NC700.sk
Můžeme to zde v případě zájmu víc probrat.
Pochlubte se i Vy svými úpravami, nápady, klidně i problémy ... přeci jen ... víc hlav, víc rozumu.
kmitání řídítek - rozjedete moto a pak pustíte řídítka - jakmile rychlost klesne pod 80 začnou řídítka kmitat, skončí to někde u 60, při nižší rychlosti se to neprojeví. Zjistil jsem, že je to výraznější po montáži bočních kufrů.
Dohledával jsem informace v různé literatuře a zjistil jsem, že je to "vlastnost" všech motorek. Také je pravda, že pokud se držíte řídítek a někdo vás na to neupozorní, tak na to nepřijdete. Asi hlavní informace je ta, že větší sklon přední vidlice to tlumí (choper) ale hůře to pak jde do zatáček. (můj choper kmitá sice méně, ale také)
Zkoušel jsem různě měnit nahuštění kol - a vliv to v podstatě nemá. Montáž kufrů ... že by jiné zatížení zadního kola ? Zkusil jsem poposednout co nejvíc dopředu ... a kmitá to stejně.
Ještě to může zeslabit/zesílit druh pneumatik - to se ale bude zkoušet blbě.
originálně značkový servis vedl dva doplněné vodiče před/pod brzdovou páčkou - tj. jeden se při brzdění lámal o hranu páčky, druhý byl občas páčkou skřípnut (a vlastně nedovolil její úplné vrácení)
obr:1
pohled na levou část odspodu - je pěkně vidět mikrospínač světla zadní brzdy, drží jej dva šroubky a je povysazený na "nožičkách".
obr:2
povolil jsem spínač a využil prostoru nad ním, vodiče se tam krásně vejdou a jsou pěkně chráněny
obr:3
.
Naposledy editováno 11.07.2020 17:40:06
DCT a zase DCT
napište svou zkušenost - a připište podmínky kdy se vám to projeví - kufry, spolujezdec, stav pneu %, nastavení zadního pružení, jaké plexi atd ...třeba přijdeme na to, co má největší vliv.
Naposledy editováno 15.08.2020 12:08:43
S kmitaním řídítek nemám zkušenost, nemám ani boční kufry, ale pokud je to silnější po jejich montáži, tak bych to prisuzoval aerodynamice motorky, pokud je vyvážení předního kola ok. Vyskousim pustit řídítka, abych si ověřil, jestli a kdy kmitají... ?
Jinak se srazem : tak to bohužel dneska je... Já jsem zase v posledních 14.dnech nalital v průměru 150km denně, tak mě na výlety přešla chuť... Trogir jsem taky vymazal, máš pravdu, hromada km po dálnici... Nic moc..
Ale aTvuj výlet na SK mě zaujal o to víc, že se v Turzovce narodila moje babička a mám rodinu v Rajci, navíc motorkáře, který už koupil mašinu i své 20ti leté dceři a celé léto se domlouváme kdy a kde se potkáme... Já zase koupil pozemek ve Sloupu(letní bydlení) a zjišťuji postupně jka je tam v okolí Macochy krásně a cesty jsou tam pěkně klikaté..
V Havlbrodu má zase rodiče švagr... tak snad to někdy vyjde a potkáme se na pěkném výletě... Bohužel se mi nepodařilo posadit za sebe paní... ta tvrdě odolává, má strach... přišla o dvě kamarádky, (autonehody) a dokonce přestala řídit auto..
Koukám, že jsem se moc rozepsal... Pěkný večer.
Kamil
Naposledy editováno 17.08.2020 17:39:40
dnes jsem u Hondy konzultoval nepravidelné sjetí gum - prý před koncem životnosti to mají skoro všechny pláště. Uvažuji - pokud se rozkmitají řídítka - tedy kmitá geometrie motorky -> pak se to může objevit na gumách i když řídítka držím a ty se viditelně nechvějí - při poslední cestě jsem ale občas cítil že se řídítka v kritické rychlosti chvějí i při normálním držení..
Na kmitání řidítek prý jediná trochu pomoc - těžší závažíčka řidítek - to by neměl být problém vyzkoušet.
ke kmitání řídítek mám zkušenost u své Integry. U starého pneu, žádné kmitání, po přezutí a vyvážení žádné kmitání. Po tom ale co jsem projel hluboký výmol a přední kolo dostalo docela dost velkou ránu, tak jsem při uvedených rychlostech zaznamenal poprvé kmitání, bohužel mi ale v autorizovaném servisu při prohlídce zjistili, že mi navíc netěsní pravá vidle. Tak že nevím jestli je to nevyváženým kolem po ráně nebo je to souhra nevyváženého kola a netěsné vidle. Tak že až po sezoně budu dávat motorku do servisu, tak to nechám dát dohromady a uvidíme. Každopádně motorka ze začátku určitě nekmitala, před koupí jsem se na to zaměřil a nic nekmitalo.
Přeji krásný večer všem
David
dnes výměna pneu a je po kmitání + pár zajímavých informací od technika
závažíčka na řídítkách jsou na mikrokmity - tj. když po jízdě brní ruce (to zní logicky)
ptal jsem se na "zvlněné" opotřebování gum - prý na to trpí gumy s malou šípovitostí vzorku
(nenafotil jsem to co bylo orig na moto, takže jen ilustrační foto)
obul jsem toto
Pirelli Angel ST
při zvednuté motorce kontroloval vůli/utažení ložiska krku řízení, prý pokud se objeví kmitání (na dobrých gumách) je vhodné toto zkontrolovat, případně trochu utáhnout. Řízení musí jít volně, ale (při zvednuté moto) nesmí s tím otočit "průvan"
toto jsou mé dnešní poznatky ...
Naposledy editováno 28.09.2020 19:51:08
pocitově jsou "jiné" než původní, trochu víc musím "tlačit" do náklonu v zatáčce - ale zda je to materiálem gumy, vzorkem nebo jen tím, že jsou nové ... a nebo jen pocit z jinak naložené moto - těžko říci.
... alpské průsmyky zvládají dobře.
https://www.nc700sho...95-integra-750-16-19
viz NC700.sk
nápad jsem si půjčil odtud ... je tam i ukázána funkce tempomatu
tempomat
Blíží se jaro , tedy pouze kalendářní, ale už nebude dlouho trvat, kdy budeme moci vyjet, alespoň kolem komína.
Má moto má právě druhé narozeniny , tedy je po záruce a tak přemýšlím, že si oleje v motorové části budu měnit sám, nikoliv v servise.
Proto se obracím na zkušenější než jsem sám (prozatím jsem to nedělal) s prosbou o rady a zkušenosti, např. kde nakupujete filtry, oleje nebo jaké máte celkově zkušenosti se značkovými servisy Hondy nebo "domácí dílnou". Prostě, co se dá dělat tzv.doma a s čím je lepší zajet do značkového servisu.
Díky a přeji brzy suché a teplé silnice.
Honza
na Integře jsem zatím po druhé garančce ve značkovém servise. Doufám že naposledy, přístup mne nepřesvědčil
Na staré motorce své a ženský jsem jednou měnil oleje sám - a zařekl se, že to bylo naposledy. Nemám vysoký zvedák a ani jej na to pořizovat nebudu a v tom malém prostoru pod motorkou, kde navíc zavazí klasický zvedák nebo stojan se mrcasit s olejem ... vše je zasviněné od oleje, vymýšlet kam s ním a jiné radosti ... prostě to nechám na někom, kdo na to má vybavení.
Garančka mimo oleje má ale i jiné úkony - je otázka co s tím. Našel jsem fajn dílnu poblíž, měnil jsem tam gumy a spokojenost. Byl jsem u toho celou dobu a i vysvětlil co a jak a proč dělá. Tvrdí že i garančky smí provádět.
-------------------
DCT - DCT a zase DCT
automatická převodovka a její režimy (pohled amatéra s pár zkušenostmi)
od modelového roku 2016 máme možnost volit mezi režimy D a S1 - S3 (pro sebe si je nazývám důchodcovský a tři sportovní režimy)
Řídící jednotka (ŘJ) mimo přednastavené stupně, se umí přizpůsobit stylu jízdy a také tomu zda jedeme dolů či nahoru - toto přizpůsobení je (skoro) okamžité, nic si pro příště neukládá - řekl bych, že toto chování je to co nás občas potrápí/překvapí. Chvíli jsem to bral jako "chybu/nedokonalost" nastavení - a to do doby, než jsem četl krásnou recenzi na super sportovní auto s automatem a volitelným řazením pod volantem - a zjistil, že naše NC750 se chová úplně stejně.
Vysledovaná pravidla hry jsou následující:
Když vezmu za plyn naplno (markantní při nižším převodu) tak ŘJ se okamžitě začne chovat jak v režimu S3 a drží jej, dokud my držíme plný plyn - a to bez ohledu na předtím navolený režim.
Když dáme plný za jízdy - režim předjetí - tak zlomek vteřiny vyčká, zda to myslíme vážně a pak podřadí (pochopitelně mohu ručně podřadit a nečekat na ŘJ) a začne se chovat dle režimu S3, v případě startu z nuly - režim S3 je okamžitě.
Potud ok, tak to má být - ale
startuji z křižovatky bez zastavení - tedy plnej ze zařazené dvojky, ŘJ "přepne" na S3 (ta by řadila na 3 ve zhruba 86 km) ale v 55 uberu - nicméně ŘJ čeká co bude dál a drží S3 a dvojku ač by normálně podle třeba předtím předvoleného režimu D dávno řadila. Až po chvíli usoudí, že S3 není třeba a začne se podle předvoleného D zase chovat.
Do režimu S3 se ale ŘJ umí přepnout i u intenzivního brzdění - před ostrou zatáčkou to pěkně "zašlápneme" a při výjezdu ze zatáčky se divíme, že vytáčí otáčky a nechce řadit. Po chvilce se srovná a nebo jí tam tu vyšší rychlost cvaknu sám.
Prostě plní naše přání - chcete závodit, budeme závodit.
K čemu tam vlastně máme S1 až S3 když při plném plynu stejně jedu S3 - no proto, že chci-li si zazávodit tak nemusím držet pořád plnej a nechci aby ŘJ "usínala" - ale hlavní rozdíl poznám v serpentýnách dolů. S1-S3 se neliší jen při řazení nahoru - ale i při řazení dolů = tedy S3 brzdí motorem výrazně víc, než režim S1 nebo D.
Dle mého je to nastaveno dobře - pokud při D/S1 za to ve městě beru, nebo jsem dlouhý do zatáčky a musím intenzivně brzdit - a ŘJ pak drží nižší rychlost a neřadí, je to moje chyba/volba a ne chyba nastavení ŘJ. (Předpokládám že starší modely jen s režimy D a S se chovají obdobně, třeba to někdo upřesní)
Manuální režim - je dobrý že tam je, osobně jej používám jen při jízdě třeba po polní cestě kdy měním rychlost podle množství štěrku a nechci aby to pořád řadilo dolů/nahoru. Nicméně, pokud otáčky klesnou pod "povolené" stejně si to přeřadí dolů. Jednoznačně ochrana motoru má vždy přednost.
Kontrola trakce - k čemu je to dobré pochopíte až při první snaze vyjet prudké stoupání po štěrku. Pokud kontrolu trakce nevypnete - nevyjedete. Případně ráno na vlhké trávě ... proboha co s tím motorem je, že tak škytá a nejede
nemáme spojku - tedy ŘJ čeká na přidání plynu a pak "pustí" spojku a jedeme
bez plynu samotná moto jede někde okolo 5-7 km/hod (vyčteno, nezkoumal jsem)
To znamená že při rozjezdu ... bez plynu to nejede - trochu víc plynu až sepne spojka a jede to 5-7 km/hod a víc.
To znamená - že otáčet se, parkovat, popojíždět rychlostí mezi 0 km-5 km/hod dost dobře nejde.
U Integry ale máme na levé ruce zadní brzdu - učím se ji používat místo spojky. Tedy brzdím zadní kolo a přidávám plyn až sepne spojka - a pak jen brzdou omezuji rychlost jízdy.
Obdobně by to mohlo pomoci na mokré trávě.
Zkoušel jste někdo či to používáte ?
a jak to funguje v reálu
zámek helmy
(udělal jsem víc kusů pro případný zájem )
Naposledy editováno 22.05.2021 19:35:25