Knoty : jsou vyráběny POUZE pro nouzové dojetí do servisu , jelikož při bezpečné opravě pneumatiky musí být vždy demontováná z disku jinak není možné vyhodnotit skutečný stav jejího poškození ! I malý defekt může způsobit poškození kostry či může být pneu poškozena jízdou po měkké pneumatice něž byl defek spozorován a to lze prohlédnout jedině při demontované pneu . Knoty těsní na 100 % asi v každém desátém případě takže pneu je třeba dofukovat častěji ....
Hříbky neboli nýty : jsou profesionálním řením opravy jelikož ucpou otvor obdobným spůsobem jako knoty ale ještě jejich "klobouček" překrývá zevnitř místo defektu a tím zajištuje dokonalé zvulkanizování a obsahuje vrstvu pevných vláken která dokáže spevnit či uplně nahradit poškozenou kostru pneu !
všeobecné se nedopoučuje lepení předních pneu ...
Naposledy editováno 28.07.2008 01:15:04
moto.cvok>Vzhledem k tomu že pracuji jako mechanik v pneuservisu tak do této diskuze zasáhnu :
Knoty : jsou vyráběny POUZE pro nouzové dojetí do servisu , jelikož při bezpečné opravě pneumatiky musí být vždy demontováná z disku jinak není možné vyhodnotit skutečný stav jejího poškození ! I malý defekt může způsobit poškození kostry či může být pneu poškozena jízdou po měkké pneumatice něž byl defek spozorován a to lze prohlédnout jedině při demontované pneu . Knoty těsní na 100 % asi v každém desátém případě takže pneu je třeba dofukovat častěji ....
Hříbky neboli nýty : jsou profesionálním řením opravy jelikož ucpou otvor obdobným spůsobem jako knoty ale ještě jejich "klobouček" překrývá zevnitř místo defektu a tím zajištuje dokonalé zvulkanizování a obsahuje vrstvu pevných vláken která dokáže spevnit či uplně nahradit poškozenou kostru pneu !
všeobecné se nedopoučuje lepení předních pneu ...
To, že knoty jsou pouze pro dojetí, uvádějí snad všichni výrobci pneumatik. Já mám knotem lepenou zadní pneu, zatím drží. Když jsem konzultoval se dvěma pneuservisy problematiku výměny za hříbek, tak zástupci obou dvou pneuservisů zcela nezávisle pronesli, že je problém dobře zavulkanizovaný knot vůbec vyjmout tak, aby se nenadělalo ještě více škody. Proto se tě chci optat, jakým způsobem tuto záměnu knot - hříbek děláte? Dík za reakci.
motocvoku, dej tip, kam tady v Praze ject, když jí fouknu, tak cca hodinu vydrží.....
Díky
vyhazovat takovou gumu je hloupost nech jí zalepit a vůbec se neboj já lepil super corsu i na okruh a v pohodě
Jelikoz jsem v moto servisu delal nejaky cas a hribky jsme opravovali tak musim rici ze tesnila tak 1/5 z opravenych pneu .Navod a cisteni pneu jsme dodrzovali vice nez striktne.Fakt to nedrzelo.Paradoxne slusne drzela velka cyklozaplata a nejlepsi zkusenost je s knoty.Ted mam na RF 900 opravenou Metzeler Z6 Roadtec.Ujeto jiz 2000km a i v plnem trapu s vysokou teplotou pneu a silnice.Neunikla ani desetina tlaku.
Souhlasim ze pokud se ZR pneu poskodi mely by putovat vice na vychod (v rusku by ji vycpali slamou a uz by letela)
Kony RF
kony16091>Ahoj vsem.
Jelikoz jsem v moto servisu delal nejaky cas a hribky jsme opravovali tak musim rici ze tesnila tak 1/5 z opravenych pneu .Navod a cisteni pneu jsme dodrzovali vice nez striktne.Fakt to nedrzelo.Paradoxne slusne drzela velka cyklozaplata a nejlepsi zkusenost je s knoty.Ted mam na RF 900 opravenou Metzeler Z6 Roadtec.Ujeto jiz 2000km a i v plnem trapu s vysokou teplotou pneu a silnice.Neunikla ani desetina tlaku.
Souhlasim ze pokud se ZR pneu poskodi mely by putovat vice na vychod (v rusku by ji vycpali slamou a uz by letela)
Kony RF
prosím tě mohu vědět v kterém pneuservisu jsi dělal že tvrdíš takovej nesmysl ?
Naposledy editováno 30.07.2008 03:01:39
háček je v tom že většina servisů tento proces značně skracuje a některé body vynechává uplně pak to vypadá tak jak to vypadá bohužel na neodbornost mechaniků narážím ve všech odvětví pneu branže :\