globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řízení s A2
 
8.2.2018 v 09:01
Zdravím bandou

Mám takovej dotaz.
Mám bohužel zatím jen A2, ale strašně se mi líbí http://www.motorkar...gsr-750-1248632.html jasně má 78kw takže asi blbost ale zeptat se musím. Podle http://www.motosouk...rok-2011-detail_3865 nelze motorku nad 70kw škrtit na 35kw to docela chápu. Ale proč tam teda píšou že na 25 jde?
Já to pochopil tak že u motorek nad 70kw je jedno kolik maj ale jdou na 25kw ale to je asi blbost že?
Pak sem se na nějakých fórech dočetl že na to má vliv řidičák do 25kw nebo 35kw ale to moc nechápu.
Pokud to půjde uškrtit tak prosím o radu jak?
Pokud ne tak bych poprosil o nějakej tip na rozpočet max 120k. Díky všem za rady :)
Ps: doufám že mě hned nezhejtíte :)
Předchozí
1 2
Následující

Řízení s A2

8.2.2018 v 09:18 | Nahoru | #1
Tu sadu si tam kludne daj, 35/25kw na to dostanes, ale kym nebudes mat "velke A" tak sa na tom LEGALNE nepovozis.

Co smíte řídit
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg , které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem = neskrtena motorka musi mat vykon do 70kw a splnit pomer vykon/hmotnost

www.ridicak.cz/skupina-a2/

Snad som ti pomohol

EDIT: jedina schodna cesta je ak je motorka od vyroby skrtena na 35kw, (ak sa mylim, opravte ma)

Naposledy editováno 08.02.2018 09:28:08

1 reakcí na tento příspěvek Řízení s A2

8.2.2018 v 09:24 | Nahoru | #2
Tam jde o to, že ti, kteří získali papíry A18 (později A2) tj do 25kw, tak mohli řídit cokoliv co bylo uškrcené na 25kw. Jenže mlaďáci jezdili na litrech s papírovými 25kw tak to museli omezit.

Pak přišla novelizace a z A18 se stala A2 a pravidlo 35kw a maximálně z dvojnásobku (plus poměr hmotnost a výkon).

A aby to sjednotili, tak ti, co získali řidičák A18 (myslím že se to lámalo v roce 2013), tak pro ně platí max 35kw z jakéhokoliv výkonu. A ti co získali ten řidičák po novu, platí pro mě maximálně dvojnásobek. Ted je to trošku na palici, protože paradoxně, pokud budeš chtít snížit výkon na 18kw, může to být z max původních 36kw . Tipuju to co nabízí Soukup je škrtící sada ještě s nějakou starou homologací (atestem) pro ty co mají řidíčák po staru.

2 reakcí na tento příspěvek Řízení s A2

8.2.2018 v 09:55 | Nahoru | #3
Jasně, takže pokud mám řidičák teďka půl roku tak mám smůlu a musím se poohlédnout po něčem jiným.
Nějaký nápady? :)

(reakce na) Řízení s A2

8.2.2018 v 09:58 | Nahoru | #4
Dodo_Terra> Jen bych to trochu poupravi, že A2 bylo A2 mnohem dřív, než 2013. Jen se změnily kilowatty a to omezení z ne víc, jak 2x vyššího výkonu. Dělal jsem A1 v roce 2003 a už tehdy bylo A2 a ne A18. (pokud to teda mezi 2005 co jsem dělal řidičák na auto a 2015 co jsem dělal velký áčko nezměnili zas na A18 a pak zas na A2...

Edit: Nebo moment... Možná to nebylo ani A2 tenkrát, ale A do 25kw. Takže pokud to pak přejmenovali na A18 a v roce 2013 na A2, tak to pak asi jo

Naposledy editováno 08.02.2018 10:02:28

1 reakcí na tento příspěvek Řízení s A2

8.2.2018 v 10:47 | Nahoru | #5
Ja delal v 18 (2010) ridicak na skupinu Ao Takze ani A18, ani A2.

Naposledy editováno 08.02.2018 10:48:04

(reakce na) Řízení s A2

8.2.2018 v 11:26 | Nahoru | #6
Koudy01> Pravdu díš, Ao. Hlavní, co jsem měl v hlavě bylo, že jsem nikdy neviděl A18, ale nemohl jsem si moc vzpomenout jak to bylo značený před tím

1 reakcí na tento příspěvek Řízení s A2

8.2.2018 v 12:31 | Nahoru | #7
dikuse typu mám Ax a chci lítat na raketě vyřeší jednoduše přechod na A a problém je vyřešen na věky. Poslal jsem mladýho postupně na A1, A2+B a naposled v 21 na A a přidal si sám i C+T a je vystaráno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

8.2.2018 v 12:44 | Nahoru | #8
68732> presne tak som to riesil aj ja. v 15tich AM, v 18tich A2+B/B1, v 25 A
Podla profilu ma Stebak 18, tak si bude musiet na to Acko este trochu pockat

Řízení s A2

8.2.2018 v 13:13 | Nahoru | #9
Ono taky z nějakýho důvodu to velký áčko dali až od 24, že... Páč se spousta mlaďochů rozmázlo a dojezdilo navždycky... Ne že by to nešlo na dváce, ale přece jen na plácnu 50kw+ motce to jde mnohem snadněji, když člověk nemá mozek

(reakce na) Řízení s A2

8.2.2018 v 13:38 | Nahoru | #10

PumaBiker píše: Podla profilu ma Stebak 18, tak si bude musiet na to Acko este trochu pockat



Jen dva roky. To utece jak nic.

(reakce na) Řízení s A2

8.2.2018 v 18:27 | Nahoru | #11

Stebak píše: Jasně, takže pokud mám řidičák teďka půl roku tak mám smůlu a musím se poohlédnout po něčem jiným.
Nějaký nápady? :)


V tomhle stylu motorek se podívej třeba na Bandita nebo na SV 650 ... Ale pozor ať není uškrcená za původního výkonu na 25kw, tu by jsi zase paradoxně řídit nemohl.(Teda mohl, pokud bude mít v TP jenom 25kw a žádnej údaj o škrcení)

Řízení s A2

8.2.2018 v 19:59 | Nahoru | #12
Hele bud rad, ze si muzes velké A udelat uz ve 20ceti. Cekat do 24 by se ti nelibilo. Kup bandita a mas to vyresene. Hlavne si udelej A2 co nejdrive.

Řízení s A2

8.2.2018 v 21:31 | Nahoru | #13
Ešte by som si skusil prezistiť ako by to bolo ak by si doviezol uškrtenú moto zo zahraničia...U nás na SK nieje alebo dlho nebola žiadna firma ktorá by dokazala uškrtit motorku, tým pádom všetky škrtené motorky či už na 25 alebo 35kW sa museli uškrtiť ešte v zahraničí a potom prepísať na majitela na SK ktorému bol už zapísali uškrtený výkon aj do VTP...

1 reakcí na tento příspěvek Řízení s A2

10.2.2018 v 09:11 | Nahoru | #14
Koukám, že dnes je to trošku na palici. Já si v 17!letech udělal A(bez ničeho)... A mohl jsem bez mrknutí oka jezdit na XS750... 250Kg a asi 68BHP. Vlastně už v těch letech jsem se divil jak je tohle možný, ale stará legislativa prostě nepočítala se stroji silnějšími Jawy. Těch prvních deset let od 90. ale bylo poměrně krušnejch. Lidi, i dospělí, na ty stroje často neměli a hlavně řidiči aut na to nebyli připraveni. Jen z mýho okolí to bylo tak 5-7 lidí co jsem znal a nedali to(ne vždy vlastní vinou)
Chápu že se to dnes asi ne každému líbí a je otázkou jak výrazný vliv to má na "bezpečnost", ale sednout hned na hektolitr se 150BHP+ prostě dobrý není.
Buďte trpělivý, rok dva čekání je nic proti čekání věčnému...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 09:57 | Nahoru | #15
t_freedom> zlatá slova, trpělivost je to co dnes mladým chybí a mladýmu to tluču do palice furt. Já k A přišel jak slepý k houslím před cca 30 lety a na starý kolena začal jezdit až s mladým. Za komárů to bylo jednodušší i na E stačila žádost s kolkem asi 50 kčs....

(reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 10:48 | Nahoru | #16
68732>Nemělo by řidičské oprávnění prokazovat to, že danou skupinu umím bezpečně řídit, než to jak jsem trpělivý a hlavně někomu dělat kšefty?

1 reakcí na tento příspěvek Řízení s A2

10.2.2018 v 11:06 | Nahoru | #17
ŘO to může prokazovat? Já do palice nikomu nevím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 11:21 | Nahoru | #18
68732> ŘO by snad mělo prokazovat že jsi z toho složil úspěšně zkoušku,pokud chci zkoušet trpělivost(a ne další peníze) tak platnost omezím třeba od 50 let.Pravda s t_ freedomem by vás to omezilo na A2, páč nic než J350 autoškola tehdy asi neměla

Řízení s A2

10.2.2018 v 12:15 | Nahoru | #19
Tvoje složení zkoušky nevypovídá nic o bezpečnosti na kterou furt odkazuješ. To jsme jako *uráci, že jsme to odjeli na Jawě 350? Já to odjel dokonce jen na Čz 250. Systém skupin a podskupin jsem nevymyslel a stěžuj si jinde pindale a taky mě sere že mladej byl v 21 letech 3x v AŠ a pujde zas a vše si platí jako študák sám. Když řeknu zlatý komunisti, tak budeš štěkat, dělal jsem M v 15, B v 18, A+T v19 za pár drobných, mladej si dal A1, A2+B, A+C+T cca za 45tis. a postupně se učí. Kšeft pro mě? A mám odevzdat řidičák v 50? To mám pár měsíců...

(reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 12:16 | Nahoru | #20
axs> ajak bys to podle "objektivních" kritérií prokazoval?
To že někde vykroužíš kolečko a zabrzdíš na čáru... Že pojedeš slalom má dokázat že máš zkušenosti?... A kde je tedy nabereš? Znám lidi co jezděj na pohodu 20let na chopperu a jízdu pod kontrolou nemají. Ale tím že jezdí pomalu se nedostávají do krizovek tak snadno a nemusí řešit krize ve vysokých rychlostech.
Řidičák byl, je a vždy bude jen základní, úplně minimální laťka, jež má odstranit úplný nemehla a trotly. Je to tak minimální požadavek, že nelze brát jeho složení jako předpoklad toho že OVLÁDÁŠ danou úroveň potřebných návyků. Ty získáváš v provozu a pravděpodobnost jejich získání se snižuje s velikostí koulí, testosteronu v krvi a kombinací toho všeho s výkonem motocyklu a počtem fanynek před nimiž se ukazuješ. V mým věku už tato formule začíná pozbývat pravdy... Ve věku 18-30 bych na druhého násobku dal ještě exponent 2.

Naposledy editováno 10.02.2018 12:55:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 12:23 | Nahoru | #21

axs píše: 68732> ŘO by snad mělo prokazovat že jsi z toho složil úspěšně zkoušku,pokud chci zkoušet trpělivost(a ne další peníze) tak platnost omezím třeba od 50 let.Pravda s t_ freedomem by vás to omezilo na A2, páč nic než J350 autoškola tehdy asi neměla


Tak mi dva se s 68732 velkou pravděpodobností k tý padesátce na mašině asi dohrabem, už. Mám na motorkách přes 100tkm...a vůbec ne cestovatelsky. Spíš dost v kalupu.
Otázkou je, jak se k tomu dohrabeš ty. Kolik tě to bude stát zlomenin a energie v rekonvalescenci.
Hele nevím kolik ti je, ale pochopil jsi už že nejsi nesmrtelnej?

Naposledy editováno 10.02.2018 12:24:32

Řízení s A2

10.2.2018 v 13:18 | Nahoru | #22
Nevím jak vy, já byl na řízení nadrženej už od mala. Jezdil jsem načerno (díky tátovy) s motorkou, osobákem, náklaďáky, v 17 jsem měl papíry na všechno kromě vleku a autobusu,díky ČSAD mě to nestálo ani korunu,přesto jsem kupodivu nikdy nikoho nezabil. Nechápu proč dělat x skupin a čekat do 20-24 let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 13:27 | Nahoru | #23
t_freedom> jezdil na černo bezpečně s fotrem od kočárku tak dostal dobrou školu, káže vodu ... Já taky v 15 jezdil po poli s E512

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 14:20 | Nahoru | #24
68732>

Já taky v 15 jezdil po poli s E512

Kurfa,tak netrpělivej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 14:55 | Nahoru | #25
axs> zákon se nedá stavět na vyjímkách, jestli mě rozumíš. To že to zvládneš ty, neznamená že to zvládne každý. Bráno nějakou gaussovou křivkou, nastavit to musíš dle běžného trotla.
To že jsi jezdil po poli a uměl řadit, brzdit atd. z tebe taky nedělá zkušeného. Ano bude existovat skupina 20%lidi co by to zvládla dříve, ale jak je zákonně oddělíš a najdeš? Když to pustíš dřív všem, tak z toho zbytku 2-5% zkape. Tak si vyber.
Vždycky budou diskuse o hraně zákona... Je správně mít legální tabák? Neměla by být tráva taky legální? A myslím, že se najde xprocent lidí co za bezpečný budou brát ještě i koks...takže, co... Povolíme koks? Vždyť pár lidí ho normálně dá bez problému... Ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 15:01 | Nahoru | #26

Stebak píše:
Nějaký nápady? :)



nespěchej do hrobu ani na invalidní vozík

(reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 17:08 | Nahoru | #27

axs píše: 68732> Kurfa,tak netrpělivej



ne, řízená praxe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řízení s A2

10.2.2018 v 22:10 | Nahoru | #28
t_freedom>

To že jsi jezdil po poli a uměl řadit, brzdit atd. z tebe taky nedělá zkušeného

To máš samozřejmě pravdu, učím se dodnes,ale nevěřím že 80% 18ti letých neumí poznat, na co má a na co už ne a je potřeba je vodit za ručičku.To bude asi výchovou a to že je do x let bude někdo ochraňovat moc nepomůže

2 reakcí na tento příspěvek Řízení s A2

11.2.2018 v 07:30 | Nahoru | #29
Já mám pod okny městský okruh v Hořicích, který slouží pro běžný provoz a závodí se na něm jen 4 dny v roce. To by jsi se divil co tu mladí trotlové předvádí, když oschne asfalt a vyleze sluníčko. To se pak divím, že dostali občanku, natož řidičák.

(reakce na) Řízení s A2

11.2.2018 v 12:33 | Nahoru | #30

Goodji píše: Já mám pod okny městský okruh v Hořicích, který slouží pro běžný provoz a závodí se na něm jen 4 dny v roce. To by jsi se divil co tu mladí trotlové předvádí, když oschne asfalt a vyleze sluníčko. To se pak divím, že dostali občanku, natož řidičák.



jeden známý furt něco hledal, tak ve tvým věku, motorka byla oničem, čtyřkolka mu seděla ale stála velký prachy, dával ji zabrat, nakonec skončil u KTM, detaily ti nebudu popisovat, ale má trvale sešroubovanou pánev, belhá se o holích, nejvíc ho sere pytlík na břichu když ho vyměnuje strašně smrdí, přišel o střeva a má boční vývod, svůj osud si asi našel,

goodji chci ti jen říct že to není jen o mládí a trotlové,
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist