globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: značka duše, kvalitní nekvalitní
 
11.6.2024 v 08:40
používám v poslední době mitas duše síly 2mm na hq701 v cestovním režimu, hodně silnice, ale i terén a zajímalo by mě, jak je to s kvalitou tohodle výrobku, potřebuju náhradní a proto se ptám, mám koupit to samý, nebo je jiný výrobce kvalitnější ?

4mm zesílené nechci, protože vází místo 800gr 1600gr a nemám to ani kam dát, stejně to na propíchnutí nepomůže a na pohuštěných gumách nejezdím, pod 1,3atm nejdu takže nehrozí cvaknutí, v mém jízdním režimu

pokusil jsem se nezakládat nové téma a napsat to do starého, ale hned se tam objevil jeden z místních chudáků, ano Medved, který dovede jen spamovat a tak to uděláme tady, místní chátra je zde zakázaná, Eso Rimer je na cestě do Magadanu po drsné cestě kostí, muhehehehe, tak to snad bude fungovat lépe

Naposledy editováno 11.06.2024 08:41:23
Předchozí
1 2
Následující

značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 09:24 | Nahoru | #1
Čau, ako som zistil, jazdíš tie isté gumy ako aj ja. Michelin Tracker , dokonca aj rozmer mám rovnaký 140/80x18 Neviem prečo, nechceš do gúm haltery. Na jazdu po ceste som si odlial závažie podľa váhy halteru. Na predné koleso, zadné netreba. Tie všetky štuplové pneu čo sú schválené na cestu majú asi kvôli tomu schváleniu tvrdé bočnice pneu, zrejme kvôli bezpečnosti, takže sa dá na nich jazdiť aj po defekte. Samozrejme, ty jazdíš naložený , ale , prečo som to tu napísal. Niekde som čítal o nejakej vložke do pneu , niečo ako mausse, ale je tam aj duša. Čiže po defekte niekde v riti v tundre, by si na tom mohol dôjsť do obývaných končín , kde by si tú gumu zalepil. Skús niečo na nete popátrať o tom. A náhodou neexistuje aj nejaká stála náplň do duše proti prierazu? Lebo keď si pomyslím na demontáž a montáž drapáku , tak mám zježené chlpy a už ma aj ruky bolia. A to píšem o montáži doma, nie niekde na Sibíri. A ešte jedna vec, tie pneu, čo používame, neviem, či to je vhodné pre teba na expedície, preto, lebo tá pneu je medzi tými špuntami dosť tenká. Raz sa mi stalo, to sme ešte bývali na východe , tak som jazdil po lese, tak nejaká V3S-ka zapadla a chlapi narezali kriaky čo boli okolo a nahádzali to do blata. Ja som sa s tým nesral a cez tie kriaky som preletel no, chyba lávky, tie kriaky boli z pichliačmi a ja som prederavil gumy a mali kopu dier. Tie pichliače som našiel pozapichované aj v pneu. Tak sa maj a nech ťa defekty obchádzajú.

1 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 10:22 | Nahoru | #2
Krokos: Jestli to chapu dobre, tak ZdendaZB dava velky porce kilometru na silnici (prejezdy do cizich zemi po ose a asfaltu) a pak jezdi sice hodne terenem, ale jak sam o sobe tvrdi - pomalu a na normalnich (silnicnich) tlacich v pneu. Takze zadny hardcore enduro v podobe pruletu hlohem nebo palice po kamenech na tlaku 0,6-0,8baru. Podle me ty bezdusovy systemy, jako Mousse a Tubliss u nej moc smysl nedavaji. Navic treba Mousse se musi mazat kazdych par motohodin, jinak se teplem rozpadne a Tubliss je zase mensi duse a da se taky pichnout a jeste pokud chce clovek jezdit asfalt, tak musi mit utesneny bezdusovy system nad tou Tubliss dusickou - osobne to nemam, ale jezdim s klukama, co Tublisse maji a co jsem vypozoroval, tak ten tlak nad dusickou jim obcas utika.

ZdendaZB: Ale ten halter fakt zkus. Zrovna ten urvany ventilek, cos o nem psal v predchozim vlakne je casto prave z duvodu protoceni rafku vuci pneu. Podle me ta troska prace navic pri prezouvani za to stoji.

K dusim 2 vs 4 mm nic nemam. Ja dokazal pichnout oboje, ale ne s takovou frekvenci, abych mohl vypocitat nejakou statistiku, co Ty pozadujes.

1 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 16:26 | Nahoru | #3
Zkoušel jsem haltr a i při vyvážení kola nad 80km začíná drncat, při 110 to už regulérně poskakuje a když s tím máš jet 800 kiláků za den tak to bych umřel.
Nízký tlaky bych využil v bahně, o tom žádná, ale pak zase popojedeš po asfaltu a drnc drnc.

Možná by se snad i vyplatilo, když se jede cíleně někam do bláta tak to nahodit spolu s novou gumou a před návratem domů, což je tak 3,5-4 tkm, to zase vyhodit. Ještě o tom pouvažuju. Blbý je, když jsou úseky a mez tím delší asfalt, to pak je naprd.

Tubliss ta malá dušička to jsem taky zvažoval, ale pak jsem četl, že to ve finále nic neušetří, spíš s tím jsou v dlouhodobým měřítku problémy.

Naposledy editováno 11.06.2024 16:28:25

značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 19:22 | Nahoru | #4
Čau, mám otázku, ako si to koleso vyvažoval? Lebo tam treba spústu závažia. Ja som si odvážil halter a potom som si odlial závažie čo sa montuje na špic -výplet kolesa. Tie závažia na výplet sa dajú aj kúpiť , ale musel by som dať dve, tak som si to radšej odlial. Mám tam jedno. Kolesá na endure ( na endure len predné) a na cestnej som dal vyvážiť len staticky. Môžeš si to urobiť-vyvážiť aj sám. Os kolesa, dve stoličky a hotovo. Po namontovaní závažia na predné koleso to ide perfiš. Pred tým, mi to skákalo ako divé. Jazdím s tým aj cez 120 km/hod. Síce ja len pár km, po ceste domov z trate, nie ako ty . Ináč ťa obdivujem , tie výlety a stanovačky. Jazdí s tebou aj ten z Prešova? Ešte k tomu tvojmu kolesu, možno si to mal len špatne poskladané, ono dostať ten plášť správne do toho halteru ( teda medzi halter a ráf) je pakáreň. Teraz sú tie moderné haltre ľahšie ako niekedy , teraz sú plastové. Ono ťa obdivujem , ale to jazdenie na tých Trackeroch ti vôbec , ale vôbec nezávidím. Lebo keď presadnem na cestnú motorku tak to je teda fest rozdiel oproti tomu enduru.

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 19:36 | Nahoru | #5
DrDNA01> Mousse se jednou namaže a pak vydrží stejně, jako špalky na enduro gumě.

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 19:43 | Nahoru | #6
ZdendaZB> Kup duše Michelin a nespekuluj. Není nic horšího, než když se ti na no-name indické duši utrhne ventilek. Haltry dej dva proti sobě, při montáži a demontáži pneu to nijak zvlášť neomezuje, když na to máš naučený grif. Michelin Tracker má měkké bočnice, jeden haltr neudrží práznou pneu na ráfku a při té váze, co máš, neujedeš s jedním haltrem ani metr. Haltry z plastu váží polovinu těch hliníkových, cca 60 - 70 g vs 130 g.

1 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 20:06 | Nahoru | #7
Když píchnu tak okamžitě zastavuju a měním duše, nejezdím s tím, leda pár metrů a dost.

Hele tak bych to mohl letos zkusit, dva haltry proti sobě, jen jsem to nikdy nedělal. Nehrozí při tý montáži poškození duše ? Nandám to tam nějak rozumně, abych se s tím nemořil půl dne, jak někteří co si na to stěžují ? A jsou na kola 140-18 ?

Aha a ještě k tomu duše, stačí doufám 2mm, neprodřou se nějak o haltry ?

Naposledy editováno 11.06.2024 20:08:52

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 22:11 | Nahoru | #8
ZdendaZB> čau, haltre kúpiš normálne na nete podľa ráfku. Kúpiš to v pohode dopredu aj dozadu. Dosť je pri montáži oser, nastrkať ten plášť medzi halter a ráf, ale dáš to. Natrénuješ si to doma , ako sa hovorí ťažko na cvičisku, ľahko v tundre. A keď dáš dva proti sebe tak to máš rovno vyvážené. Ja mám len po jednom, ale diery na ráfe mám.

značka duše, kvalitní nekvalitní

11.6.2024 v 22:15 | Nahoru | #9
tak to teda díky, vyzkouším to, projedu se s dvouma haltrama po dálnici 110 a uvidíme

jakej konkrétní haltr mám koupit, něco osvědčenýho ?

na jakej tlak potom můžu v bažinách jít, abych to neprorazil, musím počítat i s kamenama, prknama a různým bordelem co se tam nachází a co tam chytráci džípeři naházeli, když zapadli

značka duše, kvalitní nekvalitní

12.6.2024 v 08:10 | Nahoru | #10
Čau, budeš spokojný, teda s jazdou, akurát pri montáži pneu bude na nás spomínať, nie v dobrom,: že , na čo ma tí debili nahovorili!! . Len ťa chcem upozorniť, tú skrutku M8 čo trčí z toho haltru, nie že ju odrežeš, ona je fest dlhá , ale to je preto, lebo pri montáži, keď strkáš ten plášť pod halter , tak si ho strčíš pekne dovnútra plášťu. Keď to nejaký debil odreže , tak potom sa tam ten plášť dáva ťažšie. Neviem, či by si nemal na ten závit dať nejakú chráničku, lebo jazdíš pod vodou a ti to môže zahrdzavieť a potom to bude prúser , lebo to nebudeš môcť pri demontáži povoliť . Môže sa stať , že sa to strhne v tom haltery a budeš pekne v riti aj s celým halterom a až potom nám budeš priať všetko dobré. Idem pozrieť do manuálu tie tlaky.

PS: tak je to 0,8-0,9 kg/sq.cm zadok a 0,9-1 kg/sq.cm predok. Toto kg/sq.cm je hore dolu dačo približne bar. V močiaroch som nejazdil a ani taký naložený ako ty. V lete na sucho fúkam nad 1 bar, ako trafím a v zime pod 1 bar, Tu sneh nemáme tak akože v zime do blata.

PS: joj a ešte som ťa zabudol pochváliť za ten prášok čo si nadrbal do pneu. Ja to furt zabudnem, potom som na seba nasratý , lebo keď to rozoberem, teda dám dole plášť, tak tá chudera duša je celá ožmolkovaná. Ešte šťastie, že mám tie hrubšie duše, lebo teraz sú už tenšie.

Naposledy editováno 12.06.2024 08:47:55

1 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

12.6.2024 v 10:27 | Nahoru | #11
A je tam nějaký extra rozdíl, když jedu normálně 1,3 a snížím tlak na 1 ?

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

12.6.2024 v 13:11 | Nahoru | #12

ZdendaZB píše: A je tam nějaký extra rozdíl, když jedu normálně 1,3 a snížím tlak na 1 ?



No, to sa pýtaš na jazdu po ceste , alebo v teréne? Lebo po ceste neviem či je rozdiel a v teréne? To už vôbec neviem. Ja som laik.

1 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

12.6.2024 v 13:36 | Nahoru | #13
Na silnici dávám 2 2. Spíš jsem se ptal mimo silnici.

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

12.6.2024 v 16:57 | Nahoru | #14
ZdendaZB> čau, mal by to byť lepšie, keď to je menej nafúkané. Aspoň to tak tvrdí literatúra a skúsenejší . A neboj neštikneš gumu aj pri 0,7 som jazdil, aj 0,3 , spustila mi a som neskontroloval a jazdil som tak. Vážim teraz 118 kg, holý a ešte aj vyfúknem vzduch z pľúc , dokonca sa jedným, prstom ešte opriem o parapetu a pomaly púšťam tlak na váhu ( sviňa váha, prd mi to je platné ) hej , hej, nejak som sa vyžral, a ako debilne jazdím tak po skoku dopadnem tvrdo na predné koleso, aj dnes, kebyže tak jazdím roku pána 1982 tak už tu nepíšem, lebo mám, dolámané paznechty. No, ako som jazdil tam som myslel na teba ako sa trápiš v tundre tak ma napadla jedna vec. Dočítaj to celé možno ti to pomôže. Keď som ešte býval na východe, tam bola kosa v zime jak sviňa. Nadrbalo aj pol metra snehu, normálne som sa musel vykopávať zo snehu. Býval som na kopci, a aby som sa dostal domov nepomohli ani zimné gumy, dodnes mám v aute reťaze. No a v zime som chytal motorkové absťáky, špekuloval som všeličo, na Yamahu XT 600 nahodiť dopredu lyžu a dozadu pás. No a potom ma napadla spásonosná myšlienka. Hroty do pneu. ľudia robili všelijaké čudá, no ja som to urobil, ako vyskúšal kamarát. Dajú sa kúpiť aj origo gumy s hrotmi, no sú drahé. Tak ja som to urobil takto kúpil som vruty , malé odcvikol som hlavičku a upravenou uťahovačkou klieštinu som upravil ) som to narval do štupľov hrotom von. Ono systém jazdenia bol taký , že v hlbokom snehu a teplote -20 celzia sa to koleso prehrabalo cez sneh až k tvrdej zemi. Tam sa tie vruty zachytili a zem a pohli motorku dopredu. Po nabratí rýchlosti sa potom motorka zdvihla a zaberali už štuple o sneh a bola to paráda, jazdilo to ako snežný skúter po povrchu snehu dokedy som sa nezdrbal. Po ľade a ujazdenom snehu to bola paráda, po asfalte to hučalo ako vlak. V lete som to vyberal , veď načo. No neskôr som mal ešte jedno enduro na leto a tú Yamahu som mal ako zimnú aj s tými hrotmi. No a teraz príde to pre teba, na čo som myslel dnes keď som bol jazdiť po blate. Vzal som tú zimnú motoru do lesa aj s tými hrotmi a je to paráda. Po tvrdej hline záber jak sviňa, po koreňoch a drevách jazdíš jak herec. Do ťažkého terénu čo jazdíš by to bola paráda, po kameňoch zlé a na asfalt by si to vyšrúboval. Ja som pri montáži ani nedával dole kolesá , pol litra vodky uťahovačku a už som frčal. Uťahovačka na 12V z motorky. Tie hroty trčia von z gumy tak cca 2 až 3 mm , ale je to obrovská pomoc . Ja som to mal vpredu aj vzadu, lebo som to mal na blbnutie, ty kvôli trakcii by ti možno stačilo len dozadu a vyhrabeš sa všade. Mám kdesi aj fotky. Tak rozdiel v tom fúkaní pneu na 1,3. alebo 0,8, je to ako prašť, alebo uhoď, ale priateľu, tie hroty, tak tie hroy v pneu to je niečo neuveriteľné, na tráve vo svahu, keď jazdíš bokom na svah drží to furt a ideš si. Síce bokom na svah by si musel mať aj vpredu a aj v bočných špuntoch. Ja som začínal len v zadnom kolese a v strede pneu a nakoniec som to nasral všade a po dva , potom to bolo to pravé orechové.

PS: tu je foto



V každom špunte sú po dva vruty a v tých bočných po jednom. Trčia len trošku, ale pri jazde to cítiť poriadne.

Naposledy editováno 12.06.2024 17:09:26

značka duše, kvalitní nekvalitní

12.6.2024 v 20:55 | Nahoru | #15
tak vruty určitě dobrý, jenže problém je ten, že třeba jedeš pár desítek kilometrů po tvrdý cestě, pak musíš přes louku, rozumněj tím tundru, kde jsou jakš takš vidět vyjetý koleje od pásáku, nebo auta, místama jsou kameny, pak se to boří, pak jedeš kus řekou, samozřejmě, když je málo vody, občas nějakej pereval, takže stoupání, kamení, kus po skále, pak zase najedeš na nějakou cestu, pak zase sjedeš, je to prostě všehochuť no a v tomhle stylu by ty vruty dlouho nevydržely
sice jedeš pomalu, protože strach nedovolí jet rychle, ale i pomalá jízda na to stačí
no a než se k tomu dostaneš tak je třeba kus asfaltu

konkrétně do pečory je defakto asfalt, tam přezuješ na trekra, dáš haltry, starý gumy zahodíš, protože se s nima po onroudu na smeťáku jezdit nedá a stejně ještě musíš kousek po asfaltu než dojedeš na onroud a tam to začne všechny druhy povrchů co znáš a nejhorší je asi to kličkování mezi kamenama když se objíždí zával, nebo není cesta

třeba takhle nějak, fotku bažiny tam nedávám to zná každé malé dítě


Naposledy editováno 12.06.2024 21:01:36

značka duše, kvalitní nekvalitní

12.6.2024 v 21:31 | Nahoru | #16
No, máš to ťažké, ono najľahšie je sedieť doma a klepkať do klávesnice. Fakt, len tie Trackery, no čo už Keď vidím tie brody, tak som rád, že sedím doma a je mi dobre.

1 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 07:11 | Nahoru | #17
ty brody jsou vyschlý, žádná voda, jinak tam neprojedeš

no a který haltry konkrétně mám koupit, nemáš link na něco co vydrží a bude fungovat ?

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 10:11 | Nahoru | #18
ZdendaZB> Vyber si .

1 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 11:31 | Nahoru | #19
jak si mám vybrat když tomu nerozumím, co takhle poradit něco zaručenýho dobrýho a třeba i lehkýho, dle zkušenosti

Krautkopf, co osobně používáš ty a proč ?

Naposledy editováno 13.06.2024 11:31:49

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 12:16 | Nahoru | #20
ZdendaZB> Krokoš ti napsal, vybíráš podle šířky ráfku. Ty hliníkové prodává celá republika stejné. Na haltru toho moc nevymyslíš.

2 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 12:22 | Nahoru | #21
tak co používáš, u takovejhle věcí to chce mít ověřený, protože koupím nějakou kravinu a pak s tím budou problémy

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 12:43 | Nahoru | #22
ZdendaZB> Co bych asi mohl používat jiného, než co se prodává ve všech kšeftech bez vyjímky? Kus hliníku se šroubem a gumou na straně duše.

(reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 12:48 | Nahoru | #23
ZdendaZB> čau, tam u tých haltrov sa neodrbeš. Pozreš si do manuálu, aký máš rozmer ráfu, ja som sa teraz pozrel , kvôli tebe, tak u mojej sú ráfy vpredu 1,6 a vzadu 2,15. Tak si dáš do guglu halter 1,6 a máš to. Ja som osobne ešte halter sebe nekupoval , akurát so, jeden opravoval, lebo som strhol tú skrutku , tak som to menil. To ešte na Yamahe XT . Na huske mám vpredu plastový a vzadu ani sa nepamätám aký. Ten predný si pamätám, lebo som ho vážil kvôli tomu závažiu. Ešte ako som ti písal o tej konzervácii závitov, tak včera som ich olejoval po jazde aj na svojej, sú hnusne hrdzavé. Nezabudni kúpiť tie parádne matice na haltre, ako tam dal Kohlstein, za čo mu ďakujem, ani som nevedel, že také parády existujú. Keď nezabudnem tak si ich kúpim aj ja, lebo je to užitočné a hlavne parádne.

PS: tak matice mám povolené ( kúpu) na ďalší mesiac po dôchodku. , tu je príklad, ako pomáha kecanie na vlákne.

Naposledy editováno 13.06.2024 17:21:06

značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 17:22 | Nahoru | #24
takže mám koupit tohle, plastovej ?
a šířka ráfku se měří zevnitř, nebo zvenčí ?
manuál nemám a našel jsem k tomu různá kola, takže nevím

značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 17:29 | Nahoru | #25
Čau, no a teraz si ma dostal. Ty na tej svojej nemáš origo kolesá? To, kde sa to merá, to nemám ani šajnu. Tu je múdry Kohlstein. Šak manuíl máš tu na motorkároch , aké na tom máš gumy? Zadnú máš 140/80x18 a prednú? Čo máš za motorku? A aký rok výroby, napíš a pozreme manuál. Podľa mňa tam máš origo kolesá enduro od výroby, neviem čo špekuluješ. Ty si ich nemenil , nebolo prečo. Jej, a dokonca je to aj v techničáku, pozri tam.

PS: kokoti jebnutý, chybička se vloudila a debili mi napísali do TP blbý rozmer ráfu, vynechli jedničku, namiesto 2,15 napísali 2,5. Píšu tam čo ich napadne do tp na fábii mi napísali 3 dverový hatchback. Ono, sranda sem, sranda tam, ale pre ceste na ukrajinu, kde som, bol každý týždeň pri zistení nezhody zhabali auto. Dakedy sme mali len jeden TP veľký.

Naposledy editováno 13.06.2024 17:35:56

2 reakcí na tento příspěvek značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 17:47 | Nahoru | #26
tak origo kolesa mám, ale nevím jak zjistit jejich rozměr, protože manuál mám starej a navíc tam rozměr ráfku nikde není uvedenej,
ale jestli se dá věřit techničáku tak 2,5x18 140/80x18 1,85x21 90/90 21

je to to pravý ? cena je docela vyšší, ale jestli to je kvalitní a vydrží to...

https://www.24mx.cz/...BwE&gclsrc=aw.ds

a je potřeba na ježdění po čr ssebou malej techničák nebo ne ? nějak ho nemůžu najít

Naposledy editováno 13.06.2024 17:48:27

značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 17:52 | Nahoru | #27
Tak ten techničák máš asi doje...aný ako aj ja. Neviem či existuje vôbec ráfik 2,5. Idem pozrieť. Meria sa to zvnútra v palcoch.

PS: no , možno kecám existuje aj 2,5 , možno som sa sekol aj na svojej a mám tam tiež 2,5 , ale mne to je jedno. Ty to radšej rozober a zmeraj, aby si neobjednal nejakú ftákovinu. Ono, by si na to prišiel, keby si to priložil do ráfu, že je to na prdlajz.

PS: ten malý TP máš asi niekde v pase. Lebo ten dávaš pri colnej kontrole, pas a techničák. A tam asi ostal posledne.

PS: tie haltre si našiel parádne, vyzerá to, že vzadu máš ten 2,5 a vpredu 1,85. Dáš po dva? Proti sebe?

Naposledy editováno 13.06.2024 18:08:16

značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 18:39 | Nahoru | #28
určitě dva, jen abych to zvládnul, páč mám vobje ruce levý a jsem technickej antitalent
řeknu kámošce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 22:01 | Nahoru | #29
ZdendaZB> Rozměr ráfku je .... na ráfku!
I v tom návodu je, někde ve specifikaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) značka duše, kvalitní nekvalitní

13.6.2024 v 22:13 | Nahoru | #30

Kohlstein píše: ZdendaZB> Rozměr ráfku je .... na ráfku!
I v tom návodu je, někde ve specifikaci.



Zase jsi ze mě udělal blbce

takže rozměr je D.I.D. Dirt Star asi to do toho techničáku špatně opsali...

zřejmě nějaká levná čína

Naposledy editováno 13.06.2024 22:14:01
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist