2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Creck píše: Hornetyk> Samozrejme ze v tomhle snaha je, to jsem tu nekolikrat psal. Ono naklady na el auto a auto na benzin se az tak moc nelisi. Jednoduse daleko lip kontrolujes jednu elektrarnu nez tisice aut jestli maji vsechny soucasti k snizeni emisi v poradku.
A automobilky slysi na tovarny skoro bez zamestnancu (akorat komu pak ty auta budou prodavat to mi neni jasne)
Elektrárna je desítky let na jednom místě. Je-li spalovací, desítky let poškozuje své okolí. A je-li navíc na uhlí (což je většina), staví se (až na vyjímky) u zdroje suroviny, takže těch elektráren se koncentruje několik na poměrně malé území. Výsledkem je na další desítky let poškozená krajina o velikosti tisíců km2. Tobě to snad nemusím vykládat, jsi z Ostravska - i když u vás jde spíš o těžkej průmysl, než elektriku, ale to je jedno. Druhej příklad: Krušnohoří.
Jo, pravda - elektrárny jsou kontrolovatelnější, než miliony aut. Ale o to nejde. Dopady na životní prostředí jsou od obou činitelů stejně špatný.
A to je jádro pudla - pokud teď hromadně zavedeme el. auta, uděláme z třetiny republiky krajinu jako na venuši, kde to nebude k normálnímu životu vůbec možný. Takže po padesátý: dnes je el.doprava blbost. Nic nevyřeší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tech píše: Yura> Po tisícé, kdyby veškerá doprava přešla na elektro, jakkoli je to jinak nereálné, nadbytek eletřiny dnes vyráběné by +- stačil na pokrytí. To není ten hlavní problém.
Tak nejde jen o nadbytek (ktery se prodava ven) ale v soucasnosti vetsina elektraren v noci takrka ,,stoji,, frci jen minimalni udrzovaci vykon.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tudiz soucasny instalovany vykon bude obrovsky, ale jednotlive bloky, kotle, TG atd.. musi prochazet revizemi, opravy atd.. u nas jedem zhruba na tretinovy instalovany vykon, malokdy na polovicni.
Naposledy editováno 06.01.2017 14:42:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tech píše: charlie.vtx1800> Hlavně klid. Nikde jsem nepsal nic o penězích, bral jsem jen, že by to pro mě byl dostačující prostředek dopravy, z hlediska použitelnosti. Prostě by se mi líbilo jen sednout a jet, nic neřešit. A popravdě nevím kolik stojí servis Tesly, resp. jak je poruchová. ...ale logicky, na elektromobilu se prostě nemá moc co pokazit. Četl jsem recenzi majitele Tesly S, a po 30tkm se noc nepokazilo, a servisní prohlídka probíha případně jen aktualizací softwaru.
Všichni se "bojí" elektroniky, ale v reálu je mnohem spolehlivější jak pohyblivé mechanické části.
30 tkm? To se i u normálních aut jezdí jen na výměnu oleje a možná tak do myčky. Nějaký relevantní údaj je tak po 150,200,250 tkm. Jo, teď mě čeká dvouhmota a spojka u Oplu Combo. Jenže má 240 tkm. Zatím se dělal rozvoďák, 3x destičky, uražený zrcátko, nějaká tyčka na stabilizátoru a prasklá olejová hadička, kde to kapalo. Úplná tragédie. Ono u těch elektromobilů je to taky krapet složitější než baterie, relátko a motůrek. Baterie je chlazená, motory taky. Vše musí být vodotěsné. Spínací prvky ovládají hodně velké stejnosměrné proudy. To auto je těžší než běžné, podvozek se opotřebovává úplně stejně jako u klasického, né-li víc. Běžný výkon topení je u auta 3-4 kW, pokud se má v mrazu nějak rozumně rychle vyhřát, to samé je příkon klimatizace - to všechno ti v nepříznivým počasí bude žrát baterii. Při 3 kW a průměrné rychlosti 60 km (a to je v hustém provozu reálný průměr!) je to dalších 5 kWh na 100 km!! - takže 1/3 spotřeby na jízdu.
Zrovna Tesla vychází z hlediska spolehlivosti hodně špatně, několik svolávaček, nešly odemknout a pak zas zamknout a podobně. Nedávno jsem čet případ maníka s Teslou - komplet repas brzd po 80 tkm. Pálka v Kanadě skoro 100 litrů na naše, protože jsou extrémně drahý díly. Ono je totiž krásný, že se s tim skoro nemusí, díky rekuperaci, brzdit. Jenže ony ty nepoužívaný brzdy odejdou snad ještě dřív než ty používaný - nehejbe se to, zarezne to, vydře se to, nerozchodí se to.
Když si někdo chce nějakej elektromobil koupit ať si ho koupí. Ale ať mu stát nepřispívá na jeho provoz z mejch daní. Jestli je to tak supr řešení tak je zbytečný se tu kvůli tomu dohadovat, musí se to prosadit bez dotací, bez mediální masáže a příkazů. O nic jinýho mě nejde. Jestli jsou amišové spokojení s koňským spřežením tak jim to taky přeju.
Mě prostě vadí to nekritický adorování týhle technologie, kdy se operuje s polopravdama, zamlčujou se možný problémy s nasazením a celkově jde o velmi nekorektní jednání, který je tlačený vpřed zelenou ideologií bez ohledu na náklady a reálnost. Přesně to se dělo při protlačování solárů - co skutečně jejich nasazení přineslo? Kolik % tvoří fotovoltaika v energetickým mixu? A kolik už nás to stálo a dalších xx let to ještě stát bude? Jedná se o absolutně nejdražší způsob výroby elektřiny s největším objemem dotací. A jak tenkrát zelení dobroserové hýkali blahem.
Podívej se na situaci v Německu. Ve fotovoltaice i větru už má instalovaný výkon cca 100% požadované kapacity celý soustavy. A kolik je reálná výroba. Odstavované jaderné elektrárny nahrazuje výkon uhelných! Produkce CO2 místo poklesu stále roste.
Hornetyk píše: Tech> Moh bys mi prosím vysvětlit, jak v současné distribuční síti vypadá nadbytek elektřiny? To si tam jen tak obíhá kolečka nebo co? Nebo mi hraje rádio rychlejc?
když je nadbytek elektřiny, tak vodní elektrárny utlumí chod, přečerpávačky začnou přečerpávat a začnou prodávat elektriku do zahraničí.Tech píše: gugo> Popravdě u moto nevím, ale u aut moc řj neodchází. Zato dvouhmoty, ekochujoviny jako ucpané DPF, EGR, chladiče spalin, výřivé klapky, vstřikovače. A to je ta lepší varianta, pak se jim u VW nepovedou udělat rozvody nebo pohon mazacího čerpadla a je "hotovo". Mě naopak přijde, že do servisu se musí jezdit dost často, to máš jen olej, filtry...
Hele a tim jsi ses jistej? Ja znam spoustu aut kde se elektronicky jednotky a cidla meni jak na bezicim pase. A jak jsem psal vyse, v elektromobilech jsou ty ridici obvody se silovejma polovodicema a to jsou pomerne choulostive hracky, rozhodne bych nerekl, ze jsou spolehlivejsi nez mechanika..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tech píše: Hornetyk> Stačí číst, prodává se ven.
Tak jestli se prodava ven, tak to neni nadbytek ne? Kdyz tu co se prodava pouzijes na nabijeni aut, tak uz tam kam se puvodne prodavala bude to same mnozstvi chybet, plus jeste energie kterou by tam potrebovali na nabijeni automobilu oni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Creck píše: Hornetyk> Tak on ti pouze rika ze ve vyrobe problem neni, elektriny dokazem kdyby na to doslo vyrobit spousty.
Tak vono to taky nesmis posuzovat pouze z toho hlediska ze kotel v kterym topis v noci stoji. Predpokladam, ze jste asi polospickovej zdroj, takze je asi jasny ze mimo spicky stojite ne ?
Nehlede na to ze vetsi problem by byl to prenest v NN siti k odberatelum, nez to vyrobit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Dneska neni problem elektriny vyrobit klidne 2x tolik, pokud by se elektromobily nabijely hlavne v noci. Problem je hlavne v tom ze neni obsluha a hlavne chybi odbornici, kteri provadeji opravy. Vsichni svareci a lide kteri se o opravy staraji utekli delat za 3x vetsi penize jinam. Bezne opravy trvaji klidne i s rocnim spozdenim a jsou provedeny tragicky nekvalitne. Viz treba svary Temelin, Dukovany. To jsou preferovane elektrarny a ted si predstav jak to vypada jinde. 2/3 zarizeni stoji protoze se nevi co s tim a ceka nez se najde nekdo kdo by to dokazal opravit. Soucasne firmy na to hledi jak tele na nove vrata , slibi ze se do toho pusti a nakonec na to nabehne parta bezdomovcu jak kdyby to nekdo posbiral pod mostem na Slovensku/Ukrajine. Vysledek je takovy ze po roce firma odstoupi od rozdelane prace, krachne a nova firma konstatuje : co to delalo za kokota ? Musi se to cele predelat znova.
1 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík
Ovšem bezpečnostní opatření...................tak finančně nákladné, že se to nikdy nestane.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
1 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík
2 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík
A téma dotaze, příspěvky a daňové úlevy? Když chce stát něco u lidí prosadit (např aby nepálili bačkory, petlahve atd), tak zadotuje pořízení moderního vytáběcího systému (kotlíkové dotace). Bez toho by si to nikdo nepořídil. Údajně se to chystá i na čističky odpadních vod a z minulosti tomuhle systému vděčíme třeba za to, že auta mají katalyzátory atd. Stát prostě občas musí proregulovat vyšší zájem, i když to není zrovna ekonomicky výhodné, protože trh sám je občas brzdou vývoje a zpravidla upřednostňuje jen levná řešení. Já vidím smysl v elektromobilitě i v regulacích.
pylot píše: Mě se strašně líbí Muskův koncept, kdy Tesla prodává solární střešní tašky, k nim prodává Power Wall, kterej tu energii za celej den sbírá a může potom pohánět dům a nebo se z něho dá dobít auto. To je systém, kterej může někomu přinést téměř energetickou soběstačnost včetně dopravy a to se mi líbí.
A téma dotaze, příspěvky a daňové úlevy? Když chce stát něco u lidí prosadit (např aby nepálili bačkory, petlahve atd), tak zadotuje pořízení moderního vytáběcího systému (kotlíkové dotace). Bez toho by si to nikdo nepořídil. Údajně se to chystá i na čističky odpadních vod a z minulosti tomuhle systému vděčíme třeba za to, že auta mají katalyzátory atd. Stát prostě občas musí proregulovat vyšší zájem, i když to není zrovna ekonomicky výhodné, protože trh sám je občas brzdou vývoje a zpravidla upřednostňuje jen levná řešení. Já vidím smysl v elektromobilitě i v regulacích .
Regulace je v naprosté většině zabijákem přesně toho, co má smysl a pozitivní efekt - tedy vzdělávání, chápání souvislostí, kritické myšlení, výchova k zodpovědnosti. A především svobody.
Naposledy editováno 07.01.2017 11:26:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
pylot píše: Mě se strašně líbí Muskův koncept, kdy Tesla prodává solární střešní tašky, k nim prodává Power Wall, kterej tu energii za celej den sbírá a může potom pohánět dům a nebo se z něho dá dobít auto. To je systém, kterej může někomu přinést téměř energetickou soběstačnost včetně dopravy a to se mi líbí.
A téma dotaze, příspěvky a daňové úlevy? Když chce stát něco u lidí prosadit (např aby nepálili bačkory, petlahve atd), tak zadotuje pořízení moderního vytáběcího systému (kotlíkové dotace). Bez toho by si to nikdo nepořídil. Údajně se to chystá i na čističky odpadních vod a z minulosti tomuhle systému vděčíme třeba za to, že auta mají katalyzátory atd. Stát prostě občas musí proregulovat vyšší zájem, i když to není zrovna ekonomicky výhodné, protože trh sám je občas brzdou vývoje a zpravidla upřednostňuje jen levná řešení. Já vidím smysl v elektromobilitě i v regulacích.
Ač jsem ateista - chraň nás bůh před takovejma jako jsi ty.
Čau, Tom