globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě mota
 
26.3.2008 v 19:10
chtel bych se zeptat, na co si dat pozor pri koupi ojeteho mota. konkretne R6 r.v.99 prosim poradte kdo mate zkusenosti. Dik

Koupě mota

26.3.2008 v 19:25 | Nahoru | #1
na to ti tady asi nikdo neodpovi takovyhle dotazu je tady plno.Vim ze parkrat se tady objevil dost dlouhej seznam na co se mas kouknout tak hledej.

Koupě mota

26.3.2008 v 21:22 | Nahoru | #2
Introš> Hm. hledal sem i na starym foru, a nejak nemuzu nic najit.

Koupě mota

27.3.2008 v 00:33 | Nahoru | #3
he he tak na novým foru může hledání doporučit jen někdo, kdo hledat nezkoušel lol lol
protože to hledání tady tak nějak N-E-F-U-N-G-U-J-E...

na starým to tam dával dedek-new, ale jestli to je jeho seznam, nevím..

kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to siganlizovalo, ze zere olej
- neni kour bily? pak zy zrala vodu

Koupě mota

27.3.2008 v 16:44 | Nahoru | #4
Němec> parada dik, ale me uz hledani na novym foru jde docela dlouho.

Koupě mota

27.3.2008 v 23:15 | Nahoru | #5
tak ty říkáš, že Ti jde vyhledávání jo?
zkus tam zadat nick..
dle vyhledávání jsi tady zatím ani nepípnul..
zkus tam zadat alarm - najde to 21 záznamů - a z toho zaručeně nenajdeš vlákna, i když slovo alarm obsahujou a našel jsem je ručně..
http://www.motorkari...?ft=22257&fid=22

já si teda troufám tvrdit, že hledání moc funkční není a já se na něj nespolíhám

Koupě mota

27.3.2008 v 23:43 | Nahoru | #6
někde jsem to stahnul...snad pomuže, hlavně ta první věta je důležitá

Při prohlídce motocyklu by jste se měli být co možná nejvíce duchem přítomni a nemyslet jen na radostné zážitky, které by Vás měli s kupovaným strojem očekávat (nezblbnout). Protože zaslepeni touhou by jste mohli přehlédnout závažné okolnosti, které by Vás mohli později přijít pěkně draho. Hodně už napoví vzhled motocyklu a jeho částí. Například nový lak nemusí být vždy plus - muže také hodně zakrýt. Dále pozor na blinkry, zrcátka, stupačky, ... Devět z deseti ojetých motorek je po havárii, ale je rozdíl když motorka spadne ze stojanu a když v jízdě po boku v rychlosti 100km/h potká například patník, dům, strom... o řidiče nám teď nejde, ale může dojít k deformaci rámu. Výrobci motocyklů rovnání vážněji poškozených rámů sice oficiálně nepovolují, v každé zemi však fungují desítky firem, které rovnání s velkým úspěchem nabízejí. Vyskoká poptávka je daná cenou nového rámu, která u moderních strojů může přesáhnout i sto tisíc korun. Na rovnaný rám upozorňují především prasklinky jeho laku v místech svárů. Také čersvě přebarvený rám u staré motorky vyvolává otázku, proč k tomuto náročnému kroku prodávající asi přistoupil. Proto je nutné z těchto důvodů také zkontrolovat jede li motocykl v jedné stopě. Štafle - tedy zkřížení svislých os kol, však odhalí jen důkladné proměření stroje v servisu nebo zkužený jezdec při kontrolní projížďce.
Dále je při prohlídce potřeba zkontrolovat korozi náchylných částí (výfuk), zdali jsou ráfky kulaté (při prudkém nájezdu na nerovnost se mohou poškodit). Tloušťka brzdových kotoučů a žlábky rozety narozdíl od stavu tachometru hodně napoví o opotřebení celého stroje (kdo hodně jezdí taky hodně brzdí ne?). Stavem tachometru se lze řídit jen opravdu málo, za rok se dá najet tak 5 až 8 tisíc km. Samozřejmě se může stát že majitel moc nejezdí ..., ale v inzerátech je takových náhod až příliš.
Nakonec by prodávající měl asi předvést svůj stroj v plné kráse - tedy v chodu. Když mu dělá problém startování, raději od koupě odstupte, samozřejmě se na Vaši navštěvu může připravit a nepoznáte nic (motor by měl být chladný), ale když mu dělá problém startování před Vámi, co si potom počnete s motorkou sami. O nevalné kondici motoru mohou svědčit podezřelé zvuky z něho vycházející hlavně za studena. U některých modelů však nemusí jít o poruchu a proto je může být schopen dešifrovat asi jen odborník. Ten také může zkontrolovat uložení vidlic, opotřebení tlumících a pružících jednotek.

Koupě mota

27.3.2008 v 23:47 | Nahoru | #7
samo je, že základ je, aby to mělo v pořádku papíry a všechny čísla seděly. dost ti taky napoví záznamy o předchozích majitelích. Míra opotřebování skrytejch částí bude v případě předchozího majitele s věkem kolem 50 nejspíš nižší než u 21 letýho střelce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist