Další věc která mě zajímá je dostupnost servisu (pokud možno Ostravsko),jeho kvalita atd...
Nakonec bych poprosil ty kteří nemají k tématu co říct,ať se zdrží komentářů a OT tlachů. Dík.
milanKTM>tak sem včera dělal s kamarádem servis, v sette mi řekli, že to budou dělat cca 6 hoděk a my sme to na poprvý zmákli cca za 7 hod a pochybuju o tom, že by kontrolovali ventily jak mi vyprávěli.... vyšlo mě to za materiál (olej, olej. filtr, vzduch. filtr, iridiový svíce a žárovka do světla ) 2700 kč...... v sette za to chtěj 7000 kč
Byl jsem nedávno v Sette na servisu s 990 adventure po 7.500km a za 4 hod to bylo hotový (olej, seřízení ventilů, diagnostika, atd.)
...jsem docela rá, že v dnešní době existují takovéhl firmy...
milanKTM>martin.xlv> ventily ti asi těžko seřizovali, max zkoukli vůli ne?? No a vo kolik si vodlehčila tvoje šrajtofle?
Bylo to včetně seřízení ventilů . Nemám teď po ruce doklad, ale materiál (olej+filtr+vymez. podložky)+ práce cca 3.600,- komplet.
Alex GSX-R>Pokud koupis 950ku od cloveka ,kteremu byla srdcovou zalezitosti,tak neslapnes vedle. To znamena ,ze takovy clovek dal masinu k servisni oprave pri kazde svolavaci akci..Nebudu tady uz jmenovat ,jakymi bolestmi tyto motorky trpely-bylo tu toho napsano hodne.Akorat zduraznim jednu vec-KTMka se ke vsem vyvojovym problemum postavila rovne a ve vetsine pripadu byly nedoresene technicke zalezitosti vymeneny v zaruce za dily 2 vyvojove generace.Ted by tyto stroje mely byt uz srovnetelne v zivotnosti s jakoukoliv jinou znackou.Velke + jako bonus jsou jizdni vlastnosti ....(ktere u jinych znacek nenajdes)Jestli chces vedet neco konkretnejsiho ,musis polozit konkretni otazku a ta ti bude konkretne odpovezena...
Tak. Tenhle človíček přesně trefil hřebíček na hlavičku, odkryl jádro pudla, dotkl se meritu věci a ... další přirovnání mě už nenapadají. Právě jsem se vrátil ze servisu KTM a nemohu se s vámi nepodělit o svou zkušenost.
Mám rok výroby 2004, najeto 23 tisíc, přivezenou od prvního majitele z Německa. Serviska byla vyplněná ledabyle, jen dva náhodné zápisy, ale motorka vypadala pěkně, tak jsem si řekl proč ne? Vše fungovalo, Němec tvrdil, že je vše v pořádku, tak jsem ji vzal.
Jako první přestala po cca 1500 km správně fungovat zadní brzda. Nicméně brzdila, sice trochu méně a na konci své dráhy, ale pořád se to ještě dalo přežít. Další odešla spojka. Najednou se jí samovolně zkrátila dráha a začala zabírat na vkus trochu moc dole. No nic, asi to někde netěsní a je trochu zavzdušněná, řekl jsem si, dolil jsem kapalinu (která byla na minimu) a šel se objednat pro jistotu do servisu. Tam mi řekli, ať určitě přijedu co nejdříve, že prý obě tyto závady znají, díly jsou konstrukčně špatné už z továrny a KTM je prý bezplatně nahrazuje za nové, pokročilejší. Jenže ouha! Jen těm, kteří přijdou v rámci tříleté záruky. Nebo preventivně těm, kdo přijdou během této doby na pravidelnou servisní prohlídku. Což je ze strany továrny pochopitelné a správné.
Co z toho plyne? Když si budete chtít koupit ojetou 950 Adventure starší tři roky, rozhodně si předem zjistěte, zda jsou všechny tyto konstrukční vady odstraněny (zjistěte si před koupí VIN motorky a zeptejte se dealera nebo si to najděte na internetu sami na stránkách KTM) a je správně vyplněná servisní kniha. Pokud tak neučiníte, všechny opravy těchto vad samozřejmě budete platit z vlastní kapsy. Jako já. Spojkový váleček - 3727,- Kč. Hodina práce v autorizovaném servisu - 390,- Kč. Brzda byla kvůli nedostatku času pouze odvzdušněna s výměnou brzdové kapaliny nicméně její disfunkce stále hrozí (komplet opravu prý KTM i nadále hradí ze své kapsy jakožto bezpečnostní prvek. Ovšem jen materiál, ne práci) Dále mi technik oznámil, že mi již začíná prosakovat olej pod hlavou válců kvůli špatném těsnění a že by to chtělo výhledově také opravit. Cena dílů - cca 3000,-. Oprava je časově náročná, prý by to trvalo 15 hodin. Dohromady skoro 10 tis.
KTM 950 Adventure je rozhodně skvělá motorka. Ale dejte si při její koupi velký pozor, zda již jsou všechny její porodní bolesti od předchozího majitele vychytané. Ať si sami na vlastní kůži nevyzkoušíte, co podle mého kamaráda znamená trojice písmen KTM - Kokot Tlačí Motorku.
Navyse som neviem ako stratil kluc od zapalovania...
Chalani poradte mi zrkadlo. To ktm zrkadlo uz nechcem. Sak ked zasa jebnem tak sa znova zlomi. Na nejakej starej afrike twin ci co to bolo som videl zrkadlo, ktore malo 2 klby. Da sa take zohnat?