globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je účelem záběhu motoru?
 
14.4.2008 v 20:11
Tak jsem tak přemýšlel, proč se vlastně zajíždí nový motor a rád bych si několik věcí trochu ujasnil :).

1) Motor nesmí jet delší dobu konstantní rychlostí
- Vadí to něčemu? Nebo se to říká jen kvůli tomu, aby to člověk nezajel stylem Praha -> Brno tam a zpátky a za 2 dny by měl zajeto.

2) Motor se nesmí točit víc jak např. do 1/3 nebo do 1/2 plynu
- Z jakého důvodu? Jde jen o to motor příliš nezahřívat nebo je v tom něco jiného?

3) Na kratší dobu se může dát plný plyn
- Ad (2). Je to zase jen kvůli nadměrnému zahřívání motoru?

Co je účelem záběhu motoru?

14.4.2008 v 20:20 | Nahoru | #1
to sou otázky lol

Co je účelem záběhu motoru?

14.4.2008 v 20:29 | Nahoru | #2
Tak mě to zajímá . Všichni ti řeknou, že musíš jezdit tak a tak a hotovo. Ale mě by to zajímalo trošku víc do podrobna

Co je účelem záběhu motoru?

14.4.2008 v 20:30 | Nahoru | #3
jen tak z prdele

Co je účelem záběhu motoru?

14.4.2008 v 20:30 | Nahoru | #4
no, moderní motor samozřejmě zvládne jakýkoliv zacházení... záběhem si akorát nastavuješ živovnost, např pístních kroužků, který se musej sladit s pístama a komorama..je to prostě kov na kov a to se musí ochodit... když na začátku vytůruješ motor do plnejch, tak se kroužky dost zahřejou a vytvarujou do tvaru podle válce a už jim to víceméně zůstane... ale spíš jsou to víc MRKT kecy než realita... závodní motor s precizním nanometrovým nastavením všeho je asi fakt důležitej při záběhu, ale běžnej motor musí zváldnout i humpolácký zacházení...

Co je účelem záběhu motoru?

14.4.2008 v 20:31 | Nahoru | #5
Nemusíš to dělat pokud sedláš japonce.
Doufám, že ti to stačí.

Co je účelem záběhu motoru?

14.4.2008 v 20:34 | Nahoru | #6
Ad. 1) Je to kvůli tomu, že motoru ty knstatní otáčky při záběhu prostě nesvědčí - má se zajet v růžných rřežimech a spektrech otáčkového pole.
Ad. 2) a 3) - jde o vymezení vůlí. Motor bys neměl při záběhu dlouhodobě přatáčet. Ale ber na vědomí, že jak si motor zajedeš, tak podle toho pak bude "pružný".. Tzn. když to budeš pořád do 1000 km šolíchat pod 1/2 plynu, tak to asi nic moc.. Krátkodobě prostě plný plyn, tak na 2-3 vteřiny apod..
Je to na dýl..

Co je účelem záběhu motoru?

14.4.2008 v 22:44 | Nahoru | #7
Během zajíždění /novýho motoru/ je mimo podstatně kratšího intervalu výměny oleje dobrý i častěji přeřazovat, všechny komponenty si musejí sednout a upravit tolerance. Jinak se zajíždí například při výměně kliky a válců, netrvá to tak dlouho. Já osobně jsem zajížděl novou motorku celých 1000 km poctivě, jako pitomec, ale vyplatilo se to. Po 8500 km se motor stále mírně "otevírá" jede dobře a spotřeba oleje téměř nulová...

Co je účelem záběhu motoru?

14.4.2008 v 22:56 | Nahoru | #8
tohle pochopíš až rozděláš dva totožné motory, jinak platí různé otáčky,různé tření,rozdílná teplota, tím na motoru připravíš ideální vůle v pohybujících se částech a motor je potom klavalitní

Co je účelem záběhu motoru?

15.4.2008 v 08:11 | Nahoru | #9
"zajizdeni" novyho motoru je podle me hlavne ochrana novopecenejch majitelu

Co je účelem záběhu motoru?

15.4.2008 v 11:35 | Nahoru | #10
Si děláš srandu?

Mirek12 a Johann ti odpověděli celkem výstižně

--------------
http://www.offmoto.cz

Co je účelem záběhu motoru?

15.4.2008 v 11:42 | Nahoru | #11
Zajížděním motoru se odstraňují nedostatky přesnosti při výrobě,je plno motorú který se nezabíhaj vúbec,jen se vymnění první olej dřív ale víc se neřeší,a jsou zase motory co jsem slyšel tak BMW ty jsou prej zaběhlý až tak po 50 tisicích,tak že to znamená že to tam ty matláci pěkně bastlej lol

Co je účelem záběhu motoru?

16.4.2008 v 09:27 | Nahoru | #12

Meade>Si děláš srandu?

Mirek12 a Johann ti odpověděli celkem výstižně



klidek, to vis ze to byl pokus o joke, jak ostatne naznacuje xicht na konci.

samozrejme vim, ze jde o prizpusobeni mechanickejch casti, ponevadz v ramci vyrobnich toleranci sedej nektery vic, nektery min. A proto je potreba prvni olej vymenit tak brzo, protoze behem prvnich par kilometru dochazi k nejvetsim oterum, a proto je zadouci menit jizdni rezimy aby se charkter zatizeni stridal a motor/prevodovka se prizpusobily ruznejm otackam a silam.
Co jsem z reci pochopil, ze zabeh se spis tyka prevodovky, bo moderni,vodou chlazenej motor zas az tak haklivej na zabeh neni (mluvim o normalnim jezdeni, ne ze nekdo sedne na dalnici a do Brna jede na omezovac).
Ale rad se necham poucit.

Co je účelem záběhu motoru?

16.4.2008 v 13:32 | Nahoru | #13
to je proto aby si se pak víc těšil až za to budeš moc vzít.

viz. to co psali kluci
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist