globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdit přední?WTF
 
18.3.2008 v 19:37
Ahoj, sem začátečník, a něco mi prostě neleze do hlavy a je to brzdění. všichni kamarádi říkaj že se brzdí hlavně zadní, tady sem se dočetl, že učinější je přední ale já mám strašnej strach za ní vzít. mám jawu dandy zvlášt na mokru si to neumim představit a už vidim jak bych letěl na předek nebo to tak neni ? tak spíš brzdim zadní :/

Brzdit přední?WTF

25.3.2008 v 22:19 | Nahoru | #91
havrajz:
Ad valeni: no to ze uvazujes ORP kol jsem apriori predpokladal. Toto co prezentujes je opravdu velmi,velmi zjednoduseny model a to je presne to co jsem psal v prvnim postu. Tim mimochodem nebylo mineno nic zleho, jen nesouhlas s generalizovanim toho tvrzeni o nejucinejsim brzdeni.
Pana Vlka znam osobne, jeste z doby kdy fungoval na fakulte, jeho knihy jsou velmi zajimave, nicmene pro problematiku dynamiky v mechanice se da najit spousta specializovanejsi (lepsi) literatury. Tim nechci snizovat tebe, nebo dokonce tvou praci, chran buh, jen se opet motame kolem generalizovani onoho tvrzeni na zaklade nepresneho modelu

Ad cucani parametru z prstu: to je vzdy problem, ovsem k tomuto existuje a pouziva se vedni disciplina nazyvajici se Identifikace systemu, zde spise Identifikace parametru dyn. systemu o zname topologii (gray box model). Nicmene chapu, ze pokud neexistuje objekt, nelze provest experiment a potazmo identifikace...

btw: jaky obor postihovala tva DP?

uff, ted jsem se prozmenu rozkecal ja

Brzdit přední?WTF

25.3.2008 v 22:25 | Nahoru | #92
A kdo vi kolik ma ventilů ABS motorky?

Brzdit přední?WTF

25.3.2008 v 22:49 | Nahoru | #93
Dawe02> jo jasny, jako nic zleho jsem to nebral, jen jsem to chtel osvetlit. Je fakt ze jsem to sem napsal bez blizsiho urceni jenom jak se mi to z te diplomky vybavilo

Ta diplomka se zabyvala pevnostni analyzou a optimalizaci ramu a kyvne vidlice studie motocyklu Jawa 1200 v Jawe meli genialni napad pouzit hlavu a vstrikovani z fabie 1,2 HTP a udelat si k tomu zbytek motoru svuj. Potreboval jsem popsat nekolik zakladnich jizdnich stavu a z toho jsem vybral nejhorsi varianty a z nich spocital pusobici sily, ktery jsem pak aplikoval na modely a vypocet konecnymi prvky. Potom na zaklade vysledku jsem navrhnul nejakou optimalizaci ke snizeni nejhorsich napeti...

Takze vlastne ani nijak presny namahani z jizdnich stavu a dokonalejc popsany rezimy jizdy jsem nepotreboval a slo hlavne o porovnani vysledku u stavajiciho a upravenyho ramu a kyvky.

edit: ram meli docela peknej
[img]

Naposledy editováno 25.03.2008 23:05:11

Brzdit přední?WTF

25.3.2008 v 23:02 | Nahoru | #94
havrajz> aha, pekne tema, zda se to ovsem pomerne rozsahle na jednu DP. Modeloval jsi predpokladam v Ansysu? Jen statika, nebo modalka? Nejake nelinearity, kontakty? A na jakem ustavu a fakulte jsi to delal? Jestli na UMTMB na FSI tak se opet potvrdi jak je CR mala zeme lol

Brzdit přední?WTF

25.3.2008 v 23:20 | Nahoru | #95
Dawe02> na jednu praci toho bylo dost a dalo by se to udelat cely daleko podrobneji a lip, ale vis jak...

Modeloval jsem to v ProEcku a konecneprvkoval v Promechanice, u nas na katedre s nicim jinym neumi a bylo mi to "doporuceno" lol

delal jsem jenom staticky namahani bez zadnejch nelinearit, nebo kontaktu. Ono i takhle to ten ram pocitalo asi 3 hodiny(coz je porad pohoda oproti kolegum lol )

studoval jsem na TUL Liberec, fakulta strojni, katedra vozidel a motoru

Brzdit přední?WTF

25.3.2008 v 23:27 | Nahoru | #96
havrajz> jj, vim jak lol

Jo a s tema 3 hodinkama to je opravdu labuzo pohodicka. Kolega z kaclu ted pocita pomerne obtizne nelinearni problemy typu kontakt se suchym trenim + vliv dynamiky na nejakem olopatkovanem disku. Na beznem dvoujadru C2D@3GHz to pocita orientacni vypocet cca 14 dni a to ma asi jen 30000 nodu. Resime ted distribuovani toho vypoctu do ucebny, kde je osm 4 jadrovych Q6600, aby mu finalni vypocet trval jen dva mesice a mohl by mit pres letni prazdniny spocitano.takze tolik k narocnosti FEMu lol lol

Brzdit přední?WTF

25.3.2008 v 23:41 | Nahoru | #97
Dawe02> hehe no jo no to uz jsou pekny uchylarny lol

kdyz jsem nastupoval do prace, tak mi dali na vyber delat bud konstruktera, nebo vypoctare. No vybral jsem si konstruktera, pac cekat furt takovou dobu co z toho vypadne mi prijde jako nejvetsi nuda a pakarna

ten konstrukter taky neni porad ideal co by me bavilo, ale obcas takova prace je

Brzdit přední?WTF

26.3.2008 v 18:21 | Nahoru | #98
Joda> Pokud ti brzdí jen předek tak asi dva ventily, pokud to má Dual CBS, tak tam brzděj obě brzdy najednou a tam by měli bejt 4 ventily. Prostě jedno bržděný kolo = dva ventily. A jak to tedy je?

Brzdit přední?WTF

26.3.2008 v 21:18 | Nahoru | #99

Brzdit přední?WTF

26.3.2008 v 21:24 | Nahoru | #100
U motorky je na kazdy kolo dvojnasobek ventilu nez je na aute. kdo vi kolik ventilu je na kolo na aute?

Naposledy editováno 26.03.2008 21:25:27

Brzdit přední?WTF

26.3.2008 v 22:33 | Nahoru | #101

PetrXX>Jurawood>...ale tvrdit že se motorka bude v zatáčce rovnat při zadní brzdě síla působící na překlopení působí právě na přední brzdě...
Docela me prekvapuje, ze takovou blbost (promin za uprimnost) napise nekdo, kdo ma GSXR..
Pri brzdeni v naklonech pouzivam VYHRADNE predni brzdu, a to prave proto, ze na rozdil od zadni motku okamzite nezacne rovnat. Uz jsem zazil dost zacatecniku, kteri v zatacce sli na zadni brzdu (masina se okamzite rovna) a blize prozkoumali pangejt. Doporucuji si to vyzkouset, nez neco takoveho napises.
To tve kontrovani do riditek pri zadni brzde je jednak nerealne (nohy mas pri prujezdu zatackou na spickach, nechapu jak u toho chces brzdit), druhak by okamzite zacalo odskakovat zadni kolo a rovnat naklon.

Moznost brzdeni zadkem v zatackach je mozna - ale snad pouze u lidi, kteri ji projizdeji s minimalnimi naklony nejlepe natrikrat, aby vzapeti na rovince uzkazali, jak dabelsti jezdci jsou...



Trochu me prekvapuje, s jakou vervou jsi se pustil do kritizovani brzdeni zadni brzdou, kdyz mas XXo. Pokud me pamet nesali, tento typ oplyva dualnimi brzdami - tedy pri brzdeni predni brzdou brzdi i zadni brzda a naopak (s omezenim ucinku). Takze tvrzeni, ze v zatackach brzdis pouze predni brzdou neni az tak uplne pravda...

Brzdit přední?WTF

30.3.2008 v 21:24 | Nahoru | #102
No, nechci bejt moc jízlivej, ale jestli to co napsal Slávek-TDM je pravda, tak to je teda velká prča

Na motorce se prostě brzdí oběma. Ta rovnice, kterou tady lidi probíraj horem dolem je prostě tak jednoduchá jako že "jedno kolo brzdí hůř než dvě"

Dneska jsem koukal na závody a čas od času bylo vidět jak se před zatáčkou zvedá zadní kolo a v tom okamžiku se (na milisekundu) přestává točit. To kraťounký zablokování bylo natolik rychlý, že se mi nezdá, že by to bylo brždění motorem.

Mimochodem, všechny probíraný negativa brždění zadní brzdou se točí kolem situatce, kdy se zadní kolo zablokuje. Jsem jedinej komu se to stává jen minimálně? Prostě stačí malinko citu.

Brzdit přední?WTF

31.3.2008 v 09:29 | Nahoru | #103
Bozo> Ono totiz pri brzdeni na krev je brzdnej ucinek zadniho kola minimalni, to je pravda. A navic v noze neni takovej cit jako v ruce, takze zablokovani je daleko snazsi. Ale pri beznym brzdeni je lepsi brzdit obema brzdama, pokud se na nohu i ruku dokazes soustredit nebo mas nejakyho pomocnika jako dualni brzdy a/nebo ABS.
BTW, tohle pise wikipedia o Michaelu Doohanovi:
One notable trait of Doohan's post-crash riding style was the use of a hand-operated rear brake developed during 1993. This was operated by a "nudge" bar similar to a personal water craft throttle, but mounted on the left handlebar. Some commentators have argued that this technique offered Doohan an additional advantage in rear brake control, though there was nothing to stop other riders from trying it (and some did).

Brzdit přední?WTF

31.3.2008 v 11:04 | Nahoru | #104
Tak se asi zacnu zbavovat jednoho zlozvyku. Na me soucasne CZ 175 by to nemuselo tolik bolet jako pozdeji na necem vetsim

Zase po dlouhe dobe uzitecna diskuse.

Brzdit přední?WTF

31.3.2008 v 12:07 | Nahoru | #105
Proč teda mají motorky na předku 2xkotouč a vzadu jen 1malinkatej, kterej není skoro vidět? Jen proto, aby to líp vypadalo?

Brzdit přední?WTF

31.3.2008 v 12:37 | Nahoru | #106
PremeT> musis napsat, na co reagujes, takhle tvuj vykrik nedava smysl... Ne ze bys nemel pravdu - vepredu opravdu byvaji dva kotouce a vzadu jeden mensi

Brzdit přední?WTF

8.4.2008 v 18:14 | Nahoru | #107

Sydney>--tomas--> sorry, ale torošku o tom něco vím, tak mi prosím vysvětli jak může být cituji lol "trochu jsem to počítal a vyšlo mi že setrvačná síla je u 300kg a 200km/h cca o velikosti 2500N " lol lol tzn. ať počítám jak počítám i s třecímy odpory (které jsou velká proměnná), tak mi nemůže nikdy vyjít síla 2500N= 25O kg lol lol , žes ty chlapče hochu trošku zapoměl kalkulovat i s momentem hybnosti


tak to teda? pořád od tebe čekám vyjádření, jsi se na první straně rozohnil a teď mlčíš? vždyť o tom něco víš ne? nebo ne?

Brzdit přední?WTF

8.4.2008 v 19:56 | Nahoru | #108
PopiSV> Moment hybnosti je vektorová fyzikální veličina, a určuje s vzhledem k bodu nebo ose.
Moment hybnosti bývá také označován jako kinetický moment, impulsmoment nebo točivost.
Takže pokud se bavíme o tématu "Brzdit přední" tak tam nemotej setrvačnou sílu ale moment setrvačnosti a následně moment hybnosti a to napasuj na brdový kotouč a počítej.
Téma je- o účinnosti brždění přední a zadní brzdy a né celé motorky lol .Tam pak už započítáváš valivé a třecí odpory a počítáš a počítáš. A asi uznáš že polopaticky vysvětleno- dva kotouče ubrzdí víc než jeden. lol lol

Naposledy editováno 08.04.2008 20:00:28

Brzdit přední?WTF

8.4.2008 v 21:03 | Nahoru | #109

Sydney>PopiSV> ...
Takže pokud se bavíme o tématu "Brzdit přední" tak tam nemotej setrvačnou sílu ale moment setrvačnosti a následně moment hybnosti ...



Setrvacne sily tam logicky patri stejne jako setrvacne momenty, pokud tedy neprovadis pro zjednoduseni redukci na RP (coz je opet znacna nepresnost pro pripad rotace motocyklu kolem osy predniho kola - coz je ORP). Moment hybnosti sem nepatri vubec.

...A asi uznáš že polopaticky vysvětleno- dva kotouče ubrzdí víc než jeden. lol lol


Ne nutne viz predchozi prispevky se zadnim kolem o velkem I.

Naposledy editováno 08.04.2008 22:34:48

Brzdit přední?WTF

8.4.2008 v 21:03 | Nahoru | #110
2x vlozeno

Naposledy editováno 08.04.2008 21:05:09

Brzdit přední?WTF

9.4.2008 v 21:03 | Nahoru | #111
hoši, hoši... teorie je hezká věc, ale umí z vás někdo zarvat všechno, co tam má a nespadnout při tom? lol lol lol v tu chvilku totiž na nějaké síly, veličiny a jiné blbosti moc času není.

Naposledy editováno 09.04.2008 21:04:41

Brzdit přední?WTF

9.4.2008 v 21:48 | Nahoru | #112

Dolík .>hoši, hoši... teorie je hezká věc, ale umí z vás někdo zarvat všechno, co tam má a nespadnout při tom? lol lol lol v tu chvilku totiž na nějaké síly, veličiny a jiné blbosti moc času není.



Ne, krizove brzdit neumime. Ja vlastne ani nikdy nebrzdil!
Brzdim vetsinou nohama a kdyz se odvazu tak dokonce umim i trosku motorem
To vis, jenom ubohy teoretik lol lol

Brzdit přední?WTF

9.4.2008 v 21:58 | Nahoru | #113
Dawe02> woe, motorem nebrzdi, rozbije se ti to.

Brzdit přední?WTF

10.4.2008 v 11:33 | Nahoru | #114
Dolík .> Už sem to tady psal, jednou jsem dobržďoval a naráz píseček a tak mě chrustlo ABS a hups byl jsem hned o 1,5 metru dál. To bylo přehvapení
Naštěstí tam bylo ještě místo, tak jsem vyměnil spoďáry a hurá dál lol lol

Naposledy editováno 10.04.2008 11:36:15

Brzdit přední?WTF

10.4.2008 v 11:52 | Nahoru | #115
tak to ja se nabrzdím hodne i zadní brzdou :P ale u offroadu je to o necem jinem no.. tam to zadni kolo potrebujes stosovat vedle sebe nebo kolem nohy do zatacek atd. Jinak samozrejme predni brzda je od brzdení a ne na okrasu.

Brzdit přední?WTF

10.4.2008 v 12:12 | Nahoru | #116
brzdim vsim co mam a i tak je to nekdy malo...

ale asi kvuli tomu sem pomalej.. protoze ti co nebrzdi jedou rychleji:)

Brzdit přední?WTF

10.4.2008 v 15:24 | Nahoru | #117

Sydney>PopiSV>
Téma je- o účinnosti brždění přední a zadní brzdy a né celé motorky lol .Tam pak už započítáváš valivé a třecí odpory a počítáš a počítáš. A asi uznáš že polopaticky vysvětleno- dva kotouče ubrzdí víc než jeden. lol lol


Jo ale řekl bych že toto téma vůbec není o tom jestli brzdí 2 kotouče víc než jeden, ale o tom, kterou brzdu použít aby brždění bylo co nejefektivnější. a vo tom celou dobu píšu. To že ořední brzda brzdí víc je dáno její konstrukcí, ale pokud bude vzadu i vepředu stejnej dvoukotouč, kterou brzdou zastavíš motorku dřív a proč... o tom je téma. a setrvačnost na to má sakra vliv!

Brzdit přední?WTF

10.4.2008 v 19:36 | Nahoru | #118
PopiSV> Citace od zakladaele tématu:
Ahoj, sem začátečník, a něco mi prostě neleze do hlavy a je to brzdění. všichni kamarádi říkaj že se brzdí hlavně zadní, tady sem se dočetl, že učinější je přední.

A tvoje dnešní odpověď:
Jo ale řekl bych že toto téma vůbec není o tom jestli brzdí 2 kotouče víc než jeden, ale o tom, kterou brzdu použít aby brždění bylo co nejefektivnější,To že ořední brzda brzdí víc je dáno její konstrukcí, ale pokud bude vzadu i vepředu stejnej dvoukotouč.

Ty ses asi ztratil v tématu, nebo začnem řešit tvůj dvoukotouč vzadu a náhon napředek lol lol

Naposledy editováno 10.04.2008 20:12:58

Brzdit přední?WTF

10.4.2008 v 22:08 | Nahoru | #119
Sydney> jen špatně položil otázku, ale pořád si myslím že prostě chtěl vědět kterou brzdou má teda brzdit aby rychleji zastavil...

Jinak náhony na předek jsou realizovaný taky...
A s tím dvoukotoučem jsi se toho schválně chytil špatně. Připadá mi že nemáš chuť tady něco řešit ale jen se snažíš ze mě udělat vola...místo toho ho úspěšně děláš ze sebe.

Brzdit přední?WTF

10.4.2008 v 22:21 | Nahoru | #120
PopiSV> Jak můžeš říct že špatně položil otázku, tys o tom sním mluvil?? Asi stejně jako můžeš říct že já tady z někoho chci dělat vola.

Prostě se zeptal kdo jak brzdí a že se dočetl, že učinější je přední.

Pokud vím tak jsi ode me chtěl TYy odpověď 8.4. a já napsal svůj názor,stejně jako ty svůj, tak oco ti jde

Náhony na přední samozdřejmě existuji - např první motorky a motokola., ale to už tady řešit nebudem, na toto téma se Comy neptal, nebo ano ???

Jednoduše řečeno, vola ze sebe si děláš sám

Naposledy editováno 10.04.2008 22:26:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist