globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak se vše na Dubé asi stalo..
 
14.7.2008 v 19:50
protože nechci dohadama zaplacavat hlavni vlakno o Michalovi zalozil sem tuto diskusi. Dnes jsem mel prac. cestu kolem mista nestesti, tak mi to nedalo a misto sem si dukladne prohledl a nafotil. Je tu nekolik rozporuplnych veci..
Předchozí
1 2 3
Následující

Jak se vše na Dubé asi stalo..

17.7.2008 v 11:24 | Nahoru | #61
Čauký lidičky, nedá mi to nenapsat, ať se stala chyba kdekoliv, zas je jeden lidskej život zbytečně v háji. To že Michala nikdo nenašel hned je špatný, ale vysvětlitelný, domorodci už nekoukají pod každý odřený strom, protože houkačky RZS s hačičů jsou tam denně i několikrát, zastavit kdekoliv je skorem sebevražda jen s tím že člověk zastaví u každého orvaného stromu aby se podíval co je pod tím.
Ad termovize - koukám že je tam mostek, mohlo to být tak blbě v zákrytu, mohla mašina letět zleva stromů on pod ten mostek a tělo mohlo sjet níže až po přívalákách o den po skončení pátrání termovizí. Hlášen byl jiný směr jízdy.

Bydlím kousek před Liběchovem (ta vaše oblíbená rovinka od Mělníka do Vehlovic), každý jaro poznám, prostě je to jaro slyšet, spolehlivějc jak tažný ptáci proletěj mašiny směr Dubá. A od tý doby jen slyším hasiče, záchranky, dopraváky, funebráky.. sezona smrti začíná.
jediný co se ptám a nepřestanu, kolik lidí ještě bude muset zemřít? kolik dětí ještě bude bez táty či mámy kvůli nehodě tady v těch místech? a nejen motorkářů, ale i lidí v autech že se tam prostě neposkládaj v zatáčce.

Spíš se zamyslete co udělat pro to, aby další nedopadli jako Michal a stovky lidí před ním. Michal zůstane jen jedním z mnoha, bude tváří za všechny co tam zemřeli. Ale 20.7. dáte svíčku za mrtvé a ještě to odpoledne tam letí havrani seškrabávat někoho dalšího..
Nechcete udělat svoje značení s varováním na moto nebezpečný zatáčky? Domluvu se silničářema třeba na zakreslení ideální stopy ?

Jak se vše na Dubé asi stalo..

17.7.2008 v 16:16 | Nahoru | #62
Tedys: Váš nápad se "zakreslením ideální stopy" mě zaujal, ale kdo neumí tomu obrázek nepomůže. Kdysi jsem byl mlád a samozřejmě motorkář. Motorka byla v každé druhé rodině a tak to jinak ani nešlo. Moc přes 100 nám ty Jawy a různé trofejní NSU, BMW a pod. nejezdily a jejich jízdní vlastnosti a gumy byly horší než dnes. Jedili jsme převážně po kostkách, bez přilby a celoročně. Rychlost omezena nebyla jen v osadě od 5 do 23 na 50 km/hod., ale tolik se nás nezabíjelo.

Jak se vše na Dubé asi stalo..

17.7.2008 v 16:43 | Nahoru | #63
I kdyby to mělo varovat tvarem ideální jízdní stopy v tom, že za zatáčkou je nějakej hnus, i kdyby to mělo zachránit jeden mladej život když si mladý pako koupí silnou mašinu a jako "správnej king," jako jeho kamarádi, se pojede projet na Dubskou smrt. Když mu nikdo neřekne kde to háže do protisměru, že tahle zatáčka není jedna ale esíčko.. což by mohla jedna čára s pár klikihákama "nápovědy" vyřešit.
Zkuste se nad tím zamyslet. Sama jsem z motorek podělaná až za ušima, ale fandím vám, a lidskej život stojí za ochranu a pokud pro sebe a kamarády můžete udělat jednu čáru života, proč se na ní nesložit nebo nezačít sami od sebe iniciativně projekt dík kterýmu se vás bude vracet domů s větší pravděpodobností stejnej počet jako vyjel..

Jak se vše na Dubé asi stalo..

17.7.2008 v 23:58 | Nahoru | #64
Ahoj. Tak nějak si myslím, že je úplně jedno, zda má někdo rychlou motorku, nebo auto, nebo jestli lítá s letadlem, nebo koneckonců jede na kole či jde pěšky. A ležet opilý na kolejích, silnici apod., taky není moudré. Mě kdysi dávno kdosi řekl: "Jsi sám svého štěstí strůjce". Samozřejmě, že s touto hovadinou nesouhlasím i když na tom taky něco bude. Ono totiž v dnešní době jezdit a doufat, že se nemůže nic stát, obzvlášť jste-li obklopeni plechem, který jak známo umí i řezat, je docela rizikové samo o sobě. Pokud chcete zůstat zdraví, vyměňte motorku, auto, atd., třeba za koně... Ale fakt je, že nejhorší, když pojedeš na koni, je srážka s jiným koněm, nebo s volem..... Chci tím říci, že ať už debatujete o čemkoli, přeji Vám všem, aby jste byli maximálně opatrní na sebe a maximálně obezřetní ke svému okolí, protože ať chcete, nebo nechcete, život máte (vlastně máme) jenom jeden. Modlím se za Všechny ještě živé, kteří musejí, nebo chtějí každý den do džungle zvané doprava, či motorismus a doufám, že za nějaký čas nebudu muset plnit úlohu veselé tváře z fotky, na stránkách černé kroniky. Je mi opravdu líto, co se stalo Michalovi a všem jiným a i když jsem ho neznal, vyjadřuji rodině, rodinám upřímnou soustrast. A Vám ostatním přeji hodně duchapřítomnosti a štěstí, v řešení každodenních problémů na silnici, nebo doma... Jarda

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 06:31 | Nahoru | #65
Co se říká o bosých účastnících nehody??? Když jsem byl menší, srazilo mě auto a do špitálu mě tehdá z nepochopitelných důvodů taky dovezli bez bot???

Loss>Sebevrazda otce dvou deti je hloupost. Navic tezko by to udelal takto. Ale kazdopadne jestli ho vyrusilo protijedouci auto, rad bych podotkl, ze ho vubec nemusel videt. Me se to same stalo pred dvema lety na Vysocine, kdy jsem jel na pujcenem enduru po silnicich, ktere dobre znam a presto jsem podcenil moznost auta v protismeru. Zatacky, z kazde strany metr a pul pisku a kdo to tam zna, jezdi uprostred. Jel jsem pred zatackou tak 70 Km/h a byl jsem najetej v prostred (pruhy tam nejsou). Najednou proti me stribrna Oktavka. Strhl jsem to kousek doprava (levotociva zatacka), zacal jsem brzdit, ale stopu uz jsem nechytl a uz jsem letel. Oktavka uz byla za zatackou, takze verim, ze ridice ani nenapadlo, ze jsem to nezvladl (minuli jsme se uplne normalne) a v zrcatku me asi uz nesledoval. Ubrzdil jsem to odhadem na cca 30 Km/h, ale jelikoz ta zatacka je vyvysena, sjel jsem po hline a listi 1,8 metru dolu, kde jsem to prirozene zapichl a sel pres riditka. Letel jsem primo na hlavu a zaryl helmou v raseline s kamenim pul metru od slusneho kmene. Zustal jsem lezet bez dechu na brise a motorka mi spadla na nohy (nastesti se zaprela o zlom a nehukla na me plnou vahou). Dve minuty jsem bojoval s dechem a myslel jsem, ze uz je po me. Pred ocima mi prisaham projel kratky film. Neco z minulosti, neco jak to asi dopadne a hlavne vsechno o mych detech a rodine. Tak dlouho jsem bez dechu nikdy nebyl a doufam, ze uz nikdy nebudu. Kdyz jsem se nahodil, dychani hrozne bolelo (zada) a nemohl jsem dostat nohu z podmotorky. Nakonec jsem ji vypacil a byl bez bot (vite co se rika o bosych ucastnicich nehody). Jeste jsem tedy vypl klicek a zastavil benzin a odplazil se do lesa, protoze vstat jsem nemohl. Tam jsem lezel asi pul hodky a pak jsem postupne zkousel vstat, az se mi to podarilo s pomoci opory o strom. Dobelhal jsem se zpet k silnici a zkusil jsem se vyplazit na nasep, coz se mi na 3 pokusy nepovedlo. Nemel jsem totiz u sebe mobil (blbec). Nakonec jsem se nahoru dostal a odmavl si projizdejici feldu s delnikama, co jeli ze stavby zrovna v nasi vsi, co maj nasi chalupu. Od nich jsem zavolal brachovi a ten hned prijel a odvezl me do spitalu, kde jsem stravil 5 dni vleze. Doma jsem lezel dalsi mesic a zada me pobolivaji dodnes. Verim, ze kdybych jel o trochu rychleji, tak jsem mrtvej. Zaverem tedy chci rici, ze i kdyby tam nekdo jiny byl, nemusel vubec nic videt tzn. ze by nekdo ujel schvalne nemusi byt pravda a taky prosim fakt nevyjizdejte bez pateraku, mobilu, dobrejch hader. Byla to samo moje chyba i kdyz ta Oktavka jela taky stredem silnice, ale na tom nic nezmenim. Sedel jsem naposledy pred 18 lety na Simsonovi a pak v Autoskole na Jawe, takze jsem nebyl vyjezdenej. Myslim ale, ze smrt muze cihat i na perfektne vyjetyho motorkare, ktery se plne spoleha jen na sve schopnosti a veri si az moc. Ja jel relativne pomalu a tak jsem si zavinil jen osklivou pamatku. Jestli se vyjezdim a udelam podobnou chybu bezdeky pozdeji, bude uz mozna nevratna. Proto si za kazdym nebezpecnejsim usekem, ktery dnes projizdim rychleji a citim byt mirnou nejistotu, ihned pribrzdim a vynadam si nahlas velmi sproste a dal se snazim jet opravdu opatrne. Mejte se a drzte se... a fakt neblbnete.

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 09:15 | Nahoru | #66

jel jsi nekdy po silnici boleslav jicin kolin ? nenapada me jiny priklad nez krizovatka uprostred absolutni rovinky, uprostred odbocovaci pruhy z obou smeru... nejsem si jisty ze ve 250km/h jsem schopen sledovat kola auta prijizdejiciho z vedlejsi silnice, osobne radsi udelam veliky oblouk klidne az k care do protismeru kdyz se mi to nezda, nez ze bych ocima visel na kolech auta.. tyhle "opatrny" navody me uplne desi... uvedom si jedno... 100km/h je 28metru za sekundu.. jednu sekundu se podivas na kola auta (a abys je mohl sledovat zda se hybaji musis koukat dele) a ve druhe sekunde ti pred moto skoci srnka, nebo tam bude olejova skrva jenze ja koukam na kola auta z vedjelsi...
70km/h jezdis vecer ano? 70km/h vynasobeno 210kg motorky + 90kg ridic rychlost navic na druhou a mame zatracene velkou energii ktera se zabrzdi o srnku ktera jde kolmo do tve trajektorie.. nestihnes nic.. jen cumet a divit se ze ti tam vbehla.. precti si nejaka vlakna o zviratech a stretu s moto...(taky tu jsou)
nic z toho co pises neovlivnis... mozna to ze to auto z vedlejsi bude ridit ozralej chlap... a pak se dej vule bozi


Tobě, sisle, vůbec nedochází, že když na té silnici nepojedeš 250, ale třeba 120, budeš mít mnohem víc šancí jak řešit jakoukoliv situaci? O tom tady píše spousta lidí. Je pravda, že to mnohdy nestačí, ale jde prostě o to, nejezdit jak hovado. Na druhou stranu taky nemám rád příliš opatrnou jízdu, protože pak nevím, co od takového "pilota" čekat...

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 09:52 | Nahoru | #67
ajfi> Bosi ucastnici nehod vetsinou umiraji. Ale to neznamena, ze te nekdo vyzuje, aby ti zkontroloval nohy, ale ze o boty prijdes pri narazu.

Naposledy editováno 18.07.2008 09:53:42

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 10:00 | Nahoru | #68
Tedys> Zakresleni idealni stopy si nedovedu predstavit jako prakticky prinos. Jednak jak chces pro kazdou tocku delat jinou znacku, aby se v tom lidi vyznali, ale hlavne... ukazes lidem, jak to muzou projet jeste rychleji? Takze drz se idealni stopy a na auta v protismeru nedej? To je proste hloupost.

Naopak nova dopravni vystrazna znacka urcena motorkarum s oznacenim nebezpecnych mist je naprosto skvelej napad. Ted si stromu s veneckama a kytkama clovek vsimne vetsinou pozde, az kdyz tocku miji.
Existuje jiz znacka "usek castych nehod", ale moc casto se s ni nepotkavam a hlavne pokud by tam byla namalovana motorka, byla by pro ty kluky urcite daleko citelnejsi.

Naposledy editováno 18.07.2008 10:02:07

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 10:18 | Nahoru | #69

jka2005>Tedys: Moc přes 100 nám ty Jawy a různé trofejní NSU, BMW a pod. nejezdily a jejich jízdní vlastnosti a gumy byly horší než dnes. Jedili jsme převážně po kostkách, bez přilby a celoročně. Rychlost omezena nebyla jen v osadě od 5 do 23 na 50 km/hod.,ale tolik se nás nezabíjelo.



No jo, jenže tenkrát (nevím, jestli se bavíme o 50. 60. 70. 80.-tých) byl provoz možná desetinový, ve srovnání s dnešním, a to dělá hodně. Já začal na fichtlovi jako účastník provozu v 80-tých, pak přešel na 250 kejvačku. A kupodivu mě na těchto mašinách nikdy tak neustřelilo kolo na sebemenší nečistotě, jako na moderních moto (v relativně srovnatelných rychlostech). Oni ty motorky dneska na suchém čistém asfaltu seděj jako prase, ale jak to není ideální, tak se chovají hůř (aspoň z toho mám pořád takový pocit).
BTW pro úplnost - nejezdilo se v obci 50, ale 60 :).

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 11:11 | Nahoru | #70
Loss> v Želízích (před koncem obce) tuhle značku máte ÚSek častých dopravních nehod v úseku několika kilometrů (km vyznačeny, jen si nevzpomenu), je veliká jako kr*va, takže na této trase Želízy Dubá je!

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 12:23 | Nahoru | #71
novinarka> Usek castych dopravnich nehod je normalni znacka pro vsechny ucastniky silnicniho provozu, kterou (rekl bych) malokdo vnima. Zvlaste kdyz neupozornuje na konkretni misto, ale zjednodusene poukazuje na nekolikakilometrovy usek. Clovek je ve strehu jak znacku uvidi a kdyz nenajde nebezpeci za prvni tockou, hned na znacku zapomene, coz mi neprijde zrovna ucinne. Bavime se tu o specialni znacce, ktera by byla citelna hlavne pro motorkare. Jako byl to jen napad. Ono imho jiz dnes hojne pouzivane a naprosto ucinne (alespon pro me) jsou stavajici znacky podlouhleho tvaru s cervenymi sipkami oznacujici prudsi zatacky [>>>>>]. Jakmile je vidim, davam si pozor. Bohuzel je jich malo. Jsou useky, kde na prvni pohled obycena a prehledna zatacka je postavena uplne vodorovne, nebo naopak jeste mirne v opacnem sklonu a pro auto je naprosto bezpecna. Auto se trochu nakloni, ale krasne drzi. Kdezto na motorce te to vynese jedna dva. Motorkarum asi nemusim vysvetlovat jaky je to pocit, kdyz vas od kraje vozovky z nicehonic deli najednou jen 10 cm.

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 12:33 | Nahoru | #72
Levhart> Ano. Je to hlavne tim zahustenym provozem nyni. Drive na okresce aby jeden auto pohledal. Dnes vam to tam svisti jedno za druhym. Navic jestli mluvis o nynejsich silnicnich strojich, tak se hlavne podivej na desen. Drive se uzivaly daleko hrubsi, temer automobilove vzory a dnes jsou pneu hladke, sem tam ryha na vodu, takze vadi na silnici i sebenemsi smeti. Vyrobci pneumatik proste nedelaji gumy pro silnice byvaleho vychodniho sektoru, kde i teprve 3 roky polozeny "novy" asfalt uz je rozpraskany, zaplatovany a krajnice plne drobneho sterku. Hladke pneumatiky jsou super pro rakouske, nemecke a dalsi silnice, ktere i po 10 letech od polozeni nevykazuji vyrazne poskozeni. A navic se jeste udrzuji.

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 12:37 | Nahoru | #73
Loss> zatáčky jsou tady nebezpečné všechny, stačí jezdit všechny pomalu a tahle značka co tu je, ano platí pro všechny, tedy i pro motorkáře....nicméně když ukecáte ŘSD, aby do vás investovalo....určitě to bezpečnost zvýší....zeptám se, ty zdrsněné pruhy v zatáčce by vám nepomohly? to prý zvyšuje bezpečnsot na silnici

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 12:45 | Nahoru | #74
Tak zkuste vymyslet nějaký smysluplný značení, myslím že se mezi váma najde i někdo s nějakym právnickym vzděláním nebo nějaký člověk kterému by nedělalo problém hodit něco oficiálního na papír a třeba zažádat o dotaci z EU na značení pro zlepšení bezpečnosti (nedávno i vyjela nějaká tabulka že je v ČR snad jedno nejvíce mrtvých na motorkách z EU), nebo z ministerstva dopravy o povolení nového značení, stejně jako byly nedávno cyklostezky, tak vymyslet v nějaký zatím málo používaný barvě. Nebo oběhnout obě instituce. Třeba vyjdou vstříc a povolí ke svislým varovným cedulím i nějakou tu čáru na silnici pro zvýraznění nějakého trvale nebezpečného místa pro motorky.

Každopádně si myslím že to bude určitě ku prospěchu vás všech, nejde jen tady o Dubskou smrt, ale o více míst kde sami víte že když to máte naježděný je to v poho ale kdo to tam nezná je rozšlehá jak fík. Navíc pokud příjde někdo z min. dopravy s novým značením, nebude to respektovat nikdo, budou to dělat tukani co dostanou barvičky a cedulky a prostě to někam napíchaj kolem silnice. Takže i vaše postřehy a vaší spolupráce bude třeba jestli se budete chtít do něčeho takovýho pustit pro sebe a svoje kamarády. A myslím že tenhle symbolický víkend k tomu může dodat tu správnou energii která může vyprovokovat správnou věc. Obzvláště pokud s vámi má jet i hejtman Stč. kraje který je taky motorkář!

Naposledy editováno 18.07.2008 12:49:56

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 13:12 | Nahoru | #75
Loss> Zřejmě jsem utekl zubaté z lopaty....

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 13:29 | Nahoru | #76
ja bych tam dal velkou cernou ceduli a primalovaval bych na ni velky bily krizky, aby to lidi pochopili.

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 14:07 | Nahoru | #77

exxxi>ja bych tam dal velkou cernou ceduli a primalovaval bych na ni velky bily krizky, aby to lidi pochopili.



a jak budeš vědět jestli si dát bacha na zatáčku, nebo jestli tam přišel o život chodec, někdo v autě, nebo jestli se tam zabil někdo na mašině že je to tam hnus?

Pokud budete chtít aby se opravdu něco změnilo, musí vyjít impulz od vás všech, s nějakym smysluplnym návrhem, celorepublikovym zmapováním míst, osazením cedulema příp. doprovodnejma čárama na silnici. Něco co bude od vás a pro vás, něco co budou motorkáři respektovat protože si to vytvořili sami pro kamarády i sebe.
Samozřejmě dále budou umírat lidi nejen na mašinách a i na sebepřehlednějších místech a z těch nejbanálnějších příčin jako je slepý úhel zpětných zrcátek aut. Machrování v místech notoricky známých, podcenění nějakých dalších jevů jako je zvěř, něco v protisměru.
Ale stále jde o to že se dá zachránit každý den jeden život tím, že bude motorkářsky nebezpečné místo značeno ještě jinak než je značení zvýšené opatrnosti po auta. A jde o konkrétní místa, ne jen plošné označení že další 4 km jsou zatáčky..

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 18:04 | Nahoru | #78
ona znacka usek castych dopravnich nehod ma ucinek asi jako "tytyty chlapecku, dostanes od maminky na zadecek", takze jsem pro obrazek s motorkou a pod tim doplnovat krizky.
Delat caru s idealni stopou nema smysl, musel bys kazdych 50m psat udaj o doporucene rychlosti, samotna stopa je k hovnu.

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 18:32 | Nahoru | #79

Autista>.... Pokud chcete zůstat zdraví, vyměňte motorku, auto, atd., třeba za koně...



Tohle není vůbec dobrá rada, ba naopak, dalo by se kvalifikovat jako návod k sebevraždě, che che. Statisticky je jízda na koni co do počtu a závažnosti poranění v tabulce hned za jízdou na motorce. Jak pravil jeden kamarád: "... a proto mám hned tři motorky a dva koně!"

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 22:25 | Nahoru | #80
Tak to tady tak pročítám a možná by nebylo od věci vymyslet něco pro motorkáře. Co třeba soustavu příčných prahů po 50 metrech ? Nebo možná přilbu se zabudovaným systémem GPS, který ti zevnitř na plexi bude promítat trať... Ale ta GPS do přilby není špatný nápad. A k tomu speciální navigační soft, který ti dopředu řekne rychlost a možné nebezpečí havárie... To by ale ta GPSka musela být povinná. Myslím, že by pak záleželo na každém z Vás, jak moc se máte rádi a jestli do toho investujete. A nějaká japonská firma, by se toho nápadu určitě ráda zhostila.... Co vy na to???

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 22:49 | Nahoru | #81
Bylo by to podobný jako navigátor v závodním autě...levá 70, přes horizont, vynáší, utáhnout, apod. To by snad ta hlasová navigace stihla i v rychlosti 250 Km/h , nebo ne ?? K prodeji i možnost testování... Nebo tak něco... Akorát by nesmělo docházet k situacím, že ti řekne: "za zatáčkou doleva pod most 80" .....a most byl zrušen))) Ale určitě by to bylo užitečnější, než vyjet ze zatáčky 130 a za zatáčkou výkop na silnici...

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 22:51 | Nahoru | #82
Ještě bych chtěl podotknout, že největší svinstvo u aut je A sloupek - na to nadávám v zatáčkách věčně protože za takovej sloupek se v křižovatce nebo v zatáčce vklidu schová i větší auto

Jak se vše na Dubé asi stalo..

18.7.2008 v 23:12 | Nahoru | #83
...nemůžu než souhlasit...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist