globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Komprese každé dvě otočky?
Ahoj! Narazil jsem trochu na problém u KLEčka co teď dělám. Měl jsem dojem že motor nemá moc kompresi, tak jsem chvíli laboroval a všiml jsem si, že motor sice má kompresi, ale pouze každou druhou otáčku klikové hřídele. To by bylo v pohodě, kdyby byl motor jednovál, ale když je to dvouvál, musí to být jinak, když je jakoby "jeden píst nahoře, druhý píst dole," nebo se pletu?

Tady je video, jak to vypadá:


Na netu jsem našel informaci o tom, že se jedná o možný projev poškozeného těsnění pod hlavou, takže to vypadá, že normální to není. Setkali jste se s tím někdo prosím?

Jinak kompresi bych změřil, ale nemám jak, manometr nemám. Jen jsem zjistil, že na otočení klikovkou je potřeba 13Nm, tam, kde dojde (kažedé dvě otočky) ke kompresi, je potřeba cca 20 - 21Nm, víc toho bez manometru asi nezjistím


Předem díky za jakoukoliv pomoc.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:18 | Nahoru | #31
pokud neucítíš tlak,koukni ne ventily,jestli maji vůlia choděj,jak maj.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:26 | Nahoru | #32
nemako> jo, snazi se to ten prst vyfouknout, u obou valcu. Z praveho valce vylitl nejaky bordel, jemny prach - coz nechapu, uz po koupi jsem to bez svicek protocil a nic moc nevylitlo.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:27 | Nahoru | #33
Ventilove vule jsem delal, jsou nastaveny na predepsane vule.

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:40 | Nahoru | #34
tak to neřeš a zkus to nastartovat

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 20:49 | Nahoru | #35
Vazne? Snazi se to prst vyfouknout, ale tu silu na to to nema, da se tam udrzet. Neco mi rika ze takhle by to byt nemelo...

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 21:08 | Nahoru | #36
dadanek1999> a co chceš dělat? chceš to rozebrat? já netuším,jak velkou kompresi to má mít,ale prstem udržíš fakt hodně. nemáš so ztratit,pokud v tom nemlátí a dává to jiskru,stříkni benzín pod svíčky a zkus to nastartovat. pokud zavrčí,máš vyhráno

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 21:18 | Nahoru | #37
Kompresní poměr 10,5:1, tlak 9,5 - 15 MPa

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 21:18 | Nahoru | #38
V prvé řadě si někde sežeň manometr na měření kompresí ve válci a nevymýšlej pocitový kraviny na prst
Až jej budeš mít, tak při startování motoru el. startérem a měření manometru si nezapomeň naplno otočit plynovým heftem, aby si motor mohl nasát přes karbec co nejvíce vzduchu do válce(ů).
Je to nejčastější chyba při měření kompresí.
Hodně zdaru přeje S

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 21:21 | Nahoru | #39
pokud to zavrčí a pojede,vůbec bych kompresi neřešil.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 21:22 | Nahoru | #40
SOUSEDRH9> Dělal jsem tak jak mi zde bylo raděno Dobře, zkusím obepsat kamarády motorkáře, třeba někdo bude mít na půjčení. Karbce mám sundané, takže tady problém snad nebude.

Díky

Komprese každé dvě otočky?

2.1.2017 v 23:43 | Nahoru | #41
No ziram co resite za složitosti čtyřtaktní motor ma kompresi každou druhou otacku a počet válců neni podstatnej ........manometr na tlaky ziskame snadno opatrime manometr pro tlak v pneu nákladních aut takovej ten s ocelovou dlouhou stopkou tu preriznem narazime na nej bezdusovej gumovej ventilek a merime posleze jej peclive uložíme mezi nářadí a kochame se vlastni pýchou jak jsme sikovni....asi tak

Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 07:20 | Nahoru | #42
Duritio....
Furt jsem premyslel pri cteni tohodle tematu,ze by slo jaksi pouzit manometr na nakladni pneu.Ale s tim ventilem me to nenapadlo.Super a jednoduche....

Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 07:38 | Nahoru | #43
Takhle, ono nepotrebuji manometr abych zjistil, ze je neco spatne. Je to prece motor, musi mit tlaky a tesnit. Kdyz to srovnam s druhou moto, neni co resit, tohle je uplne mrtve, na druhe moto je problem pretocit kompresi s racnou a to je to 85ccm 2T... Proste se ten motor chova uplne jinak, mrtve, jak kdyby vubec netesnil a bojim se ze bez dalsiho rozdelani nezjistim kde je problem.

Ono taky po X letech stani muze byt vyrezly valec. Ceka me proste kontrola vseho, od hlavy po valec. Rovnou jsem objednal tesneni pod valec, pod hlavu + vsechny o-krouzky, gufera na ventily atd., protoze tho asi bez rozebrani moc nezjistim...

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 07:46 | Nahoru | #44

Ahoj,
nic proti, ale klika na tomhle motoru je pootočená po 180 stupních a tvůj motor se chová jako jednoválec.
Dle mého je jeden válec úplně bez komprese. Když sundáš ventilové víko a vše se chová jak má, tak bych hledal problém uvnitř válce.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 08:47 | Nahoru | #45
Zemba82> Bez komprese jsou oba. Ta "vetsi potrebna sila" byla jen sila potrebna na prekonani pruzin ventilu (pravy vyfuk, levy sani - zaraz)

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 09:46 | Nahoru | #46
Pak teda komprese by měla být zpět o 360 - pro levý a 180 pro pravý válec (beru konec komprese - největší tlak). Měl jsi tam našroubované svíčky, viď . Když jsi točil to video.

Naposledy editováno 03.01.2017 09:47:19

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 10:02 | Nahoru | #47
nema KLE automatickej dekompresor?

btw tesnenim pod hlavou ti komprese neutece. bud pres ventily - je to slyset ve vyfukovem kanalu, nebo pres pist...

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 10:34 | Nahoru | #48
Zemba82> jasan, svice byly Plocha kde svicka doseda byla vycistena, tesnici krouzky na svicich byly a svice dotazeny na predepsanych 18Nm.

assassin> Hele to nevim. Na netu jsem se snazil to najit, ale strycek Google o tom nic nenasel.

Diky za ten tip s poslechnutim u vyfukoveho kanalu, zkusim to

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2017 v 10:55 | Nahoru | #49
Tak to potom asi přestaň laborovat a sundej hlavu. Pokud jsi zkontroloval už vůle na ventilech, rozvody a motor při startování točí skoro naprázdno, nic víc nevymyslíš a musí dolu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 11:16 | Nahoru | #50
Zemba82> Okej, odpoledne na to mrknu a dam vedet jak to vypada.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 14:24 | Nahoru | #51
dadanek1999> proč to nechceš zkusit nastartovat a když chytne,tak zkoumat,jestli třeba neřere olej,nebo někde něco nemlátí? jak to začneš rozebírat,tak se do toho vysypeš a třeba uplně zbytečně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 14:27 | Nahoru | #52
nemako> zkus to

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 14:34 | Nahoru | #53
sullda> proč já? mě motorka funguje. fouknout sprejem do sání,nebo stříknou trošku benzínu pod svíčky je akce na pár minut. pokud nezavrčí,měřit komprese,pokud nemá kompresi,tak teprve hlava dolů.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 14:50 | Nahoru | #54
Mladej evidentne nevo co dela, tohle se bude opravovat dlouho metodou pokus - omyl podle toho kdo mu co poradi, to nevidim jako spravnej postup.
na druhou stranu pokazdy kdyz se v tom zacne vrtat, pozna o te masine neco noveho. Jen nevim jestli je to spravna cesta.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 14:53 | Nahoru | #55
KubaLC8> podle mě to zbytečně moc rozebírá. pokud to před odstavením jelo,tak bych vyčistil palivovou soustavu a vyrazil na cestu

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 14:58 | Nahoru | #56
Beru to podle sebe, pokud tu motorku neviděl jet, tak by se to ani radši nepokoušel startovat. To těsnění není tak drahý a když to sundá, tak hodně uvidí a rozhodně nic nezničí, což by se mohlo stát s použitím etheru. Za mě hlava dolů, rozhodně nic nezkezíš, maximálně se něco naučíš jak řekl KubaLC8. Zrovna tohodle motoru bych se nebál, že nedáš do kupy (pokud si na to dost věříš a už jsi něco podobného někdy dělal) . Maximálně Ti dá někdo konzultační hodiny...

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 15:27 | Nahoru | #57
sundat hlavu,dát nový těsnění a fláknout jí zpátky je ok?

Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 15:30 | Nahoru | #58
jestlis delal rozvody (vule) tak musis poznat rozteznik toho dekompresoru ze ja te vyfukove vacce neco navic....

Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 15:58 | Nahoru | #59
Jen ať se v tom povrtá. Jestli motorka stála 18, rozpohybuje to a dejme tomu za bůra v tom utopí za zbytečné investice a chyby, tak je to docela levná škola japonské techniky 90.let, ne?

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

3.1.2017 v 16:02 | Nahoru | #60
assassin> Nic navíc na ni nebylo.

Zemba82 píše: Beru to podle sebe, pokud tu motorku neviděl jet, tak by se to ani radši nepokoušel startovat. To těsnění není tak drahý a když to sundá, tak hodně uvidí a rozhodně nic nezničí, což by se mohlo stát s použitím etheru. Za mě hlava dolů, rozhodně nic nezkezíš, maximálně se něco naučíš jak řekl KubaLC8. Zrovna tohodle motoru bych se nebál, že nedáš do kupy (pokud si na to dost věříš a už jsi něco podobného někdy dělal) . Maximálně Ti dá někdo konzultační hodiny...



Přesně tak, motorka nejela, o historii vím jen to že je dovezena z rakouska s "vadou motoru" - nejde nastartovat a to je vše. Nejsem takovej kaskadér abych zkoušel startovat motor u kterýho vůbec nevím co je, však to může být vyrezlé, můžou tam být tuny karbonu, kdoví co všechno. Těsnění a gufera na vršek už jsou objednaný. Věřím si, co se týče toho co jsem dělal dřív.. tak 4T nikdy, jen 2x motor ze Simsona (jednou GO seriovky pro kamaráda a pak pro sebe LT85 s 5Q apod.), ale nemyslím si, že bych to neměl zvládnout rozebrat a složit. Podkladů mám dost, i videonávod na komplet rozebrání.

Akorát ve chvíli, kdy se objeví nějakej problém do toho nerejpám, ale nejprve se snažím to zkonzultovat tady, protože věřím, že spousta z vás má v tomhle ohledu zkušenosti. A nějak se to člověk naučit musí, takže než se do toho pustím, raději konzultuju, od tohoto tu fórum snad je

nemako> Tohle neudělám. Jak jsem psal nahoře, díky tomu co jste psali jsem zjistil že ty válce prostě netěsní a to vůbec. Jedinné co, tak píst "hrne" vzduch k otvoru pro svíčku, ale tlak to neudělá, někudy utíká. Objednal jsem to těsnění s gufery, takže půjde dolů hlava i válec, válec vizuálně zkontrolovat a hlavu též - vyndat ventily, zkontrolovat je, vyměnit gufera a hlavně všude všechno vyměnit a přetěsnit. Válce bych mohl vzít do Brna, nechat někde změřit ovalitu.

KubaLC8> Neopravuji metodou pokus omyl, pouze se ptám na názor Opravu pokus-omyl opravdu riskovat nehodlám, proč taky, když už budu vědět jaká je závada, instrukce k odstranění člověk vyčte z manuálu nebo návodů. Jinak ano, nějak se to naučit musím, ale myslím, že když u toho budu myslet a nebudu nic k*rvit (a musím zaklepat, zatím jsem na KLE nic nezk*rvil, jen opravil ), tak je to správná cesta a neměl by to být problém

vilemx> Tak já počítám s tím, že v tom něco utopím. Ale počítám, že si KLE nechám, navíc mám jisté cestovatelské plány, takže by bylo fajn vědět, že je motor po opravě a v pořádku. Koneckonců, stálo to 18, i kdybych do toho nasypal ještě desítku, pořád jsem pod cenou většiny prodávaných KLE a mám záruku, v jakým je motor stavu.

Naposledy editováno 03.01.2017 16:04:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist