globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: F650-jednovál.....cestování
3.6.2008 v 21:37
Zdravím.
Slyšel jsem již dost narážek i pochval na cestování s F650GS(jednobuch). Ale ještě nikdo mi to neřekl ze své skušenosti. Žádám tímto dotyčné o poskytnutí rady, postřehů či připomínek. Mám na mysli cestování i ve dvou (Slovensko, Rakousko, Itálie,..) Budu moc vděčný za každou informaci o chování motorky při cestách.

Díky Bubák
Předchozí
1 2
Následující

F650-jednovál.....cestování

3.6.2008 v 22:21 | Nahoru | #1
No, ja na F-ku dojel mimo normalnich destinaci jako Chorvatsko/Rakousko az do Jordanska a zpatky.Jezdil jsem sam, zato nekdy docela nalozenej.

Pozitiva: Spotreba!!, spolehlivost, super na 'kochaci' rychlost 90-110km/h
Negativa: Nedostatek vykonu pri presunech na dalnicich, motorka je moc lehka a pri silnym bocnim vetru je to pekna otrava udrzet smer a rovnovahu :)

Nikdy jsem nemel problemy s vibracema. A zadek boli na kazdy motorce, jen si musis za par dni zvyknout...

Moje doporuceni - cestovani na Fku bych se nebal, je to zlata motorka, kdyz od toho neocekavas luxusni komfort a vykon jak od velkych cestaku!

Nejaky foto z mych cest najdes na mojich www.

M.

F650-jednovál.....cestování

3.6.2008 v 22:40 | Nahoru | #2
Díky!! Já zatím jezdím er5, ale BMW se mi libí již delší dobu (jezdím s 320D ). Takže výkonově na tom zůstanu stejně což mi vyhovuje (žádnej závodník nejsem) A do Chorvatska jsem na tom dolej i ve dvou a naloženej v pohodě. Takže to vypadá, že asi vyměním stroje....
Bubák

F650-jednovál.....cestování

3.6.2008 v 22:43 | Nahoru | #3

Bubák5>Díky!! Já zatím jezdím er5, ale BMW se mi libí již delší dobu (jezdím s 320D ). Takže výkonově na tom zůstanu stejně což mi vyhovuje (žádnej závodník nejsem) A do Chorvatska jsem na tom dolej i ve dvou a naloženej v pohodě. Takže to vypadá, že asi vyměním stroje....
Bubák

A chodíš na BMW klub?

F650-jednovál.....cestování

3.6.2008 v 23:00 | Nahoru | #4
Ne, nechodím. Myslíš, že mám začít...??

1 reakcí na tento příspěvek F650-jednovál.....cestování

3.6.2008 v 23:14 | Nahoru | #5
S F650GS objedeš zeměkouli je to výborný stroj. Proti sametovému dvouválu kawy je to ale vibrátor, což někomu to vadí někomu ne.

F650-jednovál.....cestování

4.6.2008 v 00:11 | Nahoru | #6
MiZi33> Super fotky

F650-jednovál.....cestování

5.6.2008 v 09:08 | Nahoru | #7
jednobuch od bmw je super sice me nekdy po dlouhe ceste brni ruce malinko ale nestezujusi, spotreba max 5litru

F650-jednovál.....cestování

19.6.2008 v 22:20 | Nahoru | #8
Je to super stroj a vše co se píše je pravda - je to o řidiči ne o motorce.

F650-jednovál.....cestování

22.6.2008 v 13:11 | Nahoru | #9
... a hele, jmenovec. Jestli eFko chces, neni co resit. Prima stroj, male provozni naklady i jednoducha udrzba. Zkus se na nem nekde poradne projet a uvidis...

F650-jednovál.....cestování

22.6.2008 v 13:25 | Nahoru | #10
Tady takových fór už bylo

Osobně, pokud to chceš na cestování hlavně po asfaltu, bych Ti doporučoval nějaký dvouvál - přece jenom ta jízda je jiná. U baworáků je samozřejmě výhoda ta spotřeba. Ale jinak není jezdec třeba nijak zvlášť krytý - štítek sice funguje (byť se to nezdá) docela dobře, ale zrovna tak máš úplně venku kolena apod. Nejde jen o vítr - žena se tuhle jela trošku víc projet, a vrátila se mi celá zalepená od much (a to jako fakt dost hustě) To se mně na TA nestává. Pokud se ti TA z nějakého důvodu nepozdává (i když já si ji nemohu vynachválit a za Dakara bych neměnil), co třeba V-Strom nebo Versys?

Zrovna nedávno jsme řešili, k čemu vlastně nedakarová verze GS je - dobrá volba pro lidi menší postavy, takže třeba pro holky.

F650-jednovál.....cestování

22.6.2008 v 14:03 | Nahoru | #11
stačí ovšem trocha terén a karta se obrací Mám doma Transalpa, BMW 650 Dakar i obyč GS a bral bych spíš Dakara, je zábavnější a větší štítek stojí 2tis Včera jsem potkal na benzince Brazilce, a jeden jel na Yamaze XT125r

F650-jednovál.....cestování

22.6.2008 v 14:18 | Nahoru | #12

neznamyMonsterD>stačí ovšem trocha terén a karta se obrací



Jasně - ale to platí pro Dakara. To menší přední kolo u normálního GS je imho dost handicap. Navíc on píše, že to chce primárně na asfalt a delší cesty - což si myslím, že opravdu není ideální volba - pokud tedy není hlavní rozhodovací faktor ta spotřeba...

F650-jednovál.....cestování

22.6.2008 v 14:21 | Nahoru | #13
je fakt, že na velký dálky to asi moc nebude.

F650-jednovál.....cestování

22.6.2008 v 14:25 | Nahoru | #14

neznamyMonsterD>je fakt, že na velký dálky to asi moc nebude.



Ujet se na tom dá dost - ale prostě jsou pro tento účel vhodnější motorky.

2 reakcí na tento příspěvek F650-jednovál.....cestování

23.6.2008 v 08:31 | Nahoru | #15
[quote]Repulsion>Tady takových fór už bylo

Mě zajímají názory majitelů co s nimi cestují delší tratě. A jak se dočteš ozval se jenom jeden.

Jestli to má vibrace, malej štítek, kolik to žere....na to seru. To si přečtu a zjistím kdekoli!!

Ohledně versysu, V-stromu, transalpa. V-strom ani transalp se mi prostě nelíbí. Na versysu jsem se již svez a musím říct, že moto je příjemný. Motor je

Ale bawor se mi líbí víc a tak mě zajímá, jak jsem již napsal jeho cestovní vlastosti na středně dlouhých tratích.

F650-jednovál.....cestování

23.6.2008 v 10:08 | Nahoru | #16
Bubák5> Jak říkám - ten motor na cestování po asfaltu nic moc. To neznamená, že by na tom cestovat nešlo - ale na jiných motorkách se cestuje líp.

F650-jednovál.....cestování

23.6.2008 v 10:32 | Nahoru | #17
Kolem světa to stačí ne?

http://www.bmwgs.cz/...le.php?article_id=75

http://www.bmwgs.cz/...7&thread_id=1286

Kup si ho a už to neřeš :) .

Naposledy editováno 23.06.2008 10:32:45

F650-jednovál.....cestování

23.6.2008 v 12:21 | Nahoru | #18
Bubák5> Nemám sice bávo, ale na jednobuchu jezdím a to údajně na největším vibrátoru co se vyrábí . Jak jsem se kouk na tvůj profil tak asi nepatříš k lidem co vozí jenom kreditku, ale jezdíš po kempecha a pod stan. Myslím, že dakar 650 se ti bude zamlouvat a bude se ti na něm dobře cestovat, nemá sice takový výkon jako litrová endura a dvouvály, ale zase má hodně jiných předností, které ti přijdou pro cestování užitečné (komfortní odpružení, pohodlné sedlo i pro spolujezdce, jednoduchý spolehlivý motor, možnost velkých kufrů + nosiče a výborná spotřeba) Na Svém ADV jme blyi s přítelkyní na cestě max 11 hodin v kuse a dalo se to přežít, a to myslím že bávo má menší vibrace, pohodlnější sedlo a lepší ochranu proti větru , takže myslím že by to bylo ok

F650-jednovál.....cestování

24.6.2008 v 19:19 | Nahoru | #19
Jsem majitelem BMW F 650 GS rok výroby 2002.Mám na najeto cca 36000 km.Doposud žádné problémy.Projeto Turecko,Rumunsko,Bulharsko,Mad'arsko,Rakousko,Polsko,Litva,Lotyšsko,Estonsko,Itálie,Slovensko,Německo.Cestovat se s ní dá.Jsou samozřejmě silnější a větší motorky,ale o tom to není.Výborná spotřeba,ovladatelnost,mnoho doplňků na pohodlné cestování a hlavně spolehlivá a provozně nenáročná.Já využívám motorku hlavně jako dopravní prostředek,abych něco viděl.

1 reakcí na tento příspěvek F650-jednovál.....cestování

24.6.2008 v 22:44 | Nahoru | #20
smart> Tak nějak si představuju cestování i já a zatím tak činím. Jenom toho času je čím dál míň
Díky za info

F650-jednovál.....cestování

29.6.2008 v 16:44 | Nahoru | #21
Bubák5> Na delsi cesty po dalnicich je to trochu masochizmus jelikoz to ma malo vykonu a pokud pojedes nalozeny, ve dvou a s protivetrem tak budes mit problem vytahnou to na 140. 150 je s kuframa v jednom v podstate strop. To uz ma clovek pocit ze vybehne ze silnice. Optimum je kolem 110, to si to jen prede a nedela to ani kraval. Nad 130 je to uz s nakladem mene prijemne jelikoz se to zacina vlnit, hazi s tebou vitr a dochazi tomu dech. Nejhorsi je kdyz jedes s nekym s vetsi motorkou tak to je pak utrpeni jelikoz proste nestacis. Zrovna vcera jsem se vratil z Rumunska na Fku, jel jsem v jednom a mych 65kg neni zas tak moc ale mel jsem pomerne dost nalozeno (2x 41l kufry od TT + stan atd). Uplne jine to ale je jakmile sjedes z dalnice, vykonu na bezne cesty je tam dost a uplne nejlepsi je to na sotoline, tam nechavas za sebou s prehledem i velka cestovni endura. Proste je to vice enduro nez cestak...

Pokud chces jezdit hlavne dalnice a dobre silnice (vseobecne Evropa) tak bych radeji zvazil nejaky dvouval. S tim zvladnes i nejakou lehci sotolinu ci polnacku bez ztraty kyticky a nebudes muset ostatni ukecavat aby drzeli 130 coz se ti asi casto nepovede

Takze celkove je to hodne dobra motorka na cestovani hlavne mimo dalnice (respektive i po dalnici ale ne vice nez 120) a zvlaste pak do lehciho az stredne tezkeho terenu. Je to jak tu bylo jiz psano drzak s pomerne snadnou udrzbou a levnym provozem. Spotreba je naprosto fantasticka, na 17l nadrz delam bez problemu 300km i kdyz jedu nalozeny po dalnici 140-150. Na 3500km mi to zere cca 1 deci oleje.

Jeste me napadla jedna vec, lide co meli Fko a maji nad 180cm tak si stezuji na horsi pozici v sede. Ja merim 170 a je to dobre jak v sedle tak ve stupackach. To same plati o stitku, s mou velikosti chrani dobre - jezdim v krosove helme a prakticky vubec mi do ni nefouka.

Naposledy editováno 29.06.2008 16:51:52

F650-jednovál.....cestování

29.6.2008 v 19:38 | Nahoru | #22
Zrovna včera jsem jel po D5 skoro až z Rozvadova do Prahy, nějakých 120km v kuse rychlost 130-140kmh. Tyhle jednoprdy jsou si vesměs dost podobný. Co se týče vibrací - nechápu jak můžou někomu vadit, ale možný to je, já je vnímám jen málo a beru je jeko pozitivum (člověk aspoň ví, že má mezi mohama motor a né vysavač). Výkonu je dost do 140kmh, má-li kdo v plánu držet vyšší cestovku, musí koukat po víceválci. Problém dálničních přesunů (do těch 140kmh) není motor, ale nízká váha a náchylnost na poryvy větru (třeba při předjíždění kamionu ve 130kmh to dá člověku celkem facku ) - ve výsledku je třeba řízení věnovat pořád dost pozornosti, to co je na všech ostatních silnicích a cestách zábava, je na dálnici pěknej vopruz. Co se týče ochrany před větrem, se 173cm si na Donckovi trošku poposednu dozadu a schoulím se (žádný zalehávání) a schovám se za kapotáž i bez štítku, takže s tím problém taky nemám. BíEmTrabljú má ještě o dost bohatší kapotáž, takže to podle mě musí být OK.

Přesto - lehké enduro je na dálnici nouzovka. I když to BMW už je celkem těžkotonážní třeba oproti NX650, tak to bude možná stabilnější.

Naposledy editováno 29.06.2008 19:40:47

F650-jednovál.....cestování

30.6.2008 v 08:59 | Nahoru | #23
...Beba s tím nacestoval až kam-:)...

...takže to asi nebude tak lzé-:)...

F650-jednovál.....cestování

3.7.2008 v 16:53 | Nahoru | #24
Hale ja ho mam a v zatackach jsemnejel na zabavnejsi motorce!, nejdal sem jel zatim jen 300 km ale ty jsem ujel v phode, zadecek jak v bavlne, mam vyssi plexi a chranice ruk takze komfort pohoda. je fakt, ze na dalnici jsou lepsi stroje. ale na nutny presuny ma vykonu dost, cca 140 se da drzet celkem dlouho a koho bavi jedzit na motorce po dalnici? me teda ne a kdyby tak si koupim sportika ne gs. sily ma hafo, je snadlo ovladatelna a to doslova a hlavne hovno zere. je malo co se ji da vycist. kazdopadne cestovani nejni problem kdyz si zvyknes na vibrace a nejsi zavodak. ale ver ze svizne si s ni zajezdis kdyz chces. a s ladakem to je soundovy peklo
Ackoli jsem byl zaprisahlej japoncofil a bmw sem odsuzoval, po svezeni sem musel uznat ze mam doma klenot

Naposledy editováno 03.07.2008 16:54:16

F650-jednovál.....cestování

4.7.2008 v 11:21 | Nahoru | #25
TombaRider> no cestovat s otevrenym ladakem neni zrovna koser po par stovkach kilaku mas chut tam narvat hadr jen aby to uz bylo trochu ticho.

F650-jednovál.....cestování

5.7.2008 v 15:54 | Nahoru | #26

turby>TombaRider> no cestovat s otevrenym ladakem neni zrovna koser po par stovkach kilaku mas chut tam narvat hadr jen aby to uz bylo trochu ticho.



mám tam laďák a na cestování dávám razantní tlumič (vložku)- dost to řve už kvůli drapáku.

Jo cestovní limit pohodlnosti to má měkde na 140, naloženej jezdím tak do 120 - nejedu se zabít. Jede i 170 ale to už nemá smysl, stabilně se s tím dá jet 150 - 160 motorce to neva ale pro řidiče to není ono. Dá se jet klidně i 700km denně, 500 nic není. Spotřeba i při plný palbě nebo naloženej mi nejde nad 4l - což je super a to jezdím s třema kufry, tankvak, tašky a přítulka. V terénu zvládne to co lehký enduro jen pomaleji a opatrněji.

1 reakcí na tento příspěvek F650-jednovál.....cestování

6.7.2008 v 13:43 | Nahoru | #27
a co sterý eFko chlapi,řekne mi o něm někdo něco...

F650-jednovál.....cestování

8.7.2008 v 23:12 | Nahoru | #28
Mám Báwo pár dní. Předtím dva roky Aprilia Pegaso 650.
Báwo je určitě pohodlnější,ovšem Fko je pro mě dost malé, takže časem asi stejně vyměním za Dakara.
Nicméně už tak v porovnání s Pegasem si troufám říci, že na cesty bude Báwo dost pohodlné a spotřeba super!!!
Myslím,že nebudeš litovat pokud koupíš. Ráda bych ti posloužila s více ineformacema,ale zatím na něm nemám ještě tolik najeto..
Mimochodem jsem si ho koupila na účely,pro které ho chceš kupovat i ty
Výhodou u Fka je ABS a vyhřívání rukojetí. Obojí využiju.
Spousta lidí mi také "vnucovala" Transalpa, že dvouvál je lepší.. ale jsem holka, takže pokud se mi motorka nelíbí tak si jí nebudu kupovat.. A mě se Transalp nelíbí.

F650-jednovál.....cestování

8.7.2008 v 23:18 | Nahoru | #29

Spousta lidí mi také "vnucovala" Transalpa, že dvouvál je lepší.. ale jsem holka, takže pokud se mi motorka nelíbí tak si jí nebudu kupovat.. A mě se Transalp nelíbí.



Moje žena TA taky odmítla, ale hlavně argumentovala tím, že je na ni těžký - hlavně v terénu se na tom bála.

Pro holku je myslím bávo lepší. Ale já osobně jsem se těšil, jak na tom Dakarovi budu ženě tajně rajtovat, ale párkrát jsem se na tom svez, a už nějak nemám potřebu - v terénu už jsem si na určitou neohrabanost transalpa zvyk a na cestě se to nedá srovnat, tam TA vede o několik koňských délek - a já se zas rád občas pěkně svezu po asfaltu...

F650-jednovál.....cestování

8.7.2008 v 23:24 | Nahoru | #30
Repulsion> já jinak nic proti Transalpu nemám a uznávám jeho přednosti.. ale Báwo pro mě vyhrálo Dakar by byl asi lepší,ale letos už motorku neměním
Jsem zvyklá na Pegaso, to je oproti Báwu mnohem hůře ovladatelnější a těžší (i když v techničáku jen o 7 kg,ale zdá se jak kdyby o 20..).Nicméně mohutnost Pegasa mi vyhovovala.. byla jsem tam mnohem lépe chráněná a také je vyšší takže pro mou postavu lepší. Teď z Báwa budu rozmazlená
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist