Téma: Ložisko krku řízení- mazivo
20.1.2023 v 14:21
Ahoj všem,
měním teď na svém Beverly 300 ložisko krku řízení a přemýšlím nad tím, čím ho promazat. Z výroby tam byla nějaká ložisková vazelína, po letech zčásti vyschlá. Napadlo mě použít vazelínu Mogul A00, dneska se už sice blbě shání, ale koupit pořád jde. Ložisková vazelína má od Mogulu označení LA2, ta by tam také mohla přijít. Čím to mažete vy?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko krku řízení- mazivo

20.1.2023 v 15:00 | Nahoru | #1
vyrobca pise
AGIP GREASE PV2
TL 9150 066

ja davam
TOTAL MULTIS EP 2 Víceúčelové mazivo na bázi lithia a vápníku pro extrémní tlaky vyvinuté pro mazání zatížených kuličkových a válečkových ložisek, ložisek kol, univerzálních kloubů, podvozků a různých rázově zatížených mechanismů pracujících ve vlhkém, prašném nebo suchém prostředí.

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko krku řízení- mazivo

20.1.2023 v 15:50 | Nahoru | #2
Na Transalpa jsem použil
PUTOLINE White Action Grease + PTFE.
Vazelína určená speciálně pro použití na všech typech motocyklů, dokonale voděodolná a velmi vhodná pro mazaní nechráněných pohyblivých dílů jako jsou pedály, páčky, atd...

(reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

20.1.2023 v 16:33 | Nahoru | #3
hondaman1> Ten Agip tady asi nikde neseženu, zkusím dohledat podle specifikace něco podobného.

(reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

20.1.2023 v 17:18 | Nahoru | #4
350_634> To Putoline bych možná mohl sehnat v louis.de, to vypadá nadějně.

Ložisko krku řízení- mazivo

20.1.2023 v 18:59 | Nahoru | #5
Najdôležitejšie je, aby tam nejaká bola. Postačí aj obyčajná, veď to ložisko nieje namáhané.

Ložisko krku řízení- mazivo

20.1.2023 v 19:17 | Nahoru | #6
A 00 alias černý sopel Ti z krku normálně vyteče.

Ložisko krku řízení- mazivo

20.1.2023 v 19:48 | Nahoru | #7
Je to úplně jedno, v krku řízení je jen od toho, aby nerezlo.
Na ložiska, co se točí - třeba v kolech - je dostatečně dobrý Mogul LA2.
Vazelína A00 je zase dobrá tam, kde hrozí že ji opláchne voda. Třeba různé čepy stojánků nebo jako antikorozní ochrana.

Ložisko krku řízení- mazivo

21.1.2023 v 08:25 | Nahoru | #8
Ten TOTAL MULTIS EP 2 má stejný specifikace jako ten výrobcem doporučený Agip. Ten Total mají v Autokelly, mám to za barákem, takže beru ten. Díky za rady.

Ložisko krku řízení- mazivo

21.1.2023 v 10:33 | Nahoru | #9
na svém BV jsem mazal právě tím mogul LA...lze použít cokoliv co nevyteče. kdo má doma starý traktor nebo žigulíka a používá LITOL24 ten má vyhráno

Ložisko krku řízení- mazivo

21.1.2023 v 21:09 | Nahoru | #10
Ta tuba vlevo je TOTAL MULTIS EP 2, ta tuba vpravo je běžná ložisková vazelína. Ta černá vazelína vypadá jako vazelína G3 pro poloosy, ale měla by obsahovat Lithium. Myslím že to bude lepší jak Mogul A00.

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko krku řízení- mazivo

22.1.2023 v 11:11 | Nahoru | #11
...bože, tam bude vyhovující i sádlo, jde jen o to, aby nevyteklo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

22.1.2023 v 11:31 | Nahoru | #12

osiris píše: ...bože, tam bude vyhovující i sádlo, jde jen o to, aby nevyteklo


No právě, není to náročné místo na počet otáček, ale mazivo tam musí vydržet dlouho bez možnosti doplnění. Obyčejná vazelína časem vysychá, tak jsem se zeptal.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

22.1.2023 v 12:41 | Nahoru | #13
dave-lister> Máš recht. Jezdit na tom budeš Ty. Naper toho do ložiska co se vejde, a všude dovnitř ho napatlej taky. Tenhle maník to dělá podle mě docela dobře.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

22.1.2023 v 12:56 | Nahoru | #14
350_634> je to borec má těch videí víc na vše používá kladivo majzlík velký šroubovák....skutečná americká profi-garage

Naposledy editováno 23.01.2023 07:52:44

(reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

22.1.2023 v 13:12 | Nahoru | #15

CRF1000 píše: 350_634> je to borec má těch vidí víc na vše používá kladivo majzlík velký šroubovák....skutečná americká profi-garage



To je právě ono. Dnes když mechanik v servisu nemá na všechno přípravek nejlíp nějaký předražený Hazet tak řekne že to nedělají nebo to neumí opravit

Jinak na všechny moto Interflon Grease MP2/3

Naposledy editováno 25.01.2023 10:09:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

22.1.2023 v 16:19 | Nahoru | #16
350_634> Připadá mi, že to nedělá moc šetrně. Já spodní kroužek na brejlích opatrně nabrousil flexou a pak do drážky udeřil sekáčem. Kroužek prasknul a šel dolů sám bez poškození okolních dílů. Nový kroužek jsem nalisoval pres starý horní kroužek pod lisem. Vnitřní koužky z rámu jsem vytáhl pomocí reverzního kladiva. Nové kroužky jsem do rámu nalisoval pomocí primitivního stahováku - zavitová tyč M18, nějaký matice a podložky.

Naposledy editováno 22.01.2023 16:19:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

22.1.2023 v 17:05 | Nahoru | #17
dave-lister> Naříznout ložisko, aniž by se někde dotkl trubky, nebo brejlí, což jde pořádně asi jenom dremlem. Pak třísknout aby kroužek praskl. I tak jde často dolů jen pneumatickým kladivem. U brejlí, kde je dost masa, jsem si vyvrtal proti sobě dvě díry s M6 závitem, příště pak to ložisko jde vylisovat a dělá se to mnohem snadněji.

Misky v krku řízení se vytahují vnitřním stahovákem na ložiska. Je prasárna to vytloukat kladivem, kurví to uložení jak se ten kroužek příčí. Pokud zmizí přesah uložení, je krk rámu v prdeli.

(reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

22.1.2023 v 17:55 | Nahoru | #18
Deadman> Já to nedělal kladivem, ale takovým přípravkem jako na obrázku. Při broušení kroužku jsem se brejlí ani trubky nedotknul.

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 07:57 | Nahoru | #19
horní i spodní kroužek ložiska jdou šetrně vyjmout vytahovákem ložisek ze slepých děr s reverzním kladivem, je nutné koupit dostatečně velké nástavce především ten spodní kroužek je dost velký....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 09:53 | Nahoru | #20

CRF1000 píše: 350_634> je to borec má těch videí víc na vše používá kladivo majzlík velký šroubovák....skutečná americká profi-garage



Delboy je Brit

(reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 10:10 | Nahoru | #21

Mileek píše: Delboy je Brit

Kurnik teď si mně předběhl o kousek. Jj i to jde dost slyšet že je to anglán jak poleno

(reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 10:10 | Nahoru | #22
CRF1000> Horní kroužek nejde vytáhnout patrně žádným stahovákem, protože samotný kroužek má větší průměr než trubka krku řízení. Buď reverzním kladivem nebo sekáč a kladivo. Ja to dělal reverzním kladivem.

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 10:17 | Nahoru | #23
Ložisek jsem za život už několik vyměnil a jemné naříznutí dremelem nebo flexou a pak do toho jebnou majzlíkem je asi nejlepší a nejrychlejší způsob jak ten kroužek sundat. Nic neodborného na tom není. Když to vemeš kolem a kolem tak pod ten kroužek žádný stahovák stejně nestrčíš.

(reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 10:19 | Nahoru | #24
Deadman> Pokud to nejde sundat po první prasklině tak si uděláš druhou na 180* a rozlouskneš to jako oříšek na dva díly

Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 10:27 | Nahoru | #25

Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 10:54 | Nahoru | #26
na celou moto používám Interflon HD2, nevyteče, tlaky mu nevadí, hodně přilnavý

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 11:01 | Nahoru | #27
k vyjmutí vnitřního kroužku ložiska používám vnitřní vytahovák, konstrukčně podobný jako na tomto odkazu...

https://www.ahprofi....-5-ha136216-1788n-70

Naposledy editováno 23.01.2023 12:52:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 17:57 | Nahoru | #28

CRF1000 píše: k vyjmutí vnitřního kroužku ložiska používám vnitřní vytahovák, konstrukčně podobný jako na tomto odkazu...

https://www.ahprofi....216-1788n-70 [/quote]
Dovolím si ťa opraviť - v tomto prípade tým vyťahovákom vyberáš vonkajší krúžok ložiska.

Naposledy editováno 23.01.2023 17:58:29

Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 18:58 | Nahoru | #29
Já to udělal opatrně šroubovákem a různými páčidly. Jakmile se ložisko nadzvedne, už je to sranda. Pouze se nesmí ložisko křížit.
Dal jsem tam válečkové japonské ložisko, bude to nafurt.
Kuličky tam vydržely 80.000km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko krku řízení- mazivo

23.1.2023 v 19:11 | Nahoru | #30

MartasUS píše: Ložisek jsem za život už několik vyměnil a jemné naříznutí dremelem nebo flexou a pak do toho jebnou majzlíkem je asi nejlepší a nejrychlejší způsob jak ten kroužek sundat. Nic neodborného na tom není. Když to vemeš kolem a kolem tak pod ten kroužek žádný stahovák stejně nestrčíš.



Tak určitě, když to říkáš



Naposledy editováno 23.01.2023 19:17:40
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Piaggio - silentblok zadního kyvnéh... Piaggio Beverly 300 dave-lister 2 20.1.2023 v 14:22 dave-lister
Drnčící plasty Piaggio Beverly 250, Vespa 125, Vespa 200, Piaggio B... Klousek 3 20.6.2020 v 20:32 Klousek
Seřízení ventilů Piaggio Beverly 300 Lukashik 3 12.6.2016 v 12:42 Lukashik
Pohodlí na maxíku Piaggio Beverly 300 Viragorider 4 28.2.2016 v 08:26 Trinnlee

TOPlist