globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení GSX 600 F
 
29.6.2008 v 18:08
Ahoj, poradil by mi někdo prosím.Mám SUZUKI GSX 600 F z roku 1992 a asi mi málo dobíjí. Když jsem to proměřoval tak při otáčkách asi 1500 mám 12,4 V
při 4000 mám 12,9 V
při 6000 mám 13,1 V vše je se zapnutými světli.
A pokud jsem vypnul světla tak to dobíjelo
při 1500 asi 13 V
při 4000 13,2 V a
při 6000 13,8 V.
Chtel bych se zeptat čím by to mohlo být jestli regulátorem a
nebo alternátorem a jak bych případně změřil alternátor a zijístil jestli je v pořádku a nebo jestli už neunese zátěž a tím pádem když rosvítím světla tak už moc nedobíjí.
dík za pomoc
Předchozí
1 2
Následující

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 18:17 | Nahoru | #1
to je malo.mělo by tam bejt asi 14,5v.ja měl spálený jedno vynutí ze tří a dávalo mi to kolem 11v,baterka šla za hodinu do hajzlu.dej to do servisu,tam budou vědět kam napíchnout měřák.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 18:19 | Nahoru | #2
nejsem sice elektrikář,ale není to logické že při zapnůtých světlách je větší odběr proudu a tím páden to nemože dobíjat stejn proud ...???

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 18:26 | Nahoru | #3
Jo to je logické že když jsou zapnuté světla tak to má větší odběr ale i tak by to mělo asi být asi víc aby když pojedu aby se ta batrka dokázala dobíjet. Jo do servisu třeba jo ale nejdřív bych si to chtěl zkusit zpravit sám. Přecejenom finanční úspora. Servis je až poslední varianta.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 18:26 | Nahoru | #4
jo a nevíte jaký tam je alternátor? Jestli s buzením a nebo s pernamentnímy magnety? Je to z roku 92.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 18:32 | Nahoru | #5
http://www.partsdepo...l=&section=93741
Tak zkus na ten konektor co jde z altiku napichnout ten měřak co máš a uvidiš.takhle to dělal mě v servisu.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 18:48 | Nahoru | #6
dík za stránku jsou tam hezké obrázky. A cím by to mohlo asi být?

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 19:21 | Nahoru | #7
ježiš, Ty se do toho sám radši nevrtej, pak bude ten servis ještě dražší lol lol lol a krom toho že Ti měřáček ukazuje málo voltíčků, dělá to ještě něco špatnýho? jako že ti to v provozu vymlátí baterku a nejede nebo máš prostě pocit že je tam malý napětí a chceš s tím něco udělat? Baterka je tam ta co má být dle výrobce? přesně ten typ? A je to gelovka nebo olovo? měla by to být gelovka..

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 19:36 | Nahoru | #8
Ná to mám teď chvilku takže zatím dlouhodobě něvím co to moc dělá. Ten od koho jsem to koupil říkal že ho to jednou někde nechalo. Pak nabil znovu baterku a jezdil v klidu dál. Já jsem teď najel asi 400 km A pak jsem asi 10 x za sebou nastartoval a nikam nejel (mezi každým nastartováním bylo asi 300 m) a po těch už jsem nenastartoval. Baterky by tam asi měla být ta co tam má být. Je to normální olovo. A právě mi připadá že to je málo a spíš s tím chci něco udělat aby mě to někde nenechalo a mohl jsem v klidu jezdit.

nic jiného to nedělá když to je nabité tak to jede super a není noc poznat.

Naposledy editováno 29.06.2008 19:38:44

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:02 | Nahoru | #9
no tak pokud s 8Ah baterkou desetkrát za sebou nastartuješ, tak jí to klidně může vycucat, kor jestli už má něco za sebou.. zjisti jestli tam tahle bat co tam máš má opravdu být a pokud jo, nech změřit bat jak je na tom.. až pak bych se hrabal do dobíjení.. A pokud budeš moto používat tak jak máš - nastartovat a jet - a bude to fungovat, tak to neřeš, neopravuj nic co neni rozbitý.. A pokud chceš mít jistotu, tak s tím někam zajeď jen at Ti řeknou zda to dobíjí málo nebo ne.. za 5 minut práce snad nikdo tisíce chtít nebude..

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:05 | Nahoru | #10
Ale je fakt že do olova by asi mělo téct víc, něco kolem 14 - 14,4V.. Za kolik jsi tu moto koupil? jen tak ze zvědavosti.. já prodal nedávno r.v. 98 za 48tis.. A jezdila celých 5 let co jsem jí měl bez problémů.. Si uvědom že je tomu 16 let, aby to nebyla pokladnička..

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:09 | Nahoru | #11
Jo to jsem uvažoval že někam zajedu aby mi to přeměřili a žekli co a jak s tím. No baterka tam je z roku 2005 takže už něco pamatuje a teď jsem jí nechal přes noc nabít a to měla 12,9 a potom co jsem na to asi 3x nastartoval a nechal jí chvilku odpočinout tak jsem na ní naměřil nějakých 12,8. Takže mi to připadá že baterka je v pohodě.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:20 | Nahoru | #12
jestli je to opravdu olovo tak zkontroluj jestli je v ní dostatek destilky.. jinak podle napětí na kontaktech nezjistíš nic, i baterka co to má za sebou ti ukáže klidně 12.5 V ale už není schopná dodat proud jaký by měla, bat se měří zátěžovým odporem.. A ještě mě napadlo, u tak starý moto mohou být 2 nebo tři kontakty zoxidovaný a to udělá takovej přechodovej odpor, že už to tam altik nemusí protlačit.. elektrika je svině a neodpustí nic, takhle teoreticky těžko radit.. Asi bych volil návštěvu u někoho kdo tomu rozumí a ví kde co měřit..

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:32 | Nahoru | #13
lukas.mat> Ahoj můžeš tam mít jednoduchou závadu,zkus měřit napětí přímo na altíku(může tam být jen přechoďák nu kabelu)většinou je ostatní v cajku(relé nebo vynutí)když ti to ukazuje alespoň částečné nabíjení. Správný napětí 14,5 V +-.jinak když je dobrá baterka,tak ti ukazuje normálně 12.5V i při vybití(když něco zapneš,tak napětí prudce klesá).

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:32 | Nahoru | #14
jo vodu jsem dolil když jsem do dobíjel to by mělo být v pohodě. Eletriku jsem se snažil prolést celou jestli tam nění nic zoxidovaného nebo podobné a taky jsem nic nenašel. A ke všemu co jsem se dostal jsem rozpojil vyčistil a spojil. To vím že eletrika je svině. A hlavně se chyba strašně blbě hledá. CO je tam rozdílné od originálu tak to že tam je regulátor ze škody 120 ale to by taky němělo vadit. Jo v servisu jsem to teď měl na seřízení ale on moc eletrice nerozumněl tak s tím nic nedělal.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:34 | Nahoru | #15
dva_hrnce> promiň nedostal jsem se tak daleko a o tobě jsem nevěděl,aspoň má kluk potvrzený že nekecáme

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:39 | Nahoru | #16
koupil jsem to za 29. A ten altík se měří jak?

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:42 | Nahoru | #17
v pohodě.. ono tam moc možností co může být špatně není.. ale relé ze 120 mi přijde jako docela prasečina, no.. nevim..

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:43 | Nahoru | #18
lukas.mat> nevím u tvé motky ,ale jdi po hlavním kabelu(+) od baterky a někam bys měl dojít k altíku a pak měřit (-) přímo na na něm.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:45 | Nahoru | #19
dva_hrnce> to jo ,ale jestli to je aspon udělaný inteligentně,tak zase ocen zlatý český ručičky. Jinak proudově by to asi odpovídalo

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:47 | Nahoru | #20
ono když jsem to zkoušel měřit když baterka byla skoro vybitá že jsem měl pak problémy dojet 10 km domů tak to vůbec nedobíjelo. Jo rele ze 120 je prasešina ale je to trochu rozdíl když normální stojí 2500 a ze škodovky 250. A je to vlastně to samé.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:48 | Nahoru | #21
to z té 120 jsem četl že se dělá na různých motorkách. Jak jsi psal zlaté české ručičky. A našel jsem i návody jak to uvělat na eFku.

Naposledy editováno 29.06.2008 20:49:19

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 20:54 | Nahoru | #22
lukas.mat> pokud naměříš na altíku víc , tak je v richtiku a měř na výstupu relátka(oprava předchozího píspěvku,netušil jsem relé 120), pak by mohlo být relé

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 21:01 | Nahoru | #23
no zítra mi kámoš přinese ještě to relé za 120 má doma nové tak to zkusím proměřit i s tím novým a zkusím proměřit ten altík a uvidím. A ten altík můžu měřit i s relém a nebo to relé musím dát pryč ale abych zase tím že to nebude regulovat neodpálil altík.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 21:25 | Nahoru | #24
ale jo, nic proti českým ručičkám asi to neva, ale u motky kde je gelovka bych tomu moc nevěřil, což naštěstí není Tvůj případ.. no měl bys jít postupně od altiku, tím že ho odpojíš a nastartuješ mu neublížíš, změřit kolik dává na výstupu, to samé napětí by mělo jít na vstup do relátka (když ho znovu připojíš) a pak už měřit na výstupu z relé.. pokud je bat vybitá, tak i dobíjecí napětí bude menší, ale o to větší by měl být proud, který zas postupně klesá s tím jak se bat dobíjí.. ale pozor, proud musíš měřit v sérii, ne paraelně jako napětí.. A jestli má relé ze 120 shodné parametry jako origo relé taky nevím ,nemusí to být to samé.. zajdi s tim k elektrikáři radši..

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 21:39 | Nahoru | #25
to jo u gelovky bych to taky moc nedoporučoval. Jo zksím to nějak proměřit. snad se nic nestane Moc děkuji za rady. Jsem rád že to co jsem si myslel jak to udělat a co s tím může být mám potvrzeno i z jiného zdroje než z mé hlavy A nevíš o nějakém spolehlivém servisu v praze nebo ve směru na kutnou horu. A nebo směrem na plzeň nebo kladno? A když je baterka úplně vybitá měl by to altík zvládnout dobít když motorku třeba roztlačím a nebo by to už nezvládl.

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 21:59 | Nahoru | #26
ještě mám dotaz když mi to takhle málo dobíjí jen názor jak se s tím dá jezdit a za jak dlouho by se to mohla asi vybít že by mě to někde nechalo? 200, 500, 1000, ... km? Jen názor prosím

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 22:09 | Nahoru | #27
pokud altik dobíjí jak má, tak vybitou bat cestou dotluče.. ale radši to natoč přes kabely, roztláčení je takový drastický.. v praze a od prahy na západ vůbec netuším, směr kutná hora bych možná něco sehnal, ale těžko říct takhle z hlavy..

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 22:13 | Nahoru | #28
jen jsem se ptal abych měl už nějaký servis vyzkoušený něco snad na netu najdu. Teď jí mám dobitou takže startuje a pokud někam pojedu tak si kabely vezmu. A kolik by se na to dalo najet km? AŤ už pokud se to trochu třeba dobíjí a nebo i pokud by se ta baterka třeba vůbec nedobíjela?

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 22:28 | Nahoru | #29
tak to netuším, záleží jak rychle pojedeš lol

Dobíjení GSX 600 F

29.6.2008 v 22:31 | Nahoru | #30
a ani odhadem Nejezdím rychle asi tak do těch 130-140 ale to je jen chvilkove , tak abychom z toho vyloučili styl jízdy tak jak dlouho by se dalo jet hodinu dvě nebo víc Vím že se to asi moc nedá říct. Ale myslíš že tak 300-500 km s tím ujedu?

Naposledy editováno 29.06.2008 22:33:41
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist