Téma: Přední tlumiče - prosba o radu
30.1.2025 v 12:59
Prosím o radu. Při výměně oleje v předních teleskopech řeším problém při zpětné montáži horního víčka. To se šroubuje k vnitřní části tlumiče a utahuje se kontramatkou. Dle servisního manuálu má být kontramatka stočená až na konec závitu na té vnitřní části. ve všech videích a i při demontáži mých tlumičů byla však nějakých devět závitů od shora, tedy ne až dole na konci závitu. Když jsem postupoval podle servisního manuálu a dal jsem jí až dolů, nefungovalo mi pak správně horní štelování tvrdosti... po opětovné demontáži jsem dokonce zaznamenal ve spodní části hrotu (který vede až dolu do tlumiče) škrábanec právě na tom hrotu, jak jsem se snažil rozchodit horní štelovací šrouby.
Snad to popisuji pochopitelně pro někoho, kdo to dělal. Díky za radu.
Snad to popisuji pochopitelně pro někoho, kdo to dělal. Díky za radu.
Ano ta rebound jehla se dá nesprávnou montáži poškodit/znicit. Ono ne vše je dobře bez znalosti pokoušet svépomocí a montaz te matice ma svá pravidla - da se to i bez nich kdyz clovek chápe jak ta regulace funguje. Nemam ted cas sepisovat podrobný návod co je na internetu uz milionkrát, doporucuju se zamyslet nad tim jak to funguje a precist další manuály a videa. Je to tak obecně u většiny usd vidlic s otevřenou kartridzi
Naposledy editováno 30.01.2025 13:30:59
Naposledy editováno 30.01.2025 13:30:59
1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče - prosba o radu
dělal jsem to už 4x podle videa z youtube které nemohu najít, vkládal jsem / odkaz na podrobné video) sem před pár měsíci k dotazu o vyteklých tlumičích
ten chlap na videu mluví rusky má afriku trikoloru
možná vím co myslíš vybavuji si že ta matice na širší vnitřní trubce musí být řádně našroubovaná až do konce závitu
a seřizovací šroubek v zátce se musí před demontáží povolit, před montáži zátky zašroubovat zpět
chyba bude dle mého názoru v poloze nebo pozici kontramatky na té vnitřní trubce, pod kterou se zasouvá fixační přípravek po stlačení pružiny
asasin , věř tomu že je to podle manuálu zvládnutelné a člověk má alespoň jistotu že mu nějaký jouda v servisu nedojebal gufera při nasazování přes hranu trubky a že jsou kluzná pouzdra skutečně vyměněna za nové atd...
Naposledy editováno 31.01.2025 10:21:53
ten chlap na videu mluví rusky má afriku trikoloru
možná vím co myslíš vybavuji si že ta matice na širší vnitřní trubce musí být řádně našroubovaná až do konce závitu
a seřizovací šroubek v zátce se musí před demontáží povolit, před montáži zátky zašroubovat zpět
chyba bude dle mého názoru v poloze nebo pozici kontramatky na té vnitřní trubce, pod kterou se zasouvá fixační přípravek po stlačení pružiny
asasin , věř tomu že je to podle manuálu zvládnutelné a člověk má alespoň jistotu že mu nějaký jouda v servisu nedojebal gufera při nasazování přes hranu trubky a že jsou kluzná pouzdra skutečně vyměněna za nové atd...
Naposledy editováno 31.01.2025 10:21:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče - prosba o radu
MMARTINK> zatim se zda, ze tazatel to podle toho nesložil a jeste poškodil jehlu/sedlo.
Kamarad má servis na tlumiče a ja mu semtam pomáhám, tak jsem pomerne často svědkem toho, co dokáží lide vytvořit svépomocí…
Kamarad má servis na tlumiče a ja mu semtam pomáhám, tak jsem pomerne často svědkem toho, co dokáží lide vytvořit svépomocí…
1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče - prosba o radu
Já nevím co přesně myslíš, tu kontramatku sešroubuj až dolů, následně rukou našroubuj to horní víčko až na doraz. Následně dotáhni tu kontramatku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče - prosba o radu
dave-lister> ono dost zalezi na tom, v jake poloze je v tom vicku ten stelovaci sroubek a ja pak pri utahovani te kontramatky ten sroubek jeste povolim... abys nekurvil sedlo/jehlu
To ja jsem zase pro změnu na YouTube našel video kde ma napsáno v překladu toto:
"Ve skutečnosti je to chyba v návodu. To omezuje nastavení odskoku na 1,5 otáčky. Lepší způsob je dotáhnout seřizovač odskoku o 3,5 otáčky dovnitř, pak našroubovat víko vidlice na tyč a jemně usadit. Utáhněte pojistnou matici a zjistěte, zda máte nyní k dispozici 3,5 otáčky na seřizovači odskoku. V případě potřeby upravte. Před utažením byste měli mít pod pojistnou maticí několik viditelných závitů."
No a v knížce mám napsáno, že z tý kontra matky co je pod víčkem má koukat 10,5mm závitu.
"Ve skutečnosti je to chyba v návodu. To omezuje nastavení odskoku na 1,5 otáčky. Lepší způsob je dotáhnout seřizovač odskoku o 3,5 otáčky dovnitř, pak našroubovat víko vidlice na tyč a jemně usadit. Utáhněte pojistnou matici a zjistěte, zda máte nyní k dispozici 3,5 otáčky na seřizovači odskoku. V případě potřeby upravte. Před utažením byste měli mít pod pojistnou maticí několik viditelných závitů."
No a v knížce mám napsáno, že z tý kontra matky co je pod víčkem má koukat 10,5mm závitu.
1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče - prosba o radu
zda se, ze muj apel na to, abyste premysleli jak ta vec funguje moc nefunguje a radeji se bada nad tim kdo z youtuberu radi lepe...
popisu obecny priklad, vidlice na africe jsem nedelal - stelovaci sroubek vidlice zasroubovat nadoraz dovnitr a pak vratit o nejaky kus zpet - zalezi na tom jaky ma rozsah, ale ja vetsinou davam jednu otocku. (je potreba aby vicko bylo na pistnici nasroubovane v takove poloze aby byla zajistena funkce regulace, tzn naplno zasroubovany sroubek musi zarucit, ze jehla dosedne do sedla, kdyby se to smontovalo s naplno vyjetou jehlou tak treba diky tepelne roztaznosti nebo pootoceni vicka dojde k tomu, ze nedosedne v krajni poloze do sedla naplno - proto primerene povolit)
nasledne zlehka dotahnout zatku az do mista kdy si jehla sedne do sedla - s citem aby se to neposkodilo a rukou dosroubovat kontramatku proti vicku v tehle poloze - povolit regulacni sroubek - pri dotahovani klicem se casto hlavice o kus pootoci, tak opet aby se jehla oprena do sedla neznicila a nasledne uz je to easy.
provedeni zatek se lisi, takze nekdy se postupuje opacne, regulacni sroubek na max povolim a nasledne ho zasroubuju o tolik otacek kolik ma byt regulacni rozsah - tzn pokud je treba 2.5 ot do full open stavu, tak zasroubuju sroubek o 3-3.5otacky a v tomto stavu sroubuju na pistnici.
tzn staci si predstavit, ze regulace funguje tim, ze jehla skrti trysku a ze po smontovani musi zdvih sroubku ve vicku pokryt celou tu drahu od plne otevreneho po plne zavreny ventil...
popisu obecny priklad, vidlice na africe jsem nedelal - stelovaci sroubek vidlice zasroubovat nadoraz dovnitr a pak vratit o nejaky kus zpet - zalezi na tom jaky ma rozsah, ale ja vetsinou davam jednu otocku. (je potreba aby vicko bylo na pistnici nasroubovane v takove poloze aby byla zajistena funkce regulace, tzn naplno zasroubovany sroubek musi zarucit, ze jehla dosedne do sedla, kdyby se to smontovalo s naplno vyjetou jehlou tak treba diky tepelne roztaznosti nebo pootoceni vicka dojde k tomu, ze nedosedne v krajni poloze do sedla naplno - proto primerene povolit)
nasledne zlehka dotahnout zatku az do mista kdy si jehla sedne do sedla - s citem aby se to neposkodilo a rukou dosroubovat kontramatku proti vicku v tehle poloze - povolit regulacni sroubek - pri dotahovani klicem se casto hlavice o kus pootoci, tak opet aby se jehla oprena do sedla neznicila a nasledne uz je to easy.
provedeni zatek se lisi, takze nekdy se postupuje opacne, regulacni sroubek na max povolim a nasledne ho zasroubuju o tolik otacek kolik ma byt regulacni rozsah - tzn pokud je treba 2.5 ot do full open stavu, tak zasroubuju sroubek o 3-3.5otacky a v tomto stavu sroubuju na pistnici.
tzn staci si predstavit, ze regulace funguje tim, ze jehla skrti trysku a ze po smontovani musi zdvih sroubku ve vicku pokryt celou tu drahu od plne otevreneho po plne zavreny ventil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče - prosba o radu
assassin> Já si myslím že jsem tě pochopil, ale v manuálu od Africa twin píšou otočit šroub proti směru hodinových ručiček až na doraz. Zřejmě z důvodu aby se trubička zašroubovala až na dno závitu. Pak je zaručená funkce regulace v celém rozsahu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče - prosba o radu
dave-lister> ano, pokud ma afrika tu delku danou tim, ze ma presne tolerovane delky pistnic a ve vicku "slepou" diru se zavitem tak ano - je to chytre zkonstruovane a zabezpecuje to, ze to dokaze smontovat i nekdo kdo nepremysli... vetsinou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče - prosba o radu
assassin> Až to budu u Afriky dělat příště, podívám se přesně jak to mají vymyšlené a zda regulační šroub při zašroubování dosedne nadoraz trubičky. A zda je vůbec možné tím šroubkem omezit zašroubování trubičky do víčka. Pravděpodobně ano, může.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kosovo - typy na trasy, místa k náv... Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 10 | 23.1.2025 v 12:30 ynzha |
Jak rozebrat přístrojovku Honda CRF1000L Africa Twin | Alproman | 7 | 12.1.2025 v 11:22 Alproman |
CRF 1000 Africa Twin - brzdové dest... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin | sygy3 | 53 | 12.1.2025 v 10:57 Eso_Rimmer |
DCT - zadní brzda na řidítka místo ... Honda CRF1000L Africa Twin | godself | 24 | 2.11.2024 v 21:05 godself |
Jaké vyhřívaní na Africu Honda CRF1000L Africa Twin | Markét111 | 6 | 23.10.2024 v 15:02 mi_psi |