už dlouho přemýšlím co s sebou pro případ proražení pneu vozit, přeci jen pneuservis není vždy poruce nebo podle zákonů schválnosti je zavřený. Hned na začátek bych měl říct, že mi jde jen o dojetí na určené místo popřípadě se všim co k tomu patří(menší rychlosti, snažit se co nejmíň zatěžovat). A tak jsem hledal, kupodivu tady na foru jsem toho moc nenašel (možná neznám to správné kouzelné slovo ), nicméně našel jsem tři "nejpoužívanější" způsoby:
Tyre Sealant
Popis: Malý, ale velmi výkonný kompresor použitelný nejen pro čtyřkolky, ale i pro moto. Sada je uložena v solidním plastovém pouzdru o velikosti 19x19cm, které ho dokonale chrání před poškozením. V pouzdru je kromě kompresoru na 12V s pracovním tlakem až 21bar také několik variant přípojných kabelů přímo na baterii, nebo do autozapalovače a 45cm dlouhá hadička s bezbečnostním připojením na ventilek. Sada navíc obsahuje 237ml opravného roztoku Tyre Sealant.
Video Tyre Sealant v akci
Antipich
Popis:Aerosolový přípravek na opravu a nafouknutí poškozené pneu.
Vlastnosti:Určený pro pneumatiky s duší i bezdušové. Umožňuje ujetí stovek km před definitivní opravou. Použitý LATEX nesnižuje užitnou hodnotu pneumatiky. Tlak v nádobce je dostatečný pro nafouknutí všech druhů pneumatik automobilů i motocyklů.
Knoty
Sada na opravu pneu. Vše potřebné by mělo být v setu. Obsahem některých balení jsou i dvě bombičky a redukce na ventilek. Každá z těchto bombiček by podle prodejce měla být schopna nafouknout pneu na jeden Bar.
Knoty v akci
Schválně jsem uvažoval o možnostech které obsahují i prostředek na nafouknutí pneu. Popravdě znám mnohem příjemější věci co se daj dělat ve tři hodiny ráno, než schánět někoho s kompresorem či tlačit moto na nejbližší benzínku
Přidáno později:
Ultraseal
UltrasealTM je přípravek pro komplexní ošetření pneumatik, prodloužení jejich životnosti a prevenci proti píchnutí.Prý je schopen okamžitě utěsnit průpich až do 12,5 mm!
Cargol
Rozšířená sada, která umožňuje opravit nebo pouze dofouknout pneumatiku.
Vyjměte hřebík nebo špičatý předmět.
Zašroubujte Cargol do propíchnuté díry tak, aby směřoval kolmo ke kolu.
Zašroubujte ho až nadoraz.
Ulomte zbývající vrchní část Cargolu. Díra je ucpaná.
Jak dofouknutí, tak oprava pneumatiky jsou velmi jednoduché a nezaberou více než 2 minuty
Video cargol v akci Potěšeni budou i ti kteří mají rádi Fatboy slim
Chtěl bych se tedy zeptat na zkušenosti s těmito druhy oprav popřípadě na jiné vyzkoušené postupy.
Pokud Vás napadají ještě jiné přípravky které nevyžadují servis, sem s nimi přidáme
Dík Lox
Edit: Chyby(moc)
Naposledy editováno 31.07.2008 15:33:04
tr1>Ja si nechal dat na radu prodejce do pneu nejaky preventivni sajrajt a taky se me to vyplatilo. Jiz 2x jsem ze zadniho kola vyndaval zhruba 2 cm dlouhy hrebik a nikdy nebylo potreba kolo ani dofukovat. Pravda stoji to sice asi 700-800 kc navic, ale myslim si, ze nez mit nejake starosti na cestach, to je radeji obetuji. Ve stredu jedu konecne na vymenu pneu a zase si to tam necham napumpovat, tak ti kdyztak muzu zjistit jak se to presne jmenuje.
de o ultraseal ale nejak me to nenadchlo malickou dirku kterou sem mel v pneu to enbylo schopny zacelit. takze ucinost je asi pripad od pripadu...
tr1>Ja si nechal dat na radu prodejce do pneu nejaky preventivni sajrajt a taky se me to vyplatilo. Jiz 2x jsem ze zadniho kola vyndaval zhruba 2 cm dlouhy hrebik a nikdy nebylo potreba kolo ani dofukovat. Pravda stoji to sice asi 700-800 kc navic, ale myslim si, ze nez mit nejake starosti na cestach, to je radeji obetuji. Ve stredu jedu konecne na vymenu pneu a zase si to tam necham napumpovat, tak ti kdyztak muzu zjistit jak se to presne jmenuje.
nejmenuje se to nahodou UltraSeal, nebo tak nejak podobne?? takova modra sracka to je, ne?
www.ultraseal.cz/
Vždycky jsem ho vozil ssebou, na benzínce se dá pořídit od 180 - 250 korun dle firmy, nicméně funguje spolehlivě. Píchneš, nasadíš hadičku, napereš do do gumy a ihned bys měl jet několik kilometrů asi 50 km/h, aby se lepící hmota v pneumatice rovnoměrně rozprostřela. Po té dofouknout na normální tlak a už tomu můžeš naložit klidně až do červenýho, je to v pohodě pro běžný píchance, pokud teda nemáš v gumě díru na tři prsty, to by asi neklaplo lol
Jinak už jsem to použil, dojezdil jsem na tom v pohodě gumu až do výměny, bez problémů sportovní jízdou se špekem na tandemu, takže já jsem jedině pro sprej, tahat ssebou kompresor je divný lol , jen pozor, kamarád to měl v brašně na vétéčku blízko výfuku a ono se tomu asi v teple moc nelíbí. Ozvalo se "bum" a brašna byla na sračky i se sprejem a dalšíma věcma, takže nedávat k vejfukům!
Knoty jsou výborné, ale neřeší problém u dušových kol.
Naposledy editováno 21.07.2008 16:58:23
ale pokud sem dobre pochopil reklamni pindy na to tak by to melo udelat povlak rovnomernej po cely vnitrni strane pneu.neudela takze to resi je pichnuti primo behounu v siri +- 5 cisel v predni 120ce.... takze ultraseal dalsi endavam a prechazim na sprej knoty nebo neco takovyho.
Naposledy editováno 24.07.2008 13:11:36
jinak já sebou vozim antipich od motulu už několik let a zatím jsem ho nepotřeboval, tak jsem zvědavej jestli bude fungovat až ho fakt potřebovat budu :) nemáte někdo zkušenost s trvanlivostí?
jinak o tom, že někomu bouchl v podsedlovce jsem už taky párkrát slyšel.. mam ho zabalený v hadru aby se plechovka o nic nedřela, což snad byla příčina u těhle případů..
pre trpezlivych aj s cca 9minutovym videom :)
Naposledy editováno 30.07.2008 16:48:06
takže antipich nevím jaká značka ale zkoušeli sme dva a totálně nahovno neutěsnilo to nic ... ani po půl hodině co mi něco vystříklo na zem to netuhlo na vzduchu ...
nakonec sem do guma narval šourbek a jel na Prahu... celá podsedlovka ohozená od antipichu co utíkal přes ten šroubek
"ultrasel" zkušenost celkem dobrá ...testoval sem dva spreje na dvou gumách a fungovalo to jak mělo i na poměrně velkou díru takže celkem fajn věc (když ti nebouchne v podsedláku teplem lol lol )
nejlepší je jak to mám já a shodli sme se i více lidech
vozit knoty a bombičky na nafouknutí pneu
oprava rychlá drží to výborně dá se s tím i dlouho jezdit ale spíš pak doporučuju jít někam do pneuservisu nebo si to udělat doma sám a to vytáhnout knout a zalepit to "hříbkem" a drží to jak židovká vírá (takhle mám najeto cca 2000km) l
Naposledy editováno 30.07.2008 17:11:53
sundá se guma z kola, díru vyčistíš a pokud není kulatá tak jí pomocí pilníčku vytvaruješ, potom vnitřek se vyčistí v místě díry a šmirglem zdrsní a vybereš příslušnou velikost hříbku pro díru.
Dírou se protáhne část hříbku a spodek se přiletí na zdrsnělou část a za ten drátkem se pořádně vytáhne dokud se neutrhne zbytek se uřeže jako u knotu
Naposledy editováno 30.07.2008 23:10:58