globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mekké přední tlumiče
16.11.2018 v 17:00
Mám 110Kg netto zadní tlumic mám na 5 dílu což celkem vyhovuje ale předek na my gusto jde často na doraz. Pomůže tvrdší pružina....? od výrobce Ohlins, YSS, BI-TUBO, K-TECH...?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče

18.11.2018 v 15:00 | Nahoru | #31
Kerut: Diik, po školení u andreaniho se necham jeste proskolit od keruta :D normalni dvoukomorova kartridz je tak normalni, ze ji v sérii nema temer nic. Je to to co ohlins prodává pod názvem ttx - pochybuju, zes ji mel nekdy otevřenou.
Kazdopadne ttx kartridz nema na pístu zadne planzety.

Kazdopadne to co jsi popsal a ja tvrdil ze je to nesmysl, tak na tom si trvám. Ale klidne to nakresli a ja ti ukazu kde mas error. Kazdopadne to takhle nikdo nedela.

Jeste nekteri říkají “dvoukomory” uzavřené kartridzi a to je plus minus to same jako mas ty, jen je tam komora s plocoucim pistem(nebo membránou) ktera drzi olej pod tlakem.

Naposledy editováno 18.11.2018 15:02:20

(reakce na) Mekké přední tlumiče

18.11.2018 v 20:05 | Nahoru | #32
assassin> hymlhergotkrucajselement Assassine proc mas porad potrebu se o necem přít mas to castecne vytazeny z CADu a dokresleny paintbrushem (mam toho po dnesmim cestovani nejak dost) tak jsem zvedavej jak se proskolenej u buhvikoho vseho vyporadas s keruti predstavivosti .Prisaham ze to, ze je pistek na pevno dole a valec se pohybuje neni proto abych Te zmatl ale protoze jsem to tak mel proste navrzeny, nejak to tak vyslo, proto jsou i jehly obracene nez byva zvykem, ale toneni dulezity... zbytek urcite pochopis, check valvy doplnuji ekvivalent oleje protecenyho opacnym low speedem...

jestli to takhle nekdo dela je mi docela burt, a uz jsme Ti to i rikal, samozrejme ze neni na skodu kouknout jak to delaji jini, ale pokud chces bejt fakt dobrej konstrukter rid se svoji hlavou, hergot nejsi prece papousek a prazdnou hlavu taky nemas abys musel vsechno jen kopirovat, to vim

jinak ty rozpracovany casti casem (vyhledove je hodne relativni pojem, vzhledem k VFR ) hodlam pouzit na jednoduchy tlumice (pistek zustane, lowspeed bude epvnej vnitrkem, a zatky pevny -a kartridge uzavrena.. ze se s touhle nakreslenou "hodinkarstinou" nemam naladu srat uz jsem zjistil u VFR, ze...) pro takovej semimini-E-bike, ten je zatim jen na monitoru (a vzhledem k casovym skluzum uz castecne realizovanych projektu tam jeste dlouho zustane,... a jestli do ty doby udelaj dostatecne levnej miniaturni fuzovej reaktor a zustane tam nafurt - samozrejme nadsazka.. vime..)



Naposledy editováno 18.11.2018 20:10:06

1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče

18.11.2018 v 20:37 | Nahoru | #33
Kerut: no pomerne casto kdyz mam potrebu se o neco přít tak mam pravdu.

Si schvalne nakresli/spocitej jaky objemy se kam a kudy musi dostat. Ona je kapalina docela nestlačitelná.

(reakce na) Mekké přední tlumiče

18.11.2018 v 20:43 | Nahoru | #34
assassin> kterej prutok konkretne ti prijde malej ?

1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 07:12 | Nahoru | #35
Kerut: pri kompresi mas požadavek na pomerne velkej průtok oleje kterej v tvym pripade musi projit lo-speed jehlou - to ale nema sanci, takze se tlumic bude chovat jako zamcenej.

A to co pises s tou zjednodušenou - uzavřenou kartridzi bez jehel, to je prece uplnej nesmysl olej odtamtud nema kam uteci ...

Naposledy editováno 19.11.2018 07:23:14

2 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 08:01 | Nahoru | #36
To Kohlstein: mám na nový motorce natočeno 7000km

Naposledy editováno 19.11.2018 08:01:48

(reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 08:23 | Nahoru | #37

PaP57 píše: To Kohlstein: mám na nový motorce natočeno 7000km



ono by to slo trochu zlepsit i o neco vetsim predpetim (podlozka pod pruzinu) a o neco vetsi vyskou hladiny oleje - vetsi progresivita (tuhost) ke konci zdvihu.

jestli se ti do toho samotnymu nechce tak ti dam kontakt na kamarada co tlumice v praze dela, pruzina dela od K-tech, kdybys chtel menit i ty.

Naposledy editováno 19.11.2018 08:24:38

(reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 12:50 | Nahoru | #38
assassin> Assassine, ja chapu tvou posedlosti ze vsechno musi byt tak jako to delaji soudruzi od vedle, ale ta mosazna jehla (cos ji mel dokonce i osobne ve sve vlastni ruce) ma prumer 6/5 tim procpes (s trochou nadsazky) i bramborovou kasi, a rozumny tlumice se dneska navrhujou na 5W nebo i min.. (ano, ta cos videl byla samozrejme vrtana na odskok takze dirky 0.6.. to da rozum)

uzavreny radoby tlumice budou (pokud vubec nekdy budou) mit pruchozi stred, dyt to pisu, takova parodie na tlumic, ten motor je v planu 5kW proste hracka na parkoviste ...ony ty origo minibikovy/hrackovy ze kterejch to mam v planu udelat a ktery jsem koupil nekde "za odvoz a cokoladu" ani tlumice nemeli, jen pera

nicmene abych Ti udelal radost, a mohls to prohlasit za nesmysl - pera navinu z krepovyho papiru a misto oleje tam naliju plnotucny mliko

1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 13:01 | Nahoru | #39
Kerut:


Evidentne mas problem s tim to pochopit a trefujes se do mých konstrukterskych schopnosti -
Tak mi vysvětli jak to teda je. Na prvním obrazku je zacatek zdvihu kerutovi kartridze - a objem komory a objem oleje - v tuhle chvili se rovnaji.
Na druhem obrazku je kartridz ve zdvihu - objem komory ktery je mensi a stejne množství oleje - je fuk, ze je píst deravej - ikdyby tam nebyl zadnej píst - muzes mi rict kam ten olej co je tam evidentne navic nacpes?

Pro příklad jsme použil tu uzavřenou, zjednodušenou - pro ten složitější pripad je to o maličko jine - objem oleje odpovídající objemu pistnice se muze z te kartridze dostat ven otvorem pro lowspeed - silnicni vidlice se pohybují max 100-300mm/Sec - muzes si spočítat rychlost průtoku a jak se asi bude ta tvoje “dirka” chovat. Kdyz teda tak vladnes v te mechanice tekutin.

Naposledy editováno 19.11.2018 13:09:22

1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 13:09 | Nahoru | #40
Len malá drobnosť k podstate témy . Pružiny pre CB 650 F ročník 2018 zatiaľ nikto z druhovýroby nedodáva , ani Wilbers nie .

(reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 13:32 | Nahoru | #41

brazel píše: Len malá drobnosť k podstate témy . Pružiny pre CB 650 F ročník 2018 zatiaľ nikto z druhovýroby nedodáva , ani Wilbers nie .



no i to se da resit - spocitat a udelat na miru. nebo zmerit tuhost origo, spocitat tuhost te nove a vybrat neco z toho co existuje a bude pasovat prumerem a zdvihem. delka se doladi distanckou na miru....

(reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 13:37 | Nahoru | #42
assassin>
co je Ti na tom proboha nejasnyho ?

E: viz dole - jo uz vidim na co narazis - ta pistnice je samozrejme duta cela, ..to uz je detail, obdobbne jako s temi prumery direk na jehle ale hraj si, kdyz Te to bavi
(E2: tlumice rizeni nebyvaji vertikalne.. vidlice ano )

Bazel> na druhovyrobu srat, v invelu mu je namotaj jak bude chtit presne na vááá.. hmotnost

Naposledy editováno 19.11.2018 13:55:03

Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 13:49 | Nahoru | #43
Kerut: muzes mi to vysvetlit s tema objemama viz muj obrázek?

Kdyz zasunes pistnici dovnitr zmenší se objem komory o objem pistnice - u tlumicu rizeni se to resi tim, ze je pistnice skrz cely tlumic a tudiz se ten objem nemeni. To nevidíš ze z tlumice rizeni kouka pistnice na druhou stranu? Myslis ze tam ma nakou funkci? Myslis ze by ji tam nechali cumet, kdyby to bylo stejny jako kerutuv tlumic, kde ven koukat nemusi?

Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 14:24 | Nahoru | #44
prepis zhora
E: (nechtel jsem to tu preplevelit OT) jo uz vidim na co narazis - ta pistnice je samozrejme duta cela, ..to uz je detail, obdobbne jako s temi prumery direk na jehle ale hraj si, kdyz Te to bavi
E2: tlumice rizeni nebyvaji vertikalne.. vidlice ano

..nejsem u sveho kompu tak jsem to schematicky prekreslil do existujiciho obrazku, pistnice budou z hora, mimo to to ma i prozaictejsi duvod ... musis to nejak (jednoduse) naplnit a odvzdusnit, zejo.. ale viz E, resis detaily

A co se tyka upravovani delky pruziny, bacha, tim se tak trochu upravi i pocet zavitu=tuhost

Naposledy editováno 19.11.2018 14:31:27

Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 14:33 | Nahoru | #45
kerut: i kdyby ta pisnice byla cela duta - ma nakej objem. klidne zafinancuju vyrobu a kdyz to nebude fungovat tak ti vystavim fakturu jo? ja jsem si 100procentne jistej, ze to fungovat nebude.
teoretik co pocita s tim, ze se pevne teleso roztahne o nekolik mililitru... spis centilitru... nebo ze se o tolik zmackne realna kapalina?

co ma proboha vertikalni motaz s timhle spolecneho?

1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 14:39 | Nahoru | #46


Přidal jsem dutou pistnici.
1) souhlasis s objemem komory na obr 1 - ano/ne?

1) Souhlasis s objemem na obr 2 - ano/ne ?

Pokud ano, muzes mi vysvetlit kam se nacpe olej jehož objem vyjadřuje člen co jsem zlaté zarámoval?

Naposledy editováno 19.11.2018 14:40:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 14:40 | Nahoru | #47
assassin> na konci psitnice nahore bude vzduch proboha, dyt je v kazdy vidli (akorat v normalni je olej vsude, zatim co tady bude jen ve valci...

ale mas hezky zlaty fixy

Naposledy editováno 19.11.2018 14:41:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 14:44 | Nahoru | #48

kerut píše: assassin> na konci psitnice nahore bude vzduch proboha, dyt je v kazdy vidli (akorat v normalni je olej vsude, zatim co tady bude jen ve valci...

ale mas hezky zlaty fixy



aha, tak to je uzavrena kartridz jako blazen :D a muzes mi rict, co olej donuti vytvorit ten tlak co otvira planzety na pistu... kdyz muze prochazet deravou pistnici nekam nahoru ?

ty uz jsi jak creck. nakreslis picovinu, pak se pokousis z toho vyladit neco jineho a ono to porad ne a ne fungovat :D

kdybys chtel jako ekvivalent postavit normalni vidlici - tak by v te dire uprostred pistnice musel byt kompresni ventil s planzetama.

muzes mi rict kde se tady asi vezme tlak, kdyz mas deravou pistnici kam muze olej odchazet?


Naposledy editováno 19.11.2018 14:50:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 14:49 | Nahoru | #49
assassin> jezis co blbnes furt ? tobe uz to forum leze na mozek ne ? nahore v pistnici bude bublina, stejne jako je v normalni vidli, tlak bude normalni akorat se nahore stlaci vzduch, dyt je to naprosto a uplne stejny jako kazda normalni vidlice.. covece dej si obcas pauzu od toho designovani, kafe,pohodu, trial, relax...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 14:51 | Nahoru | #50

kerut píše: assassin> jezis co blbnes furt ? tobe uz to forum leze na mozek ne ? nahore v pistnici bude bublina, stejne jako je v normalni vidli, tlak bude normalni akorat se nahore stlaci vzduch, dyt je to naprosto a uplne stejny jako kazda normalni vidlice.. covece dej si obcas pauzu od toho designovani, kafe,pohodu, trial, relax...



jo a bublina bude na zacatku natlakovana aby za pistem nebyla kavitace ... jen to panacek jaksi zapomnel nakreslit dokonce to zapomnel i rict :)

takze jsi nakonec z toho udelal uzavrenou kartridz jak se bezne dela, jen jednoduse a lip funkcni

hele jako nakreslit obrazek vidlice, ktera nefunguje, pak se se mnou hadat ze funguje a kdyz ti nakreslim, proc nefunguje, tak si vymyslet, ze to je ve skutecnosti uplne jinak ( a stejne nefunkcne) tak to nekomu rikej ze to nekomu leze na mozek...

Naposledy editováno 19.11.2018 14:56:23

(reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 15:00 | Nahoru | #51
assassin> jestli to neni spis o tom se za kazdou cenu hadat se o sebemensich detailech proste abych mel pravdu co se tyka kresleni pardon ze tu nemam ani CAD, natoz data, ale omlouvam se, zapichnu to v praci a jedu okamzite dom abych mohl nascreenovat origo vykres a rozkreslit detaily nekomu kdo ma strojarnu a celkem slusnou predstavivost Honzo Honzo

1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 15:26 | Nahoru | #52
kerut: nefunkcni je i to do jakeho stavu jsi to "dohadal ted", to ze tam je dalsi komora do ktere utika olej ktera neni na obrazku - to jsi nenastinil ani v textu. v kanale kudy protika olej o objemu pistnice - musi byt neco co vytvari odpor - kompresni ventil. pokud tam neni, nejde olej skrz planzety co mas na pistu v kompresnim smeru. pokud to natlakujes, aby olej pres planzety sel - tak zas se neotevrou ty checkplate na tom tvem puvodnim nakresu - ty co jsou na koncich tlumice. krom toho ze ti olej "jako u normalni vidlice" utika do pistnice - musis ho mit i okolo kartridze - protoze k cemu by ti tam jinak byly ty checkplate, ze jo (ikdyz jsem ted dokazal, ze jsou vlastne nefunkcni)

hele klidne sem postni origo vykres az budes mit cas. ale jsem si temer jist, ze je to stejne nefunkcni nesmysl, jako vse cos tu kolem sve alternativni kartridze prezentoval.

spis mam pocit, ze kerut ma pocit, ze se nikdy nemyli a i kdyby tu popiral zakladni fyzikalni zakony, bude tvrdit, ze to jen ja jsem si nedokazal domyslet, ze jsme vlastne v alternativnim vesmiru kde neplati... a ze kerut nemohl zakladni zakon napsat spravne, protoze nema zrovna orezanou tuzku (ala ten blabol o CADu) ...

Naposledy editováno 19.11.2018 15:28:09

(reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 15:30 | Nahoru | #53
assassin> Kerut se od zacatku vubec o nicem nepre, napsal jsi ze je neco nesmysl, odpovedel jsem Ti, opet jsi zacal argumentovat proc je to ci ono nesmysl, odpovedel jsem Ti, a tak nejak diskusno foróvitě dokola

(reakce na) Mekké přední tlumiče

19.11.2018 v 19:55 | Nahoru | #54

PaP57 píše: To Kohlstein: mám na nový motorce natočeno 7000km


To nemusí nic znamenat. Mohli dát míň oleje už při výrobě. Moje zkušenost je, že po výměně teleskopy ztvrdnou, jak se znovu doplní na správnou hladinu. Většinou totiž měním olej v momentě, když začnou prochcávat.

Mekké přední tlumiče

20.11.2018 v 13:09 | Nahoru | #55
servis doporučil dát vymezovací podložku pod podložkuč.23(viz předchozí obr. vidle). Tím docílím v podstatě podobného efektu jako když na zadním tlumiči přidám napružení. Elegantní levné...
" ... a když uvidím díru nebo zpomalovací práh tak se mám vyhnout..."
Showa vyrábí pružinu pouze jedné tvrdosti.
Manipulace s olejem jak psal rutan je zajímavá a určitě hladinu náplně nechám zkontrolovat.
Důležité je aby oba(přední+zadní) chodily stejně, zatlačím na nárž v místě přechodu v sedlo a předek i zadek by se měly zhoupnout stejně. Vše ostatní je pak na tom kudy jedu a způsob jízdy.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... Burdin 39 3.5.2024 v 11:20 Koudy01
Cb650F rolny Honda CB 650F KyBLeR 0 16.5.2023 v 16:23 KyBLeR
Vánoční vyjížďka Honda CB 650F KyBLeR 9 26.12.2022 v 18:24 KyBLeR
Jízda po Praze měření rychlosti [1, 2] Honda CB 650F PaP57 31 26.12.2022 v 11:07 CRF1000
Zle blikanie smeroviek Honda CB 650F Balalaja 2 21.11.2022 v 14:22 Valpen


TOPlist