paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Skútr do 30 000 i pro B řidičák
7.7.2024 v 19:04
Zdravím komunito,
Rád bych vás požádal a o vaše znalosti a chtěl položit dotaz. Scháním na cestu do práce (10km tam a zpátky) nějaký druh přibližovalda. Dle svého usouzeni jsem rozhodl že elektro skútr nemá cenu, tudíž klasiku. V téhle cenové kategorii je nejlepší koupit něco jeteho, nějaká Čína nebo tak bylo hodně otazníků. Jelikož jsem absolutně nezasvěcený do tohoto tématu, chtěl bych se zeptat na doporučení, na co si dávat pozor, nebo podle čeho vlastně vybírat, koukám totiž různé po bazoši atd. a vlastně nevím jestli mám vybírat jen podle vzhledu nebo tak. Četl jsem že vlastně nájezd vůbec nemusí hrát roli, buď kvůli tachometrum nebo třeba údržbě, ale i tak jsem se chtěl zeptat kolik by měl mít skútr maximálně najeto aby to nebylo nějak často v servisu a jezdilo to i nějakou chvíli. Dojíždění bude denně takže něco co mě nenechá ve štychu. Koukal jsem po značkách KYMCO a SYM. Vím že s mým rozpočtem je to opravdu loterie ale moc víc si dovolit nemůžu. Ještě bych rád věděl jak to je řešený s náhradními díly (převážně dostupnost), co a jak často bych měl měnit aby mi dlouho vydržel a tak.
Moc děkuji za váš čas a odpovědi

Naposledy editováno 07.07.2024 19:06:29

Skútr do 30 000 i pro B řidičák

7.7.2024 v 19:12 | Nahoru | #1
Čau, a máš nejakého kamoša čo ti to bude servisovať? Tak to choď kupovať s ním. Ja som tak chodil s kamošmi kupovať crosky Hondy CR 250 no a potom som to aj servisoval. A robil som aj tie skútre. Alebo to kúpiť tam, kde to budeš voziť na servis.

PS: neviem či sa mi to zdá, ale pôvodne si tam mal cenu, že do 30 000 Kč. Keď si si to rozmyslel, a chceš dať viac, tak to napíš, nech radiči vedia koľko chceš do toho investovať.

PS: zas som streli capa, cena je tam v názve, ach jaj, už som senilný. A tých skútrov som našiel kopu na predaj a v tvojej cenovej relácii. Len si zaisti servis, teda, keď to vieš urobiť sám tak paráda, ale, keby si to vedel, tak sa nepýtaš na fóre. Hlavne držím palce , nech trafíš dobrý kus. Keby si mal vodičák na A , ako má môj syn , tak kúpiš 150-tku a lacnejšie ako 125-ťku. Syn jazdil do práce na nejakej číne 125 , kúpil to za 750 €, jazdil na tom cca 3 roky v zime v lete do roboty po BA. Potom sa to začalo rozpadávať, napr, vypadlo okienko na kontrolu brzdovky, parkoval to vonku, hrdzavelo to, a ešte to predal asi za 200 € a kúpil Hondu 150 PCX, striekačku. To už bolo bezproblémové.

Naposledy editováno 08.07.2024 05:48:11

Skútr do 30 000 i pro B řidičák

7.7.2024 v 19:27 | Nahoru | #2
Osobne bych se vyhnul cinskym znackam. Vlastne bych vybiral jen Hondu nebo Piaggio, se vstrikovanim a na velkych kolech (16+14 nebo 16+16).
Pokud mas Acko, hledal bych SH150i. Pokud ne, tak SH125i nebo Piaggio Liberty 125i, ale u tech je vyssi cena nez u 150tek.
Sirokou nabidku ma tenhle pan z CB, ale to mas trochu z ruky...
https://www.motorkari.cz/motobazar/189565/

Skútr do 30 000 i pro B řidičák

7.7.2024 v 19:50 | Nahoru | #3
Pokud nemáš ambice servisovat si skútr doma, vynechal bych zmíněnou levnou čínu - Yuki, Keeway, Kentoya, Maxon, Motorro a podobný.
Kymco je obecně slušný, SYM z posledních cca 7let taky ( jejich motory dneska vrčí v lecčem).

Rozhodně bych chtěl něco se vstřikováním, jedny z nejčastějších problémů jsou sytiče, podtlakový kohouty a kvalita gumovejch dílů kolem toho.

Životnost je hodně závislá na způsobu používání. Spotřebák jsou válečky a vodítka do variátoru, řemen a kontrastní pružina.

Jak píše Slávek, velikost kol je důležitá - desítky a dvanáctky jsou vetsinou nekomfortní, od čtrnáctek je to o dost lepší.

Skútr do 30 000 i pro B řidičák

7.7.2024 v 20:57 | Nahoru | #4
moje zkušenost, i zkušenosti z okolí je, že za 30 000 to bude s velmi vysokou pravděpodobností vybydleny pelech , který nebude splňovat podmínku spolehlivosti. V prvé řadě si ujasni kdo a kde to bude servisovat (ty sám, někdo v okolí?) a pokud to bude někdo v okolí, tak s ním nejprve pores co bude a co nebude ochoten servisovat, případně co zná nebo na co se mu dobře shání díly.

Koukni orientačně na ceny pneu, baterky, variátoru, brzdových desek, případně se poptej co bude chtít ten kdo to bude servisovat za běžnou výměnu oleje. Možná totiž rychle dojdeš k závěru že to bude hodně drahé svezení v porovnání s autem

Jinak já vybíral mezi skútrem s tunelem (nádrž mezi nohama) a klasikou kde se sedí jako když na hajzlu. Vybral jsem tunelový model, protože jízdními vlastnostmi je blíže motorce a konkrétní typ jsem nakonec zvolil tak, že jsem si musel několik skútrů vyzkoušet a zjistit, jak který jede, brzdí a na který se vlezu. Jinak řečeno podle fotek a papíru se vybírá těžko, ty to máš navíc komplikované nízkým rozpočtem

Naposledy editováno 07.07.2024 21:00:53

Skútr do 30 000 i pro B řidičák

10.7.2024 v 13:37 | Nahoru | #5
Za 30k nic pořádného neseženeš. Značku budeš mít za 30k starou a čínu pro změnu po záruce. Prostě to chce více peněz a pak se řídit tím, koho budeš mít v okolí na servis a co dělá. Jestli nikoho, tak opět budeš muset ušetřit více, abys měl rezervu ten servis. Pak už se samozřejmě nabízí i čína, kterou od 40k koupíš novou, ale to neznamená že je bez nákladů. Tam máš pro změnu docela často garanční prohlídky a to tě ve výsledku může též vyjít na pěkných pár tisíc ročně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kymco Agility 16+ po nastartování p... Kymco Agility 125, Kymco Agility City+ 125 Jurda65 2 15.7.2022 v 16:42 zdenysrx6
srovnaní nákladů na provoz do budou... Kymco Agility 125, Honda PCX 125, SYM JET 4 125, Peu... ferdas2020 3 18.5.2020 v 16:18 ferdas2020
vyfoukle kolo Kymco Agility 125 Vítrvevlasech 5 22.4.2019 v 10:30 Vítrvevlasech
Výběr motocyklu Kymco Agility 125 Razor1997 13 18.5.2016 v 01:37 selkie
STK a baterie Kymco Agility 125 ocásek 15 20.2.2014 v 23:10 Petr-Huska

TOPlist