globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "vykuchaný" termostat
 
8.4.2008 v 14:57
Ahoj, myslite si,ze nejak vadi,kdyz mam vykuchany termostat, proste je tam jen to plechove s tesnenim..Vnitrek (zaviraci mechanismus) chybi, proste se to predchazejicimu majiteli asi nelibilo.. Jinak, motor normalne ohreju, po nastartovani cca za minutku klesnou otacky (asi automaticky sytic) a je to uplne v pohode. Proste, motoru tim nijak neublizuju, ze jo?? Diky za rady..

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 14:59 | Nahoru | #1
Ani tak nevadí, ale mašina se ti bude déle ohřívat, zvedne se ti spotřeba atd. Prostě pořád pojede velký vodní okruh přes chladič...

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 15:54 | Nahoru | #2
vadí. teplota chladicí kapaliny ti nevyleze na optimum, tzn studený motor, studený ilej, větší spotřeba, podstatně větší opotebení motoru. důsledky si spočítej sám

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 16:16 | Nahoru | #3
To, ze po minute klesnou otacky jeste neznamena, ze mas motor na provozni teplote. Nekde jsem cetl, ze motor je optimalne cely prohran az po cca trojnasobku casu k prvnimu otevreni termostatu.

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 17:15 | Nahoru | #4
termostat není zas tak velká finanční položka(aspoň co si na některý modely pamatuju).radši do něj zainvestuj

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 18:50 | Nahoru | #5
Kromě Snipera mají všichni pravdu

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 18:55 | Nahoru | #6
Mariano má pravdu že maj pravdu

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 18:58 | Nahoru | #7
mariano> A v čem se mýlím? Vysvětli mi to tedy, ať vím, jak je to správně.

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 19:15 | Nahoru | #8
VlaHa má pravdu, že mám pravdu, že mají pravdu

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 19:21 | Nahoru | #9
SniperFM> Píšeš, že zas tak nevadí...což je špatně. Mimo jízdy v zácpě to neohřeje, tak bude jezdit stále kolem 40-70 stupňů = málo zahřátý olej a, i díky tomu, výrazně zvýšené opotřebení.
Třeba to půl roku nepozná, ale bude to špatně.

Samozřejmě ve zbytku - spotřeba, velký vodní okruh - máš pravdu

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 19:30 | Nahoru | #10
Tím, že to zas až tak nevadí, jsem myslel, že to bezprostředně motor nepoškodí. I když bude motor více ochlazován, určitě nebude mít teplotu 40°C, ale ideálně zahřátý samozřejmě taky nebude!
Teplota oleje nemá zásadní vliv na opotřebení, to je hloupost.
Kdyby to byl nějaký Mogul SAE 30, tak možná ano, ale polosyntetika, nebo plná syntetika má skvělý mazací výkon i při mínusových teplotách.

Každopádně jízda bez termostatu není příliš vhodná

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 19:53 | Nahoru | #11
Jízda bez termostatu je blbost, když nemáš provozní teplotu tak se ti motor abnormálně opotřebovává protože nemá provozní vůle, hlavně na válcích, jestli máš normální teplotu bez termostatu tak máš někde problém

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 19:57 | Nahoru | #12
2 sniper: no, to je tak napasáno, že motorku lze honit, i když ji sotva vytáhnu z garáže.

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 21:51 | Nahoru | #13

SniperFM>Teplota oleje nemá zásadní vliv na opotřebení, to je hloupost.
Kdyby to byl nějaký Mogul SAE 30, tak možná ano, ale polosyntetika, nebo plná syntetika má skvělý mazací výkon i při mínusových teplotách.



Pokud si za timhle stojis, tak schvalne po kazdym nastartovani dej hned plnej knedlik, dokud je motor studenej... aspon se ti rychleji ohreje Prece to, ze motor nema spravnou teplotu, mu nemuze vadit

Pocitam, ze do roka a do dne budes znat rozdily mezi svym motorem a nejakym jinym, ktery ho provozoval pri spravne teplote

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 22:00 | Nahoru | #14
No ale jestli jsem to dobře pochopil, tak se taky může motor začít přehřívat, protože se nezavře malej okruh a dejme tomu, plácnu, polovina kapaliny neprojede chladičem, ale zkráťou a neochladí se

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 22:06 | Nahoru | #15

Droppi>No ale jestli jsem to dobře pochopil, tak se taky může motor začít přehřívat, protože se nezavře malej okruh a dejme tomu, plácnu, polovina kapaliny neprojede chladičem, ale zkráťou a neochladí se



Jde o to, jak konkretne je resenej chladici okruh. Pokud se jedna o termostat na "bajpasu" chladice, muze tebou uvedeny priklad byt realny. Ja se ale zatim vzdy u motorek setkal s jednoduchym okruhem, kde termostat pouze skrti hlavni okruh a tam naopak hrozi pouze chod se studenym motorem.

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 22:10 | Nahoru | #16
Sim> aha, no, my vzducháčové v tom moc zběhlí nejsme

"vykuchaný" termostat

8.4.2008 v 22:17 | Nahoru | #17

Sim>Droppi>No ale jestli jsem to dobře pochopil, tak se taky může motor začít přehřívat, protože se nezavře malej okruh a dejme tomu, plácnu, polovina kapaliny neprojede chladičem, ale zkráťou a neochladí se

Jde o to, jak konkretne je resenej chladici okruh. Pokud se jedna o termostat na "bajpasu" chladice, muze tebou uvedeny priklad byt realny. Ja se ale zatim vzdy u motorek setkal s jednoduchym okruhem, kde termostat pouze skrti hlavni okruh a tam naopak hrozi pouze chod se studenym motorem.



jj u alpa je na boku termostatu dírka, kterou kapalina normálně fičí do velkého okruhu, až teplota vzroste na cca 82 stupňů, začíá se otevírat termostat
zde foto lehce jetého termostatu


Naposledy editováno 08.04.2008 22:20:10

"vykuchaný" termostat

9.4.2008 v 10:48 | Nahoru | #18

Droppi>Sim> aha, no, my vzducháčové v tom moc zběhlí nejsme

¨

Ja obcas i vzduchac chladim vodou, dokonce bez termostatu http://www.alesbohm...terpot/uterpot39.jpg
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist