Jezdim 15let(i zavodne okruhy) a pravda vetsinu casu 150-250+ a zazil jsem desitky padu,v lete,v zime a nekdy i v rychlostech 160kmh i bocni primy stret s autem.A chtel jsem vymyslet tema kterym bych si spravil trosku reputaci a treba vam byl i necim dobrej..uvidime?
Nejvic me ovlivnilo ze neustale nekdy i 2X tydne tady ctu.Ze se nejaky motorkar celne srazil s autem a zemrel.Je mi z toho smutno a premyslel jsem jestli by se s tim neco nedalo delat primo pri te jizde(to ze jezdime rychle je fakt ktery necham stranou)
A druha vec ktera to ovlivnila jsou me osobni zkusenosti s dannou situaci...v rychlosti jen 3 posledni co si pamatuju:
Posledni tahla leva na dalnici od Liberce pred Prahou.Rychlost 220kmh-auto v mem rychlem pruhu jelo primo proti me!
Triproudova jednosmerna silnice centrem Prahy 500m pred Vaclavakem.Rychlost asi 70kmh-plne nalozene auto rychlym pruhem proti nam vsem..dal pokracoval asi jeste 500m nez mu doslo co udelal.Ja jel diky bohu pruhem prostrednim!
A vcera obchvat okolo Benesova.Osobak predjizdel cisternu a nemel kam uhnout.Ja 115kmh on asi 120kmh minuli jsme se vsichni 3 na urovni kabiny cisterny!
Nicmene vsechny tyhle situace smrdici celni srazkou s nasledkem smrti meli jednu zvlastnost.Do narazu jsem mel cas zhruba 2-3 sekundy bud brzdit,uhybat,premyslet co udelat, anebo cekat na naraz!
A vcera me pri tom napadlo,protoze vsichni vime ze nejdulezitejsi je se vyhnou celnimu stretu.Jestli by clovek dokazal z te motorky VYSKOCIT???A pripadne vyskocit tak vysoko aby cast tela od bricha vyse a hlava netrefila primo to auto(coz se jinak standartne deje viz YOUTUBE a krash testy-telo pokracuje vetsinou v primce rovne).To ze nam to urazi od panve nohy je jasne,ale prezili bychom.
A aby jste se mohli zapojit do debaty a zkusime to probrat jestli to jde a jak by to slo,chtel bych:
1. aby nam zde popsali vsichni kdo zazili celni stret a zijou jaka byla rychlost nez jste zacali brzdit,jaka byla brzdna draha(podle me by spravne nemela byt zadna,nejrychlejsi brzdeni nazanechava stopu,ale kdo z nas umi brzdit ostre v klidu,natoz kdyz mu jde o zivot ze?)a jak dlouho cela situace podle vas trvala???
2.jestli jsou tady hlavy studovane ktere by spocitali kolik metru ujede motorka pri 100,150 a 200kmh za vterinu(pri nizsich rychlostech bych volil preci jen jako uzitecnejsi se posledni chvile zivota venovat bzdeni)a nasledne i kolik metru je potreba k zastaveni z teto rychlosti obycejnemu motorkari.Ale nedulezitejsi vypocet bych prosil o kolik za vterinu klesne rychlost z techto rychlosti pri "silnem" brzdeni???Jestli to nekdo dokaze spocitat?A jestli je to tak velke zpomaleni,aby stalo za to bud brzdit,nebo se pripravit na vystup.Podle me to bude par desitek kmh a to pri tak velke rychlosti uz nehraje roli....nevim??
3.a pokud by se k tomu dokazali vyjadrit i zde se pohybujici kaskaderi,kteri se bez problemu dokazou vysvihnout v sekunde nohama na nadrz.Jestli by se i obycejny clovek mohl dokazat od stupacek odrazit tak,aby se mu motorka nezvrkla na jednu stranu a nebylo to jeste k horsimu a pripadne jak vysoko se asi da nadskocit(ted jsem se koukal a ikdyz clovek jenom stoji ve stupackach tak ma hlavu i cast tela hodne nad urovni strechy osobaku.
Dale me momentalne nic nenapada.Kdyby neco,tak to jeste editnu v hlavicce a ted je to na vas!!!!!
Jo vsechny na foru prosim temat na zasirani je tady mraky.Chtel bych aby alespon jedno moje vlakno a obzvlast tohle bylo brano naprosto vazne a vsichni se zdrzeli jakychkoliv debilni a zasiracich kometaru a nadavek!!! Dekuji.
A kdyz mi na konci sezony zavola aspon jeden clovek,ze tak jak vetsinu z nas automaticky napadne zmacknout brzdu,kdyz se neco deje,tak ze posledni vec na kterou si vzpomnel bylo tohle vlakno a ze muze skocit z motorky bud stranou nebo aspon hodne nad ni.Tak budu neskutecne stastnej
COMATIK>docela zajímavý téma...ale nedokážu si představit že ve 200km/hod dokážeš se postavit na stupačky.je to docela fičák.každopádně mě zajímají věci výše uvedené
Hmm tak ja si to naopak dokazu predstavit velice snadno vidim to asi tak ze jedu trba 200kmh....vterinu brzdim asi tak na 150 nevim snad nekdo spocita a pak prestavam brzdit poustim riditka a vsi silou se odrazim od motorky,pritnu auto a dalsich 100metru se kutalim po asfalnu a lamu si vsechno okolo krome vazu a tudiz ziju.Jedine blbe na tom mem napadu je ze se to proste neda trenovat :o
Roubi_R1>Já jsem z mašinou neměl čelní střet, ale trefil jsem auto do levého boku na kolmo. Motorka se předním kolem zarazila mezi kolo auta a blatník. Rychlost asi 30-40 km/h (ve městě křižovatka). Letěl jsem přes řídítka na kapotu auta. Jak dlouho to trvalo nevím, byl to mžik. V tu chvíli jsem dokázal jen zmáčknout brzdy, když jsem viděl auto zprava přijíždět. Pak následoval náraz, let,....temno a vyšetřování nehody s lékařským vyšetřením. Myslím, že bych nedokázal stoupnout a to auto přeskočit. Vlastně si z toho až tolik nepamatuji.
Jo jasne pokud ti tam auto vjede na posledni chvili tak clovek vetsinou nestihne ani zmacknout brzdu to znam neboj a pak se muze jen modlit aby to auto trefil v oblasti motoru kde je nejnizsi a mel sanci ho preletet nebo prekutalet..ja se snazil nastinit situace kdyz mas ale preci jen trosku vic casu na rozmyslenou
Allan>jak chceš při tak velké rychlosti skočit na nádrž??
Když se ti podaří dostat se na stupačky a skočit...tak ti motorka "ujede"
Máš tak velkou plochu že máš strašnej odpor se vzduchem při tak velký rychlosti..strhne tě to dozadu...
nemluvim o sakani na nadrz to nejde to je jasny,ale o odrazu ze stupacek a to urcite jde!
nofear4>a pravda vetsinu casu 150-250+ a zazil jsem desitky padu,v lete,v zime a nekdy i v rychlostech 160kmh i bocni primy stret s autem.
Nerikal jsi nahodou ze tech 15 let jezdis bez nehod a ze jsi uklouz jen na tom slideru na okruhu? Ty povidkari
uncompromised>mě by taky zajímalo co a jak, ale myslím si, že pokud někdo bude mít čas se rozhodnout skákat a vyskočit, tak už potom má dost času na vyhýbání, ale i tak je lepší se jakkoliv dostat nad řídítka a kapotu, čelní sklo je přecejenom měkčí btw už se to tu myslím řešilo a došlo se k závěru, že vyskočit se nestihne
nen to pravda pri tak velkych rychlostech se smer motocyklu meni jen velice tezko a jen terba na vzdalenost nekolika desitek metru treba jen o dva metry,uhybnych manevru pri 150+jsem zazil desitky a je to velice tezke a stejne se vetsinou musi do protismeru kde tim padem nesmi nic jet!!!
V tomhle obdivuju jak umej padat zavodnici, pustte si nejakej sestrih s padama, a koukejte jak se zbavujou motorky jakmile vedi ze je zle a uz to nepostavi. Vzdycky od sebe odhazujou/odkopavaj masinu, aby se sunula jinam a pokud mozno je netrefila...
david-haya>nofear4>a pravda vetsinu casu 150-250+ a zazil jsem desitky padu,v lete,v zime a nekdy i v rychlostech 160kmh i bocni primy stret s autem.
Nerikal jsi nahodou ze tech 15 let jezdis bez nehod a ze jsi uklouz jen na tom slideru na okruhu? Ty povidkari
ne davide rekl jsem ze za tech 15 let jsem se vyboural jen jednou(nebo2X ) vlastni vinou a to je rozdil!!!
kryskak>Ja ti nevim. Neco na tom bude, ale musis brzdit a pak prestat, abys byl schopen vyskocit a ..... nejde o to, kam dostanes hlavu a telo, ale musis nohy dostat nad riditka nebo ne? Pac kdyz se ti zachytnou nohy, tak je to stejne fuk .... teda jsem jen teoretik, jeste jsem neboural .... snad ani nebudu.
ne nemyslim pokud vyskocis tak ze budes mit jeste nohy pod riditkama tak ti to prerazi obe holeni nebo steheni kosti,ale nebude to mit silu te to jakoby stahnout zpatky dolu,nehlede na to ze i ta motorka se zabori a castecne zveda od zadku nahoru
Johny_F>No myslim, ze je zbytecny tohle resit... Jestli clovek ma zemrit tak zemre, at jede na motorce, v aute, nebo na kolobezce... takovej je zivot, lidi se rodi, lidi umiraji...
hmm tak to jsou presne prispevky o ktere jsem prosil at se tu nevyskytuji!!!jestli ti prijde zbytecne to resit,jdi na jine vlakno a res neco dulezitejsiho
Ozzy_>Bohuzel v moc velkejch rychlostech je asi "skocit" nerealny, v mensich rychlostech se jakkoli dostat pryc od primyho narazu je asi jedina moznost jak predejit vaznejm nasledkum.
V tomhle obdivuju jak umej padat zavodnici, pustte si nejakej sestrih s padama, a koukejte jak se zbavujou motorky jakmile vedi ze je zle a uz to nepostavi. Vzdycky od sebe odhazujou/odkopavaj masinu, aby se sunula jinam a pokud mozno je netrefila...
neni pravda ze je to nerealny,naposled si pamatuju ABEHO jak naprosto v pohode vyskocil do vysky a pryc z moorky pri rychlosti 240kmh..technicky to jde urcite
restore>nofear4> Rád se díváš na akční filmy viď? Při rychlosti 200km/h nestačíš říct ani k.urva natož vyskočit.Než zvedneš prdel a odrazíš se potřebuješ cca 2s,což se rovná cca 111m,takže leda prd a ne výskok.
Boze dej at aspon jeden ostravak rekne nekdy neco normalniho to uz s vama jako neni mozny.jen kvulin tomu ze jsem z prahy tady kazdej den nebudu poslouchat vase zakomplexovany kecy.Pri 200kmh resim behem 2sekund mraky veci kazdou chvilku,brzdim,pridavam,uhybam,manevruju,tak proc bych se kurva nemohl stihnout i odrazit??? jednadvacet...dvaadvacet....to je mraky casu!!!
WenCa>Do auta ani do žádné jiné překážky jsem nenarazil, ale ve 120 se mi utáhla zatáčka a bylo to tak rychlé, že jsem neudělal absolutně nic, ani brzdy... Nevím, jak jsi přišel na 2-3 vteřiny času, já je vůbec neměl... A jak píše uncompromised, myslím, že pokud má člověk tenhle čas, tak má ještě hodně času na vyhnutí... Asi by mi psychyka nedovolila motorku opustit a snažil bych se do posleního okamžiku vyhnout
Jo v tvem pripade a i ve vsech pripadech celnich stretu s autem v zatacce hraje roli jeden dulezitej faktor,ze naprosta vetsina z vas kouka a obvlast pri te krizovce jen par metru pred predni kolo motorky a tudiz ani nemuzes videt ze proti jede auto...kdyby byly oci namireny o 20-30 metru dal tak by ti to docvaklo a prestal by ses snazit to vybrat ale naklonil to presne do te skarpy abys to auto aspon minul..co by se delo ve skarpe je druha vec...
Tůle jsem o tom taky přemýšlel, ale jen nad situací nárazu do předku=přelet přes kapotu. Třeba když ti někdo strčí čumák do cesty ve městě a ještě si tě všimne. Jediný co mi přijde logický a udělatelný je zvednout nohy dozadu tak, abys po nárazu do auta přejel přes řidítka a nohy se ti nezaklínily za ně nebo mezi auto.
nofear4>restore>nofear4> Rád se díváš na akční filmy viď? Při rychlosti 200km/h nestačíš říct ani k.urva natož vyskočit.Než zvedneš prdel a odrazíš se potřebuješ cca 2s,což se rovná cca 111m,takže leda prd a ne výskok.
Boze dej at aspon jeden ostravak rekne nekdy neco normalniho to uz s vama jako neni mozny.jen kvulin tomu ze jsem z prahy tady kazdej den nebudu poslouchat vase zakomplexovany kecy.Pri 200kmh resim behem 2sekund mraky veci kazdou chvilku,brzdim,pridavam,uhybam,manevruju,tak proc bych se kurva nemohl stihnout i odrazit??? jednadvacet...dvaadvacet....to je mraky casu!!!
Ty hlavo studovaná, rychlost v km/h vyděl 3,6 a máš to v m/s Teoretik si skvělý, prakticky je to pěkná blbost...
A to ti neříkám, protože si pražák, napsal bych to komukoli
Tak asi v pohodě to nebylo, a zabil se ,že silniční provoz není okruh!!Na normální silnici je vše rychlejší a hlavně nečekané!!
Proky_6>K tomuhle tematu v podstate souhlas s prispevkem #7 od "uncompromised"...valna vetsina z nas by podle me,pokud by na to mela relativne dostatek casu,resila zpusob,jak zabranit jakymukoliv stretu,at uz celne s autem,nebo do svodidel,stromu apod.Proste nacpat to nekam,treba i pod plynem bez brzdeni,kam se vejdu a rychle pryc...nez se v podstate vedome pripravit na stret jen s tim rozdilem,ze se z nej budu snazit dostat "jen" s rozsekanym spodkem tela...takhle ale podle me v krizovejch situacich lidskej mozek nepremysli.Tohle tema neni nezajimavy a zpusob cileneho a vedome preskoceni auta nebo vysednuti z motorky urcite neodsuzuju,jen se mi to proste zda v praxi nepouzitelny,nehlede jeste na to,jak psal "Allan",ze ve vyssich rychlostech je celni odpor vetru pri jakymkoliv zvednuti se od nadrze nebo treba jen zvednuti hlavy tak velkej,ze dalsi chteny presny pohyby jsou dost obtizny
ja zas myslim ze valna vetsina lidi zazila at uz autem nebo na motorce situaci kdy uz dopredu vedeli ze stretu nezabrani a jen krecovite brzdili v primem smeru a jak rikam je otazka jestli tam cas venovany snizovani rychlosti narazu je lepsi nez ho venovat opusteni motorky at se to tyka jakekoliv rychlosti a co se tyce sily vetru,myslim ze tak zhruba do 160kmh to neni zase takova sila aby te to zamacklo zpatky na sedacku!!!