globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řešení tachometru
Zdarec potřebuju vyřešit tachometr na honda cbr 600f r.v.1995 je tam jiný motor, který nemá čidlo od převodovky
jako originál.máte ňáký náhradní řešení ? a kdyby někdo navrhoval od předního kola, tak to taky nepůjde
Nešlo by to třeba sehnat čidlo a navrtat blok nad setrvákem dá se to udělat? Nebo ještě líp někdo kdo má
skušenosti a dokázal by to nějak opravit? Předem díky za rady

řešení tachometru

6.3.2017 v 01:16 | Nahoru | #1
pokud je ten blok stejnej, tj. je tam na to odlita priprava a neni tam jen finalne vyvrtna dira/zavit tak by to teoreticky slo,honda ma hodne dilu z totoznejch polotovaru.. ale bude to odporne pracny = komplet rozebrat a po obrabeni cely vycistit ! vrtal jsem takhle na maly VFR diry do vodni pumpy pro pripojeni vymniku voda/olej - ale pokud je to "uplne jinej blok -polotovar/odlitek" tak je to samozrejme "uplna blbost"

hod vic info - z ceho je ten druhej motor, z novejsi verze ? a ta ma reseny tacho jak, elektronicky/mechanicky ? ..idealni by bylo podle me nic nebastlit a sehnat k druhymu motoru origo tachometr i origo cidlo/nahon

Naposledy editováno 06.03.2017 01:18:19

řešení tachometru

6.3.2017 v 10:12 | Nahoru | #2
Jo to máš asi pravdu,byl tam motor typ,PC 19. a teď je tam PC 25. To víš když sem kupoval nevěděl sem o tom nic,tak že mám takový tušení
že motorka je složená z několika motorek. Kupodivu nastavená luxusně super svezení,do zatáček jde krásně drží stopu.
Jinak k tomu motoru,ten předchozí se mi potkal,praskla pružina v napínáku.tak známej sehnal motor,a vyměnil ale bohužel že si nevšiml
že tam není kabel od převodovky ,podle toho sem jezdil a věděl kdy tankovat teď nevím vůbec nic. Na druhou stranu sem rád že je to karburátor
a nemá to žádný elektronický asistenty a jiný pičo---y . Jinak PC 19 Sme sháněli asi dva měsíce a nic. A proto to celé vzniklo.
Ten druhej blok nemá nic což je ovšem zvláštní protože tachometry jsou téměř stejné nejsem si jistej ale možná tam jde náhon od předního
kola. Nemáš ňákou fotku jak to vypadá komplet? Tacho + náhon na př.kolo?

1 reakcí na tento příspěvek řešení tachometru

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2017 v 11:41 | Nahoru | #3
A co sehnat cyklo tacho od Sigmy??Mívá to bezdrátové čidlo,jen musíš pořádně přichytit.Sice to neni nic elegantní,ale pracnost daleko menší a účel splni.Vybrat správný typ a občas vyměnit baterku..Přichytit by měl jit asi i na zadni kolo,ne?Je to teorie ale možná to už někdo řešil a na nějaké moto sem cyklocomputer viděl

řešení tachometru

6.3.2017 v 12:00 | Nahoru | #4
Jo co nejednodušší řešení to se mi líbí máš nějaké foto nebo odkaz jak to vypadá je na to vůbec vidět? ale ať je to jak chce díky za info skusím pohledat

(reakce na) řešení tachometru

6.3.2017 v 12:10 | Nahoru | #5

Boda píše: A co sehnat cyklo tacho od Sigmy??Mívá to bezdrátové čidlo,jen musíš pořádně přichytit.Sice to neni nic elegantní,ale pracnost daleko menší a účel splni.Vybrat správný typ a občas vyměnit baterku..Přichytit by měl jit asi i na zadni kolo,ne?Je to teorie ale možná to už někdo řešil a na nějaké moto sem cyklocomputer viděl



že mě to hned nenapadlohttp://www.cyklomania.cz/prodej/CM-2-11---5-funkci třeba tenhle nevypadá zle ale ještě se poptá aby vydržel déšť atd.

1 reakcí na tento příspěvek řešení tachometru

6.3.2017 v 14:59 | Nahoru | #6
hele tak koukam ze podle googlu je PC25 r. 91-94.. a nasledne podle manualu:
http://www.motorkari...ader.php?cfile=ocdbh

(hned v uvodu str. 26) je ten nahon fakt od osy predniho kola,.. pokud ti jde jen o to tankovani tak ten "kolo-kompjutr" bude asi urcite nejjednodussi reseni, jinak na str 126,127,.. to mas rozkresleny a ten nahon je naskladanej na ose mezi levym kluzakem a loziskem - jakoby misto vymezovace, coz by mohlo jit sehnat a udelat.. otazka by pak byla jeste jak je sprevodovanej tachometr(urcite jinak), takze bys tam musel dat jeste i prevod uvnitr budiku z PC25...

řešení tachometru

6.3.2017 v 20:32 | Nahoru | #7






si to fotku zvětč a ten náhon v kole drž jeden křížovej šroubek v budíku je to normálně zašroubovaný.jinak do kola jde ten konec co vypadá jak vydlička a do budíku klasickej čtvereček

(reakce na) řešení tachometru

6.3.2017 v 23:10 | Nahoru | #8
kerut> i tohle vypadá dobře,díky za rady,ale asi šáhnu po tom nejjednodušším ,a to je nějaký bezdrátový Tacho na kolo.

Naposledy editováno 06.03.2017 23:12:56

řešení tachometru

6.3.2017 v 23:17 | Nahoru | #9
Jo kluci moc díky za rady,obojí je dobrý ale jak sem již zmínil pro začátek beru to nejméně náročné řešení.

1 reakcí na tento příspěvek řešení tachometru

6.3.2017 v 23:44 | Nahoru | #10
Já měl cyklo na zzr, když si s ním prohraješ a dobře nastavíš, tak bude i přesnější než origo tacho. Nastavuje se tam obvod kola. Já to dělal na 10 otočení, čára u ventilku na zem, popojet o 10 otočení kola zas čára změřit a to do toho nastavit. Když změříš jen 1 obvod a sekneš se třeba jen o půl cm tak to ve větších rychlostech nebude přesné. Na 10ti otáčkách už 1cm tolik neva.
Edit. Klidně dej s drátem, nemusíš měnit baterky. Já to měl na předním kole a magnet na brzd. kotouči. Hlavně si nekup s malou max rychlosti.

Naposledy editováno 06.03.2017 23:48:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řešení tachometru

7.3.2017 v 08:15 | Nahoru | #11
satandha> Jasně o tom sem taky přemýšlel,dokáže to vůbec takovou rychlost ukázat max 260km/h aby to jelo víc, tak velkej kopec tu nikde není

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řešení tachometru

7.3.2017 v 09:11 | Nahoru | #12
Kertézs> jj jsou i na motorky do 300. Jsou i takové celé digitální budíky na různé stavby které fungují taky na magnet.

(reakce na) řešení tachometru

7.3.2017 v 11:33 | Nahoru | #13
satandha> Jo magnet sám osobě něco vydrží, ale co odstředivá síla ve větších rychlostech? nejezdím extrém,ale občas zato taky rád zatahám. Musí se něčím podlepit pro jistotu nebo vydrží?

(reakce na) řešení tachometru

7.3.2017 v 11:44 | Nahoru | #14
satandha> Máš na mysli něco takového?https://www.wish.com/c/574bb2acf0b11f6082e64e56,https://www.wish.com/c/5807267554efac2a4a491f44

řešení tachometru

7.3.2017 v 11:52 | Nahoru | #15
Mam na motorkach sigma MC 10,ukazuje do 399 takze nejakych 260 nic neni

řešení tachometru

7.3.2017 v 17:41 | Nahoru | #16
Já už nevím jak jsem to tam měl, ale drželo to, asi nějaký šroubek, něco vymyslíš. Měl jsem to u středu na kotouči, tam ta obvodová rychlost není až taková.

řešení tachometru

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2017 v 18:28 | Nahoru | #17
..nalep malej neodym. magnet na "vnitrni stranu" drzaku kotouce nebo rafku
(tj. myslim tim tak jako se lepi treba zavazicka do kol - proste aby nebyli odstredivou silou od otaceni vytrhavany, nybrz naopak pritlaceny k lepici plose )

řešení tachometru

7.3.2017 v 20:18 | Nahoru | #18
Ja mam takyto
Sigma moto
A maly magnet mam v skrutke, ktorou je prichytenydp brzdovy kotuc.

řešení tachometru

7.3.2017 v 23:04 | Nahoru | #19
Ste skvělí kluci, teď jenom pohledám něco na co je dobře vidět , a nemá tisíc zbytečných funkcí a pak dám vědět jak to dopadlo.

řešení tachometru

8.3.2017 v 01:48 | Nahoru | #20
a na motorku hlavne nezapomen at to ma podsvetleni ! ..idealne automaticky se soumrakovym cidlem

řešení tachometru

26.3.2017 v 20:15 | Nahoru | #21
Namontováno vše skvěle funguje hotovo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 Včera v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR


TOPlist