Já mám teda EXIDE GEL 12-19, tedy 19Ah, startovací výkon 170A. Měnil ji majitel předemnou, cenu neznám. Je tam třetím rokem.
Nemám absolutně problém a to jezdím jenom občas a vždy mašinu nastartuje. Jenom před zimou a po zimě ji dobíjím inteligentní nabíječkou CTEC XS 0,8. Ale mám RT 1100 z 98", zde to ABS asi není tak náročné, i když někdy se stane, že při startování po delší době a při nízké teplotě ABS problikává a musím po zahřátí vypnout a znova nahodit aby zhaslo.
Za mě je nejdůležitější technický stav alternátor, řemen, elektrika atd. Někdo tam má navěšených spoustu ptákovin. Já nemám ani vyhřívání sedla ani řidítek. Tak se stíhá baterie doplňovat a nemusí mít tak velkou kapacitu. Následně kvalitní nabíječka ji udrží při životě v zimním období. Proto si myslím, že nejde pouze o ABS.
Jo a abych nezapoměl. Gró je také stav starteru. Ten jsem měnil a po jeho výměně již ABS jen velmi zřídka zazlobí. Navíc startovací zvuk je uplně jiný, nenemáhá se tolik. A to mám Čínu za 2200kč. Tyto motory mají velkou kompresi, navíc používají velmi hustý olej, startování je tak obtížnější a náročnější na baterii. Vždyť si někdo zkuste roztlačit boxera
Naposledy editováno 20.10.2022 06:52:38
Naposledy editováno 22.10.2022 20:21:25