Biker15> nemyslel jsem to ve zlém. V podstatě u ZX-10R už napsal vše Bubrak, jen snad, že manuál říká buď jednou ročně, nebo každých 12000km, co příjde dřív. Nezapomeň taky vyměnit olejový filtr, ale to je asi jasný.
Já osobně značky olejů nestřídám, ale je to šuma fuk, když to vystřídáš.
Jj, filtr jsem zvyklej měnit při každým oleji už z aut kde si to dělám sám, takže to je asi jasný jak jsi již uvedl
Každopádně dneska teda radši kouknu do anglickýho manuálu a třeba něco počeštím a pro jistotu to budu měnit častějc
K ceně motorky je 2ka za olej a filtr zanedbatelná položka, tak ať si radši smlsne častějc na novým mazivu
Dave Reza>Biker15> nemyslel jsem to ve zlém. V podstatě u ZX-10R už napsal vše Bubrak, jen snad, že manuál říká buď jednou ročně, nebo každých 12000km, co příjde dřív. Nezapomeň taky vyměnit olejový filtr, ale to je asi jasný.
Já osobně značky olejů nestřídám, ale je to šuma fuk, když to vystřídáš.
Jj, filtr jsem zvyklej měnit při každým oleji už z aut kde si to dělám sám, takže to je asi jasný jak jsi již uvedl
Každopádně dneska teda radši kouknu do anglickýho manuálu a třeba něco počeštím a pro jistotu to budu měnit častějc
K ceně motorky je 2ka za olej a filtr zanedbatelná položka, tak ať si radši smlsne častějc na novým mazivu
jak jsem psal...řídil bych se manuálem když vyměníš dřív nic se nestane, nicméně mi přijde zbytečné měnit vyloženě často. Kamoš má VTR a v manuálu je psaný měnit po 12 tis nebo po roce. Já měním po 10 tis, ale on mění po 5 tis, a to jezdí bežným stylem, žádnej okruh. V tomto případě mi to přijde jako zbytečně vyhozené peníze.....
Suzuki mají psané tuším 6 tis km
Stařec>Biker15> a logicky vyrobce predepsal olej na dany typ a pokud jeste jinak tak selskym rozumem je tam vysoka teplota vysoky vykon mel by mit vysokou mazaci schopnost a nepenivy a na netu je fsechno lol
na základě tvejch podnětů a zkušeností jsem prostudoval manuál kde výrobce doporučuje výměnu každejch 12tis.km nebo 1 ročně a olej 10W-40 a rozhodl jsem se že to budu měnit každejch 6 tis.km a dám tam Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 myslím že nic lepšího moji Kawárnu nemůže potkat
dave-lister>Tak tam nalej co doporučuje výrobce. Sice je hezký že tam naleješ nejdražší Castrol ale 10W 50 je něco jinýho než 10W 40.
no teď jsem na vážkách, protože jeden člověk mi řiká ať tam dám ten 10W-50 že to víc ochrání motor při častějším využívání režimu vyšších otáček a druhej zas řiká že bude hlučnější motor a není to prej dobrý na spojku
Naposledy editováno 22.07.2008 09:56:06