Téma: KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
9.11.2024 v 20:29
Zdravím kamarádi. Mám KTM 350 EXC-F rok 2014. Motorka cca 2,5 roku stála,do té doby jezdila v pohodě. Bohužel tam majitel celou dobu nechal i připojenou baterku,která byla K.O.Nyní je problém v tom,nejen že nechytá, ale po otočení motoru ihned praskne první pojistka a tím pádem nefunguje nic, kromě startéru. zjistil jsem,že na první pojistce do které jde napětí ihned při točení motoru,tak proti z řídící jednotky(oranžový kabel), jde na tvrdo kostra, proto pojistka hned praskne. Proto nefunguje ani diagnostika. Problém je prostě v tom,že místo aby do jednotky šlo napájení, jde z ní natvrdo kostra. Všechny spoje a konektory jsou vyčištěné, kabeláž rozdělána a je O.K. I když rozpojím všechny konektory a nechám jen připijenou jednotku a baterku, stále jde z jednotky kostra. Jen připomínám, že jde o ostrou verzi, takže bez spínací skřínky, ale pro silniční provoz. Nemáte s tímto problémem někdo zkušenost? Prosím o jakoukoli radu, nebo nápad, už nevím kudy kam. Myslím na řidící jednotku,ale zbytečně ji brát nechci. Díky moc za rady
1 reakcí na tento příspěvek KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
Někdo to prepoloval a vypálil jednotku?
Budeš muset měřit.
Budeš muset měřit.
Já teda nemám schéma toho tvého EXC, ale mělo by to být tak, že od baterky přes pojistky vede + ke všem spotřebičům, které řídí ECU. ECU samotná bývá ukostřená a spíná kostru na všechny ty spotřebiče nebo relé. Když je někde zkrat, typicky v konektoru nebo drátech palivového čerpadla, prdne pojistka a přestane se napájet i ECU.
Předpokládám, že předtím, než začneš startovat, vše funguje, ale palivové čerpadlo ještě zapnuté není.
Předpokládám, že předtím, než začneš startovat, vše funguje, ale palivové čerpadlo ještě zapnuté není.
Než začnu startovat, nefunguje nic. Nemá to spínačku a všechny spotřebiče jsou napájené až po nastartování ze zapalování. Bohužel proti tomu napětí jde ta kostra z jednotky a ta tam vůbec nemá být, tím kabelem by se jednotka měla napájet.
Startér, ani rélé startéru nemají vliv. Když to nakopnu nakopávačkou, tak je to to samé. Zapalování vyrobí napětí, ale jde okamžitě proti kostře z jednotky a konec.
Ještě mě napadá že když tam nechal baterku 2,5 roku, tak při podbití se většinou u těchto malých baterek zkroutí desky a vyzkratuje se a tím mohla vyzkratovat jednotku. Kostra v té jednotce je stále,před startem i během startování a jednotka ukostřená uchycením není.
Naposledy editováno 09.11.2024 23:08:07
Startér, ani rélé startéru nemají vliv. Když to nakopnu nakopávačkou, tak je to to samé. Zapalování vyrobí napětí, ale jde okamžitě proti kostře z jednotky a konec.
Ještě mě napadá že když tam nechal baterku 2,5 roku, tak při podbití se většinou u těchto malých baterek zkroutí desky a vyzkratuje se a tím mohla vyzkratovat jednotku. Kostra v té jednotce je stále,před startem i během startování a jednotka ukostřená uchycením není.
Naposledy editováno 09.11.2024 23:08:07
mas schema? nebo jak jsi prisel na to, ze tento vodic je napajeni?
mam trochu obavy, ze meris blbosti a delas chybne zavery, po tom co jsem si precetl o vyzkratovani jednotky - nebo mas pocit, ze kdyz vyndam z motorky baterku a vodice + a - spojim = vyzkratuju jednotku, tak tu jednotku znicim?
mam trochu obavy, ze meris blbosti a delas chybne zavery, po tom co jsem si precetl o vyzkratovani jednotky - nebo mas pocit, ze kdyz vyndam z motorky baterku a vodice + a - spojim = vyzkratuju jednotku, tak tu jednotku znicim?
1 reakcí na tento příspěvek KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
Tak v tom pripade jak psal Kohlstein - konektor cerpadla nebo cerpadlo samotny...
Slávek-TDM> Na tu první pojistku jde jako první napětí, když motor začne točit a přes pojistku jí má poslat do Ř?. Ale z té Ř? jde tvrdá kostra, takže hned po prvním otočení motoru pojistka praskne a nejde do ŘJ nic. Nádrž s čerpadlem je sundaná. Baterku jsem dal samozřejmě novou. Schéma nemám, teď jsem to koupil. Ale je jasné, že proti napětí nemůže jít tvrdá kostra. Těchto motorek je poměrně málo, abych to mohl s někým prohodit a zkusit.
Tak jsem opět měřil, připojoval, odpojoval, a žádný efekt. Už nevím co dál. Stále víc se kloním k té ŘJ. Ale že by po 2 letech odstavení jen tak odešla? Není tu náhodou někdo kdo má stejný stroj? Třeba jen pro nějaké proměření, ndbo odzkoušení mojí jednotky? Byl bych moc vděčný. Díky za rady.
z toho oranzoveho dratu je krome jednotky napajene kde co - budiky nebo treba vstrik (v krouzku) - kdyz bude cokoliv z techto spotrebicu napajenych oranz dratem ve zkratu, shori ta pojistka -> tzn mel jsi odpojene a ses si jist, ze to slusne ta jednotka? pak je to jednotkou...


Naposledy editováno 17.11.2024 20:10:04


Naposledy editováno 17.11.2024 20:10:04
1 reakcí na tento příspěvek KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
servisni manual jsem ti hodil sem :
https://www.motorkar...=KTM%20EXC%20350%20F
https://www.motorkar...=KTM%20EXC%20350%20F
1 reakcí na tento příspěvek KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
Na tenhle ročník funguje origo ktm diagnostika - takovej dongle co se tam zapojí… jde to přes něj určitým způsobem ladit. Mam k němu přístup, ale neříká mi pane. Takze urcite nemuzu pujcit…
Ale ta diag je primitivni, pozna jen pokud tam nic neco neni připojené (tzn treba přetržený vodič) nebo zkrat.
Ja tipuju, ze jsi neco nezapojil. Nebo zapojil blbě, co padovej senzor? Teplota v sani, vody. Tps… neni toho tam tolik, chce to projit.
Ale ta diag je primitivni, pozna jen pokud tam nic neco neni připojené (tzn treba přetržený vodič) nebo zkrat.
Ja tipuju, ze jsi neco nezapojil. Nebo zapojil blbě, co padovej senzor? Teplota v sani, vody. Tps… neni toho tam tolik, chce to projit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
assassin> Ahoj. Pádový senzor jsem nenašel. Ale zjistil jsem, že jiskru to normálně hází, tak to bude asi v cestě paliva. Konrolka F1 mi blikne 1x dlouze, ale na to jsem závadu nenašel.
Pavel7997> popravde ono to chovanim na nej nesedi, na nej to tusim jde nastartovat a po chvili to zdechne. je v tom drzaku s ridici jednotkou, zespod.
To je ono, kdo vi co dalsiho jsi prehledl

jinak teda ke dvema bliknutim:

ten TPS se asi tyka novejsich rocniku, nejsem si jistej... a jsem linej hledat
crankshaft sensor - bohuzel, tuhle chybu casto vyhazuji motorky kdyz se prilis dlouho toci starterem a nechytne..
na vstrik jsi koukal, jestli behem startovani strika?
Naposledy editováno 16.01.2025 21:13:08
To je ono, kdo vi co dalsiho jsi prehledl


jinak teda ke dvema bliknutim:

ten TPS se asi tyka novejsich rocniku, nejsem si jistej... a jsem linej hledat

crankshaft sensor - bohuzel, tuhle chybu casto vyhazuji motorky kdyz se prilis dlouho toci starterem a nechytne..
na vstrik jsi koukal, jestli behem startovani strika?
Naposledy editováno 16.01.2025 21:13:08
Tak teď už si jsem 100% jistej že pádový senzor tam není. Jsou tam jen 2 odpojené konektory, a já se divil od čeho můžou být. Ale i bez toho to dřív jezdilo. Ta kontrolka se rosvítí hned jak začnu točit, tak dlouhým startem to nebude. Také už podezřívám na 99% vstřik. Kouknu na něj o víkendu, jestli budu doma.
Jinak doufám že jsem prve nic nepřhlédl, měl jsem totálně rozbalenou elektriku a šel kabel po kabelu a vše znova zabalil. Tak o víkendu zkusím vstřik a poznatky napíšu..
Jinak moc děkuji za odezvu.
Jinak doufám že jsem prve nic nepřhlédl, měl jsem totálně rozbalenou elektriku a šel kabel po kabelu a vše znova zabalil. Tak o víkendu zkusím vstřik a poznatky napíšu..
Jinak moc děkuji za odezvu.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
Tak vstřik jsem vyndal a je OK. Naštěstí je napájen 12V, tak jsem ho zkusil na přimo. Bohužel mi nejdou do něj impulsy na kostře. Impulsy dostává z jednotky, ale snímač kliky, nebo vačky jsem nenašel.
Pavel7997> to je s tebou tezky
pokud nenajdes snimac otacek, jak mam verit tomu, ze jsi schopny zjistit co jde nebo nejde z jednotky do vstriku? to testujes jak, osciloskopem?
Ja si myslim, ze to padove cidlo by tam byt melo - mel jsem 2013, 2014 a 2017 KTM/HQV a mely ho vsechny... nemyslim si uplne, ze ten tvuj problem je zpusobeny tim sensorem, ale pristup, ze sice tam ma bejt, ale jezdilo to bez nej = hledam chybu jinde mi prijde hodne zvlastni. Navic jestli jsem to dobre pochopil, tak tobe ta motorka nikdy nejela, jezdila normalne minulemu majiteli, ktery ti ji predpokladam prodal nepojizdnou s pohadkou, ze to normalne jezdilo, pak se vybila baterka a uz to nejede...je to tak?
snimac na klice ti staci, ma to jen jeden valec .. no a nenajit ho na takhle jednoduchem motoru? musi byt na klice a tam jsou jen dve moznosti -leva nebo prava strana, na jedne je spojka, tam ho asi nikdo davat nebude a na druhe je altik ... bingo, ta pick-up coil je u altiku
dal jsem si tu praci, nasel a nahral jsem repair manual na server - co muze clovek chtit vic? mozna to bude znit arogantne, coz samo trochu je, ale spis si ted delam prdel - musis projevit trochu iniciativy, nadani a inteligence... ja mam taky lepsi veci na praci nez nekomu opravovat motorku na dalku
senzor na klice - screenshot z manualu:

padovy senzor (screenshot z manualu):

Naposledy editováno 18.01.2025 23:58:26

Ja si myslim, ze to padove cidlo by tam byt melo - mel jsem 2013, 2014 a 2017 KTM/HQV a mely ho vsechny... nemyslim si uplne, ze ten tvuj problem je zpusobeny tim sensorem, ale pristup, ze sice tam ma bejt, ale jezdilo to bez nej = hledam chybu jinde mi prijde hodne zvlastni. Navic jestli jsem to dobre pochopil, tak tobe ta motorka nikdy nejela, jezdila normalne minulemu majiteli, ktery ti ji predpokladam prodal nepojizdnou s pohadkou, ze to normalne jezdilo, pak se vybila baterka a uz to nejede...je to tak?
snimac na klice ti staci, ma to jen jeden valec .. no a nenajit ho na takhle jednoduchem motoru? musi byt na klice a tam jsou jen dve moznosti -leva nebo prava strana, na jedne je spojka, tam ho asi nikdo davat nebude a na druhe je altik ... bingo, ta pick-up coil je u altiku

dal jsem si tu praci, nasel a nahral jsem repair manual na server - co muze clovek chtit vic? mozna to bude znit arogantne, coz samo trochu je, ale spis si ted delam prdel - musis projevit trochu iniciativy, nadani a inteligence... ja mam taky lepsi veci na praci nez nekomu opravovat motorku na dalku

senzor na klice - screenshot z manualu:

padovy senzor (screenshot z manualu):

Naposledy editováno 18.01.2025 23:58:26
1 reakcí na tento příspěvek KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
Ahoj. Jsem rád a vděčný za každou radu, ale úplný blbec zas nejsem. Dělám motorky jen jako koníček a nemám profi diagnostiku, tak holt musím vyřazovacím způsobem. Vím že snímač bude na zapalku, ale jsou i motorky, které msjí na zapalku i zvlášť ještě na bloku, asi jsem to jen napsal blbě. Měřil jsem to diodovou zkoušečkou, což také jde. A při zapojení na přímo vstřik krásně cvaká. Tak holt jdu na snímač. O motorce vím všechno, byla známého, tak vím že jezdila a dobře a to pádové čidlo tam nebylo. Ale i tak moc děkuji za pomoc i rady. Ještě si budu hrát a poznatky napíšu.
Pavel7997> to je mi jasny, jen jsem rejpavej a hecuju te k lepsim vykonum 
osobne si myslim, ze puls pro vstrik je tak kratkej, ze ho ta zkousecka nedetekuje, neni dost rychla... u studeneho motoru mozna, tam bude chvili vstrik trvale otevrenej. Ale asi bych se na to nespolehal... ono jestli se podobne pustis do mereni toho pickupu tak tam obvykle mereni multimetrem servisni manualy primo popisuji - meri se to pres peak voltage adapter, protoze beznej multimetr meri v takovych pripadech kraviny.
Naposledy editováno 19.01.2025 09:36:43

osobne si myslim, ze puls pro vstrik je tak kratkej, ze ho ta zkousecka nedetekuje, neni dost rychla... u studeneho motoru mozna, tam bude chvili vstrik trvale otevrenej. Ale asi bych se na to nespolehal... ono jestli se podobne pustis do mereni toho pickupu tak tam obvykle mereni multimetrem servisni manualy primo popisuji - meri se to pres peak voltage adapter, protoze beznej multimetr meri v takovych pripadech kraviny.
Naposledy editováno 19.01.2025 09:36:43
1 reakcí na tento příspěvek KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
Jo, multimetrem jsem to ani nezkoušel, to vím že by nedal. Mám vstřik vyndaný, tak by bylo i cítit že cvaka a otvírá. Ale ten snnímač otáček mi také nepřipadá. To by jinak nehodilo ani jiskru a ta hází v pohodě. Ani na propojení kabelů z padového čidla to nic nedělá. Zkusím ještě kabely. Bude to nějaká hrozná hovadina a ty jsou nejhorší.
Pavel7997> to padovy cidlo neni uplne hloupej spinac, to se neda nahradit jen proklemovanim...
jestli to hazi jiskru tak v pickupu to nebude. kdyz se budu dnes nudit, zkusim v garazi nastartovat husku bez padoveho senzoru jak se to chova...
Naposledy editováno 19.01.2025 09:52:29
jestli to hazi jiskru tak v pickupu to nebude. kdyz se budu dnes nudit, zkusim v garazi nastartovat husku bez padoveho senzoru jak se to chova...
Naposledy editováno 19.01.2025 09:52:29
1 reakcí na tento příspěvek KTM 350 EXC-F Nestartuje a praská pojistka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pádové čidlo KTM EXC 350 F | Pavel7997 | 2 | 11.3.2025 v 21:11 Pavel7997 |
Kabeláž k blinkrům KTM EXC 350 F | Skapi | 5 | 13.1.2025 v 15:43 Skapi |
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F | Marek002 | 5 | 15.9.2024 v 20:21 ja1 |
KTM 350 EXC-F seřízení tlumičů KTM EXC 350 F | Mango4 | 15 | 21.8.2024 v 18:54 krokoš |
Prodloužení přední stupačky pro pas... KTM EXC 350 F | Dejv00 | 1 | 12.6.2024 v 17:14 krokoš |