globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hornet 06 na tři válce
7.1.2022 v 00:53
Zdravím, zajímalo by mě, jestli neměl někdo stejný problém s Hornetem. Mám poslední ročník s karburátorem (2006). Zatím fungoval pár let bezchybně, ale po poslední cca měsíční odstávce jsem ho nastartoval a ozval se zvuk jak z traktoru. Skromně si troufám tvrdit, že vynechával jeden válec. Se sytičem sotva udržela volnoběh v nízkých otáčkách (max cca 1200). Vyšší otáčky vypadaly (akusticky a co do vibrací) ok, ale nechtěl jsem ten stroj trápit a nenechal ho běžet tak dlouho, abych podle výfuku poznal jestli a který válec vynechává).

Samozřejmě jako první nové svíčky. Původní nevypadaly zle, jedna měla zvenku trochu bílý povlak, ale jinak vypadala ok. S novými svíčkami se dělo přesně to samé. Napadl mě ucpaný karburátor. Ale vyjma trochu kalu u vypouštěcích šroubů vypadal krásně čistý (Verva 100 asi funguje). Něco se profouklo, pročistilo, ale únava materiálu se podepsala na pár šroubech a dvou volnoběžných tryskách (závit jak z bahna), tak jsem rovnou koupil celou sadu a vyměnil hlavní i volnoběžné trysky za nové.
OK, měl bych to nejprve vyzkoušet, ale než to celé složím, mám podezření, že chyba bude jinde. Profoukl jsem hadičky (byly ok) a mám podezření na zapalování/kontakty u svíčky... matně si vzpomínám, že možná dokonce poslední jízda byla 200km ve slejváku a pak bylo doma čištění wapkou a uložení stroje. O víkendu se na to ještě vrhnu a všechno přeměřím.

Spíš mi jde o to, zdali někdo nemá podobnou zkušenost a nenavede mě při hledání příčin. Díky

Hornet 06 na tři válce

7.1.2022 v 05:27 | Nahoru | #1
Poslední jízda v dešti a potom umytí wapkou. Vůbec tu mašinu nemáš rád. Můžeš mít zaoxidovanou některou fajku.

Hornet 06 na tři válce

7.1.2022 v 09:52 | Nahoru | #2
mě karbecovy Hornet po zimní odstavce také vždycky nejprve chytl jen na tři válce, ale po chvíli se přidal čtvrtý a pak už to celou sezónu šlapalo normálně.
Když válec nepálí, tak buď nemá jiskru nebo směs. Začít svíčkama je rozumné a vlastně i nejjednodušší. možná bych si dal do fajfky k problémovému válci nějakou jinou svíčku a koukal jestli dává jiskru a pokud ano, tak šup na karbece

Hornet 06 na tři válce

7.1.2022 v 10:00 | Nahoru | #3
jak psal Milor, jdi po oxidaci na fajfkach. ten bílý povlak na svíčce by tomu odpovídal....

Hornet 06 na tři válce

7.1.2022 v 16:13 | Nahoru | #4
Mám sice novější ročník se stříkačkou ale v létě mi udělalo to samé,nepálil 1 válec,nakonec po projítí všeho možného jsem zjistil že na fajfce byla malinká dírka a jiskra pálila do hlavy válce. Musel jsem koupit cívku i s fajfkama,samotnou jsem nesehnal. Vyměnil a bylo po problému.

Hornet 06 na tři válce

7.1.2022 v 16:56 | Nahoru | #5
Mě to přijde jako ucpaná volnoběžná tryska

Hornet 06 na tři válce

8.1.2022 v 15:04 | Nahoru | #6
Ahoj. Můj názor - karbec

Hornet 06 na tři válce

10.1.2022 v 09:22 | Nahoru | #7
Když jsem nedávno startoval Bandita po více jak měsíci, tak taky asi běžel nejdřív jen na tři, a hodně páry lítalo, potřebovalo to laborovat trochu s plynem a sytičem, pár minut než se to srovnalo, pak už klasicky napůl sytič a po dalších pár minutách se dalo jezdit, nakonec fajn projížďka, žádné problémy pak.

Hornet 06 na tři válce

11.1.2022 v 02:17 | Nahoru | #8
1) po jízdě v dešti, nebo umytí vapkou, se máš kus projet, aby se dostala voda pryč - obvykle stačí 10 kiláků
2) šel bych v pořadí (samozřejmě, nezůstal-li bordel kolem svíčky) fajfky, vn kabely, svíčky, trysky, membrána

nepíšeš, jestli to fakt běželo na 3v, nebo ti to jen připadalo (např. po ucpání/částečném ucpání trysek karbecu biosložkou benzínu)

Hornet 06 na tři válce

12.1.2022 v 06:01 | Nahoru | #9
ja som mal na aute po umyti motoru podobny problem
a to som nelial vodu priamo na motor ale dostala sa tam
a nepomohlo ani 20km hned po umyti sa odviezt
lebo po umyti auto islo ok a problem nastal
na dalsi den ked som nastartoval
islo na 3valce
pomohlo vybrat fajky a vzduchom vyfukat priestor okolo
sviecok plus fajky

1 reakcí na tento příspěvek Hornet 06 na tři válce

15.1.2022 v 12:51 | Nahoru | #10
Jen k tomu dešti - déšť mě chytil v půlce dlouhé cesty, posledních 50 kiláků bylo už v suchu, pod wapkou si nepředstavujte, že to držím zblízka pod plným tlakem po celém stroji... a tankuju výhradně Vervu 100.

Jinak - karburátory rozebrány - překvapivě dost čisté, trysky vyměněny... a i když jsem se snažil šeřizovací šrouby nechat v původní pozici, je mi jasné, že karburátory jsou teď trochu rozštelované (minimálně podle toho, jak klesají otáčky po plynu), vyfoukané všechny hadičky do/z karburátoru, nejdřív vyměněné svíčky (včetně vyfoukání před demontáží), pak vyměněné i všechny fajfky s indučkami (z druhé ruky, nové se mi sehnat nepodařilo).

Motorka nastartována. Zvukový projev mi (minimálně pocitově) přišel mnohem lepší. Ale problém v podstatě zůstal stejný - volnoběh držel jen na sytič (cca tisíc otáček). Řekněme, že je to normální stav, když běžně zapnu motorku, ale po chvíli se vzchopí, jde do otáček a já vím, že jej mohu vypnout. To se teď nekoná. Vypnutí sytiče znamená automaticky zhasnutí motoru.

Co se dá dělat, vše co mě napadlo a dá se udělat v garáži s běžným nářadím asi padá... tak zbývá servis. Kousek mám autorizák Hondy v Letech. Jen doufám, že cena za servis nakonec nepřevýší cenu stroje:)

Na každý pád díky za tipy ;)

Naposledy editováno 15.01.2022 12:52:54

(reakce na) Hornet 06 na tři válce

17.1.2022 v 08:19 | Nahoru | #11
Zkratka_Kaja> motor běží jen na sytič, bez něj chcípne - tak přesně to se mi stalo loni, karburátor sem prostříkal čističem na karurátory, profoukal kompresorem, obojí fakt poctivě a bylo po problému.

Hornet 06 na tři válce

17.1.2022 v 15:57 | Nahoru | #12
Tak vedlejší značkový servis padá... ještě by to optimálně chtělo udělat seřízení ventilových vůlí a ve značkovém servisu by to spolu s karburátorem vyšlo skoro stejně jako celý hornet .)) Ale to se dalo čekat a chápu to.

Nechám si projít hlavou jestli dám karburátor na čištění ultrazvukem (ale překvapilo mě, že byl rozštělovaný... poctivě jsem si poznamenal pozici šroubů...buď jsem trouba nebo na to měly vliv i nové trysky, byť prý odpovídající originálu) nebo najít šikovného garážistu v okolí a nechat to celé seštelovat a vzít to s těmi ventily, když bude karburátor venku (moto má 36tis., kupovaná v 28tis., je otázkou co s ní bylo dříve, i když vypadala opečovávaná a měla tam origo filtry od Hondy, ještě krásně čisté, takže možná měla poctivý servis v značce).

EDIT: Nejspíš zkusím karburátor vyndat a dát na vyčištění ultrazvukem, pak si půjčím nebo pořídím budíky na synchronizaci a pokud ani pak nepojede...no, raději nad tím nebudu přemýšlet. Pořád mi to přijde jako menší zlo, než řešit převoz z garáže a hledat někoho, kdo to zvládne levou zadní za slušný peníz (tím nemyslím zadarmo, jen ne nějakou extrémní cifru, která nedává vzhledem k ceně motorky smysl).

Naposledy editováno 17.01.2022 16:47:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist