koupil jsem si novou gumu na zadek na R1 a teď přemýšlim,jestli vyvážit nebo ne? Předek vyvažuju,ale co ten zadek?? Má to vůbec smysl?? Díky za každou odpověď
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola
pokud rychle vyvažuj
já nejsem magor tak vyvážím vše krom kolech na traktoru (nejezdí přes 25km/h)
á nebo si ji nainstaluj před místní diskotéku alespoň nebude žrát gumy - prý stojí peníze
:o :o :o
si kup vibrátor třeba pochopíš
Naposledy editováno 23.04.2008 07:55:35
David_900SS>když chceš jezdit pomalu nevyvažuj
pokud rychle vyvažuj
já nejsem magor tak vyvážím vše krom kolech na traktoru (nejezdí přes 25km/h)
á nebo si ji nainstaluj před místní diskotéku alespoň nebude žrát gumy - prý stojí peníze
:o :o :o
si kup vibrátor třeba pochopíš
To že ti babička říkala že by zadní nevyvážené kolo mohlo být nebezpečné neznamená že to tak je! Jezdím už pár let a nikdy sem zadní kolo nevyvažoval zrovna tak všichni moji kamarádi. Občas jedu i přes těch 200km/h a nikdy sem s tím žádný problém neměl. Radši ani neříkat že obouvám dokonce jeté pneu to bys mě asi považoval za úplného magora
Prda1>David_900SS>když chceš jezdit pomalu nevyvažuj
pokud rychle vyvažuj
já nejsem magor tak vyvážím vše krom kolech na traktoru (nejezdí přes 25km/h)
á nebo si ji nainstaluj před místní diskotéku alespoň nebude žrát gumy - prý stojí peníze
:o :o :o
si kup vibrátor třeba pochopíš
To že ti babička říkala že by zadní nevyvážené kolo mohlo být nebezpečné neznamená že to tak je! Jezdím už pár let a nikdy sem zadní kolo nevyvažoval zrovna tak všichni moji kamarádi. Občas jedu i přes těch 200km/h a nikdy sem s tím žádný problém neměl. Radši ani neříkat že obouvám dokonce jeté pneu to bys mě asi považoval za úplného magora
a co ti na to říkají ložiska, uložení kyvky, a vibrace (je fakt že to je ti jedno, to pozná až některý z příštích majitelů)
babičku si nech od cesty frajere
Zadni kolo nevyvazuje vetsina kluku co znam, je to zbytecne. K cemu ti je nejakych 20g dovyvahy, kdyz retez s rozetou to budi mnohem podstatneji. Loziska jsou na tento druh zateze dimenzovana a pokud odejdou, tak vymena je otazka pul hodiny a radove stokorun, vyvazovani samotneho kola tomu nepomuze, to neni argument. Pokud nemas opravdu hodne nehomogenni kus pneu (ktery bych radeji vymenil) a nebo bouchnuty rafek (ktery bych vymenil taky), tak nac dovyvazovat.
Dawe02>David_900SS> Prosimte co hned startujes?
Zadni kolo nevyvazuje vetsina kluku co znam, je to zbytecne. K cemu ti je nejakych 20g dovyvahy, kdyz retez s rozetou to budi mnohem podstatneji. Loziska jsou na tento druh zateze dimenzovana a pokud odejdou, tak vymena je otazka pul hodiny a radove stokorun, vyvazovani samotneho kola tomu nepomuze, to neni argument. Pokud nemas opravdu hodne nehomogenni kus pneu (ktery bych radeji vymenil) a nebo bouchnuty rafek (ktery bych vymenil taky), tak nac dovyvazovat.
nejedná se jen o ložiska
a když už jsi to tak nakous , mužeš zde rovnou uvést z jakého důvodu se vyvažují kola.
předpokládám, že u auta také nenecháš vyvážit kola
David_900SS>
nejedná se jen o ložiska
a když už jsi to tak nakous , mužeš zde rovnou uvést z jakého důvodu se vyvažují kola.
předpokládám, že u auta také nenecháš vyvážit kola
Ehm no samozrejme se nejedna jen o loziska, ale i o pruzici /tlumici elementy, sekundarni prevod a vesmes vsechna ulozeni...ale podstatne je, ze nevyvaha zadniho kola je vzhledem k nevyvaze ostatnich rotujicich casti sama o sobe v naproste vetsine pripadu nepodstatna (vyjimky viz vyse).
Auto sem neplet prosim! Je v tom zasadni rozdil. Nebudu porad dokola vysvetlovat rozdil mezi dynamickym a statickym vyvazovanim. Ani problematiku dulezitosti upnuti vyvazovane casti.
Projdi si jine thready, kde jsem se rozepsal na tohle tema vic.
Dawe02>
Ehm no samozrejme se nejedna jen o loziska, ale i o pruzici /tlumici elementy, sekundarni prevod a vesmes vsechna ulozeni...ale podstatne je, ze nevyvaha zadniho kola je vzhledem k nevyvaze ostatnich rotujicich casti sama o sobe v naproste vetsine pripadu nepodstatna (vyjimky viz vyse).
Auto sem neplet prosim! Je v tom zasadni rozdil. Nebudu porad dokola vysvetlovat rozdil mezi dynamickym a statickym vyvazovanim. Ani problematiku dulezitosti upnuti vyvazovane casti.
Projdi si jine thready, kde jsem se rozepsal na tohle tema vic.
a co třeba opotřebení pneu
u motorky stačí jen statické? tam snad neńí vhodné dynamické?
zas na druhou stranu jakékoli vyvážení je lepší než žádné
"věc" ať už to je cokoli určená pro měření "nevyvážení dyn/stat" musí být samozřejmě v pořádku a čistá , mě jde jen o vibrátor místo zadního kola, narazil jsi na bouchlý ráfek vhzhledem ke stavu silnic u nás , budeš měnit ráfky častěji než já nechávat vyvažovat kolo?
Znovu opakuji ze dynamicke vyvazeni nema u motocykloveho kola upnuteho mezi lozisky i vzhledem k male vzdalenosti od lozisek vyznam.
Placl jsi hloupost a podle me se ted snazis varit z vody.
Naposledy editováno 23.04.2008 13:58:00
Dawe02>David_900SS> opotrebeni pneu je to posledni, co by me v souvislosti s kmitanim buzenym nevyvahou trapilo. To by musela byt sakra nevyvaha, aby deformace pneu byly vyznamne vzhledem k deformacim zpusobenym buzenim zakladem (povrchem).
Znovu opakuji ze dynamicke vyvazeni nema u motocykloveho kola upnuteho mezi lozisky i vzhledem k male vzdalenosti od lozisek vyznam.
Placl jsi hloupost a podle me se ted snazis varit z vody.
a co prokluz kola , který je větší když kolo není celou dobu v plném kontaktu s vozovkou (kolo rozkmitané a ještě "nakopnuté" nerovností povrchu)
když už jsi nakous tu "vodu" , předpokládám že máš vše řádně spočítané , když se bavíš o "zanedbatelným významu"
nehodlám se dohadovat jestli staticky či dynamicky, jen o "vyvážit/nevyvážit zadní kolo na sportovní silniční motorce"
David_900SS>
a co prokluz kola , který je větší když kolo není celou dobu v plném kontaktu s vozovkou (kolo rozkmitané a ještě "nakopnuté" nerovností povrchu)
když už jsi nakous tu "vodu" , předpokládám že máš vše řádně spočítané , když se bavíš o "zanedbatelným významu"
nehodlám se dohadovat jestli staticky či dynamicky, jen o "vyvážit/nevyvážit zadní kolo na sportovní silniční motorce"
Mam toho spocitano k tomuto tematu skutecne dost.
Tvoje domnenky jsou pro me usmevne, nezlob se.
proste na motorce nevyvazek par gramu nemuze mit vliv temer na nic, buzeni od povrchu je proste radove jinde, to same retez aspol....
pokud to dela nakej extra bordel pri jizde... tak je nekde trosku jina chyba nez jen nevyvazeny kolo...
ja nevyvazuju ani jedno kolo a nemam s tim problemy... jasne vyvazeny je lepsi... na zavodakakch se taky vyvazuje.. pokud ses byl podivat na motoGP tak v depu je videt ze vyvazujou staticky... to doklada to ze asi dynamicke vyvyzeni nema vyznam...
ale tam uz se hraje na setiny, odpruzeni nastavuji odbornici podle namerenejch dat... tady vetsina lidi jezdi na uplne total rozhrabanym podvozku (utahnou vse na max, kdyz je to "tvrdy" sedi to jak zavodak prece) a pak resi nakou picovinu ala par gramu nevyvazku...
to same jako tam ma kdekdo uplne ucpanej papirovej filtr, nemenil se uz xlet a vyklada o tom jak se musi doladit smes na brzde aby se nepodpalili ventily.....
a spousta dalsich mouder....
3thno>kazdy kolo musis vyvazit, jestli nechces, aby te ta prdel v rychlosti nesklepala.. Teda pokud tam nemas drateny kola. To bys je jen vycentroval.. :D :D :D :D :D
Joke dne
Tak asi sem tohle nepochopil, pokud vim co ja sem kdy centroval vyplejtany kola tak centrujes rafek. Ale kdyz je tam guma, tak nechapu jak by jsi to centroval? Vyplejtany kola se dovyvazujou zavazickama co jsou na dratech, nekdo teda pouziva i lepeny. Jinak jsem tak zastance statickeho vyvazovani.
Dawe02>
Mam toho spocitano k tomuto tematu skutecne dost.
Tvoje domnenky jsou pro me usmevne, nezlob se.
tak se pochlub copak jsi počítal , opravdu jsi počítal kolo u motorky?
akorát máš spousty keců a nic konkrétního , technik se vyjadřuje přesně a jasně. nevšiml jsem si že by jsi nějakou debatu s tímto tématem dotáh dokonce s nějakým konkrétním závěrem, nevisím pořád na fóru a vzhledem k neuvěřitelnému brajglu jaký tu je se mě rozhodně nechce to tu prohledávat. očividně se na tom shodne více lidí, pokud by tomu bylo jinak , tak mě zde všichni jednohlasně pošlou do někam.
úsměvný mě tu připadáš jen ty, akorát machruješ, zesměšňuješ lidi kolem sebe, o rozumné debatě se s tebou rozhodně bavit nedá a nakonec z tebe vypadne jen "úsměvné domněnky" jakož i v jiných diskuzích.
(podobného "ať už je to jakákoli úchylka" máme na školení z vyhl. 50 akorát z lidí dělá pitomce a nic nikoho nenaučí)
jo dokonce učitel , aha , tak to už chápu
ohledně tvých kol , ty jsi byl vždycky jinej (ve smyslu alespoň to přední)
ohledně strojů co zde jezdí , no coment , některý jsou jako nové, jiné jak říkáš a i horší.
tam má vyvažování jen ten smysl že se o malinko sníží množství odpadnutých součástek na 1km jízdy
David_900SS>Dawe02>
Mam toho spocitano k tomuto tematu skutecne dost.
Tvoje domnenky jsou pro me usmevne, nezlob se.
tak se pochlub copak jsi počítal , opravdu jsi počítal kolo u motorky?
akorát máš spousty keců a nic konkrétního , technik se vyjadřuje přesně a jasně. nevšiml jsem si že by jsi nějakou debatu s tímto tématem dotáh dokonce s nějakým konkrétním závěrem, nevisím pořád na fóru a vzhledem k neuvěřitelnému brajglu jaký tu je se mě rozhodně nechce to tu prohledávat. očividně se na tom shodne více lidí, pokud by tomu bylo jinak , tak mě zde všichni jednohlasně pošlou do někam.
úsměvný mě tu připadáš jen ty, akorát machruješ, zesměšňuješ lidi kolem sebe, o rozumné debatě se s tebou rozhodně bavit nedá a nakonec z tebe vypadne jen "úsměvné domněnky" jakož i v jiných diskuzích.
(podobného "ať už je to jakákoli úchylka" máme na školení z vyhl. 50 akorát z lidí dělá pitomce a nic nikoho nenaučí)
hele dawe uz tu na tohle a jina temata psal vickrat, chapu ze ho nebavi psat furt dokola, zvlast kdyz vetsina lidi zde nema zakladni znalosti z fyziky.... vetsinou tu na nakej mechanickej rozbor situace od dawa vytahl nekdo nakej hospodskej argument a pak je jasny ze se pak nekomu nechce do vysvetlovani...
sam mam vsechny zkousky z mechaniky na CVUTu za sebou a mel bych problemy se sestavenim a resenim jednoduchejch pohybovejch rovnic... takze pochybuju ze lidem ktery treba podobnyma vecma neprosli by naky vypocty a dukazy v tomhle smeru neco rekli...
assassin>David_900SS>
hele dawe uz tu na tohle a jina temata psal vickrat, chapu ze ho nebavi psat furt dokola, zvlast kdyz vetsina lidi zde nema zakladni znalosti z fyziky.... vetsinou tu na nakej mechanickej rozbor situace od dawa vytahl nekdo nakej hospodskej argument a pak je jasny ze se pak nekomu nechce do vysvetlovani...
sam mam vsechny zkousky z mechaniky na CVUTu za sebou a mel bych problemy se sestavenim a resenim jednoduchejch pohybovejch rovnic... takze pochybuju ze lidem ktery treba podobnyma vecma neprosli by naky vypocty a dukazy v tomhle smeru neco rekli...
mě nezajímají ani tak celé rovnice , jako spíše konkrétní výsledky sdělení že nevyvážení je zanedbatelný není až tak přesné
mě by zajímalo kolik tak rozhodí rozeta z řetězem , kolik je dle nározu zanedbatelný nevyvážení a z jakého důvodu stručně a jasně
kolikrát jsem měl na kole pomale "půl zinkovny" a ohledně mého ráfku jo trošku naraženej je jenže to bude zas po projetí první díry. pneu na něm sedí rovně a prakticky to není vůbec vidět , až na vyvažovačce jsem si toho všiml
a co vše tu psal nevím , narazil jsem jen na vyslovení nekonkrétního názoru a zas tak moc kol s 5g či 10g závažím jsem nepotkal většinou to je podstatně více
David_900SS>
tak se pochlub copak jsi počítal , opravdu jsi počítal kolo u motorky?
akorát máš spousty keců a nic konkrétního , technik se vyjadřuje přesně a jasně. nevšiml jsem si že by jsi nějakou debatu s tímto tématem dotáh dokonce s nějakým konkrétním závěrem, nevisím pořád na fóru a vzhledem k neuvěřitelnému brajglu jaký tu je se mě rozhodně nechce to tu prohledávat. očividně se na tom shodne více lidí, pokud by tomu bylo jinak , tak mě zde všichni jednohlasně pošlou do někam.
úsměvný mě tu připadáš jen ty, akorát machruješ, zesměšňuješ lidi kolem sebe, o rozumné debatě se s tebou rozhodně bavit nedá a nakonec z tebe vypadne jen "úsměvné domněnky" jakož i v jiných diskuzích.
(podobného "ať už je to jakákoli úchylka" máme na školení z vyhl. 50 akorát z lidí dělá pitomce a nic nikoho nenaučí)
Ty mi po tomhle postu nestojis za nejake vysvetlovani.
Hodne stesti na silnici ti preju.