Ad termovize - koukám že je tam mostek, mohlo to být tak blbě v zákrytu, mohla mašina letět zleva stromů on pod ten mostek a tělo mohlo sjet níže až po přívalákách o den po skončení pátrání termovizí. Hlášen byl jiný směr jízdy.
Bydlím kousek před Liběchovem (ta vaše oblíbená rovinka od Mělníka do Vehlovic), každý jaro poznám, prostě je to jaro slyšet, spolehlivějc jak tažný ptáci proletěj mašiny směr Dubá. A od tý doby jen slyším hasiče, záchranky, dopraváky, funebráky.. sezona smrti začíná.
jediný co se ptám a nepřestanu, kolik lidí ještě bude muset zemřít? kolik dětí ještě bude bez táty či mámy kvůli nehodě tady v těch místech? a nejen motorkářů, ale i lidí v autech že se tam prostě neposkládaj v zatáčce.
Spíš se zamyslete co udělat pro to, aby další nedopadli jako Michal a stovky lidí před ním. Michal zůstane jen jedním z mnoha, bude tváří za všechny co tam zemřeli. Ale 20.7. dáte svíčku za mrtvé a ještě to odpoledne tam letí havrani seškrabávat někoho dalšího..
Nechcete udělat svoje značení s varováním na moto nebezpečný zatáčky? Domluvu se silničářema třeba na zakreslení ideální stopy ?
Zkuste se nad tím zamyslet. Sama jsem z motorek podělaná až za ušima, ale fandím vám, a lidskej život stojí za ochranu a pokud pro sebe a kamarády můžete udělat jednu čáru života, proč se na ní nesložit nebo nezačít sami od sebe iniciativně projekt dík kterýmu se vás bude vracet domů s větší pravděpodobností stejnej počet jako vyjel..
Loss>Sebevrazda otce dvou deti je hloupost. Navic tezko by to udelal takto. Ale kazdopadne jestli ho vyrusilo protijedouci auto, rad bych podotkl, ze ho vubec nemusel videt. Me se to same stalo pred dvema lety na Vysocine, kdy jsem jel na pujcenem enduru po silnicich, ktere dobre znam a presto jsem podcenil moznost auta v protismeru. Zatacky, z kazde strany metr a pul pisku a kdo to tam zna, jezdi uprostred. Jel jsem pred zatackou tak 70 Km/h a byl jsem najetej v prostred (pruhy tam nejsou). Najednou proti me stribrna Oktavka. Strhl jsem to kousek doprava (levotociva zatacka), zacal jsem brzdit, ale stopu uz jsem nechytl a uz jsem letel. Oktavka uz byla za zatackou, takze verim, ze ridice ani nenapadlo, ze jsem to nezvladl (minuli jsme se uplne normalne) a v zrcatku me asi uz nesledoval. Ubrzdil jsem to odhadem na cca 30 Km/h, ale jelikoz ta zatacka je vyvysena, sjel jsem po hline a listi 1,8 metru dolu, kde jsem to prirozene zapichl a sel pres riditka. Letel jsem primo na hlavu a zaryl helmou v raseline s kamenim pul metru od slusneho kmene. Zustal jsem lezet bez dechu na brise a motorka mi spadla na nohy (nastesti se zaprela o zlom a nehukla na me plnou vahou). Dve minuty jsem bojoval s dechem a myslel jsem, ze uz je po me. Pred ocima mi prisaham projel kratky film. Neco z minulosti, neco jak to asi dopadne a hlavne vsechno o mych detech a rodine. Tak dlouho jsem bez dechu nikdy nebyl a doufam, ze uz nikdy nebudu. Kdyz jsem se nahodil, dychani hrozne bolelo (zada) a nemohl jsem dostat nohu z podmotorky. Nakonec jsem ji vypacil a byl bez bot (vite co se rika o bosych ucastnicich nehody). Jeste jsem tedy vypl klicek a zastavil benzin a odplazil se do lesa, protoze vstat jsem nemohl. Tam jsem lezel asi pul hodky a pak jsem postupne zkousel vstat, az se mi to podarilo s pomoci opory o strom. Dobelhal jsem se zpet k silnici a zkusil jsem se vyplazit na nasep, coz se mi na 3 pokusy nepovedlo. Nemel jsem totiz u sebe mobil (blbec). Nakonec jsem se nahoru dostal a odmavl si projizdejici feldu s delnikama, co jeli ze stavby zrovna v nasi vsi, co maj nasi chalupu. Od nich jsem zavolal brachovi a ten hned prijel a odvezl me do spitalu, kde jsem stravil 5 dni vleze. Doma jsem lezel dalsi mesic a zada me pobolivaji dodnes. Verim, ze kdybych jel o trochu rychleji, tak jsem mrtvej. Zaverem tedy chci rici, ze i kdyby tam nekdo jiny byl, nemusel vubec nic videt tzn. ze by nekdo ujel schvalne nemusi byt pravda a taky prosim fakt nevyjizdejte bez pateraku, mobilu, dobrejch hader. Byla to samo moje chyba i kdyz ta Oktavka jela taky stredem silnice, ale na tom nic nezmenim. Sedel jsem naposledy pred 18 lety na Simsonovi a pak v Autoskole na Jawe, takze jsem nebyl vyjezdenej. Myslim ale, ze smrt muze cihat i na perfektne vyjetyho motorkare, ktery se plne spoleha jen na sve schopnosti a veri si az moc. Ja jel relativne pomalu a tak jsem si zavinil jen osklivou pamatku. Jestli se vyjezdim a udelam podobnou chybu bezdeky pozdeji, bude uz mozna nevratna. Proto si za kazdym nebezpecnejsim usekem, ktery dnes projizdim rychleji a citim byt mirnou nejistotu, ihned pribrzdim a vynadam si nahlas velmi sproste a dal se snazim jet opravdu opatrne. Mejte se a drzte se... a fakt neblbnete.
jel jsi nekdy po silnici boleslav jicin kolin ? nenapada me jiny priklad nez krizovatka uprostred absolutni rovinky, uprostred odbocovaci pruhy z obou smeru... nejsem si jisty ze ve 250km/h jsem schopen sledovat kola auta prijizdejiciho z vedlejsi silnice, osobne radsi udelam veliky oblouk klidne az k care do protismeru kdyz se mi to nezda, nez ze bych ocima visel na kolech auta.. tyhle "opatrny" navody me uplne desi... uvedom si jedno... 100km/h je 28metru za sekundu.. jednu sekundu se podivas na kola auta (a abys je mohl sledovat zda se hybaji musis koukat dele) a ve druhe sekunde ti pred moto skoci srnka, nebo tam bude olejova skrva jenze ja koukam na kola auta z vedjelsi...
70km/h jezdis vecer ano? 70km/h vynasobeno 210kg motorky + 90kg ridic rychlost navic na druhou a mame zatracene velkou energii ktera se zabrzdi o srnku ktera jde kolmo do tve trajektorie.. nestihnes nic.. jen cumet a divit se ze ti tam vbehla.. precti si nejaka vlakna o zviratech a stretu s moto...(taky tu jsou)
nic z toho co pises neovlivnis... mozna to ze to auto z vedlejsi bude ridit ozralej chlap... a pak se dej vule bozi
Tobě, sisle, vůbec nedochází, že když na té silnici nepojedeš 250, ale třeba 120, budeš mít mnohem víc šancí jak řešit jakoukoliv situaci? O tom tady píše spousta lidí. Je pravda, že to mnohdy nestačí, ale jde prostě o to, nejezdit jak hovado. Na druhou stranu taky nemám rád příliš opatrnou jízdu, protože pak nevím, co od takového "pilota" čekat...
Naopak nova dopravni vystrazna znacka urcena motorkarum s oznacenim nebezpecnych mist je naprosto skvelej napad. Ted si stromu s veneckama a kytkama clovek vsimne vetsinou pozde, az kdyz tocku miji.
Existuje jiz znacka "usek castych nehod", ale moc casto se s ni nepotkavam a hlavne pokud by tam byla namalovana motorka, byla by pro ty kluky urcite daleko citelnejsi.
Naposledy editováno 18.07.2008 10:02:07
jka2005>Tedys: Moc přes 100 nám ty Jawy a různé trofejní NSU, BMW a pod. nejezdily a jejich jízdní vlastnosti a gumy byly horší než dnes. Jedili jsme převážně po kostkách, bez přilby a celoročně. Rychlost omezena nebyla jen v osadě od 5 do 23 na 50 km/hod.,ale tolik se nás nezabíjelo.
No jo, jenže tenkrát (nevím, jestli se bavíme o 50. 60. 70. 80.-tých) byl provoz možná desetinový, ve srovnání s dnešním, a to dělá hodně. Já začal na fichtlovi jako účastník provozu v 80-tých, pak přešel na 250 kejvačku. A kupodivu mě na těchto mašinách nikdy tak neustřelilo kolo na sebemenší nečistotě, jako na moderních moto (v relativně srovnatelných rychlostech). Oni ty motorky dneska na suchém čistém asfaltu seděj jako prase, ale jak to není ideální, tak se chovají hůř (aspoň z toho mám pořád takový pocit).
BTW pro úplnost - nejezdilo se v obci 50, ale 60 :).
Každopádně si myslím že to bude určitě ku prospěchu vás všech, nejde jen tady o Dubskou smrt, ale o více míst kde sami víte že když to máte naježděný je to v poho ale kdo to tam nezná je rozšlehá jak fík. Navíc pokud příjde někdo z min. dopravy s novým značením, nebude to respektovat nikdo, budou to dělat tukani co dostanou barvičky a cedulky a prostě to někam napíchaj kolem silnice. Takže i vaše postřehy a vaší spolupráce bude třeba jestli se budete chtít do něčeho takovýho pustit pro sebe a svoje kamarády. A myslím že tenhle symbolický víkend k tomu může dodat tu správnou energii která může vyprovokovat správnou věc. Obzvláště pokud s vámi má jet i hejtman Stč. kraje který je taky motorkář!
Naposledy editováno 18.07.2008 12:49:56
exxxi>ja bych tam dal velkou cernou ceduli a primalovaval bych na ni velky bily krizky, aby to lidi pochopili.
a jak budeš vědět jestli si dát bacha na zatáčku, nebo jestli tam přišel o život chodec, někdo v autě, nebo jestli se tam zabil někdo na mašině že je to tam hnus?
Pokud budete chtít aby se opravdu něco změnilo, musí vyjít impulz od vás všech, s nějakym smysluplnym návrhem, celorepublikovym zmapováním míst, osazením cedulema příp. doprovodnejma čárama na silnici. Něco co bude od vás a pro vás, něco co budou motorkáři respektovat protože si to vytvořili sami pro kamarády i sebe.
Samozřejmě dále budou umírat lidi nejen na mašinách a i na sebepřehlednějších místech a z těch nejbanálnějších příčin jako je slepý úhel zpětných zrcátek aut. Machrování v místech notoricky známých, podcenění nějakých dalších jevů jako je zvěř, něco v protisměru.
Ale stále jde o to že se dá zachránit každý den jeden život tím, že bude motorkářsky nebezpečné místo značeno ještě jinak než je značení zvýšené opatrnosti po auta. A jde o konkrétní místa, ne jen plošné označení že další 4 km jsou zatáčky..
Delat caru s idealni stopou nema smysl, musel bys kazdych 50m psat udaj o doporucene rychlosti, samotna stopa je k hovnu.
Autista>.... Pokud chcete zůstat zdraví, vyměňte motorku, auto, atd., třeba za koně...
Tohle není vůbec dobrá rada, ba naopak, dalo by se kvalifikovat jako návod k sebevraždě, che che. Statisticky je jízda na koni co do počtu a závažnosti poranění v tabulce hned za jízdou na motorce. Jak pravil jeden kamarád: "... a proto mám hned tři motorky a dva koně!"