globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přepolování baterie
 
28.2.2008 v 21:44
Ahoj lidiřky,podařilo se mi přepolovat baterku,co za hrůzu ted můžu čekat?dík za odpověd.
Předchozí
1 2
Následující

Přepolování baterie

28.2.2008 v 22:04 | Nahoru | #1
a sepla si spínací skříňku a zkoušela startovat? jestli ne tak by nic dít nemělo

Přepolování baterie

29.2.2008 v 08:01 | Nahoru | #2
RJ má snad diody a měla by to vydržet

Přepolování baterie

29.2.2008 v 09:06 | Nahoru | #3
Panove a od ceho si myslite ze tam je pojistka?

1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie

29.2.2008 v 09:25 | Nahoru | #4
pojistka?? no já nevím dával sem chvilkama na zakladce pozor a mam pocit že posjitka řeší množství proudu tedy připadyn zkrat (moc amper) pojistka proti přepolovani by musela byýt řešena nějakou diodou či jinym polovodičovým prvkem s citlivosti na směr proudu. čistě teoreticky se ti mohla spalit CJ nebo jak tomu chceč rikat kazdpoadne bych zkusil ji tam dát dobře a prubnou to pokud je ok tak pohoda a pokud už je spálena nemaš co zkazit tyhle veci se neopravuji ale mění... držim palce at je ok...

Přepolování baterie

29.2.2008 v 10:04 | Nahoru | #5
jednou sem si při předsezonim připojování baterky způsobil to samý a vyhořela jen pojistky.nejdřiv mi to nechtělo dobíjet,tak sem projel pojistky,vyměnil a v pořádku

Přepolování baterie

29.2.2008 v 11:08 | Nahoru | #6
no co, vylítne ti pojistka co je na kabelu k mínusu a fertik..vyměň a hotovo.

(reakce na) Přepolování baterie

29.2.2008 v 11:21 | Nahoru | #7
Fizzbiker> Hele ty inzenyre... chce to min teorie a vic praxe

Přepolování baterie

29.2.2008 v 13:48 | Nahoru | #8
pokud to není chráněné většinou shoří diodovej můstek alternátoru

1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie

29.2.2008 v 15:07 | Nahoru | #9
to black> hm pane inženyre na to si musiš počkat
opakuju že pojistka ti shoři při velkym prutoku amper a pokud to maš přepolovany tak ti leda tak shoři diodovej regulačni mustek v alternatoru cpřičemž se muže spalit i pojistka ovšem taky nemusí pokud se netočí motor ptotože to jestě nedobíjí taky to bude dost odvislý od konstrukce že, ale víš jak samá teorie a v garaži mam kladívko a sadu vrutů z hornbachu tak to dyžtak vysvětli ty ok? pokud si myslíš že to tak není tak řekni proč. rád se nechám poučit. takže?

Naposledy editováno 29.02.2008 15:18:44

(reakce na) Přepolování baterie

29.2.2008 v 16:48 | Nahoru | #10

Fizzbiker>to black> hm pane inženyre na to si musiš počkat
opakuju že pojistka ti shoři při velkym prutoku amper a pokud to maš přepolovany tak ti leda tak shoři diodovej regulačni mustek v alternatoru cpřičemž se muže spalit i pojistka ovšem taky nemusí pokud se netočí motor ptotože to jestě nedobíjí taky to bude dost odvislý od konstrukce že, ale víš jak samá teorie a v garaži mam kladívko a sadu vrutů z hornbachu tak to dyžtak vysvětli ty ok? pokud si myslíš že to tak není tak řekni proč. rád se nechám poučit. takže?



Diodovej regulační můstek lol lol lol to slyšim prvně, co to je? lol lol lol lol

Přepolování baterie

29.2.2008 v 17:03 | Nahoru | #11
. //sry pořád tu padá spojení//

Naposledy editováno 29.02.2008 18:12:12

Přepolování baterie

29.2.2008 v 17:13 | Nahoru | #12
.

Naposledy editováno 29.02.2008 17:26:27

1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie

29.2.2008 v 17:13 | Nahoru | #13
myslel sem tim že to reguluje směr proudu. tudíž v opačnym směru by neměl nic pustit přesneji neco jo ale nepatrně ale dyž tam pustis dobijeni naopak tak se to muže přetavit a vzniknout ten zkrat co ti spali pojistku. divny se mi zdá to že ně tu leda chytate za slovíčka. ale jak říkám pokud to tak není rád se poučím...

(reakce na) Přepolování baterie

29.2.2008 v 17:29 | Nahoru | #14

Fizzbiker>myslel sem tim že to reguluje směr proudu. tudíž v opačnym směru by neměl nic pustit přesneji neco jo ale nepatrně ale dyž tam pustis dobijeni naopak tak se to muže přetavit a vzniknout ten zkrat co ti spali pojistku. divny se mi zdá to že ně tu leda chytate za slovíčka. ale jak říkám pokud to tak není rád se poučím...



Podle těch dvou příspěvků, je vidět že ani nevíš jak je u většiny motorek řešený altík a dobíjecí soustava a už vůbec nemáš o elektronice páru.

Naposledy editováno 29.02.2008 17:30:58

1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie

29.2.2008 v 19:06 | Nahoru | #15
šak říkám at me to nekdo vysvetlí ale zatim na to nikdo kloudnej příspěvek nenapsal a co se mě týče vyděl sem akorát dvakrát přepolovaný VAPE jednou to vydrželo borec to ani nevedel a podruhý vyhořelo zustal akorat rotor a stator jinak zbytek nasra..u...

(reakce na) Přepolování baterie

29.2.2008 v 20:22 | Nahoru | #16
Fizzbiker> No ono je to hodně složitý a závisí na spoustě okolností i na konstrukci dobíjecí soustavy

Takže jednoduše říct, že to schoří nebo ne nelze

Zajímalo by mě jak se dá přepólovat baterka při osazování do motky??
To my hlava nebere, kdybych baterku otočil, tak mám vývody tam kde na ně nic nenašroubuju ...... (leda by to byla nedomyšlená baterka nebo nějakej domácí bast, či koupená špatná baterka L nebo P orientace kladného polu)

Přepolování baterie

29.2.2008 v 20:35 | Nahoru | #17
já jednou nabíječkou přepoloval baterku no tak jsem na ni napojil žárovku a nechal vyždímat potom ji ládoval opačně(už správně)

ale na motorce ji přehodit jde někdy dost blbě, jinak ji napoj když nastartuje,tak kontrola dobíjení.....

1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie

29.2.2008 v 20:37 | Nahoru | #18
Fizzbiker ... staci si poradne precist, co tu pisou ostatni a nesnazit se obhajovat "ja mam pravdu, ja vim vsecko".

Pojistka chrani proti nadmernemu proudu, tedy napriklad zkratu. Pri prepolovani baterky je usmernovaci mustek altiku zapojen obracene, tedy v propustnem smeru, coz znamena co? Coz znamena, ze nam skrz nej potece podstatne vic proudu, nez kdyby byl ve spravnem - zavernem - smeru. A kdyz nam pres pojistku tece podstatne vic proudu, nez na ktery je pojistka urcena, tak se s ni stane co? Nejen ze zkoroduje, ale dokonce zrezavi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepolování baterie

29.2.2008 v 21:05 | Nahoru | #19
Sim> s tím můstkem a proudem máš pravdu.

Naposledy editováno 02.03.2008 02:32:44

Přepolování baterie

1.3.2008 v 00:02 | Nahoru | #20
tak diky zase sem o neco chytřejší. neber to jako urážku nebo neco podobnýho jen nemám rád dyž ti nejkdo píše že valíš bludy a dyž se ho zeptaš jak to je tak nenapiše nic a nebo "to je snad jasný né"... jinak diky za vysvětlení.

1 reakcí na tento příspěvek Přepolování baterie

1.3.2008 v 00:35 | Nahoru | #21
nejjednodusi ochrana - dioda v zavernem smeru, pokud prepolujes aku tak se spali pojistka (dioda se otevre = zkrat) nic vic by to udelat nemelo. Pokud tam ovsem tu diodu mas

(reakce na) Přepolování baterie

1.3.2008 v 11:39 | Nahoru | #22

milion>nejjednodusi ochrana - dioda v zavernem smeru, pokud prepolujes aku tak se spali pojistka (dioda se otevre = zkrat) nic vic by to udelat nemelo. Pokud tam ovsem tu diodu mas



Tak, konečně to někdo napsal, to je stará známá věc, která se používá u spousty zařízení
Jenom je potřeba tam mí diodu dimenzovanou na ten špičkovej zkratovej proud, taková dioda sama o sobě může klidně snést trvalý proud i víc jak 10x menší

Takže může být i klidně možný, že někteří výrobci tímto stylem chrání svá zařízení a že tedy některé elektronické "bazmeky" na motorce tímto disponují(ochranou diodou) a pak se stane to, že se přepálí pojistka.
----
Jinak s baterkou, co měla + na mínusu a mínus na plusu, tak tu měl kámoš a tvrdil mi, že ji tak už koupil, což je i klidně možný - záměna víčka při výrobě.

Naposledy editováno 01.03.2008 11:41:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepolování baterie

1.3.2008 v 23:17 | Nahoru | #23
Dingo> Nejak nechapu, jak to myslis. Pokud vim, je uplne jedno, esi ma altik buzeni pomoci permanentich magnetu (= magneto, princip jako u fichtla) nebo jestli to ma budici vinuti (at uz je napajeny jakkoliv). Silovy okruh altiku dava stridavou stavu a tu proste musis nejak usmernit. A ja osobne (krome selenovyho usmernovace) nevim o jinym zpusobu usmerneni, nez pomoci diod (resp. diodovyho mustku, pripadne jiny polovodice). Takze prakticky u kazdy motorky (s vyjimkou treba kejvacek, ktery maj dynamo a to dava rovnou stejnosmernou stavu) diodovej mustek v napajeni bude.

Ovsem muze byt az "za" regulatorem a pak samosebou zalezi na zapojeni toho regulatoru...

Přepolování baterie

1.3.2008 v 23:40 | Nahoru | #24
kur***a vy zas máte náladu, ste horší než ženský, furt se jenom hádat. Že by z tý absence z ježdění po zimě?

Přepolování baterie

2.3.2008 v 02:00 | Nahoru | #25
Mirek 12 ti to řekl ůplně správně,teho se drž toje správný ogar.

(reakce na) Přepolování baterie

2.3.2008 v 02:39 | Nahoru | #26

Sim>Dingo> Nejak nechapu, jak to myslis. Pokud vim, je uplne jedno, esi ma altik buzeni pomoci permanentich magnetu (= magneto, princip jako u fichtla) nebo jestli to ma budici vinuti (at uz je napajeny jakkoliv). Silovy okruh altiku dava stridavou stavu a tu proste musis nejak usmernit. A ja osobne (krome selenovyho usmernovace) nevim o jinym zpusobu usmerneni, nez pomoci diod (resp. diodovyho mustku, pripadne jiny polovodice). Takze prakticky u kazdy motorky (s vyjimkou treba kejvacek, ktery maj dynamo a to dava rovnou stejnosmernou stavu) diodovej mustek v napajeni bude.

Ovsem muze byt az "za" regulatorem a pak samosebou zalezi na zapojeni toho regulatoru...



Jo koukal sem do schematu a diody tam sou, takže při přepólování baterky dojde ke zkratu - no ne úplně v soustavě bude 1,4V opačné polarity, každopádně ta 30A pojistka shoří. Takže diodovej usměrňovací můstek v regulátoru a 30A hlavní pojistka je dostatečná ochrana při namontování baterky "obráceně". K poškození jiného zařízení by asi nemělo dojít (1,4V) každopádně diody v usměrňovači to 100% vydrží, protože usměrňují proudy kolem 10-20A a špičkový proud takovou diodou bývá mnohonásobně vyšší.

Přepolování baterie

18.2.2017 v 17:48 | Nahoru | #27
Zdravim stalo sa mi bohužiaľ to iste..... 😖😖😖 aprilia dorsoduro 750 2015 bolo to zapojene chvilku niekolko sekund. Pokial som si vsimol. Odpalilo poistku. Tak som. Vymenil a zapojil znovu.... Az ked som si vsimol ze je bateria nahodena opacne som rychlo odpojil vymeni znova poistku... Moto startuje v pohode ziadna chyba nevyskocila.... Mohol som nieco oddr..... Bat co sa prejavi neskor? Dakujem

Přepolování baterie

21.2.2017 v 06:46 | Nahoru | #28
Jasne, zavada se ulozila do RJ, ale neprojevi se to ted, ale az 28.7. pojedes na dovolenou, moto provede rizenou samodestrukci motoru, najednou prestane tahnout a mel by si uslyset vyrazny klepavy zvuk, pote rana a uz jen ticho.

Přepolování baterie

22.2.2017 v 21:00 | Nahoru | #29
Jurawood ak ti to este nikto nepovedal si Kokot. Ty vobec nepatris do motorkarskej rodiny. Ty si len clovek s povolenim viest motorku a jednu vlastnis.... Inak nic hough

Přepolování baterie

22.2.2017 v 21:24 | Nahoru | #30
6 prispevku a hned zadad o ban ty rodino?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist