Momentálně mi jde o to, že potom budu muset zřejmě udělat výplach motoru a dát tam plnou syntetiku. Takže rád bych rady, tipy, tryky a hlavně zkušenosti jak nejlépe na to a co za ideální chemku. A prosím seriózně ať tohle vlákno do budoucna poslouží a né jako vždy, že se tu frajeři budou předhánět kdo má pravdu, co je píčovina a nakonec to zkončí u urážek. Díky moc všem za rady.
P.S. Doporučení ode mne. Neobjednávejte na netu v pátek večer po celotýdenním masakru v práci a po jednom pivku když máte v hlavě už vypnuto.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
t_freedom píše: PetrL3> za tu úsporu peněz, za předraženej servis, to stálo
To je jeden sarkastickej úhel pohledu. Já mám pro touhu udělat to sám pochopení (Taky sem nemíval peníze a taky sem už dostal práci, která byla odveda hůř, než jak bych to zvládl sám.
Tady spíš vidím problém v lenosti stáhnout si workshop manual nebo parts manual, což dělám vždy, když dělám něco prvně, rovnou si tu oblast vytisknu a popíšu momentama značkama barev kabliků atd, dle potřeby.
Naposledy editováno 19.06.2023 11:04:50
3 reakcí na tento příspěvek Špatný olej a výplach motoru
390 jak psal petardak ma papirovou vlozku filtru, stejne jako vsechny ostre KTM... asi me nikdy nenapadlo, ze by to tam nekdo dokazal dat obracene... (ono je totiz docela pakarna to za to kovove viko z te sachty vytahnout - ja pouzivam knipex kleste na segrovky) ... ale dokonale by to vysvetlovalo to zadreni motoru... motor celou dobu maze pres bypass - kterej je v tomto pripade v bloku motoru (kulicka, pruzinka) - ten je ale dimenzovanej na to, ze se otevre pri studenem oleji kdyz neni dostatecny prutok filtrem tzn, jako pridavna cesta pro pruchod oleje, neni dimenzovany na to aby utahl komplet mazani...
jeste taky bejva oblibena zalezitost - povoleni vsech sroubu na spodku motoru - tzn vcetne toho pod kterym se skryva bypass... vypadne pruzinka, kulicka ... a bud tam odbornik neda zpet vse, nebo ne v poradi jak to ma byt :D
Naposledy editováno 19.06.2023 11:29:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
assassin píše: tak zatim nevime, ze to zpusobil spatnou vymenou... nabizi se to jako souvislost udalosti, ale ...
390 jak psal petardak ma papirovou vlozku filtru, stejne jako vsechny ostre KTM... asi me nikdy nenapadlo, ze by to tam nekdo dokazal dat obracene... (ono je totiz docela pakarna to za to kovove viko z te sachty vytahnout - ja pouzivam knipex kleste na segrovky) ... ale dokonale by to vysvetlovalo to zadreni motoru... motor celou dobu maze pres bypass - kterej je v tomto pripade v bloku motoru (kulicka, pruzinka) - ten je ale dimenzovanej na to, ze se otevre pri studenem oleji kdyz neni dostatecny prutok filtrem tzn, jako pridavna cesta pro pruchod oleje, neni dimenzovany na to aby utahl komplet mazani...
jeste taky bejva oblibena zalezitost - povoleni vsech sroubu na spodku motoru - tzn vcetne toho pod kterym se skryva bypass... vypadne pruzinka, kulicka ... a bud tam odbornik neda zpet vse, nebo ne v poradi jak to ma byt :D
Ty se tomu směješ, ale pár dní zpátky jsem takhle měnil olej na čínský čtyřkolce a přesně tohle mě potkalo. Nejdřív vylítla pružina, pak zvolna vyklouzla děravá trubička. Tak jsem jenom prohlásil "aha", vrátil to zpátky a povolil ten vypoušťák hned za tím
2 reakcí na tento příspěvek Špatný olej a výplach motoru
kotzitzaq píše: Celý jsem to nečetl, ale syntetika do motoru bude na základě polyalfaolefinu a ten je s minerálem mísitelný. Takže proplach nebude třeba. Jen zkrátit interval další výměny. Co se týče motoru, tak samozřejmě viskózní index (jednoduše změna viskozity s teplotou) minerálního oleje je horší, něž u syntetiky. Takže po ohřátí to mohlo hůře mazat. Navíc minerální olej nemá rád teploty nad 100 stupňů. Ale taky se mi nezdá, že by to způsobilo smrt motoru.
Nesmysl.
a) teploty nad 100°C jsou v motoru úplně normální a musí je snášet každej olej, na pístních kroužcích je i přes 200, Repsol má při 100°C dokonce vyšší viskozitu než ten doporučenej motorex
b) VI je u repsolu rider 151, u doporučenýho motorexu formula 154 - to je minimální rozdíl
Typem oleje to prostě nebylo.
Repsol Moto Rider 15w50
Motorex formula 15w50 (to co doporučuje KTM)
1 reakcí na tento příspěvek Špatný olej a výplach motoru
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
Ale jak píšu, taky si nemyslím, že by to bylo olejem - zvlášť, když si combust výše dal tu práci se srovnáním. Rozdíl VI je u těchto dvou skutečně zanedbatelný.
Naposledy editováno 20.06.2023 07:20:12
Fullnull píše: Pokud otočil filtr, tak je sice kopyto,ale pravej kokot je ten co dostal zaplaceno za takovou prasárnu v konstrukci, u věci co se mění asi nejčastěji a měla by to zvládnout cvičená opice
Vsak to cvicena opice zvladne. Jen nesmi bejt uplne tupa.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
t_freedom píše: kotzitzaq> nesmysl...na vzducháči má olej běžně v provozu přes 110-115°C...
Asi to o nicem nevypovida, ale na dalnici mi bezne ukazuje passat b8 2.0tdi 120C na oleji je tam nejake 0W30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
Krovak píše: Ty se tomu směješ, ale pár dní zpátky jsem takhle měnil olej na čínský čtyřkolce a přesně tohle mě potkalo. Nejdřív vylítla pružina, pak zvolna vyklouzla děravá trubička. Tak jsem jenom prohlásil "aha", vrátil to zpátky a povolil ten vypoušťák hned za tím
To byl napínák rozvoďáku
2 reakcí na tento příspěvek Špatný olej a výplach motoru
1 reakcí na tento příspěvek Špatný olej a výplach motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej a výplach motoru
assassin píše: JardelT> az budu priste menit na KTM/HQV zkusim ho otocit, fakt by me zajimalo, jestli to jde... jinak souhlasim, ze udelat tu hloubku prolisu v kovovem cele filtru tak aby nesel otocit je docela easy a je to konstrukterske diletatnstvi pokud to tak neni.. kdyz to jde, tak se pokayoke princip uplatnuje kde to jde... konstrukter co ma nejake zkusenosti uz pocita s tim, ze i ve fabricke montazi dokazou lide neuveritelne veci...
Normální běloch to neudělá, ale jde to: nasadíš filtr obráceně a víko, co je kus ve vzduchu, dotáhneš šroubama filtr se částečně zbortí a samo, ta "plechová" strana na tom vnitřním hrdle netěsní a tak kolem filtru i trochu oleje projde a náznakem to maže...
Naposledy editováno 23.06.2023 11:15:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Snížení podvozku KTM Duke 390 | Romanko | 4 | 5.8.2024 v 13:19 Romanko |
KTM 390 Duke olej KTM Duke 390 | Adamktm1 | 11 | 22.7.2024 v 16:06 Vojtech193 |
Rc390 nejde zařadit KTM Duke 390 | Lukyno_J | 11 | 25.6.2024 v 08:05 Lukyno_J |
Ktm 390 2015 křivé kolo KTM Duke 390 | Vendyys | 8 | 17.4.2024 v 15:28 _Michal |
KTM DUKE 390 Klepání KTM Duke 390 | Boris92 | 3 | 18.2.2024 v 11:45 Vajstík |