Jelikož neznám žádného motorkáře v mém okolí, potřeboval bych od vás radu a váš názor abych neudělal na začátek hned nějakou botu.
Rád bych si ve 25 letech pořídil svoji první motorku. Zkušenosti mám akorát na Skútru, Pionýru a Jawě... takže nulové.
Preferoval bych Sportovního cesťáka nebo možná i cestovní enduro v objemu nejlépe 600ccm + aby zvládal i na dálnicích 130km/h pod 6000ot/m bez větších vibrací , protože mám v plánu jezdit hlavně po okrskách a taky vcelku dost i ty dálnice. ( bez spolucestujícího)
Můj rozpočet na stroj je +-150 000kč a co jsem zatím našel, tak tedy jsou seřazeni moji favoriti, kteří se mi líbili (ještě jsem si ani jeden neprojel) , jenomže se bojím, že při mé výšce 190cm (mám dlouhé nohy) budou hodně nekomfortní po delší jízdě.
BMW 800GT
Yamaha Tracer 700
Suzuki GSX 650 F
Honda VFR 800 VTEC
Co si o těchto motorkách myslíte, máte s nimi někdo zkušenost? nebo doporučte nějaké jiné "hodné" motorky podobného stylu.
Předem moc děkuji všem za odpovědi!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Stejně skoro každý ve finále koupi co se mu líbí i když se na to třeba hůř poskládá než na pohodlnější ale “ošklivější”.....a to co mu skutečně sedne vybere až po par letech co jezdi ....
Naposledy editováno 05.04.2020 14:36:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
2 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Díky těm dráťákům to teda spíš vypadá více do terénu,ale designově se mě to líbí
JJ, taky jsem na TRK koukal a přišla mi v tom plastovým hračkářství taková opravdovější.
Ale, Benelli je podle papírů hrozně těžká. Pokud se dá věřit místním katalogům, tak je tam rozdíl přes 30 kilo, což je hrozný číslo
https://www.motorkar...mp;y%5B7650%5D=81440
Honda má menší kompresní poměr, což by mohlo znamenat odolnější motor.
Rozdíly spotřeby jsou velké, to podporuje myšlenku že ta hmotnost je pravda.
O té hondě jsem sám přemýšlel, s tím že jezdím sám a vážím do 80 kilo... Hmotnost motorky považuju za základní věc.
A CB 500X je o 8 cm kratší na rozvoru, bude hravější.
Naposledy editováno 06.04.2020 12:15:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Tak, ty cestovní endura se pri 130 km/h neklepou, ani Strom 650, ani co jsem se svezl na té hodně cb500x.
Trošku vrni Versis 650 starej, novej netuším, nejel jsem.
Já jsem právě došel k tomu, že když jezdim sám, tak je litr na cenduro zbytečně moc.
Většinou je to pak moc těžký a žere to gumy, benzin , ale ta motorka to moc neumí využít.
Akorát se s tím hůř manipuluje a jezdí v terénu a ve městě.
A jinak, nemyslím si že bys nemoh vyjet na delší výlet rovnou, je to v pohodě. Jezdí se cca podle předpisů a v klidu. S někým kdo není jeblej, krása.
Určitě bezpečnější a zábavnější varianta, jak se rozjezdit, než honit rovnou sporta vlásenkama ( protože co s ním jinýho taky) .
Stejně budeš chtít projet Alpy a nebo Balkán, jako každej, ne?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
Woodycz píše: Kafoholik>
Super díky za info a rady.
Já ještě uvidím no.. zatím mě dost zaujal ten Triumph Street. Asi bych rád s cestovním endurem chvíli počkal a rád vyzkoušel ještě předtím něco jiného než to budu směřovat enduro cestovním "pohodlným" směrem.
A projet Alpy nebo Balkán by bylo super, předpokládám, že to by se dalo i hezky po okrskách i s nějakým naháčem abych si to trošku užil že? :)
Jestli tě motorka chytne za srdce,tak jsi stejně celoživotně ztracený a vždycky budeš pokukovat vždy po tom,co mají ostatní a ty ne
Teď se třeba rozhodneš pro to Triumpha Streeta,ale stejně budeš na vážkách (když ne hned,tak za chvíli určitě),jestli jsi nemel raději koupit něco jiného A už sám sebe nasereš Někteří to řeší tak,že mají 2-více motorek (potřebuješ místo kde je parkovat a peníze na pořízení,servis a leží ti v tom hrča peněz). Nebo to budeš měnit v nějakém intervalu,podle toho jak dlouho tě bude aktuálně vlastněný model bavit Chce to nějak začít a uvidíš. Ale jestli tě to chytne,tak je to celoživotní prokletí a postižení Vím o čem mluvím,páč jsem sám proklet a postižen Je mě 51 a ještě mě to nepustilo Kdyby mě to nebylo blbý a chtěli mě,tak se nasomruju k mladým klukům a jezdím s nimi,protože málokdo z mého ročníku chce jezdit jako já.
Posedej si na pár tvých vybraných adeptů...jestlli to půjde,tak si to projeť a něco kup. Stejně budeš mět horečku hned u toho prvního na co sedneš a jak otočíš heftem.
Pak si vzpomeň a dej sem fotku a popis jak jsi vybíral a co jsi vybral
Naposledy editováno 09.04.2020 08:33:25
A mrknul bych i na Yamahu FZ8S. Známej na ní loni začínal se zkušenostma jen z kola a autoškoly a ještě žije, kupodivu s ní ještě ani neplesknul na zem
Jinak, pokud nevíš, co přesně chceš, tak za mě je volba z rozumu V-Strom 650 nebo Versys 650. Rok dva na nich pojezdíš a zjistíš, co ti chybí. Potom můžeš vybírat víc cíleně. Z tvého rozpočtu ti s nima zbude ještě dost na hadry a servis a až je budeš prodávat, tak na tom neproděláš majlant.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
Protože sedíš za plexíkem a je to kapotovaný, aby na tebe nefičelo = jezdíš březen - říjen, nejseš celý zasraný od much, ty motorky navíc dovedou jet sportovnější jízdu naprosto s dostatečným elánem pro začátečníka. Jejich ergonomie je taková, že vydržíš v sedle dlouhou dobu. Nic, že bys byl nahrnutý na řidítka a za hodinu tě bolelo zápěstí. Takovou motorku kup ve stavu:
- žádný zázrak za pár peněz na naučení a následné poslání do světa v podstatě za stejné peníze
- zánovní za rozumný peníz na naučení a následné poslání do světa nebo ponechání...
Po roce budeš vědět k jakému způsobu jízdy tíhneš (lítačky po okreskách, cestování, terén, točivý motor nebo velkoobjemový převalovač) a rozhodneš co dál. BTW : dálnici na naháči... jak není +20°C, tak na to zapomeň. V textilu tě profičí.
2 reakcí na tento příspěvek První motorka Sportovní cesťák
E:pokud se teda evolucí Hyperstrada trochu nezvetsila.Ja sedel na tý první a to bylo taktak
Naposledy editováno 11.04.2020 07:06:19
Chce to ale vyzkoušet... Já když jsem vybíral posledně, tak jsem moje Stelvio zatracoval, že mi budou vadit válce na nohy a nakonec je to úplně v pohodě. Naopak třeba na Super Tenére 1200, ač je to řádnej parník, nemám šanci poskládat nohy ani když si sundám chrániče z kolen... cca 5cm mi tam chybí na těch revmaplastech kolem nádrže.
Woodycz píše: Zmulin> a je i versys 650 malý? ten má zrovna i výšku sedla 840+
Versys mne osobne so 194 cm prišiel tak na hrane. Musíš vyskúšať a uvidíš. Rozhodne je tam viac miesta ako na spomínanej Super Ténéré 1200 alebo Africe 1000 Adventure Sports.Kafoholik: Taky si myslim,ze je Dorsoduro ideální pro zacatecnika...
Akula: Hae mě se taky líbila,když vylezla,sedel sem na ni dlouho a přesvědčoval se,ze by to mohlo byt v pohodě Jak kdo na čem vypadá je mi uplně fuk.Vetsinou stejně do nás dlouhejch rejpou priprcly typci na velkejch motorkách co nedosáhnou poradně na zem...
Ze začátku mi stupačky přišly trošku zakopnuté, ale bez problému jsem si zvykl. Díky širokým řidítkům tě to nehrne dopředu a když už zalehneš, tak díky trochu dozadu posunutým stupačkám v té poloze není problém vydržet delší dobu.
Ohledně toho, jak na tom kdo vypadá nedovedu posložit. Mám jen 176 cm, ale na chlapa dlouhý nohy (došlápnu oběma skoro na paty), takže bych svoje rozložení nohou na mašině přirovnal k 185 cm smrtelníkovi. Možná, že v kolenech je na cestovní mašinu o chlup ostřejší úhel, ale někdo nadává i na čopra a pak z něj vyleze, že má operovaný oba menisky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka Sportovní cesťák
dafikk píše: Máte štěstí že jdu zrovna kolem....
Myslím si že ten Tracer 700 ti bude malý. Versys 1000 je dobrý,ale do začátku asi zbytečně brko. Moc to nebrzdí motorem protože 4vál. Málem jsem si rozbil hubu hned v druhé zatáčce,kdy jsem tam měl v cuku letu 140km/hod a zvyklý z V Stroma před zatačkou zavřít plyn a už jen dobrzdit....mě na Versysu vyškolilo Takže Versys v litru máš dobrý pocit,že do začátku zbytečný letadlo. Měl jsem půjčenýho Versyse 650 a to je opravdu nezáludná,klidná motorka s dostatečným výkonem. Není to cestovní mamut,ale není zase úplně malá. Tak akorát abys ve městě projel mezi autama a na týdenní dovolenou v sedle budeš mít pohodlí.
A opravdu,k tvé výšce by pasoval V Strom 650. Za ty peníze co do toho chceš vrzazit,koupíš ten předposlední model s kulatým světlem. Ten úplně nový s tím světlem jako stavební halogen by ti asi sedl taky,ale připadá mě,že i ty Stromy/Stromky dělají čím dál menší.
Najdu fotku jak sedím na Versysovi a dám ti ji sem,abys měl představu. Dobře vyber
Litrovej Versys je přesně pro něj a ta motorka určitě není letadlo. Nezáludnej motor, vše funguje, je hodnej a umí bejt když chceš hooodně rychlej. Na čtyřvál velice slušnej spodek. Jde s tím jeudit na 6 i vesnice a pak přidáš a ono se to nádherně rozjede. Proč nekoupit hned co bude delší dobu fungovat a nebude muset měnit.
Vstrom 650 je dobrá motorka, ale za mne do budoucna "slabá", to jest nedá takové sportovní zážitky.
Vem Versyse v litru a budeš spokojený. U těchto cestovních motorek není litr obsah problém, to se jen melou moudra zažitá z minulosti.
Jako motorku spíš pro začátečníka bych doporučil Kawasaki Versys 650, V-Strom 650 na naučení mají výkonu víc než dost a jízda po okreskách je na nich pohodlnější než na GSX 650F nebo VFR. Zároveň, ale mají dostatek výkonu aby byli zábavné.
Spoustu let jezdím i na Blackbirdu což je sportovně cestovní motorka s velkým výkonem, myslel jsem teda že V-Strom 650, který má poloviční výkon než ten black bude nudný, ale pokud nejedeš na dálnici tak je to moc příjemná motorka za kterou se nemusíš bát vzít na plno a stále si užívat jízdu, jel jsem i na výrazně silnějších endurech jako KTM 1290SA s 118kw, Multistrádě atd., osobně mě přijde zábavnější ten V-Strom, ovladatelnější subtilnější, pohodlnější na jízdu atd. nemusíš stále motorku tolik hlídat, dávat si takového majzla abys to s tou rychlostí nepřehnal, chci tím říct, že vybrat si 650(slabší a tím pádem lehčí motorku) je speciálně na začátek lepší volba než rovnou začínat na litru, kterého určitě můžeš bez problémů zvládnout, ale nebude to tak snadné jako začít na menší a lehčí motorce.
Nemyslím, že ani jedna z nich je malá, na obou se i při mé výšce (mám lehce přes dva metry) dalo jezdit pohodlně.
Naposledy editováno 14.04.2020 01:19:52
Naposledy editováno 14.04.2020 08:27:31
toto má hlavu a patu
Triumph STREET R!
Versys
VStrom
beneli nesmysl
Italové (specifické záležitosti dle vkusu každého soudruha)
A ta honda, bez komentáře. To beru jako provokaci a dehonestaci snažení těch, kteří ti tady 3 stránky radí. A ještě koukám 190cm, to je totální úlet.
Naposledy editováno 14.04.2020 10:01:07
E.: Pardon, nevšiml jsem si, že už autor vybral tak to tu nechám jako tipy pro někoho dalšího.
Naposledy editováno 07.05.2022 14:20:38