Začnu asi tím, že jsem koupil motorku nepojízdnou v neznámém stavu - původní majitel měl od překupníka na díly, ale nakonec z ní nic nepoužil, tak ji prodal značně pod cenou.
Oživování jsem začal vyčištěním karburátorů v ultrazvuku, výměnou jehlových ventilů a následném nastavení hladin. Karburátor je v továrním stavu dle manuálu, jediné, čím se liší, tak jsou hlavní trysky, místo 128 jsou tam 130, ale to bude asi tím, že je tam jiná koncovka výfuku. Trysky jsem i měřil, membrány měkké bez děr. Celkově jsem nad karburátorem strávil asi měsíc času, 80x rozebral a znovu složil, několikrát se ujistil, jestli jsou průchozí všechny kanálky atd.. vše ok.
Problém je, že motorka nemá výkon a pokud nevysroubuju pilota na nesmyslné 3,5 otáčky, tak jede víceméně jenom na sytič, bez toho zdechne. Střílí do karburátoru i do výfuku. Když se mi podařilo volnoběh (i se synchronizaci na budíky) nějak seštelovat a kousek jsem ji projel (7 km), tak i se startováním v garáži na sytič ( dohromady max 15 minut) mi to sežralo všech 5 litru benzinu, co jsem tam nalél. Jo, dával jsem tomu pokouřit a jel spíše na jedničku a dvojku ve vysokých otáčkách, ale spíš z důvodu testování, dovedu si představit dávat tomu větší čočku.
Hlavní problém je, že je jí nechce přes 5000 otáček, jenom když přicpu airbox rukou, to to pak vytočit jde. Při testovací jízdě to nějak vytočit šlo, ale znatelně se to hádalo od tech cca 5 tisíc otáček, navíc mi přišlo, že to má malý výkon.
Tlaky válců jsem měřil na studeném motoru před projížďkou byly v rozmezí 12,5-13,5 baru. Ventilové vůle všechny v pořádku, jenom na jednom ventilů byly hraniční u horní tolerance. Ze začátku mi to jelo na 3 válce, až jsem zjistil, že netěsní dosedací plocha mezi hlavou a přírubou 4.karburátoru. Ztrhnul jsem vytlačenou hranku u závitu a podlepil silikonem pro jistotu všechny 4 příruby a ověřil si těsnost přírub tak, že jsem nasadil hadičku na díru v prirube pro seřízení podtlaků a vstup pro karburátor ucpal rukou a do hadičky foukl. Dokonce jsem do přírub i foukal pusou přímo do vstupu pro karburátor, abych vyloučil, že to fouká před tu záslepku na pripojeni podtlaků. Příruby těsní, nejsou ani nikde popraskané.
Přesto se ale motorka chová, jakoby si někde přidávala falešný vzduch. Zkoušel jsem za chodu motoru stříkat na příruby čistič brzd. Prvních pár sekund nic a pak se otáčky zvýšily cca o 500. Tak jsem si myslel, že to podsává ještě v místě, kde se spojuje karburátor s přírubou, tam kde je ta spona. Která byla ale dotažena na max (!). Když jsem zkoušel točit s klikou startérem pomalu, nebo golou, jde slyšet syčení, tak jsem se podíval na sací ventily a jdou od nich bublinky. Je tohle normální? A jak je možné, že jsem naměřil tak dobré tlaky?
Moje teorie je, že motor podsává přes netesnici ventily a gufera ventilů, viz experiment s čističem brzd. Že by se čistič dostal přes ventilové víko přes těsnění, které není bůhvíjak těsné. Když jsem totiž foukal do hadičky připojené k přirubě, bylo při dotazenem ventilovým víku vidět, jak od něho jdou taky malé bublinky. Nebylo to moc, ale vidět to bylo. Mám i video, kde jsou vidět bublinky od ventilu, tak snad se mi ho podaří nějak připojit ?
Díky za konstruktivní odpovědi, motorku jsem koupil jako projekt, který prostě potřebuje péči, na ježdění mám druhou, takže s touhle se tak nějak hraju, protože mě to baví. I když by se to teda už mohlo někam posunout a mohl by aspoň ten motor šlapat jak má, ať se můžu hrát s plastama a ostatníma věcma. Tak snad mi někdo poradí ? díky
Odkaz na video https://youtube.com...?si=btryjqw1yPzk3dyK
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Kohlstein píše: Začni tím, že ty piloty nebudeš povolovat, ale utahovat, protože povolováním ochuzuješ. Ne, není to fuel pilot, je to air pilot .
Určitě?
Tak nebo tak by piloty ovlivňovaly jen volnoběh a malé otevření klapky, třeba do 3-4tis otáček. Tohle podle popisu spíš vypadá, jako by tam nešel benzín, ale to pak nechápu kam mohlo zmizet těch pět litrů.
Karbce když jsi dával do ultrazvuku, dávals je tam vcelku, nebo jsi je rozebíral na jednotlivý?
Hladiny jsou OK? Pumpa/solenoid (pokud má) je ok? Pokud nemá a má to podtlakový kohout, neteče přes něj tím podtlakovým šlauchem benzín do motoru? Ty trysky by takový rozdíl asi neudělaly si myslím, otázka je co všechno je tam rozmrdaný - u různých těch kitů se i vrtaly šoupátka a tak.
Benzín do motoru neteče, hladina oleje je pořád na stejném místě.
Jinak jak říkám, karburátor není nijak upravený žádným kitem, trysky (až na ty hlavní) jsou podle manuálu, jehly taky.
Co to syčení ventilů? Je to normální? A proč jsem naměřil 13,5 baru?
Naposledy editováno 20.05.2024 09:09:46
Funguje vám ten odkaz na video? Nikdo se mi k němu zatím nevyjádřil
A ještě dodám, svíčkama to není, ty jsem přehazoval do fazera a tam chytly jak nic. Jsou docela dost černé. Cívky jsem proměřoval multimetrem, odpor mají lehce nad, ale někde v návodu na YouTube bylo napsané, že odpor lehce nad nezpůsobí žádné problémy.
Zkusil jsem cívky i prohodit mezi sebou a taky beze změny. Zapojeny jsou podle schématu správně.
Naposledy editováno 20.05.2024 13:45:58
Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Jinak doporučuju napsat o radu uživateli mischa638 nebo stevee viz. skupina
Jako pochopil bych, kdyby to mělo v určitém pásmu nějakou díru ve výkonu, ale tohle je úplně jiné kafe napadlo mě i, jestli nejsou ty hlavní trysky na prasáka převratné, tak jsem je měřil a jsou to fakt 130.
Kontroloval jsem dneska ty rozvody podle manuálu a sedí to, přiložím, viz fotka. Mezi ryskama je 37 zubů, přesně podle manuálu.
A ještě jsem teda dneska udělal experiment, jestli to nepřisává na přirubě u spony. Když jsem na motorce dával do přírub karburátory poprvé, šlo to velmi těžko. Po nekonečném sundávání karbců tam a zpět se příruby asi lehce roztáhly, protože to jde už celkem snadno. Tak jsem oblepil hrdla karburátorů izolační páskou, tím se jejich průměr zvenku zvětšil o cca milimetr a hlavně tak vznikl povrch, který k přírubám snadno přilne. Jako sichr jsem to ještě ,,namazal" jarovou vodou, která když vyschne, tak povrchy jakoby přilepí.... Ale výsledek pořád stejný, spony dotažené na max a chová se furt stejně. Tak nevím no.
Jinak díky za radu, hned jim napíšu.
Naposledy editováno 20.05.2024 21:44:46
Díval jsi se pořádně? Pokud to stalo delší dobu, myslím že bude po nich.
Co podtlaky, dával jsi nové?
To štelování hladiny se mi taky nějak nezdá. Já teda vždy otočil karburátory vzhůru a měřil vzdálenost bříška plováku od těla karburátoru.
Vyšroubováním vzdušniku směs ochuzuješ(pouštíš víc vzduchu).
Tady jsem něco našel.
Naposledy editováno 20.05.2024 22:57:20
Bez airboxu je videt jestli se otviraji kdyz motor roztocis na neutral a kdo nekdy ladil karbce tak pozna, jestli se soupatka vraci jak maji ikdyz je prizvednes prstem skrz difuzor… nasledne ladeni bohatosti pres nejake otacky sroubu v manualu atd …. V 21. Stoleti? Ja treba poznam prd, nasroubuju lambdu do vyfuku a vidim na displeji co se tam deje…
Volnoběžné kanálky jsem postříkal čističem brzd ve spreji a stříkalo to ze všech otvorů z kterých by mělo. Zítra ale zkusím klidně znovu. Klapky jsem synchronizoval tak, aby byly stejně otevřené, je tam 5 děr Kama proudí volnoběžná směs, tak jsem si to nastřeloval tak, aby každá klapka těsně byla těsně za první dírkou. Podrobnější synchro jsem dělal taky, na budíky, asi 3x, ale stejně když pohnu s pilotama, tak to synchro na budíky musím dělat znovu. A že jsem zkoušel těch poloh pilotů hodně. Zítra si teda zkusím tím sprejem ověřit průchodnost znovu, ale budu to dělat už po 3..
@ fueltank a assassin
Membrány mi přijdou, že jsou v pohodě. Jsou měkké a nemají žádné praskliny. Jedna membrána se zvedala míň , než ostatní, tak jsem na všechny dal trošku vazelíny v místě, kde mají dosedat do zapichu v tělesu karburstoru, aby správně dosedla. To pomohlo, zvedají se všechny. Ale problém pořád stejný, jakoby neměly podtlak, aby se zvedly úplně. Proto přemýšlím, jestli nemůže motor tahat falešný vzduch, přes gufera ventilů.
A s těma hladinama se přiznám, že to moc nechápu. Jak může být uvedená tolerance v manuálu 4 mm na výšku plováků, když je tolerance hladiny 2 mm? A ze zkušeností s nastavováním hladiny na tomto karbecu udělá 1 mm na plovaku klidně 2-3 mm na hladině. A ještě na závěr, když jsem měnil jehlové ventily, bez jakého kolik ohýbání plíšků plováků se výška plováků zvetsila o 3 mm, protože tourmax jehly jsou o něco delší asi.
Měnil podtlaky? Co to znamená? Myslíš hadičky, které spojují karburátory? Ty tam nemám, tady je to vyřešené tak, že na každé přirubě je záslepka, když ji oddelas, tak tam můžeš dát hadičku budíků na synchronizaci podtlaků.
Zítra klidně nafotim ty membrány.
Každopádně díky za rady
Na fotce jsou hodnoty karbců z manuálu.
Naposledy editováno 21.05.2024 10:12:08
aby se soupe spravne otviralo, musi byt pod membranou vetsi tlak nez nad membranou... to, ze je membrana samotna ok nestaci - jsi si jisty, ze jsou tyhle komory propojene tam kam maji a kanalky jsou pruchozi? ze vse tesni jak ma?
synchronizace atd nema pri plnem plynu skoro vliv, tzn jestli ti to nejede na full gas, nema smysl nejak slozite nastavovat sycnchro a volnobezny okruh... je potreba zjistit jestli tam nejde vzduch nebo palivo...
tohle se na dalku resi slozite, karbce jsou za me docela alchymie a vyzaduji cloveka s mnozstvim zkusenosti - to ja treba nemam, takze ja potrebuju na to pripojit "moderni" pristroje a zjistit co je spatne...
zajimave je, ze se do tehle diskuzi nezapojuji odbornici, co v jinych tematech vystupuji proti vstrikovani a vysvetluji jak karbec opravi kazdej blbec na cestach sroubovakem, zatimco FI s hromadou senzoru je jeden velky problem
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Zajímalo by mě, jestli není třeba nějaká souvislost mezi výškou těch plováků a hladinou paliva. I když na.puvodnich jehlových ventilech byla vzdálenost plováků 13 a nefungovalo to úplně stejně. Těžko říct, jestli je to chudé nebo bohaté, spíš se palivo se možná se vzduchem špatně mísí.
Naposledy editováno 21.05.2024 13:10:35
Ještě dodám, že to žere na můj vkus moc i na volnoběh v garáži. Z těch 5 litrů celkem to sežralo asi 3 litry odhadem za těch 7 km jízdy. Zbytek motor vcucnul v garáži během startování a pokoušení se o vytočení. A benzín nikama neteče, dával jsem nové palivové hadice, protože staré hadice byly tak ztvrdlé, že se z nich staly trubky.
Dokázal by mi někdo poradit, jak může být na vzdálenost plováků od dělící roviny komory tolerována +-2 mm a hladina jenom +-1 mm? Viz screen manuálu v předchozím příspěvku.
Jak to myslíš, jaké karburátory? Jestli myslíš označení karburátoru, tak je to Keihin CVK D38, spolu s velikostmi trysek, typy jehel atd jsem to posílal na screenu z manuálu pár příspěvků výš.
Naposledy editováno 21.05.2024 18:28:32
jinak je celkem fuk jakou toleranci ma to ktere mereni, protoze kazde je jinak presne... plovaky jsou mene presne a meri se plus minus autobus, pokud dokazes merit hladinu, je stezejni tohle mereni a jakou pozici ma v tu chvili plovak je fuk...
Naposledy editováno 21.05.2024 18:42:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Renovace a čištění povrchu Deltabox... Kawasaki ZXR 750 | Georg_moto | 4 | 12.2.2024 v 21:43 Georg_moto |
štítek ZXR 750 H2 Kawasaki ZXR 750 | Grambldouch | 10 | 27.2.2023 v 20:37 marekvjatrak |
Kawasaki Zxr 750 H1 držák motoru Kawasaki ZXR 750 | virgilm | 1 | 30.1.2023 v 15:50 Krautkopf |
Kawasaki ZXR 750 H2 v černo stříbrn... Kawasaki ZXR 750 | Kába | 9 | 29.1.2023 v 22:46 Kába |
Kawasaki ZXR 750 Kawasaki ZXR 750 | marekvjatrak | 10 | 29.1.2023 v 08:22 Thunder |