Téma: cafe race Honda cx 500
26.4.2018 v 08:05
Caute, mam v planu predelat Hondu cx 500 na cafe race, mam moznost koupit motorku v originalni stavu na veteranskych papirech s moznosti prepsat na normalni doklady, ma doklady z nemecka. Premyslim nad nasledujicim postupem, koupim motorku, udelam atestaci a pak motorku predelam a prepisu na normalni doklady, aby na stk meli vyfocenou motorku uz upravenou, nebo projde cafe race s origo kolama, homologovanyma svetlama a blinkrama a vyfukama normalne pres stk? Riditka bych dal na stk origo. Jaky je nejlepsi postup?
1 reakcí na tento příspěvek cafe race Honda cx 500
Veteranske papiry se nedaji prevadet. Pri prodeji se rusi a novy majitel si je musi vybehat cele znovu.
2 reakcí na tento příspěvek cafe race Honda cx 500
Nechci te teda nejak urazit, ale neni to skoda takhle likvidovat veterana? Nakonec nezbyde ani jedno originalni cx a vse budou "cafe" zbastleniny...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cafe race Honda cx 500
1 reakcí na tento příspěvek cafe race Honda cx 500
Ta první je pecka
Trochu se v HV pohybuji, tak asi když máš správný kontakt jde v ČR zatím všechno, ovšem legální to asi nebude. Co vím, tak pokud je jednou motorka registrována v ČR jako HV, už ji na bílé nedáš i když máš orig TP, v mém případě "D". K přestavbě se vyjadřovat nebudu, každý to máme jinak, každému se líbí něco jiného. Já jsem postupem času přešel co se týká stavu/hodnoty motorky od renovované k slušnému původnímu stavu.
Přestavby se původně stavěly a staví řečí rozumu = když je uvedení do původního stavu dražší jak cena motorky před "TOU" nemilou událostí (nehoda, rozkradení, rozebrání kutilem domácím,,,). Případně přestavět stroj nezajímavý - nepatřící do žádného stylu, či vyrobený v milionových sériích.
U CX - ka bych tak ještě tuto věc pochopil u "modernyzované" verze Euro.
Ale pěkného Customa rozbourat bych považoval za hrubou chybu.
U CX - ka bych tak ještě tuto věc pochopil u "modernyzované" verze Euro.
Ale pěkného Customa rozbourat bych považoval za hrubou chybu.
Zdravím.
Začnu odzadu. Dejme tomu, že už motorku máš přestavěnou a dejme tomu, že je to do podoby plus mínus té, které jsi tu pověsil. Někdo Tě sestřelí,udělá Ti škodu a jeho pojišťovna zjistí stavbu. Když to zjistí, vyváže se z povinnosti cokoliv platit, i kdyby Tě naboural někdo pod vlivem drog či alkoholu. Jestli chceš toto riskovat, uprav si café racera dle libosti.
To, co jsi zde pověsil, nemá původní systém odpérování zadního kola, tedy teleskopy po stranách zadní stavby, má to nově centrální tlumicí jednotku. Znám zadní vidlici u Hondy CX 500 (původní model či model Custom) s postranními teleskopy i pozdější modely s centrální pružící jednotkou. Ten pozdější model mi přijde na takto radikální přestavbu vhodnější, ta zadní vidlice má u novějších modelů (Eurosport a Silverwing) trubky obdélníkového průřezu a snese více. No a přední vidlice je u těch strojů výše taky jiná. Kdo by tomuto udělal STK, riskuje přinejmenším ztrátu zaměstnání. Řekněme, že tuto variantu zvolíš. Bude to stát hodně peněz ( z původní motorky zůstává motor, zadní stavba (po radikální přestavbě), rám a kola, bez ohledu na to, zda s původními paprsky a ráfky či s novými ráfky a vypletená. Fakt to bude ranec. Pokud Tě to bere za srdce a máš na to technicky a taky peníze, udělej to. Najít někoho, kdo tomu udělá technickou bude oříšek.
Nejjednodušší variantou je přestavbová sada, vzhled motocyklu se změní radikálně, ale hlavní konstrukční prvky motocyklu zůstávají. Umíš-li anglicky či německy, tu přestavbovou sadu najdeš na netu. Zde by měla být možnost získat technickou nejsnažší.
Pokud má ta motorka, která se Ti nabízí, německý techničák, tak to na české či slovenské doklady dostaneš v originál stavu. Pak dle stupně přestavby bude méně složité či složitější udělat technickou.
No a nakonec malá poznámka k tomu, co výše píše CroWack: "Nechci te teda nejak urazit, ale neni to skoda takhle likvidovat veterana? Nakonec nezbyde ani jedno originalni cx a vse budou "cafe" zbastleniny... ". Zde bych podotknul, že spousta strojů CX 500, končí v Německu díky špatnému ustájení, zacházení, zanedbané údržbě. Na trhu bývají za pár peněz. Podaří-li se nějaký stroj zachránit, vyžaduje to často potřebu sehnat náhradu za ztracené či poškozené plastové nebo jiné díly a zde je alespoň malé ospravedlnění přestaveb, pokud jsou demontované díly nabídnuty těm, co rádi originální stav, který taky upřednostňuji.
Začnu odzadu. Dejme tomu, že už motorku máš přestavěnou a dejme tomu, že je to do podoby plus mínus té, které jsi tu pověsil. Někdo Tě sestřelí,udělá Ti škodu a jeho pojišťovna zjistí stavbu. Když to zjistí, vyváže se z povinnosti cokoliv platit, i kdyby Tě naboural někdo pod vlivem drog či alkoholu. Jestli chceš toto riskovat, uprav si café racera dle libosti.
To, co jsi zde pověsil, nemá původní systém odpérování zadního kola, tedy teleskopy po stranách zadní stavby, má to nově centrální tlumicí jednotku. Znám zadní vidlici u Hondy CX 500 (původní model či model Custom) s postranními teleskopy i pozdější modely s centrální pružící jednotkou. Ten pozdější model mi přijde na takto radikální přestavbu vhodnější, ta zadní vidlice má u novějších modelů (Eurosport a Silverwing) trubky obdélníkového průřezu a snese více. No a přední vidlice je u těch strojů výše taky jiná. Kdo by tomuto udělal STK, riskuje přinejmenším ztrátu zaměstnání. Řekněme, že tuto variantu zvolíš. Bude to stát hodně peněz ( z původní motorky zůstává motor, zadní stavba (po radikální přestavbě), rám a kola, bez ohledu na to, zda s původními paprsky a ráfky či s novými ráfky a vypletená. Fakt to bude ranec. Pokud Tě to bere za srdce a máš na to technicky a taky peníze, udělej to. Najít někoho, kdo tomu udělá technickou bude oříšek.
Nejjednodušší variantou je přestavbová sada, vzhled motocyklu se změní radikálně, ale hlavní konstrukční prvky motocyklu zůstávají. Umíš-li anglicky či německy, tu přestavbovou sadu najdeš na netu. Zde by měla být možnost získat technickou nejsnažší.
Pokud má ta motorka, která se Ti nabízí, německý techničák, tak to na české či slovenské doklady dostaneš v originál stavu. Pak dle stupně přestavby bude méně složité či složitější udělat technickou.
No a nakonec malá poznámka k tomu, co výše píše CroWack: "Nechci te teda nejak urazit, ale neni to skoda takhle likvidovat veterana? Nakonec nezbyde ani jedno originalni cx a vse budou "cafe" zbastleniny... ". Zde bych podotknul, že spousta strojů CX 500, končí v Německu díky špatnému ustájení, zacházení, zanedbané údržbě. Na trhu bývají za pár peněz. Podaří-li se nějaký stroj zachránit, vyžaduje to často potřebu sehnat náhradu za ztracené či poškozené plastové nebo jiné díly a zde je alespoň malé ospravedlnění přestaveb, pokud jsou demontované díly nabídnuty těm, co rádi originální stav, který taky upřednostňuji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 3.3.2024 v 19:56 Rubini |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 2 | 7.11.2023 v 21:50 combust |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Co se obecně musí zapsat do TP [1, 2, 3] Honda CX 500 | Klara_Dlouha | 66 | 28.8.2023 v 18:54 Martin50 |