Ad valeni: no to ze uvazujes ORP kol jsem apriori predpokladal. Toto co prezentujes je opravdu velmi,velmi zjednoduseny model a to je presne to co jsem psal v prvnim postu. Tim mimochodem nebylo mineno nic zleho, jen nesouhlas s generalizovanim toho tvrzeni o nejucinejsim brzdeni.
Pana Vlka znam osobne, jeste z doby kdy fungoval na fakulte, jeho knihy jsou velmi zajimave, nicmene pro problematiku dynamiky v mechanice se da najit spousta specializovanejsi (lepsi) literatury. Tim nechci snizovat tebe, nebo dokonce tvou praci, chran buh, jen se opet motame kolem generalizovani onoho tvrzeni na zaklade nepresneho modelu
Ad cucani parametru z prstu: to je vzdy problem, ovsem k tomuto existuje a pouziva se vedni disciplina nazyvajici se Identifikace systemu, zde spise Identifikace parametru dyn. systemu o zname topologii (gray box model). Nicmene chapu, ze pokud neexistuje objekt, nelze provest experiment a potazmo identifikace...
btw: jaky obor postihovala tva DP?
uff, ted jsem se prozmenu rozkecal ja
Ta diplomka se zabyvala pevnostni analyzou a optimalizaci ramu a kyvne vidlice studie motocyklu Jawa 1200 v Jawe meli genialni napad pouzit hlavu a vstrikovani z fabie 1,2 HTP a udelat si k tomu zbytek motoru svuj. Potreboval jsem popsat nekolik zakladnich jizdnich stavu a z toho jsem vybral nejhorsi varianty a z nich spocital pusobici sily, ktery jsem pak aplikoval na modely a vypocet konecnymi prvky. Potom na zaklade vysledku jsem navrhnul nejakou optimalizaci ke snizeni nejhorsich napeti...
Takze vlastne ani nijak presny namahani z jizdnich stavu a dokonalejc popsany rezimy jizdy jsem nepotreboval a slo hlavne o porovnani vysledku u stavajiciho a upravenyho ramu a kyvky.
edit: ram meli docela peknej
[img]
Naposledy editováno 25.03.2008 23:05:11
Modeloval jsem to v ProEcku a konecneprvkoval v Promechanice, u nas na katedre s nicim jinym neumi a bylo mi to "doporuceno" lol
delal jsem jenom staticky namahani bez zadnejch nelinearit, nebo kontaktu. Ono i takhle to ten ram pocitalo asi 3 hodiny(coz je porad pohoda oproti kolegum lol )
studoval jsem na TUL Liberec, fakulta strojni, katedra vozidel a motoru
Jo a s tema 3 hodinkama to je opravdu labuzo pohodicka. Kolega z kaclu ted pocita pomerne obtizne nelinearni problemy typu kontakt se suchym trenim + vliv dynamiky na nejakem olopatkovanem disku. Na beznem dvoujadru C2D@3GHz to pocita orientacni vypocet cca 14 dni a to ma asi jen 30000 nodu. Resime ted distribuovani toho vypoctu do ucebny, kde je osm 4 jadrovych Q6600, aby mu finalni vypocet trval jen dva mesice a mohl by mit pres letni prazdniny spocitano.takze tolik k narocnosti FEMu lol lol
kdyz jsem nastupoval do prace, tak mi dali na vyber delat bud konstruktera, nebo vypoctare. No vybral jsem si konstruktera, pac cekat furt takovou dobu co z toho vypadne mi prijde jako nejvetsi nuda a pakarna
ten konstrukter taky neni porad ideal co by me bavilo, ale obcas takova prace je
PetrXX>Jurawood>...ale tvrdit že se motorka bude v zatáčce rovnat při zadní brzdě síla působící na překlopení působí právě na přední brzdě...
Docela me prekvapuje, ze takovou blbost (promin za uprimnost) napise nekdo, kdo ma GSXR..
Pri brzdeni v naklonech pouzivam VYHRADNE predni brzdu, a to prave proto, ze na rozdil od zadni motku okamzite nezacne rovnat. Uz jsem zazil dost zacatecniku, kteri v zatacce sli na zadni brzdu (masina se okamzite rovna) a blize prozkoumali pangejt. Doporucuji si to vyzkouset, nez neco takoveho napises.
To tve kontrovani do riditek pri zadni brzde je jednak nerealne (nohy mas pri prujezdu zatackou na spickach, nechapu jak u toho chces brzdit), druhak by okamzite zacalo odskakovat zadni kolo a rovnat naklon.
Moznost brzdeni zadkem v zatackach je mozna - ale snad pouze u lidi, kteri ji projizdeji s minimalnimi naklony nejlepe natrikrat, aby vzapeti na rovince uzkazali, jak dabelsti jezdci jsou...
Trochu me prekvapuje, s jakou vervou jsi se pustil do kritizovani brzdeni zadni brzdou, kdyz mas XXo. Pokud me pamet nesali, tento typ oplyva dualnimi brzdami - tedy pri brzdeni predni brzdou brzdi i zadni brzda a naopak (s omezenim ucinku). Takze tvrzeni, ze v zatackach brzdis pouze predni brzdou neni az tak uplne pravda...
Na motorce se prostě brzdí oběma. Ta rovnice, kterou tady lidi probíraj horem dolem je prostě tak jednoduchá jako že "jedno kolo brzdí hůř než dvě"
Dneska jsem koukal na závody a čas od času bylo vidět jak se před zatáčkou zvedá zadní kolo a v tom okamžiku se (na milisekundu) přestává točit. To kraťounký zablokování bylo natolik rychlý, že se mi nezdá, že by to bylo brždění motorem.
Mimochodem, všechny probíraný negativa brždění zadní brzdou se točí kolem situatce, kdy se zadní kolo zablokuje. Jsem jedinej komu se to stává jen minimálně? Prostě stačí malinko citu.
BTW, tohle pise wikipedia o Michaelu Doohanovi:
One notable trait of Doohan's post-crash riding style was the use of a hand-operated rear brake developed during 1993. This was operated by a "nudge" bar similar to a personal water craft throttle, but mounted on the left handlebar. Some commentators have argued that this technique offered Doohan an additional advantage in rear brake control, though there was nothing to stop other riders from trying it (and some did).
Sydney>--tomas--> sorry, ale torošku o tom něco vím, tak mi prosím vysvětli jak může být cituji lol "trochu jsem to počítal a vyšlo mi že setrvačná síla je u 300kg a 200km/h cca o velikosti 2500N " lol lol tzn. ať počítám jak počítám i s třecímy odpory (které jsou velká proměnná), tak mi nemůže nikdy vyjít síla 2500N= 25O kg lol lol , žes ty chlapče hochu trošku zapoměl kalkulovat i s momentem hybnosti
tak to teda? pořád od tebe čekám vyjádření, jsi se na první straně rozohnil a teď mlčíš? vždyť o tom něco víš ne? nebo ne?
Moment hybnosti bývá také označován jako kinetický moment, impulsmoment nebo točivost.
Takže pokud se bavíme o tématu "Brzdit přední" tak tam nemotej setrvačnou sílu ale moment setrvačnosti a následně moment hybnosti a to napasuj na brdový kotouč a počítej.
Téma je- o účinnosti brždění přední a zadní brzdy a né celé motorky lol .Tam pak už započítáváš valivé a třecí odpory a počítáš a počítáš. A asi uznáš že polopaticky vysvětleno- dva kotouče ubrzdí víc než jeden. lol lol
Naposledy editováno 08.04.2008 20:00:28
Sydney>PopiSV> ...
Takže pokud se bavíme o tématu "Brzdit přední" tak tam nemotej setrvačnou sílu ale moment setrvačnosti a následně moment hybnosti ...
Setrvacne sily tam logicky patri stejne jako setrvacne momenty, pokud tedy neprovadis pro zjednoduseni redukci na RP (coz je opet znacna nepresnost pro pripad rotace motocyklu kolem osy predniho kola - coz je ORP). Moment hybnosti sem nepatri vubec.
...A asi uznáš že polopaticky vysvětleno- dva kotouče ubrzdí víc než jeden. lol lol
Ne nutne viz predchozi prispevky se zadnim kolem o velkem I.
Naposledy editováno 08.04.2008 22:34:48
Dolík .>hoši, hoši... teorie je hezká věc, ale umí z vás někdo zarvat všechno, co tam má a nespadnout při tom? lol lol lol v tu chvilku totiž na nějaké síly, veličiny a jiné blbosti moc času není.
Ne, krizove brzdit neumime. Ja vlastne ani nikdy nebrzdil!
Brzdim vetsinou nohama a kdyz se odvazu tak dokonce umim i trosku motorem
To vis, jenom ubohy teoretik lol lol
Naštěstí tam bylo ještě místo, tak jsem vyměnil spoďáry a hurá dál lol lol
Naposledy editováno 10.04.2008 11:36:15
Sydney>PopiSV>
Téma je- o účinnosti brždění přední a zadní brzdy a né celé motorky lol .Tam pak už započítáváš valivé a třecí odpory a počítáš a počítáš. A asi uznáš že polopaticky vysvětleno- dva kotouče ubrzdí víc než jeden. lol lol
Jo ale řekl bych že toto téma vůbec není o tom jestli brzdí 2 kotouče víc než jeden, ale o tom, kterou brzdu použít aby brždění bylo co nejefektivnější. a vo tom celou dobu píšu. To že ořední brzda brzdí víc je dáno její konstrukcí, ale pokud bude vzadu i vepředu stejnej dvoukotouč, kterou brzdou zastavíš motorku dřív a proč... o tom je téma. a setrvačnost na to má sakra vliv!
Ahoj, sem začátečník, a něco mi prostě neleze do hlavy a je to brzdění. všichni kamarádi říkaj že se brzdí hlavně zadní, tady sem se dočetl, že učinější je přední.
A tvoje dnešní odpověď:
Jo ale řekl bych že toto téma vůbec není o tom jestli brzdí 2 kotouče víc než jeden, ale o tom, kterou brzdu použít aby brždění bylo co nejefektivnější,To že ořední brzda brzdí víc je dáno její konstrukcí, ale pokud bude vzadu i vepředu stejnej dvoukotouč.
Ty ses asi ztratil v tématu, nebo začnem řešit tvůj dvoukotouč vzadu a náhon napředek lol lol
Naposledy editováno 10.04.2008 20:12:58
Jinak náhony na předek jsou realizovaný taky...
A s tím dvoukotoučem jsi se toho schválně chytil špatně. Připadá mi že nemáš chuť tady něco řešit ale jen se snažíš ze mě udělat vola...místo toho ho úspěšně děláš ze sebe.
Prostě se zeptal kdo jak brzdí a že se dočetl, že učinější je přední.
Pokud vím tak jsi ode me chtěl TYy odpověď 8.4. a já napsal svůj názor,stejně jako ty svůj, tak oco ti jde
Náhony na přední samozdřejmě existuji - např první motorky a motokola., ale to už tady řešit nebudem, na toto téma se Comy neptal, nebo ano ???
Jednoduše řečeno, vola ze sebe si děláš sám
Naposledy editováno 10.04.2008 22:26:59