Majkl
Nemůžu si vybavit žádnou typickou závadu odhalitelnou předem.. Na fórech jsem si četl na co DR-Z odcházejí - na selhavší napínák rozvoďáku, spadlej ventil (originály jsou svařované ze dvou dílů), netěsnící/nenaolejovanej air filtr. Taky může sáknout vodní pumpa. U pár kusů se povolila matice primáru a pak to rachtalo, takže se preventivně zalepovala. Nic ztoho s mě ale nestalo.
Dál pastorek, teda matice která ho zajišťuje má sklon se povolovat, když to nastane tak se hřídel pastorku povysune a začne z toho cákat olej, to jsem si vyzkoušel :) Mohl jsem si za to ale sám protože jsem matici špatně zajistil, pak už se to neopakovalo.
Pokud se s tím jezdí tak hrozí jednak zadření kvůli nedostatku oleje a taky se nějak poškodí dvojkový kolečko.
Ale to je nejhorší scénář, protože kapajícího oleje si hned všimneš.
Jinak v sérii je DR-Z 400S a SM hodně slabý, často se provádí úprava airboxu a trysek.. takže kdybys natrefil na některé co má upravenou sací díru do airboxu na 10x10 cm tak to je ok.. Větší už je špatně, to taky někteří experti dělají.
Podvozek klasika, zkontrolovat vůle a hladkej chod. Vzadu vzniká velmi rychle vůle ve spodním čepu centrálu.
Spojka musí jít úplně lehce jedním prstem, jinak je rezavé/špinavé/roztřepené lanko.
Co se týče výkonu tak naprosto sériové DR-Z 400S a SM by se mělo zvednout přidáním plynu na 1, DR-Z400E na 2 až na 3, podle převodu.
Olej je doporučený měnit v polovičním intervalu (3000) než je předepsaný (6000). Týpek si nechal vyjetej otestoval a bylo zjištěno že byl už hodně "opotřebenej"
Jinak vlastnosti - já mám nejlehčí verzi, jako E ale bez startéru a rok jsem s ní spokojen. Je to vpodstatě jak ostrý enduro typu WR450F apod, akorát míň vibruje, je trochu slabší, ale má delší intervaly.
Největší nevýhodu DR-Z vidím v krátkým rozpětí převodovky a absenci šestky. Díky tomu jde napřevodovat dobře jen na jednu oblast využití.
Jestli budeš mít ale třeba SM tak to je bez problémů, prostě si to dáš do rychla. Horší je to u endura, kdy po tom chceš dobrý vlastnosti v terénu ale zároveň abys někam dojel po silnci... to je pak těžký. Mě ale vyhovuje spíš rychlejší převod, mám momentálně 15-46. Sériový u S je tuším 15-44, u E je 14-47 (maximálka 110, cca) Někteří jezdí dokonce 13-52, ale to už mě přijde brutál.
Max otáčky motoru jsou 10.000.. cestovní brblačka je 5500-6500, to mě to se stávajícím převodem jede zhruba 90-100
Skutečný výkon naměřený na brzdě bývá u S a SM kolem 31-35 koní, u E 40. E se od S liší karburátorem, kompresí, vačkama a výfukem.
Naposledy editováno 17.07.2008 15:46:35
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Majkl
www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php
Bohužel jen v angličtině.. u nás moc DR-Z není, ale v Americe jsou hrozně populární.
Jestli to chceš do terénu tak pozor, DR-Z 400S váhově je úplně jiná kategorie než WR450F.. tomu se blíží DR-Z 400E nebo to moje (mimochodem na prodej)
Jinak já pokud bych si dneska kupoval nový čtyřtaktní enduro tak se rozmýšlím mezi CRF450X a 450EXC
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Ještě má Ečko řídící jednotku s o 500ot. vyšším omezovačem, ale to je podle mě taky k ničemu, tak vysoko to nemá cenu točit.
A samo se liší komponentama jako plastová nádrž, jinej podsedlák (bez výztuhy blatníku - pěkně nahouby, nejde tam dát nosič)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Ventily se nastavujou podložkama, takže jeich sežízení je složitý a drahý, ale dlouho tak vydrží a seřizovat nepotřebujou třeba 20.000 km
Nicméně ani ty takzvaný ostrý endura nejsou žádná tragédie, oni to výrobci schválně nadsazujou.
Pro tvoje zamýšlený použitý bych ale radši volil nějakou pěknou Husqvarnu TE610E, je silnější a rychlejší a ty kila navíc v lehčím terénu vůbec nevadí. DR-Z má moc krátkou převodovku.
Huska se myslím vyráběla dýl, viz
www.motorkari.cz/motobazar-husqvarna-te-610-.30508.html
Ta má interval tuším 5000 km.
Za dva roky by už ale mohly být ojetiny těch nových KTM LC4 690, a to bude určitě dobrá káva ;)
Jak je to s tema znackama spz ale do terenu myslim je to k nicemu.
Zarazi me docela ceny ojetin u DRZ a jejich stav
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Neni ta ridici jednotka u Ecka taky jinak natavene diky tem ostrejsim vackam?
Pocital si kolik by tak vychazela cenove prestavba motoru Ska nebo SM na ostre E?
Karbec
Vacky
Vyfuk
Dale tu byl nejakej link na upravu karbecu na youtubu + veci nasavaci dira sani jak se to projevi?
Testl si to?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
DR-Z si cenu drží víc, protože má vyhlídky na mnohem delší život než ostrý endura. Ečka jsou v 99% jetý v terénu a je to na nich vidět, to se nedá nic dělat.
Přestavbu na E jsem nepočítal, u nás by to vyšlo na ranec, jedině objednat díly z USA.. zapátrej na http://www.thumpert...splay.php?f=25[/url] hledej FCR, 3X3 mod atd
úprava airboxu a přetryskování je tady:
[url]
prý je to znát dost, já mám ostré tak nemůžu posoudit.. ale když porovnám to moje se sériovým S tak to je takový ospalý.