bezpečnost jízdy je jasným tématem asi vždy, zvláště pak v Česku a na dlouhých cestách. Často si všímám u naložených motorek, že tím, jak jsou navěšené vším tím bižu, brzdové světlo úplně někam zapadá a při rozvícení svítí odněkud zprostředka. U současných vozidel očekávám rozvícení brzdovky při horní hraně profilu, což v případě naložané motorky (a tady stačí jen topcase) neplatí. Z toho důvod si kladu otázku přidat druhé brzdové světlo na topcase, kde může možná něčemu pomoct. Hlavně to bude sexy
Téma k diskuzi je,1) jestli to skutečně může být užitečné a 2) jaké jsou právní souvislosti, resp, jestli se to vůbec může, zvláště pak v zahraničí
Mějte se!
1 reakcí na tento příspěvek Druhé brzdové světlo na topcase
Jestli je to užitečné? Ano, vyrábí se s tím kufry in-fabrica, už to asi někdo zkoumal a usoudil, že to k něčemu asi bude.
A co legislativa?
Brzdová svítilna, označující užití provozní brzdy, musí být homologovaná, označení (E a číslo v kroužku) a dále označená písmenem „S“, samozřejmě dále homologační číslo. V případě diod opět nesmí chybět „MD“. Může být sloučená se zadní obrysovou svítilnou. Může bát jedna, v podélné ose vozidla, či 2 a umístěné symetricky (shodně jako zadní obrysová svítilna). Viditelnost 45° na každou stranu podélné osy motocyklu. Umístěna min. 250 mm, max. 1500 mm nad vozovkou.
Kompletní text zde: Motocykl a STK – světla a světelné zdrojeProtože se dokument v tomto smyslu odkazuje na EU směrnici, dovozuju, že to bude platné EU napříč.
Ahojte.