globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpecna helma-po nehode
 
14.7.2022 v 12:31
Ahoj,chci poprosit znalce o radu.Musim si koupit novou helmu.Odklapeci.Ale fakt bezpecnou.Tak nechci vybirat podle designu,ale ptam se jak poznat kvalitu.Podle ceho vybirat.Mela jsem ted nehodu.Srazil me opilej ridic auta.Mesic komatu a krvaceni do lebky.My motorkarky to ale nevzdame a tak se z toho dostavam a na jare chci zas jet na sve bramborce R1150R az ji opravej?Helma je praskla,tak musim vybrat novou.Hlava byla taky praskla tak ji musim chranit?Diky za rady?

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

16.7.2022 v 22:28 | Nahoru | #121
Capt.Orr> Nejde mi to otevřít. Jak dopadl ten týpek?

1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

16.7.2022 v 22:41 | Nahoru | #122
Přežil

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

16.7.2022 v 22:44 | Nahoru | #123
Capt.Orr> Vylítnul z okna nebo byl v aute?

1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

16.7.2022 v 22:49 | Nahoru | #124

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

16.7.2022 v 23:01 | Nahoru | #125
Capt.Orr> Tech 214G dostalo to auto, nikoli pilot. Ten vylítnul v kapsli která se odtrhla od auta. Proto sem se ptal jestli vylítnul z okna což ta kapsle je prakticky podobný jev.
Edit: sorry ale to je hloupé přirovnání. Kdyby byl součástí toho auta tak je na kaši.

Naposledy editováno 16.07.2022 23:06:43

Bezpecna helma-po nehode

16.7.2022 v 23:32 | Nahoru | #126

4 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

16.7.2022 v 23:37 | Nahoru | #127
Nijak jsem to neoveroval…


Jinak kapsle co se odtrhla od auta je dobry bych chtel videt jak takova kapsle v aute vypada

Ale zase co ja muzu vedet o zavodnich autech

Naposledy editováno 16.07.2022 23:38:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 07:26 | Nahoru | #128
assassin> Mas ji ve videu



Kapsle je z vyrazu capsule co je pouzit i na Reddit. Realne je tim samozrejme mysleny cockpit a ten i ve Formuli 1 je delany aby to fungovalo jako na tom videu, ze vsechno okolo at se rozflaka, ale pilot at je kryty.

Tady pekne povidani, i kdyz starsi o cockpitech F1, i kdyz primarne zamerene na to proc je vubec otevreny

F1 cockpit safety (Racecar Engineering)

Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 07:36 | Nahoru | #129
A asi taky souvislost s tematem..

Law-Enforcement-Motorcycle-Helmets

Stale nejcastejsi klasicka otevrena, protoze treba 8 hodin na hlave, vetsinou pomale rychlosti, vedro, nutnost casto komunikovat s okolim. V detailech je i videt ze tam jsou ruzne od HJC, Scorpion, Nolan, LS2 ty co uz jsou vyklopky nebo integralni.

Nemcouri ti maji taky hlavne Schuberth vyklopky z podobnych duvodu.

Japonci vypada, ze stale svoji klasiku s vetsim pohyblivym stitkem, plus cire plexi (nekteri jezdi ale bez nej a misto toho bryle)

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 07:40 | Nahoru | #130

W_P píše: Taky jsem kvuli brejlim vystridal 2 vyklapecky nez jsem koupil integralku a jezdil jenom v ni. Chvilka zvykani ze musim porad sundavat/nandavat brejle, ale to se da zvladnout.
Na konci dubna me v 80 zboku smetla krava co nezna prednosti, letel jsem nejakejch 20 metru a plesknul siskou o zem. Zustal jsem pri vedomi po celou dobu nez me uspali v nemocnici.
Mam v sobe dost zeleza abych si mohl otevrit obchod, ale hlava to prezila bez uhony, a nedovedu si predstavit stejnou ranu na tu vyklapecku.
Ze zkusenosti se tedy priklanim k nazoru ze skorepina z 1 kusu > mechanismus vyklapecky.




Tady fotka moji vyklapecky po vyseuvedene nehode - krapnul jsem hlavou o asfalt a jel po nem par desitek metru, helma zustala zavrena, vyklapeni bez problemu funguje dal, ten vyklapeci dil vcelku. Jedine, co popraskalo je ramecek hledi, ktery je (byl) samostatne vyklopny. Hlava v poradku (resp. nejsem na tom hur nez predtim ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 07:40 | Nahoru | #131

Capt.Orr píše: josefNetol> Nic ve zlým, ale Stanley ti ty Géčka vysvětlil. Je to tvoje smůla, že ten rozdíl nechápeš. Jinak těch 300g je reálnejch. Zkus se podívat třeba sem , požadováno je 275 g

Fakt se chces nejak seriozne bavit s fizlem? .

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 07:56 | Nahoru | #132
Medved> Chtěl jsem Stanleyho podpořit, jak tu chtěl problém osvítit. Ale některý ty louče mu tady zhasly hodně rychle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 09:28 | Nahoru | #133
assassin> s tou kapslí sis fakt už podkopnul stoličku Vstával sem až teď tak bych ti to vysvětlil podobně jako Puffybodie. Cockpit v každém nebezpečném autosportu je jednolitý kus, který prostě vydrží a ochrání pilota i když je celé auto na cucky. Pokud ta kapsle ale jebne do zdi ve vysoké rychlosti tak ani ta pilotovy nepomůže. Jeho těloto prostě nezvládne. Počítá se že capsle s pilotem jede po nehodě po trati dokud nezastaví. Nejsem pilot F1 ani Indycar (Byl sem jednou na Nascar ve Fontana California) ale princip kapsle chápu. Ty očividně ne
K té debatě ťch dvou cos poslal. Melou docela obyčejná hovna co každý (krom tebe) ví. Ten jeden zmiňuje vysoká Gčka když bouchne rukou o stůl a že se mu nic nestane. Dva blbci z nějakého fóra, nic víc.
Edit: Tuším, že se dokonce pracuje nebo už existuje na tom aby byl v capsuli i pilot stíhačky a ta se jednoduše oddělila os letadla v případě potřeby bo pilot na pár vteřin dostane hodně “napít” když se sám v křesle vystřelí. Dokonce to ani není záruka, že samotný “eject” přežije. V kapsli to je (bude) asi bezpečnější. Jseš docela fakt vůl, že ses té kapsli hloupě vysmál aniž bys nad tí néjak popřemýšlel nebo mrknul na net.
S tím lanem si tě taky natřu na chleba Jen teď řeším co zvednout aby to bylo měřitelné jako důkaz.

Naposledy editováno 17.07.2022 09:54:43

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 10:53 | Nahoru | #134
MartasUS> Jojo stejne jako sis me namazal na chleba s tema geckama

Vim jak se konstruuje zavodni auto, rozhodne ne tak, ze z nej neco vylitne jako kdyz vylitne pilot oknem…

Takze ty mas lepsi info o tom kde se merilo to pretizeni? Kde podle tebe byly ty senzory ?

Naposledy editováno 17.07.2022 11:04:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 11:02 | Nahoru | #135

puffybodie píše: assassin> Mas ji ve videu



Kapsle je z vyrazu capsule co je pouzit i na Reddit. Realne je tim samozrejme mysleny cockpit a ten i ve Formuli 1 je delany aby to fungovalo jako na tom videu, ze vsechno okolo at se rozflaka, ale pilot at je kryty.

Tady pekne povidani, i kdyz starsi o cockpitech F1, i kdyz primarne zamerene na to proc je vubec otevreny

F1 cockpit safety (Racecar Engineering)



Ano, uz jen to, ze pouzivaji termin ktery se v oboru vubec nepouziva je videt ze jsou odbornici. Monokok formule je auto, na monokoku je pripevnenej motor a zavesy kol, pri havarii se ulomi zavesy kol, aero a nekdy motor, ale rozhodne tu situaci nepopisuje, ze neco vyleti z auta. A pokud nekde merili pretizeni, tak v monokoku, pretizeni meri pristroje pro mereni jizdich dat, laptimery, datalogg… proc davat takovej pristroj na aero prvky, na zaves kol nebo na motor?

Ale jsem rad, ze se tu zas nasla particka odborniku co me pouci o moji praci


Naposledy editováno 17.07.2022 11:03:31

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 11:32 | Nahoru | #136

Capt.Orr píše: Dawe02> Nebo jenom prostě posunout tu desetinnou čárku




Ale vazne, kdyz uz se diskutuje pretizeni behem nejakeho narazu, tak by se hodilo uvest jakou hodnotu clovek vlastne mysli. Jestli abs. max impulz ze surovych dat (z nekolika duvodu irelevantni hodnota), nebo maximum nejakeho plovouciho prumeru (pro hlavu je standard 3ms kriterium), pripadne jestli mysli aritmericky prumer pres nejake typizovane casove okno (nejcasteji 15ms, 36ms)...nebo nejakou uplne jinou hodnotu pretizeni. Nakonec je lepsi odkazovat misto zrychleni rovnou ten HIC.

Naposledy editováno 17.07.2022 11:59:16

Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 11:38 | Nahoru | #137
Vždycky jsem si myslel, že když se automotive profi designéři nudí, tak si jedou zajezdit na motorce, nebo koukají na televizi u kafe, nebo si zašukaj nebo tak něco.

A oni ne, oni si povídají s dojmology na fórech

1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 11:39 | Nahoru | #138
Jinak abysme neodbehli daleko od jadra sporu - martas zpochybnuje namerene pretizeni pri narazu, s tim, ze bylo namerene v aute, ale pilot z auta vyletel v kapsuli v ktere takove pretizeni nebylo. Proto se ptam, co to je to "auto" ve kterem to bylo namerene, protoze ja se vsadim, ze to bylo namereno v monokoku v kterem sedel pilot, protoze to je vlastne cele auto, na nej jsou u zavodniho auta jen povesene periferie a nema smysl na nich merit a zaznamenavat pretizeni…

PetrXX: jsem nemocnej a valim se v posteli… ale balim a jedu se aspon podivat do lokte na mxgp

Naposledy editováno 17.07.2022 11:41:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 11:48 | Nahoru | #139

MartasUS píše: ...Vsadim se že by se ta helma rozlítla na kousky vč. té umělé hlavy. Tvl to jste se váženě pomátli že věříte týhle blbosti? Z 6m/s na nulu je prostě konečná.



Ty zde tvrdis, ze zpomaleni o 6m/s behem nedefinovaneho intervalu je jakasi "konecna". To je vtipne, to jsme asi vsichni, kdo se kdy pohybovali rychleji nez 22km/h a nasledne zpomalili do klidu, uz na konecne.

MartasUS píše: Nejsem kvalifikovanej jen se v ničem nenechám opít rohlíkem jak kde jaký ťunťa. Mám rád realitu a reálné testy a výsledky.



Jsou pro tebe treba vysledky automobilovych crashtestu, kde se tradicne meri m.j. vektor zrychleni primo v hlave zkusebni figuriny, dostatecne realne?

Prikladam par realnych grafu prubehu vektoroveho souctu takoveho zrychleni resp. vysledneho pretizeni behem crashtestu. Je tam rovnou i vycisleni vysledneho HIC a polopaticke vysvetleni - grafy jsou jeste stare IIHS crashtesty na autech z devadesatek, cili celni, plne prekryti, 30mph.

edit: jo a na svislych osach jsou skutecne uz g a nikoliv m/s, kdyby ses chtel hadat. Takze napr. zde bez airbagu, jen s pasy, dostala hlava z cca 48km/h abs.max. impulz pres 100 g, pricemz 3ms to je skoro 90 g, 36ms HIC pak 682 pri odpovidajicim prumernem zrychleni pres 50 g.



Naposledy editováno 17.07.2022 12:10:48

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 11:51 | Nahoru | #140

assassin píše: Nijak jsem to neoveroval…



Ta sluchatka se fakt pouzivaji - viz EPA s +/-200G triosym MEMSem..


Naposledy editováno 17.07.2022 11:55:20

1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 12:45 | Nahoru | #141
Ze Vas bavi toho trotla/trola/debila furt krmit ...

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 12:55 | Nahoru | #142
Ozzy_> Já už na to prdím. Marge01 už ví, že si má koupit helmu co dá 300G, a to je hlavní - úkol splněn

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 13:39 | Nahoru | #143
assassin> To bych si nedovolil, ja jen popisoval kde přišel k tomu názvu a používají se vice méně třít různé termíny pro to

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 14:46 | Nahoru | #144

assassin píše: PetrXX: jsem nemocnej a valim se v posteli… ale balim a jedu se aspon podivat do lokte na mxgp



Ty jseš taky jak reklama na zdraví člověče, ať se brzo uzdravíš… až se někdy budeš chtít zastavit zajezdit Slovinské alpy na kole nebo moto, nebo jen tak na pokec, vůbec neváhej.
Teda, snad už tou dobou budu mít kolo zatím u mně furt vede ten Haibike, tak uvidíme.

1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 19:35 | Nahoru | #145
Tady je moje Scorpion exo 1000, když jsem ve 130km/h (tachometr) nedobrovolně vystoupil. Naštěstí jsem netrefil žádnou pevnou překážku. Bohužel jsem měl rifle a kratky triko

Za mě jedině integrální. Polystyren praskl, ale hlava nebolela. Vnitřní hledí nefunguje asi deformací Vnitřní výplně.

Naposledy editováno 17.07.2022 19:52:47

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 21:33 | Nahoru | #146
shewcza> Lehce padená z řidítka, kosmetické vady.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 22:30 | Nahoru | #147
assassin> Opět ze sebe děláš pablba. Nevíš co je to capsule v závodních autech, ale najednou jsi odborník přes stavby aut. Za druhé ta nehoda se stala v Indycar ty kopyto. Víš jak vypadá auto co jezdí Indy? Je to trochu jiná formule. Co si tady hodil do placu je nějaký speciál na Le Mans. Poslední věta v tom příspěvku (č.135) mne asi rozesmála nejvíc Na videu té kapsle co sem dal Puffybodie je ta kapsle kramsně vidět, ale i tak budeš mlít svoje hovna a za další a naposledy. 214G dostalo to auto a pilot jen pokračoval dál v té kapsli. Prdu taky jistě nějakou schytal, ale určitě ne 214G . Jseš dement , nic víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 22:35 | Nahoru | #148
Dawe02> Prosim tě nebuď další assasin. Zpomaleni z 6m/s na nulu je konečná. Docela jednoduché na pochopení. Bavíme se o helmě v které je hlava. Né jen o helmě.

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 22:42 | Nahoru | #149

MartasUS píše: Dawe02> Prosim tě nebuď další assasin. Zpomaleni z 6m/s na nulu je konečná. Docela jednoduché na pochopení. Bavíme se o helmě v které je hlava. Né jen o helmě.



... ja treba zpomaluju z 6m/s na nulu bezne... a furt jsem tu... asi by ses mel zamyslet, co tim Dawe myslel... pokud jsi toho schopnej....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:02 | Nahoru | #150
MartasUS> Tak jo a kde je na fotce to auto ze ktereho vylitla kapsule? Mohl bys mi to na nejake fotce najit? A kde teda podle tebe merili to zrychleni?

A opravdu helma nevydrzi 300G jak jsi psal?

A co uz vis, jak zmerit pri kolika kilech praskne lano? Je fakt, ze to je od) dost komplexnejsi problem nez mudrovat o zavodnich autech

Dneska jsem zpomaloval i z mnohem vetsich rychlosti na nulu nekolikrat. Zadna konecna se nekonala

Naposledy editováno 17.07.2022 23:03:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist