Rád bych se optal, jestli je možné vyměnit světlo z ČZ 175/477 za světlo z 487. Budou na sebe díly pasovat a pokud ano, je potřeba něco jiného než parabola, přístrojovka a držák na přístrojovku?
Předem díky za rady.
P.S. Pokud tu takové téma už někde je, tak se omouvám za zakládní nového vlákna. Poctivě jsem ve fóru hledal, ale nic jsem nenašel.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 vyměna světla za 487
http://www.ceskemoto...-CZ-487-488,938.html Tady je plech pod přístrojovku.
Naposledy editováno 14.01.2017 13:40:52
Ještě upozorním na jednu maličkost, existují totiž celkem tři provedení hrnce tohoto světlometu. První je plastové, u řidítek zakončené velkou plochou (montováno na Jawky 634). Obdoba tohoto světla je z ČZ, kde je ten samý tvar, ale je z hliníkového odlitku. Do obojích těchto hrnců patří 6V parabola se symetrickým sklem a žárovnou s paticí Ba 20 D.
Poslední verzí, kterou vytvořila Jawa a montovala jej na modely 638 a dále je plastový hrnec, který je ovšem směrem k řidítkům prodloužený z této rovné polohy o takový nákružek, chcete-li čudlík průměru cca 40 mm a výšky asi 10 mm (rozměry odhaduji). Toto je hrnec, do kterého byla určena parabola na žárovku H4 s paticí Pt 43t, která je v součtu delší, zvláště pokud se na to nasadí ještě obligátní socíková bakelitová svorkovnice.
Takže při výběru pozor, po kterém hrnci sáhneš. Jde o to, že do hrnce na žárovku H4 dáš případně i starší 6V parabolu, ale opačně nikoli a co je mi známo (ať mě odborníci opraví), tak ČZ snad používala jen ty nízké hrnce (v kombinaci s vidlicí starého provedení s chrom kluzáky a k tomu příslušnými držáky). Jde o to, aby případně ten poslední typ hrnce se tam vešel a nešudlal o rám nebo nelámal kabely atp.
Jinak s touto výměnou případně budeš muset vyměnit blinkry za modernější (obdoba J 638), protože ty mají uchycení na závity M 14x1,5 přímo do držáku (nikoli světla) a u držáků světla 487 pozor na dvojí provedení. Ve starém provedení je díra cca 14,5 a montuje se tam blikač přímo dvěma maticema jako u J 638 apod a u novějhšího provedení držáku je vyztužená díra průměru cca 16 mm (opět matně vzpomínám), protože tam se blikače montují přes takové silentbloky s miskami. Tady je pak rozdíl oproti Jawskejm blikačům v tom, že na ČZ jsou ty trubičky o něco delší a mají delší závit, protože ta sestava se silentbloky je jaksi tlustší.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/477 vyměna světla za 487
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 | kpant | 1 | 30.1.2024 v 19:53 Drak1 |
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 | kpant | 6 | 26.1.2024 v 18:17 assassin |