globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: hliníkové kufry - brašny ano nebo ne

1.5.2023 v 21:34
Ahoj, možná blbý dotaz, ale zeptám se.

Je dobré do hliníkových kufrů vždy koupit brašny a nebo je tam lepší něco nalepit? Někde jsem na fotce viděl, ale nevím co to bylo, jestli nějaká nálepka, nebo nějaký měkčí materiál... nebo něco jako někká vystélka? Nevím.

Ptám se proto, že doposud jsem používal hliníkové kufry nahoře rovně zakončené (starší, BigHusky Evo 2) a už i tak mi šly plné brašny někdy těžce vytáhnout (díky šroubům k pukům).
Jakmile si ale člověk pořídí novější kufry, které nahoře mají dovnitř ten "lem", nebo jak se to jmenuje, prostě otvor kufru je menší, než rozměry kufru dál, tak si vůbec nedovedu představit, že by ta plně naložená brašna šla vytáhnout ven....

No a pokud nešla vytáhnout a člověk by ty věci pokaždé překládál do nějaké jiné brašny/tašky na donesení od motorky domů, tak má to vůbec cenu ty brašny do kufrů kupovat?
Není lepší si vnitřní plochy něčím polepit, aby ten hliník nic nezašpinil (pokud by špinil, to zatím nevím, některé asi nešpiní, asi záleží na úpravě toho hliníku).
A pokud něčím vylepit, tak čím?

Tak jen tak vyzvídám, jak kdo to má.
děkuji za info

Naposledy editováno 01.05.2023 21:55:08

1 reakcí na tento příspěvek hliníkové kufry - brašny ano nebo ne

1.5.2023 v 21:45 | Nahoru | #1
Výhodu brašny poznáš, když budeš parkovat někde dál od ubytování. Tahat se s kuframa fakt nechceš.

1.5.2023 v 21:54 | Nahoru | #2
casey_r> Jo, to chápu.
Ale i tak je otázka, jestli to tak dělat, prostě část z kufru/z brašny přeložit na sedadlo, aby brašna se zbytkem šla vytáhnout ven z kufru, pak věci ze sedla dát zpět do brašny a odnést na ubytování. Otázka je jestli není jednodušší věci z kufru přeložit jen jedním směrem a odnést...

Jinak vyptávám se i proto, že jsem v 99% případů při cestování stanoval tak, že jsem většinu věcí nechával v kufrech, nechal vše na motorce a do stanu si bral jen to, co jsem potřeboval (na přespání, převlečení a jídlo/pití).

1.5.2023 v 22:09 | Nahoru | #3
Kua z hlinikoveho kufru vydoluješ ještě koženou brašnu....
Mno nebudeš si tak nahodou připadat jako kokot?

2 reakcí na tento příspěvek hliníkové kufry - brašny ano nebo ne

1.5.2023 v 23:14 | Nahoru | #4
Mám hliníkové kufry, ale použil jsem je jen párkrát. Vždy s bábou, protože vozíme půl obýváku a netahám jí do terénu. Při použití v terénu vždy odložení stroje končilo rovnáním kufru sekyrkou. Potom jsem zkoušel brašny........tam je potřeba dobré uchycení, takže spousta popruhů, aby se nehýbaly a nebyly extrémně namáhány popruhy....což ztěžuje přístup k věcem a když potřebuješ sundat, tak to dlouho trvá. Teď jezdím pouze s vakem.......je to sice vyšší těžiště, ale jsem úzký a mám to i na sedadle spolujezdce.
Pokud chceš kufry, tak se osvědčilo je vylepit nejtenčí podložkou na cvičení..........třeba Decathlon, nebo inSPORTline. Věci se nešpiní a ani ty pevné "nerachtají". Na to, abych to měl nějak zorganizované, tak stejně používám nějaké nepromokavé pytlíky a i igeliťáky. Třeba na "smradlavou" špínu. Kufry jsou přehledné, ale mimo silnici mě nevyhovují.
U brašen zase stárnou nitě a tak se občas i něco při poskakování v terénu "rozpáře", což způsobuje ztráty. Mě se třeba někde po trati Dinaric rallye povaluje komplet nářadí, obě páčky, montpáky, lepení a pod. Což naštve, zvlášť u nářadí, které už máš "ošahané" a tkzv. v ruce.

2.5.2023 v 05:57 | Nahoru | #5
Brůča.> Díky za zkušenost
Nalepit tam podložku na cvičení mě nenapadlo a nevěděl bych, kde mají ty nejtenčí (hrubá určitě není nutná).
Docela se mi to zamlouvá. Tedy minimálně bych takovou podložku dal na dno.

2.5.2023 v 06:08 | Nahoru | #6
já mám v kufrech tašky z lidlu... vytáhnu to celé a jdu

2.5.2023 v 08:08 | Nahoru | #7
Boční kufry jsem kdysi vylepil starou alumatkou. Ale použil jsem je jen dvakrát, pak mi dalších 10 let ležely v garáži. Topcase co mám teď od Milánka má vnitřní brašnu. Vyndat jde dobře, ale moc to nepoužívám.

2.5.2023 v 08:11 | Nahoru | #8
Toto si myslím, že není až taková raketa a když odměříš, tak 3-4ks musí na kompletní vystlání stačit. Lepil jsem to Chemoprénem, který jsem naředil Toluenem........takže když to budeš dělat v uzavřeném prostoru a dostatečně dlouho, tak zajímavý den tě nemine
Prvně dlouhé boky na přesno, rozepřít čelama a dole jsem to rozepřel dnem.
Měl jsem sundavací víka, takže jsem na jednom víku měl zajímavou vychytávku.......vyříznul jsem si z dubového kousku dřeva prkýnko na vaření - zbrousil lamelákem ve flexe tak, aby pěkně do víka pasovalo. Na konci jsem vybrousil drážku a vlepil magnetickou lištu. Na druhém konci jsem vlepil dva neodymové silné magnety - proč?
Protože vařím na kartuších Campingas.......a ty jsou magnetické, a protože při krájení na prkýnku jsem si na krajní lištu odkládal núž, příbor a pod., a už mě to nepadalo do trávy. Jediné, co nejde, je to, že když jsi vařil na "stabilizované" kartuši, tak jsi nemohl z prkénka shrnout ingredience do ešůsu. Ale ten vařič se "magnetoval" jen nouzově, když jsem nemohl najít pořádný kus roviny...........dnes bych asi hledal vaření na nízko s kartuší bokem, nebo do pustin liháč. Sorry za tak trocho off a mimo téma, ale vyzobni si , co potřebuješ.

2.5.2023 v 08:52 | Nahoru | #9
Ja mam hlinikace vylepene kobercem. Myslim Jekorem,nebo jak se to jmenuje. Takovy ten kancelarsky obycejny koberec. Udelal me to znamy podlahar. A do toho mam jeste tasky. Stalo se me,ze nytek z kufru me prodrel PETku a 1,5 litru mineralky vyteklo do kufru. Take hlinik docela spini.
A tasky mam jak bylo vyse receno. Jen to chytnes,vytahnes a jdes. Je to pohodlnejsi nez odmontovavat kufry a tahat je nekam.
Kdyz jedu sam na cca tyden,tak mam 50 litrovy valec a hlinikace vubec netaham. Ani topcase.

2.5.2023 v 09:20 | Nahoru | #10
Mám AL kufry Hepco&Becker s víkem, které je na pant. Kufr má taky takovej malej rantl, ale nic, co by nešlo přežít.
Nechal jsem si u švadleny ušít z zbytku látky obyčejný tašky do těch kufrů s uchama na pohodlný nošení a zipem, který udělá jakoby víko na ty tašce, kvůli lepšímu baleni do té tašky, které jsou na rozměr, který jsem ji zadal.
V taškách vozím primárně oblečení, které mám rozdělené do uzavíracích pevných plast. pytlíků kvuli posetreni místa.
V druhým kufru vozím primárně vaření a spaní.
Když parkuju někde, kde mám ubytko, beru z kufru jen tašku s civilem
Zbytek nechávám v motorce.
Přes ten rantl to jde někdy hůř vyndat, ale to jsou malý věci

Edit: ja o brašnách přemýšlel, libi se mi to, ale nejezdím takové terény, abych ty brašny využil. To co jezdím(i mimo silnice) se dá v pohodě i s kuframa a ty mi přijdou lepší na organizaci, přehrabování a hlavně na uzamčení věcí v nich.
Váhu už tak neřeším... 1150GSA je sam o sobě kus ingotu

Naposledy editováno 02.05.2023 09:24:52

2.5.2023 v 10:11 | Nahoru | #11
Pokud jedu s al. kuframa tak v nich mám jen ty nejméně potřebné věci jako stan, spacák, carymatku, jídlo a podobné blbovinky. Tedy nejméně potřebné v případě nocování v hotelu. Věci které bych si v případě mohl odnést na hotel mám na zadní plotně v nepromok 40 L tašce, kterou vezmu celou a co je v zamčených kufrech neřeším. Z tohoto důvodu ani nemám a fakt ani nechci zadní alu topcase.
e: kufry nijak vypolstované nemám. Jak sem psal, dávám tam jen věci které jsou prakticky ve vlastním obalu a některé mám už X let a nijak se od nich neušpinili. Pokud se jakákoli věc v kufrech nehýbe tak se o ně neušpiní.

Naposledy editováno 02.05.2023 10:14:24

2.5.2023 v 10:12 | Nahoru | #12
Vždy jsem používal boční kufry, které šly jednoduše sundat (Monokey a jiné). Kufr s oblečením tak beru na ubytko nebo kdekoliv. Nikdy jsem nepotřeboval žádné tašky dovnitř. Teď vybírám nové kufry a bude to asi zase stejně, žádné puky. Navíc ty nové kufry nemají nahoře žádný rantl. Tak kdyby už chtěl ttašky dovnitř tak si je tak klidně dám. Dobré tašky šijou kluci na severní moravě.

2.5.2023 v 10:12 | Nahoru | #13

Brůča. píše: brašny........tam je potřeba dobré uchycení, takže spousta popruhů, aby se nehýbaly a nebyly extrémně namáhány popruhy....což ztěžuje přístup k věcem a když potřebuješ sundat, tak to dlouho trvá

Tak sú tašky, ktoré sa pripevňujú do rámov na kufre, čo mi pripadá ako najlepšie riešenie - kufre sú zbytočne veľké (ak nejazdíš vo dvojici), toto je užšie, ľahšie (tašku sundáš a odnesieš obe naraz bez problémov), lepšie aj do terénu...

Čo sa týka kufrov, ja si veci naskladám do igelitových tašiek (2-3 veľké na kufor) a riešim akurát nejakú podložku pod ne, ak je tam niečo, čo by nemuselo znášať otrasy (napr. počítač), že sa igelitky zašpinia, neriešim a navyše sa to ľahšie prenáša.

2.5.2023 v 11:41 | Nahoru | #14
Vnitřní tašky jsou rozhodně dobré. Co se týče vyndávání, je potřeba si pořídit takové kufry nebo takové upínání kufrů k rámu, které uvnitř nepřekáží.

2.5.2023 v 19:06 | Nahoru | #15
Ahoj, mám SW Motech Trax a sundavám je celé. A je to váha co člověk naloží.

2.5.2023 v 19:29 | Nahoru | #16
Když jsem ještě měl hliníkové kufry na banditovi, balil jsem vše do igelitek, a podle toho, co jsem potřeboval, jsem vytáhl danou igelitku. Uznávám, nebylo to řešení dotažené k dokonalosti, ale nikdy jsem nic nikam neodnášel, jelikož jsem vždy nocoval pod plachtou u motorky nebo ve stanu. Špinění se dá vyřešit třeba bezbarvým lakem (volil bych dvousložkový lak, ten jen tak nesleze) nebo vypolstrováním jak píšou ostatní.
Je to sice trochu mimo téma, ale třeba zakázkové laminátové kufry se vylepují (polyesterovou) tkaninou - v podstatě je to to samé, co se dává do aut třeba na stropní obklad atd., jen se to liší gramáží, typem tkaniny aj. Čalounící určitě budou vědět o co jde.

Naposledy editováno 02.05.2023 19:34:02

2.5.2023 v 22:44 | Nahoru | #17
Díky všem za nápady. Zajímavé zkušenosti

Brůča. - zajímavé, co jsi popsal. Taky mám sundávací víka a zase je chci, ty původni nejsou hlukoné, při kratší zastávce jsem su dal na sedlo bundu, na ní víko opačně, ve víku někdy noviny, prkýnko a všechno jídlo, nebo i ten vařič (to plechové víko drželo na té bundě dobře). Neměl jsem to tak vychytané jako ty.
Nemáš fotku, jak to prkýnko s kartuší a nožem vypadala?

Jinak pro ostatní - kufry během dovolené nesundávám a neodnáším. Do stanu si beru jen to nutné a cenné (např. foťák), zbytek nechávám v motorce.

Ještě jsem si vzpomněl, že poud si doma dám do brašny nějaké ne-měkké věci, jako např. ešus, pití, pivo v plechu, atd. a uložím si to pěkně do brašny, tak prakticky nikdy se mi to nepodařilo 1:1 uložit do kufru. Vždy jsem musel něco vyndat, položit na sedlo, dašku dát dovnitř a pak až byla taška v kufru, tak ji naplnit až tam.

3.5.2023 v 08:10 | Nahoru | #18
Fotku nemám a už nemám ani ty kufry. Ale zase tak super to nebylo. Prkýnko bylo ve vnitřní straně víka - takže muselo být vyšší než víko (takže těžké), přitom jsem musel nechat drážku po obvodě s těsněním........všechno, co jsi krájel tam zapadávalo, tak to bylo pořád špinavé. Dnes bych si jen udělal normální kousek prkýnka s vyfrézovanou drážkou na mg.lištu, nebo když nebude překážet, tak jí dát klidně ke kraji a jen přišroubovat https://www.darekva...R8toh4aAqbWEALw_wcB.
Praxe ukázala, že prkýnko "napevno" se neosvědčilo, takže dnes bych je řešil vyjímací. Na druhou stranu se prostor ve víku jevil jako místo, kde to bylo nejpraktičnější - bylo to rychle po ruce a v kufru to nepřekáželo. Dnes bych zkusil variantu dvě lišty na kraje a přes ně i aretoval ve víku pouze magnetismem. Po vyndání bych mohl používat obě strany prkýnka a po vložení do víka by prkýnko bylo pohyblivé, takže by se samo vystředilo tak, aby nevadilo těsnícím drážkám víka.
Dnes bych se díval po plastu - to dřevěné po pár letech bylo prohnuté od vlhka a zbytečně těžké......................po pravdě se ale dnes už takovými blbostmi nezabývám. Co nevezu, to nepotřebuji a zjišťuješ, že toho na motorce opravdu moc netřeba. A ať chceš, nebo nechceš, tak stejně je život tak pestrý, že se na vše připravit nedá

3.5.2023 v 09:09 | Nahoru | #19
Já kufry vylepil kvalitní reflexní folii od 3M , aby nešpinili .. a líp sem vyděl co je vevnitř . Kufry

Jinak kufry jsou hnusný .. ale praktický .. Nebojim se v nich nechat věci když jdu od motorky ... kor když je zaplej alarm . Jinak se mi víc libí brašny a vaky

3.5.2023 v 11:03 | Nahoru | #20
Kufry Big Husky - střední velikost-vnitřek stříklý barvou . No a jako "za málo peněz hodně muziky" nákupní taška z jakési netkané textilie . Cena před 4 lety pár desetikorun , váha nepostřehnutelná , rozměrově přesně do kufru sedne a nezabírá místo . Vytáhnout z kufru jde bez problému , ale mimo debordelizace při návratu nevytahuju - proč taky ? Na civilní oblečení , náhradní prádlo atd. mám v druhém kufru různobarevné pytlíky - opět z netkané textilie , takže opět max. vytáhnu jen ten který je aktuálně třeba .
Nechápu proč oddělávat a sebou někam vláčet celé kufry ( jen pokud se druhý den vracím na stejné místo a chci odlehčit mašinu ) .

3.5.2023 v 16:28 | Nahoru | #21
Už nějakej rok používám do kufru :
hadrový tašky z Ali

3.5.2023 v 20:15 | Nahoru | #22
Jo, taky to mám stejně, tašky během výletu nevytahuji.
Prostě většinou jedu tak, že stanuji volně v přírodě, nebo výjimečně nějaký kemp a kufry včetně tašek nechávám na motorce.
Takže před moto dovolenou tašky dám do kufrů a po dovolené vytáhnu.