globalmoto_duben_nolan





Téma: CEC
 
17.6.2008 v 23:24
Tak jsem koupil poslední čtyři závody cecků od kamaráda. Jde k vojákům, tak mi je prodal. Vím, že je vám to asi jedno, ale musím se o tu radost s někým podělit, protože jsem momentálně v práci sám. Docela se toho bojím, ale snad to zvládnu. Kapoty mám nastříkaný, plexi a padáky objednaný, tak to stačí dát do kupy a bude. Snad to hned nerozbiju. Nemáte někdo pár užitečných rad z těchto závodů? Abych tam pak na to nekoukal jak z jara.

CEC

17.6.2008 v 23:53 | Nahoru | #1
První rada - nejezdi tam sám, potřebuješ tým. Druhá rada - tým jsou alespoň dva :)

CEC

17.6.2008 v 23:53 | Nahoru | #2
To se nebudeš koukat=je to bezvadné svezení, díky spoustě účastníků se na trati pořád něco děje a nikdy nejedeš sám=buď předjíždíš a nebo jsi předjížděn. Hodně koukej okolo sebe jak to dělají jiní - nejlépe "amatér Ondra Lelků"= to víš praxe z evropských vytrvalostních podniků je k nezaplacení a on zná vyfikundace (střídání při Safety Car bez ztráty květinky ad.).
Letos už je poměrně hodně vysoké nasazení a posledně v Mostě po startu jsem koukal jak blázen jak někteří do sebe dokonce narážení až chrastily lamináty.
My se pozítří stěhujeme na Hungaroring - tak že v Brně naviděno

A jen tak na okraj takhle jsem to loni "nováčkovsky" viděl já:

Na naléhání kamarádů jsem zavzpomínal jak to vlastně vše vzniklo.

Samozřejmě, že každý kluk chce být v mládí kromě kosmonauta a popeláře později správcem konkurzní podstaty, tunelářem a pak prezidentem (pořadí odpovídá!) a před tímto samozřejmě závodníkem. Později potlačí tyto „pudy“ na okraj (rodina, hypotéka, „kulička“ majetku, později milenky, rozvody, hospody…..).
Jsou ovšem mezi námi jedinci, kteří odložení samčí soutěživosti ve prospěch mrhání časem a chátrání při častějších návštěvách pohostinských podniků ad. nehodlají zkousnout a raději si vzpomenou a …….v tu ránu se ocitají duševně v čase mladších let a splní si klukovský sen být závodníkem !

Za rozběhnutí teamu Rikimoto Racing nese lví podíl manager teamu, duchovní otec, impresário a majitel Richard. Ten nedal a nedal pokoj a nakonec – krom mnoha a mnoha jiných klíčových i nedůležitých věcí – sehnal peníze a co víc hned zaplatil startovné na celý seriál C.E.C. = K O S T K Y B Y L Y V R Ž E N Y !!!
Není kam couvnout. Brácha David začíná divoce zbrojit. V první fázi ovšem objednává u pořadatelů C.E.C. startovní číslo = 46!!! (no – má úcta !).
Nakupuje novou R1 ( v Praze nebyla a tak pro ni jede do Brna – ŠAK TO DÁ ROZUM, NÉÉÉ, VČÍÍÍL BRNO JE BLÍŽE HENTÝM JAPONCOM !!!(R1, kapoty, kryty motoru ad.). Se mnou se počítalo jako s druhým-střídajícím jezdcem teamu bez motorky (neb můj strojek CBR 6 je příjemný na cestu do Alp, ale na výsledek v závodě přeci jen dědeček  ) a tak jsem pomáhal jak se dalo, abych také byl k něčemu a závodění v renomovaném teamu si zasloužil.
Dalším „závodníkem“ do teamu byl přibrán Tonda z koncernu Good Year, který C.E.C. loni na své GSXR1000 již vyzkoušel a na nabídku posledního závodníka teamu kývnul kamarád z dřívější doby Petr s Ducati 996, který jediný vyzkoušel na vlastní kůži závodění ve Volné. Ten však již před 6.ti lety pověsil závodění na hřebík a motorku měl ve sklepě pod notnou vrstvou prachu – jak jinak = finance.

Přes Tondu jsme již koncem loňského roku objednali u koncernu GOOD YEAR několik sad pneumatik Dunlop Qualifer Sportmax GP, protože na slickách jsme s bráchou ještě nejezdili a cestovní Qualifer-y jsou výborné. Se směsí GP snad někde v US vyhráli náročný srovnávací test sportovních pneumatik – tedy měli by být ještě lepší.
Podcenili jsme ovšem žebříček hodnot, na kterém stojí odběratelé bloku východní Evropy. Naše objednávka pneumatik se jevila zřejmě jako nezajímavá a dokonce nám bylo importérem sděleno, že: „….máme jich dodáno od Frantíků málo, ale jestli nám nějaké zbydou po Honda dni pak s Vámi počítáme….“ A na první závod nám poslali na místo Qualifer-ů „obstarožní“ D 208 GP. Docela zklamání ! Nebýt Rikimoto s. r. o. pneuservisem a nemít lepší cenu od dodavatele …?!…. a nakupovat jinde za plnou….?! Nakonec --- stejně nejedeme C. E. C vyhrát, ale „JEN“ se povozit = bereme i D 208.

Abychom se trochu po zimě rozhýbali a také, aby Davidova R1 nejela závod s dvoumístnou číslicí stavu tachometru odzimoval jsem CBR a v neděli 15. 4. 2007 vyrazili hned po ránu do Mostu s tím, že pak si dáme výlet do Krušných hor. David vznesl obavu jak si budu rozumět s novou R1 a že oproti „staré“ je to něco úplně jiného! Mne to ale nechávalo chladným.
Jelikož testování na okruhu není zadarmo (1/2 hodiny á 500,-Kč/moto) bylo rozhodnuto, že v neděli dáme každý ½ hodiny na R1 ( já přidal ještě jednu na CBR) a někdy v týdnu – až se po okruhu nebudou potloukat choppery a endura – si vybereme dovolenou vyrazíme znovu a trochu „poladíme“ tlumení na závod.
Prvně jsem naskočil na R1 neděli před prvním závodem. Při jízdě jsem si v duchu říkal, proč že ten David tak bláznil, když vlastně ta motorka jede jako každá jiná litrovka. V druhém kole po zahřátí pneumatik jsem tedy trochu přitvrdil a najednou jsem byl doma. Motorka sice výkonnostně odpovídala běžným litrům, ovšem pouze do 11 000 ot./min. na otáčkoměru. Teprve po jejich překročení začala ukazovat výsluní špičkové technologie. Mezi 11-14 000 ot/min. je to mazec, snad na všechny kvalty po přeřazení a fullgaz jede motorka po zadním, najednou mám dost koní i do kopce před Matadorem! Brácha David v depu povídal něco o 275km/h na cílovce – to je takové naše hecování – tak koukám na budík s tím, že nezačnu brzdit dříve jak neuvidím 285km/h. To jsem sice viděl, ale zábrany retardéru letěli ke mně tak rychle, že bych přeštípl 10-tku kulatinu – sice nešlo zatočit, ale dobrzdil jsem! (Později v depu říkal David, že neříkal 275, ale 270km/h – ale věř tomu?!).
Motorku jsme si vyzkoušeli a čekalo nás ještě naladění podvozku. Vyrazili jsme v úterý dodávkou a v Mostě se sešli s dalším jezdcem teamu Tondou. Ladění podvozku jsme chtěli přizpůsobit umravnění motorky na výjezdu na cílovku – při přechodu povrchů odskakuje předek = na rozbití. Přistoupili jsme k ladění „logicko-vědecky“. A tak se z první jízdy vrací David a jeho reakce na nastavení je asi taková: „…nájezd na cílovku perfektní a všude jinde na pí… , nesedí, vlní se atd.. Další ladění je ve smyslu: „řekni číslovku od jedné do 20-ti“. „Jedenáct!“ Super číslo = ladíme tedy 11 kliknutí z maxima pro vše  a opět zkouška, tentokrát moje. No – není to dobré! Ladíme tedy vrch 5 a spodek 11 – to je lepší! A tak nakonec ladíme ještě tvrději – podle doporučeného nastavení loňského modelu R1 s tím, že nájezd na cílovku nějak zvládneme.
Další „dobrá“ zpráva po naladění tlumičů bylo nedodání laminátových kapot v přislíbeném termínu. To znamená jediné = jedeme s novou motorkou na originálech ! Dokonce jsem už nahrubo „vytesal“ z polystyrenu profil předního světlometu. Nakonec se to v dobré obrátí a ve čtvrtek přichází zpráva – kapoty budou po půlnoci-veze je kamion s květinami. Samozřejmě je jedeme převzít společně se šéf-jezdcem Davidem!
Následující pátek a sobota nás čeká „do-půlnoční“ rozebírání, zkoušení, pasování a přizpůsobování, čalounění, vrtání a broušení.

1. závod C. E. C. Most ( duben 2007 )

V neděli nakládáme vše potřebné a stěhujeme se jak „cirkusáci“ do Mostu na první závod seriálu C.E.C. Cup. Počasí je dobré – nálada bojovná. Téměř počítáme s výsledkem do půlky pole tzn. 25 místo a tajně doufáme s umístěním do 10 místa!
V neděli v Mostě vybalíme, něco málo masa ogrilujeme k večeři, potlacháme se sousedícími kluky, kteří mají zájem potlachat a někdy okolo půlnoci se ještě přihrnou pořadatelé obejdou depa a provedou technickou přejímku. U Davidovo R1-čky chvilku okukují a pak jeden z nich povídá s potutelným úsměvem: „to je model 07, že?!, není to škoda rozbít…?!“ Takhle že budeš kluku moravská poťouchle žvatlat na nás ze západu? Tak mu bez mrknutí oka rovnou odpovídám:
„ My to nepřijeli rozbíjet, my to přijeli vyhrát!!“
Když viděl maník na mém kamenném obličeji rozhodný výraz usoudil, že by mohl být problém a nechal to bez komentáře. Zato já se uvnitř chechtal jaká jsem „héérečka“, ale pak mi to došlo. Týýý brďo, teď abychom opravdu vyhráli…! Sic budu za tlučhubu! A ještě se startovním číslem 46 !
Někdy po půlnoci hup do půjčeného karavanu a spát. Depo ale žije dál.

CEC

17.6.2008 v 23:54 | Nahoru | #3
BLaCkCaT> Tak první dva body mám v pohodě - jsme čtyři.

CEC

18.6.2008 v 00:03 | Nahoru | #4
Franky> Děkuji za velmi pěkné postřehy z tvojeho prvního závodu. Podle toho co od tebe čtu jste na tom byli trochu lépe finančně, ale to vůbec nevadí. Uvídíme jak to dopadne a kdyžtak taky sepíšu něco podobného jako ty. Díky.

CEC

18.6.2008 v 00:06 | Nahoru | #5
PepaR1> Rada třetí - nastuduj si pozorně pravidla http://www.cec.cz/index.php?page=6 a technický předpis http://www.cec.cz/i...php?page=6&id=2.

Další užitečné rady:
- vytiskni si plnán celého dne (vše bude plynout a nikdo ti moc nebude připomínat kde máš kdy být a co dělat)
- určitě se dostav na rozpravu a dobře posluchat co dělat v jaké situaci na trati

CEC

18.6.2008 v 00:18 | Nahoru | #6
BLaCkCaT> Kamarádi s kterýma jedu jezdí cec už delší dobu, tak mě snad usměrní. Na rozpravu s jezdci určitě půjdu. V Mostě jsem byl jako divák a taky jsem naslouchal chytrých rad.

CEC

18.6.2008 v 08:47 | Nahoru | #7
tady máš spoustu článků za dva roky ježdění v CECu i článek z letošního prvního závodů
http://racing.dvouval.cz/

CEC

18.6.2008 v 13:54 | Nahoru | #8
počasí vypadá fááájn
http://fehervar.weat...om/index.php?lang=sk

CEC

18.6.2008 v 14:56 | Nahoru | #9
Ja, já, taky už se nemůžete dočkat?

CEC

18.6.2008 v 17:10 | Nahoru | #10
jako hungáče? Bojim bojim...ale těším se že se svezu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist