globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte
 
17.7.2008 v 15:01
Zdar motorkáři chci si koupit DRZ400 a potřeboval bych poradit na co si dávat pozor při koupi jestli je to dobrá volba jaké s tím máte zkušenosti???Předem dík za rady
Majkl

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

17.7.2008 v 15:38 | Nahoru | #1
Při koupi prohlížet asi normální věci jak u jiných jednoválcových endur. Motorově/mechanicky jsou ty motory extrémně tiché, takže neporovnávat s Husabergem, ale spíš s Hondou XR400 apod ;) Pořád jsou ale hlučnější než kterákoliv silniční motorka, tak zas zbytečně nepanikařit, jestli to neznáš ;)
Nemůžu si vybavit žádnou typickou závadu odhalitelnou předem.. Na fórech jsem si četl na co DR-Z odcházejí - na selhavší napínák rozvoďáku, spadlej ventil (originály jsou svařované ze dvou dílů), netěsnící/nenaolejovanej air filtr. Taky může sáknout vodní pumpa. U pár kusů se povolila matice primáru a pak to rachtalo, takže se preventivně zalepovala. Nic ztoho s mě ale nestalo.
Dál pastorek, teda matice která ho zajišťuje má sklon se povolovat, když to nastane tak se hřídel pastorku povysune a začne z toho cákat olej, to jsem si vyzkoušel :) Mohl jsem si za to ale sám protože jsem matici špatně zajistil, pak už se to neopakovalo.
Pokud se s tím jezdí tak hrozí jednak zadření kvůli nedostatku oleje a taky se nějak poškodí dvojkový kolečko.
Ale to je nejhorší scénář, protože kapajícího oleje si hned všimneš.

Jinak v sérii je DR-Z 400S a SM hodně slabý, často se provádí úprava airboxu a trysek.. takže kdybys natrefil na některé co má upravenou sací díru do airboxu na 10x10 cm tak to je ok.. Větší už je špatně, to taky někteří experti dělají.

Podvozek klasika, zkontrolovat vůle a hladkej chod. Vzadu vzniká velmi rychle vůle ve spodním čepu centrálu.
Spojka musí jít úplně lehce jedním prstem, jinak je rezavé/špinavé/roztřepené lanko.

Co se týče výkonu tak naprosto sériové DR-Z 400S a SM by se mělo zvednout přidáním plynu na 1, DR-Z400E na 2 až na 3, podle převodu.

Olej je doporučený měnit v polovičním intervalu (3000) než je předepsaný (6000). Týpek si nechal vyjetej otestoval a bylo zjištěno že byl už hodně "opotřebenej"

Jinak vlastnosti - já mám nejlehčí verzi, jako E ale bez startéru a rok jsem s ní spokojen. Je to vpodstatě jak ostrý enduro typu WR450F apod, akorát míň vibruje, je trochu slabší, ale má delší intervaly.
Největší nevýhodu DR-Z vidím v krátkým rozpětí převodovky a absenci šestky. Díky tomu jde napřevodovat dobře jen na jednu oblast využití.
Jestli budeš mít ale třeba SM tak to je bez problémů, prostě si to dáš do rychla. Horší je to u endura, kdy po tom chceš dobrý vlastnosti v terénu ale zároveň abys někam dojel po silnci... to je pak těžký. Mě ale vyhovuje spíš rychlejší převod, mám momentálně 15-46. Sériový u S je tuším 15-44, u E je 14-47 (maximálka 110, cca) Někteří jezdí dokonce 13-52, ale to už mě přijde brutál.
Max otáčky motoru jsou 10.000.. cestovní brblačka je 5500-6500, to mě to se stávajícím převodem jede zhruba 90-100

Skutečný výkon naměřený na brzdě bývá u S a SM kolem 31-35 koní, u E 40. E se od S liší karburátorem, kompresí, vačkama a výfukem.

Naposledy editováno 17.07.2008 15:46:35

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

17.7.2008 v 16:15 | Nahoru | #2
Vespa> Díky moc za radu Nevíš náhodou o nějakym odkazu kde by psali o tom něco pěknýho? Rozmýšlel jsem se mezi DR nebo WR ale vzhledově to vyhrálo DR-ko a vzhledem ke značce který fandim tak mi volbu trochu usnadnila zatim dikec mej se cus
Majkl

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

17.7.2008 v 16:24 | Nahoru | #3
Lachim> největší studnice znalostí o DR-Z je asi
www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php
Bohužel jen v angličtině.. u nás moc DR-Z není, ale v Americe jsou hrozně populární.

Jestli to chceš do terénu tak pozor, DR-Z 400S váhově je úplně jiná kategorie než WR450F.. tomu se blíží DR-Z 400E nebo to moje (mimochodem na prodej)

Jinak já pokud bych si dneska kupoval nový čtyřtaktní enduro tak se rozmýšlím mezi CRF450X a 450EXC

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

17.7.2008 v 16:29 | Nahoru | #4
Jo ale aby DR-Z 400E nebylo moc dobrý tak tam nenamontovali termostat a větráček na chladiče.. takže si musíš hlídat teplotu a zakrývat chladiče v zimě

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

17.7.2008 v 18:07 | Nahoru | #5
Ahoj ,měl jsem tři roky SMko a bez problémů ,na blbnutí po okreskách paráda

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

20.7.2008 v 11:34 | Nahoru | #6
Vespo pises ze E se od S liší karburátorem, kompresí, vačkama a výfukem.
Opravdu ma Ecko i jine vacky + kompresy? (to by musela mit i jinej pist hlavu? )

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

20.7.2008 v 19:01 | Nahoru | #7
z-x-r> jj, vačky má jiný a má akorát nižší těsnění pod hlavou než S. Ale prý ta vyšší komprese téměř není znát (psal to ladič co tuní DR-Ztka)
Ještě má Ečko řídící jednotku s o 500ot. vyšším omezovačem, ale to je podle mě taky k ničemu, tak vysoko to nemá cenu točit.

A samo se liší komponentama jako plastová nádrž, jinej podsedlák (bez výztuhy blatníku - pěkně nahouby, nejde tam dát nosič)

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

20.7.2008 v 19:46 | Nahoru | #8
Vespa> Sice mam jeste dost casu - ale uz tak premyslim, co za endurko nebo motarda koupim v 18ti. Ty DRZka se me libi, ale zajimalo by me, jak je ta ostra verze narocna na servis, chtel bych to na normalni jezdeni, lehci teren, obcas nejaka delsi vyjizdka, tak abych nemusel nekde po ceste menit olej a serizovat ventily Nebranil bych se i necemu vykonnejsimu, ale jak rikam, nechci neco vylozene ostreho Co myslis?

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

20.7.2008 v 20:08 | Nahoru | #9
Johnyppe> na to že má "ostrý" chování tak náročná není.. předepsaný interval oleje je u S 6000 km a u E 3000 km, ale měnil bych S 3000 a E 2000, z důvodů který píšu nahoře.
Ventily se nastavujou podložkama, takže jeich sežízení je složitý a drahý, ale dlouho tak vydrží a seřizovat nepotřebujou třeba 20.000 km
Nicméně ani ty takzvaný ostrý endura nejsou žádná tragédie, oni to výrobci schválně nadsazujou.

Pro tvoje zamýšlený použitý bych ale radši volil nějakou pěknou Husqvarnu TE610E, je silnější a rychlejší a ty kila navíc v lehčím terénu vůbec nevadí. DR-Z má moc krátkou převodovku.

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

20.7.2008 v 22:33 | Nahoru | #10
Diky za odpoved. Po te Husce jsem se dival, ale ona se vyrabela jenom do r. 2000 a pak uz konec, ne? Protoze nevim, jestli se bude jeste dat sehnat nejaka slusna, budu se po ni divat cca za dva roky, takze uz to budou starsi stroje. A u ni je to jak se servisem? Podobne jak DRZ?

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

20.7.2008 v 22:58 | Nahoru | #11
Johnyppe> není zač :)
Huska se myslím vyráběla dýl, viz
www.motorkari.cz/motobazar-husqvarna-te-610-.30508.html
Ta má interval tuším 5000 km.

Za dva roky by už ale mohly být ojetiny těch nových KTM LC4 690, a to bude určitě dobrá káva ;)

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

24.7.2008 v 17:40 | Nahoru | #12
Vespo je jeste nejakej jinej ekvivalent ke drz400e? wr400? klx300?
Jak je to s tema znackama spz ale do terenu myslim je to k nicemu.
Zarazi me docela ceny ojetin u DRZ a jejich stav
Neni ta ridici jednotka u Ecka taky jinak natavene diky tem ostrejsim vackam?

Pocital si kolik by tak vychazela cenove prestavba motoru Ska nebo SM na ostre E?
Karbec
Vacky
Vyfuk

Dale tu byl nejakej link na upravu karbecu na youtubu + veci nasavaci dira sani jak se to projevi?
Testl si to?

Chci si koupit DRZ400 S,SM poraďte

27.7.2008 v 19:11 | Nahoru | #13
z-x-r> třeba letošní KTMky EXC jsou ještě kultivovanější (prakticky nevibrujou a jedou odspoda bez cukání), ale jsou mnohem dražší a náročnější Jízda na nich je ale stejně příjemná jak na DR-Z

DR-Z si cenu drží víc, protože má vyhlídky na mnohem delší život než ostrý endura. Ečka jsou v 99% jetý v terénu a je to na nich vidět, to se nedá nic dělat.

Přestavbu na E jsem nepočítal, u nás by to vyšlo na ranec, jedině objednat díly z USA.. zapátrej na http://www.thumpert...splay.php?f=25[/url] hledej FCR, 3X3 mod atd

úprava airboxu a přetryskování je tady:
[url]
prý je to znát dost, já mám ostré tak nemůžu posoudit.. ale když porovnám to moje se sériovým S tak to je takový ospalý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist