Naposledy editováno 23.01.2019 22:18:22
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Assassin> hele zklamu te, ale mam tam jen pet dratu, a na nich v kombinaci namerim 6 stejnych prechodu resp.iopacne 6x nevede schema se mi hledat nechce, ale nevidim duvod proc by to melo bejt o moc slozitejsi.. tou krabickou (mysleno tou moji) stejne vic jak 30W nevyzaris, a to odpovida +- ztratam 5W na prechod, tzn zhruba protekanemu proudu,.. zbytek se proste musi vyzarit na seriovym odporu vinuti, jinak by ti pomalu shorel pod zadkem ram nerikam ze to treba tvoje suz nema jinak, samozrejme muze bejt
kerut píše: Gugo> je fakt, ze je to dvacka.. jasny to by sedelo
Assassin> hele zklamu te, ale mam tam jen pet dratu, a na nich v kombinaci namerim 6 stejnych prechodu resp.iopacne 6x nevede schema se mi hledat nechce, ale nevidim duvod proc by to melo bejt o moc slozitejsi.. tou krabickou (mysleno tou moji) stejne vic jak 30W nevyzaris, a to odpovida +- ztratam 5W na prechod, tzn zhruba protekanemu proudu,.. zbytek se proste musi vyzarit na seriovym odporu vinuti, jinak by ti pomalu shorel pod zadkem ram nerikam ze to treba tvoje suz nema jinak, samozrejme muze bejt
no ja tam mam to co jsem daval na obrazku na predchozi strance, taky 5dratu.
regulator se zenerkou mam na motorce taky, jen teda je to motorka z doby kdy jsem jeste nebyl na svete
Naposledy editováno 30.01.2019 19:00:48
postavit regulator kterej by fakt reguloval by problem asi nebyl, ale proc kdyz tohle funguje
Zrovna pokud chce doplnit na moto se zkratovou regulací další spotřebiče je to jedna z možností jak zvednout výkon dobíjení (místo topení tyristory/diody použít mosfet tranzistory...)samozřejmě výkon motoru to neřeší.jo kdyby to bylo rizene vnitrne cekal bych od toho nejakou presnoui stabilizaci, ale jednak ta tam fakt neni (minimalne u mne) a taky proc, baterka si to zintegruje dostatecne az az, von je to takovej secsakra velkej "kondik".. ...je fakt ze motorka je stara dost (91) ale starsi nez my, to zas urco nee
Menhir> jasny, jasny, to bylo mysleno proc od fabriky - v serii,.. jasne ze jsou pripady kde se to hodi, uz jenom treba zavodaky uplne bez baterky
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
...a po chcipnuti to spadlo na 12 protoze byla uz fakt dost v prdeli
E: hele, ale to ti pak nesedi to schema (ale to neznamena/tim nemyslim ze nemas pravdu, schema tveho reglu muze byt lidne jine nez si uploadoval.. ) - to by mela ta IO cast "cist" primo z 3f.. v tom schematu je (asi) ADcko jen na detekci vysledneho napeti, propojene prakticky rovnou na baterku = vyhlazene
Naposledy editováno 31.01.2019 01:22:23
Zenerka s diodou vytvářejí referenční napětí, pomocí P1 šlo nastavit přesně napětí, při kterém začal regulátor zkratovat. Pokud výstupní napětí z fází přeleze referenční hodnotu, otevře se tranzistor a přes oddělovací diody tyristorama vyzkratuje cívky. To je celý ten zázrak.
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Virago> dik za OT upnuti prakticky stejneho schematu, ktere assasinem popsanou detekci vlnobehu urcite neresi,..
jinak nevidim duvod proc resit vystupni napeti a podle nej zkratovat tyrystory, kdyz by paralelne (resp. v serii s horni diodou) zapojemne transily udealli prakticky to same, ..navic by rezali postupne jen vrchlik napetove spicky, coz tvoje elektronika nedetekuje (protoz ze je rizena az vyhlazenym napetim na vystupu) ale to je ted OT, rec je o tom ze zkratovou regulaci lze postavit i na bazi "jen polovodicu" bez dalsiho obvodu..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
A schválně zkus postavit usměrňovač a regulátor pomocí transilů Jsem zvědav, jak ti bude fungovat. Oni ti konstruktéři nebyli blbí, že použili právě takhle zapojené a řízené tyristory.
1100Virago píše: kerut: To byla reakce na ten "zalitý IO", který tam fakt být nemusí. A žádná detekce volnoběhu tam neprobíhá, jak je z toho jednoduchého schématu vidět. Když prostě indukované napětí na cívkách překročí takovou mez, že usměrněné vyhlazené napětí překročí požadovaných 14,2-14,4V, tyristory zkratují vinutí a napětí až do příštího náběhu střídaviny spadne na nulu. Proto taky zdroj s otáčkami trochu "měkne" a výstupní napětí klesá - jednak roste odběr zapalování, jednak střídavé napětí nabíhá strměji a zkratuje se dříve.
A schválně zkus postavit usměrňovač a regulátor pomocí transilů Jsem zvědav, jak ti bude fungovat. Oni ti konstruktéři nebyli blbí, že použili právě takhle zapojené a řízené tyristory.
jo tohle jsem myslel. myslim ze jestli tam dat integrac, nebo zenerku apod je ciste ekonomicka zalezitost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
assassin píše: kerut: ja u suzuciho regleru bezne namerim skok - ruzne urovne napeti - volnobeh a pak pri zvysenych otackach kdy to zacne "regulovat"
jinac stabilizaci "zenerkou s vodporem" jsem pouzil x krat , naprosto v pohode i pro krmeni 8-bitu, zejmena z vysokejch napeti je to vyhodny protoze LDOcka by to nedali.... transil pouzivam vetsinou na prepetovou ochranu koncovych polovodicu nebo D-class mustku,... funguje to naprosto spolehlive... jinak LDO obcas taky, ale to zejmena uz z urovne na uroven (treba z 5V na 3.3V), nicmene spis uz pouziju nejakej PWM step-down na vyssi freq., s civkou(preci jen ucinnost je mnohem lepsi, jenze tu zas v te moto-regulaci nehonis.. ) ... proste je to o pracovnich podminkach a narocich
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
A "zenerkou s vodporem" třífázové magneto o stovkách wattů opravdu neureguluješ Schválně navrhni scháma takového usměrňovače a regulátoru se zenerkama nebo transily a dej ho sem. Uvidíme, jestli bude lepší technicky a ekonomicky, než osvědčené tyristory.
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Myšlenka, že zkratovací regulátor nepoužitý výkon bez užitku promění v teplo, takže zvýšení odběru neovlivní motor, je imho chybná.
V okamžiku zaregulování, tzn sepnutí tyristorů se cívky vyzkratují (kdyby se jednoduše odpojily, naindukovlo by se na nich vyšší napětí, které by něco poškodilo). Pokud- se cívky vyzkratují, napětí na nich naindukované se blíží nule, tím pádem i výkon při tomto zkratovém proudu je minimální. To napětí určuje odpor cívek a sepnutého tyristoru. jinými slovy, při snížení odběru a tím dosažení požadovaného napětí se výkon alternátoru sníží skokově na nulu a tím se sníží i mechanické zatížení motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Tvoje úvaha je chybná v tom, že do cívky se neindukuje napětí, ale proud. A ten tam teče i do zkratu, je limitován odporem cívky a kabeláže k ní a uspořádáním magnetického obvodu - magnetickým tokem (závisí na "síle" magnetů a vzduchové mezeře). Většina ztrátového výkonu se samozřejmě vytopí ve vinutí cívky, nikoli v regulátoru, ale ta je na to konstruovaná (teplotní odolnost materiálu statoru, kostry i izolace vodiče je podstatně větší, než polovodičů v regulátoru), navíc je chlazená spolu s motorem..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Předpokládám, že si nemyslíš, že celá elektrická přenosová soustava má podobnou proudovou charakteristiku jako 500 watový alternátor a že to měl být pokus o sarkasmus.
K tomu, že pravdu mám já a ne ty stačí znát ohmův zákon.
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Tak zrovna asynchronní motor s kotvou nakrátko gunguje jako gnerátor v případě, že je připojen k síti. Je-li jeho rychlost vyšší než rychlost elektromagnetického pole, prou generuje je-li nišší, spotřebovává. Ale myslím, že pokud u něj necháš svorky odpojené a točíš hřídelí, žádné použitelné napětí se neindukuje.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
kerut píše: ..jako s divkou, nejdriv napeti potom proud proud proteka terpve po tom co se naindukuje se napeti, ale urcite neni nulove protoze drat civky ma jaksi odpor...
Jasně, že to napětí a tím pádem i proud není nulové. Pokud tyristorem nebo triakem vyzkratuješ vinutí toho alternátoru, klesne okamžité napětí z 14,5V třeba na 0,2V. Ale ten proud se nezvýší z 30A na 2kA, aby výkon zůstal stejný, páč ten alternátor takový proud nevyrobí.
Není to tak, jak tu někdo napsal a ostatní se toho chytli, že zkratovací regulátor veškerý výkon alternátoru, který nespotřebujou světla, baterka a zapalování prostě promění v teplo.
Ten zkratovací regulátor funguje s účinností třeba 90% (to plácám od oka) a 10% přijde nazmar. Možná míň, možná víc. Nemám s tím zkušenosti. Vycházím pouze z fyziky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Borntobewild píše: assassin>
Tak zrovna asynchronní motor s kotvou nakrátko gunguje jako gnerátor v případě, že je připojen k síti. Je-li jeho rychlost vyšší než rychlost elektromagnetického pole, prou generuje je-li nišší, spotřebovává. Ale myslím, že pokud u něj necháš svorky odpojené a točíš hřídelí, žádné použitelné napětí se neindukuje.
ja se ale neptal na funkci motoru jako generatoru. ja se ptal na funkci motoru jako takoveho.
ta fyzika co popisujes o prispevek vyse mi neni moc jasna... v magnetickem poli se otaci civky a na nich se indukuje napeti - nebo radeji elektricka energie, at se neztratime v tom proudu a napeti... pokud generator dodava energii do spotrebicu, vyrabi treba 300W.... pokud spotrebice nahradim zkratem, tak najednou uz dodava 0W... nebo par watu podle ucinnosti regulatoru? nejak se nam tam deji s tou energii zajimave veci... indukce tedy funguje jen v pripade, ze k vodici pripojim malou zatez? neni to nejaky divny?
Naposledy editováno 04.02.2019 09:05:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Akorat kdyby to bylo tak snadny, uz to nekoho napadlo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... | Danda01 | 4 | 13.9.2023 v 12:39 Romansan |
Suzuki Intruder 125 alebo Marauder 125 Suzuki VL 125 Intruder | Bella111 | 1 | 19.10.2021 v 14:27 callowsick |
Rozmazlená motorka Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 30.7.2021 v 20:12 kerut |
Suzuki Intruder 125 nechce nastartovat Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 9.5.2021 v 21:25 FKoudelka |