globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru
Zdravím pánové,
předčasný konec sezony pro mě a já se pomalu pouštím do generálky motoru - nemáte někdo konexe nebo tip na lidi nebo firmu, která je mi schopná vyvážit klikovou hřídel pro dva válce + rotor alternátoru ( nejspíš vyvážit samotnou kliku a potom rotor nasazeny na klice ) - mám právě podezření na nevyvážený rotor.

Od tématu ještě dotaz - když je motor vybavený vyvažovákem - jak to je s vyvážením hřídele ( bude tomu vadit, nebude tomu vadit )

Všude po Brně po servisech dostávám kontakty ale tam mě řeknou, že dělají jenom čtyřválcové kliky ( tak nevím )
Díky




vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

1.9.2018 v 21:40 | Nahoru | #1
Prosim te pockej proc chces vyvazovat klikovou hridel pro 4taktni motor a vyvazovak? Byl nejaky zasah? Navarovani nebo neco jinneho?

vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

1.9.2018 v 21:50 | Nahoru | #2
Motorka příšerně vibruje ( ojniční oka, písty jsou vyvážené na 0.1 gramu ) - došlo k potkání rotoru se statorem a po sehnání jetého rotoru ( ale samotný mě ho nikdo nevyváži) motorka příšerně vibruje. Nikde není chycená, všechno je v tolerancích, správné šály apod.

Četl jsem, že pokud by se vyvážila fakt dobře, tak by se eventuálně mohl dát vyvažovák pryč

A to byla podotázka - jestli to bude mít nějaký vliv na vyvažovák, když se vyváži klika

vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

1.9.2018 v 21:59 | Nahoru | #3
Jestli ten motor nekdo kuchal nemas jen pootoceny blbe vyvazovaci hridel vuci klice? Pac pokud by byla ohla klika zrejme s 90% je na odpis.....

1 reakcí na tento příspěvek vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

1.9.2018 v 22:47 | Nahoru | #4
Motor kuchaný byl ( vibrovala i předím) - a všechny hned napadne že mám blbě vyvažovák - byl jsem si to osobně kontrolovat - tečky seděly - navíc kdyby byl špatně tak ostrouhá kliku.
neřeším problém proč vibruje - ale kdo mě vyváží/ověří kliku - pokud ta bude vpohodě je něco jiného špatně.

vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

2.9.2018 v 06:27 | Nahoru | #5
pan Brož ve Strakonicích v Habeši. telefon ti mohu poslat na SZ pokud to pro tebe není daleko.

vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

2.9.2018 v 07:34 | Nahoru | #6
Čau, skúsil si premerať hádzavosť rotoru namontovaného na kľuke ? Dať dole dekeľ a premerať ako to chodí. To si to kúpil také vibrujúce? alebo si drbol a dostala kľuka pecku? Len môj tip, ináč držím palce.

(reakce na) vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

2.9.2018 v 07:47 | Nahoru | #7
maladaj> v Moravskem Krumlove delaji chlapici vybrusy a vyvazovani... Kontakt nemam, zagugli a zavolej jim... Cus...

vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

2.9.2018 v 08:36 | Nahoru | #8
Díky chlapy,

shene > kdybys byl tak hodný - si klidně zajedu na druhou stranu republiky.
soccer> prosimtě nepamatuješ jestli brusirna Holátko nebo M.K. Quatro

krokoš> kdyby šlo nastartovat bez rotoru nebo mít nastartováno bez víka alternátoru tak hned vím, ale nejde to - a otočit párkrát klikou a na rotoru hodinky mě nic neukáže.

vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 2.9.2018 v 10:38 | Nahoru | #9
Marně si lámu hlavu, jak chceš u tohoto twinu vyvažovat klikovku, navíc když o nevyvážených silách a momentech a způsobech vyvažování nic nevíš.
Nejdřív k několika tvým poznámkám. Klikovka čtyřválce se zalomením po 180° se vyvažuje samotná. V podstatě jde jenom o dovyvážení nerovnoměrně rozložených hmot opracovaného odlitku nebo výkovku. Velikost protizávaží na jednotlivých ramenech je daná konstruktérem, a pak technologií výroby, která je u odlitku či výkovku relativně nepřesná, ale u čtyřválce to zas až tak moc nevadí, protože nevyvážené momenty prvního řádu zde nejsou. Naopak tříválec musí mít momenty prvního řádu přesně vyvážené protizávažím na klikovce a proto jsou klikové hřídele nejmodernějších tříválců kompletně obrobené.
U twinu s klikami po 180° jsou nevyvážené momenty prvního řádu. V principu je motor vyvážený jako dva částečně vyvážené jednoválce (oba tyto jednoválce stejně) a a na vzniklé momenty prvního řádu se použijí vyvažovací hřídele, které se otáčejí obráceně proti klikovce. Na motorkách se pro jednoduchost používá jen jeden hřídel, takže ani tady není vyvážení 100%. Protizávaží vyvažovacího hřidele musí být podle následujícího obrázku.

Správná poloha vyvažovacího hřídele na GS je vidět v manuálu. Protože osa válců není kolmá k dělicí rovině karterů, tak v případě, že kliky budou natočené do osy válců, vyvažovací hřídel je proti karterům trošku pootočený. Odstraněním vyvažovacího hřídele se vyvážení motoru jenom zhorší.

Pokud je vyvažovací hřídel v jiné poloze, zkontroluj Woodruffovo pero a pružiny na spojce hřídele.


Naposledy editováno 02.09.2018 10:44:27

vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 2.9.2018 v 11:46 | Nahoru | #10
Takže pokud někdo neladil protizávaží na klikovce flexou, nebo nepootočil vyvažovacím hřídelem, další nevyvážené síly můžou vznikat na koši spojky, celé spojce, nebo rotoru generátoru.
Rotor je relativně kompaktní kus hmoty a musel by chybět magnet, aby to vibrovalo.

Excentricitu samotného rotoru nepředpokládám, ale mohlo dojít k ohnutí krajního čepu klikovky. Házení čepu poznáš hodinkama, když dáš klikovku na podpěrky v místě ložisek. To by nebylo dobré, protože by to znamenalo i vychýlení čepu v místě ložiska a uložení by v provozu dlouho nevydrželo.

1 reakcí na tento příspěvek vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

2.9.2018 v 22:30 | Nahoru | #11
Beranidlo > teda opravdu tleskám a smekám - první člověk, co úplně jednoduše dokáže něco stručně vysvětlit bez nějakého urážení, posměchu nebo tak.

Co bys v mém případě dále navrhoval ? Zkontroluji teda prvně spojku vyvažováku. Pokud by byl vychýlený čep, poznal bych to na vydřeném statoru ( za cca 10 tisíc ani škrábanec ). Bez spojkového koše nenastartuji ( přes koš se otáčí olejové čerpadlo ) a nastejno tak rotor není možné vytáhnout (startér) k tomu, abych motor nastartoval a zjistil, jestli vibrace nezpůsobují některé jmenované díly.

(reakce na) vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

7.9.2018 v 22:43 | Nahoru | #12
maladaj> Všechno, co mě napadlo ohledně příčin vibrací už jsem napsal.
Klikovka samotná se vyvažuje dynamicky, se závažími na ojničních čepech, pokud to není např. řadový čtyřválec s plochou klikou. Hmotnosti těch závaží znají nejspíš jen oni sami, resp. by sa dala zjistit statickým vyvážením na jednom zalomení, kdybys tu klikovku rozřezal.
Jak se to dělá pro čtyři zalomení po 90° je na videu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist