globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?
8.9.2016 v 08:40
Hoj všeci.

Stala se mi nemilá věc, že mi to špatně dobíjelo. Už jsem se chystal, že uvalím 3 tyčky za altík nebo regulátor, ale při rozborce jsem našel úplně vypečenej konektor mezi altíkem a regulátorem (viz. foto). Zatím jsem opravu vyřešil tak, že jsem konektory ustřihl a na hulváta je spojil na volno a zaizoloval páskou. Krásně to dobijí, ale samozřejmě to tak zůstat nemůže. Dostala se ke mě informace, že prej to spousta lidí řeší nějakýma VN keramickýma spojkama, ale google toho vyplivne milion a nějak nemůžu identifikovat, který to jsou. Nemá někdo bližší info (nejlíp link) o který jde? Nebo nemá někdo nějakou alternativní radu jak to spojit aby to bylo nesmrtelný?
Předem díky za každý info






1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

11.9.2016 v 22:01 | Nahoru | #61
cuir> Mno vyrobce retezu obvykle uvadi minimalni prumer na kterej to ma byt rozny tovano. Takze +- autobus je to asi jedno na prinsipu to nic nemeni ne ?.
Nemam hlavickar. Nejt kterej ma v sobe diru se napred naklepne dulcikem, s vhodne zabrousenym koncem. A rozklepavam ho starym ventilelm. Neveril bys jak je to ucinny.
Tedy ted uz to moc nedelam, leda na nekterejch DC retezech protoze ty se klasickou nejtovackou delat nedaj.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

11.9.2016 v 22:27 | Nahoru | #62
Tak pokud se bavime o nahrazeni konektoru pajenym spojem je to z hlediska dalsiho servisu prasarna o tom zadna.
Pokud se bavime o krimpovani ja spravne zalisovany spoj daleko vetsi veda nez pajenej. Ve chvili kdy si nejsem jistej jestli pouzivam spravny faston na spravny prurez dratu a hlavne KVALITNI krimpovaci kleste tak bych se na to vysral a pajel. Usmevny je ze nekteri skalni krYmpLovaci zastanci technologii ani spravne nepojmenuji.

Kousek nahoru nekdo navrhoval SuperSeal konektor. Ten je sice na moto fajn (sam casto pouzivam) ale 14A bude malo.

Jako slovo do pranice bych hodil tenhle dokument. Udajne aplikovatelny i na "space flight hardware" zajmavy je to az od kapitoly 19 ale priznam cely sem to necet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 02:13 | Nahoru | #63

gugo píše: cuir> Mno vyrobce retezu obvykle uvadi minimalni prumer na kterej to ma byt rozny tovano. Takze +- autobus je to asi jedno na prinsipu to nic nemeni ne ?.
Nemam hlavickar. Nejt kterej ma v sobe diru se napred naklepne dulcikem, s vhodne zabrousenym koncem. A rozklepavam ho starym ventilelm. Neveril bys jak je to ucinny.
Tedy ted uz to moc nedelam, leda na nekterejch DC retezech protoze ty se klasickou nejtovackou delat nedaj.



a cim si to podpiras zezadu aby ti to neuhybalo ? nebo to delas na rozete? tam zas pri kazde rane si vlastne zvetsujes sirku clanku... no nejak mi neni jasne jak to na masine bez nytovacky slusne udelat, kdyz je clovek sam...

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 02:20 | Nahoru | #64

karlos-transalp píše: cuir> Od tebe bych se rád poučil o správnosti nýtování



Neni problem... muzem zajit s Potokem na pivko a u toho zabekat do rytmu hudebnich nastroju :)
treba zjistim ,ze jsem uplne jelito a pulka brna se vozi ve vytazich, ktere maji blbe nanytovane brzdove oblozeni :D :D a sak co... dole o dosedy v sachte zastavi vzdycky :D :D
jinak mozna znas.. ale i tak ti to postnu, kdyz mas asi transalpa...
http://transalpclub.wz.cz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 09:13 | Nahoru | #65

Black píše: ....... Ten je sice na moto fajn (sam casto pouzivam) ale 14A bude malo.

.........



...nebude to problem..bezne se pohybuje proud v rozmezi 8-15A,cili bych to nevidel tak dramaticky a aspon vis co tam mas za konektor... u klasickeho fastonu vis kulove, protoze se to nikde neuvadi. Takze tam muze bejt hodnota vyssi a nebo klidne i nizssi. Tady vim, ze to plus minus proste bude vyhovovat. Ono pokud by nekdo moc chtel tak si muze zkusit udelat spoj a zatizit ho az na mez , kdy to ten spoj nevydrzi... uvadenejch 14A je cesta jistoty. Konektor prevede mnohem vic a kratkodobe prevede opravdu o hodne vic, aniz by se znicil. Takze si trvam na svem , ze je to velice dobry ,kvalitni konektor, ktery je pro tento ucel vice nez vhodny.

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 09:26 | Nahoru | #66

cuir píše: ...nebude to problem..bezne se pohybuje proud v rozmezi 8-15A,cili bych to nevidel tak dramaticky a aspon vis co tam mas za konektor... u klasickeho fastonu vis kulove, protoze se to nikde neuvadi. Takze tam muze bejt hodnota vyssi a nebo klidne i nizssi. Tady vim, ze to plus minus proste bude vyhovovat. Ono pokud by nekdo moc chtel tak si muze zkusit udelat spoj a zatizit ho az na mez , kdy to ten spoj nevydrzi... uvadenejch 14A je cesta jistoty. Konektor prevede mnohem vic a kratkodobe prevede opravdu o hodne vic, aniz by se znicil. Takze si trvam na svem , ze je to velice dobry ,kvalitni konektor, ktery je pro tento ucel vice nez vhodny.



problem je vtom ze ten proud ti tam tece porad, takze pokud jsi na hrane proudu, radeji bych to zdvojil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 09:29 | Nahoru | #67

cuir píše: a cim si to podpiras zezadu aby ti to neuhybalo ? nebo to delas na rozete? tam zas pri kazde rane si vlastne zvetsujes sirku clanku... no nejak mi neni jasne jak to na masine bez nytovacky slusne udelat, kdyz je clovek sam...



tka nejlip poucenou osobou s velkym kladivem v ruce. Ale kdyz nebyla osoba tak treba velej svera zaprenej lati o zed nebo o spalek. Musis byt kreativni.

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 09:53 | Nahoru | #68





pro názornost

Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 10:21 | Nahoru | #69
Kurňa, vy jste se tu ale rozjeli.
Díky za další infa. Zatím to mám na fastonech na volno a zaizolovaný smršťočkou a ještě páskou. Líbí se mi ale ten superseal konektor. Přes ten bych to asi udělal + asi zdvojit.

edit: co se týče bastlení fastonů kombinačkama, tak myslím, že tu není žádnej kůň co by to prostě jen tak zmáčknul. Pak to udělá přesně to co bylo na jednom z těch horních obrázků. Se okraje do sebe zapřou a drát v tom lítá. Já to dělám tak, že štípačkama lehce přihnu jednu stranu. To krásně chytne všechny vlákna kabelu a jako bonus to udělá ty příčný vroubky, pak ohnu druhu stranu přes to a až pak následně celej kabel dodělám kombinačkama. Jelikož to ale je vedení, ve kterým teče trošku větší proud, tak si seženu kleště. Kupovat je nebudu, ale bude je mít spousta lidí kolem mě. Stačí se zeptat v hospodě.:)

Naposledy editováno 12.09.2016 10:26:48

Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 11:44 | Nahoru | #70
Pájet se může, ale jak psal Gugo, musí se to umět. Hlavně trafo pájkou je to špatně. Musí být vykonná pájka aby měla velkou teplotu a letovalo se to rychle. Čím déle se to ohřívá, tím víc ten cín vzlíná do drátu a potom se uklepe...

Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 12:43 | Nahoru | #71
gugo a karlos-transalp :jo uz to chapu..ja si sedel na vedeni. Me nedoslo ze vlastne kdyz menis retezovku tak mas stejne sundane kolo, takze je tam jista moznost manipulace s retezem, pripadne si zadni kolo nasadit a motorku tedy pricukat ke zdi aby to dosahlo o zaprene kladivo...jo jak rikam..sedel jsem si na vedeni ,protoze ja to nytuju v podstate na motorce s nasazenym retezem i na rozete. Takze jsem nechapal, jak v lufte nytujes sam za pomoci kladiva v jedne ruce, ventilu v druhe a proste mi to nedavalo smysl...a v zhledem k tomu ,ze jsem do tohoto stylu nytovani nikdy nesel tak jsem nad tim takto nedokazal premyslet :D
No je to opravdu o kreativite kazdeho bastliciho soudruha :D

3 reakcí na tento příspěvek Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 15:46 | Nahoru | #72
Budu moc za vola, když řeknu, že krimpovací kleště mám (vypadají cca takhle) a používám je na stříhání a odizolování kabelu, ale fastony krimpuju kombinačkama, bo nevím, jak se s krimpovacíma kleštěma fastony krimpují?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 16:03 | Nahoru | #73
Číkus>
No nebudeš za vola, protože krimpovací část je ta s barevnýma tečkama ,ale buď to zkresluje ta fotka a nebo su blbej aj ja bo se mi zdá že to má nějakej divnej tvar
Já používám tohle ....ta menší polovina zalisuje žíly a ta větší stiskne izolaci





Naposledy editováno 12.09.2016 16:12:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 16:11 | Nahoru | #74
findejs1310> No já jsem právě nepochopil kam a jak mám vložit ten krimpovaný faston.

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 16:22 | Nahoru | #75
Číkus>
No já se domnívám že záleží na typu konektoru .
Buď může být takový(otevřený) jaký jsem tu dal na fotce někde výše a nebo má kulatou díru na kabel a ten se lisuje (krimpuje) zase tímhle...





Jestli to má nějakej přesnej název nevím Tohle jsou dva typy kde se lisuje i izolace ...možná jich je více ale tyhle jsou asi nejběžnější.Jsou kleště levnější které jsou tenké a musíš lisovat na dvakrát ...zvlášť žíly a pak izolaci.
A nebo ty dražší a lepší které to zalisují naráz a kvalitněji.
Jak psali kluci....kdo s tím nemá zkušenosti bude s tím bojovat a může to udělat špatně...to myslím bez urážky protože žádnej učenej z nebe nespadl a chce to prostě trochu praxi.

Naposledy editováno 12.09.2016 16:28:26

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 20:30 | Nahoru | #76
Číkus> na tvejch klestich taky nechapu. Podle me to je na dva kroky, nebo na 3.

1. zalisovat kabel\
2. na jinym zubu zalisovat izolaci
3. dolisovat zily do mesicku.

mit to takhle tak to taky delam kombinackama a stipackama

Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 21:14 | Nahoru | #77
Ja ale jeste jednou musim napsat at se to komu libi nebo nelibi...kroucenej zapajenej spoj je nejlepsi
Ac krimpuju celkem často a rád tak proste u altiku dam prednost pajeni .
Preju uspech při opravě at tim nebo jinym zpusobem a na silnici bez poruch, bez pokut a kolama dolu.
Zdarec v jiným vlákně

1 reakcí na tento příspěvek Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 21:27 | Nahoru | #78
Jen pro doplnění a jako možná náhrada za Fastony.



Tento konektor snesl krátkodobě(20sec.) pří cca 12V okolo 80A bez jakekoliv známky namáhání
Dávali jsem jej na baterie RC modelů

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 21:33 | Nahoru | #79
Číkus> Není ti něco takového?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 21:40 | Nahoru | #80

syrrius píše: Jen pro doplnění a jako možná náhrada za Fastony.



Tento konektor snesl krátkodobě(20sec.) pří cca 12V okolo 80A bez jakekoliv známky namáhání
Dávali jsem jej na baterie RC modelů


Tak tohle rozhodne ne!V letadle je mám ale na motorku ani nahodou...pájecí konektor a na to smrstovacku????

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 21:41 | Nahoru | #81
PJI> ani nevypada ze to je tak hluboky aby to cvaklo na jeden krok. Sice to neni moc videt, ale je to cvakly pekne nahovno, minimalne ta izolace.

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 21:45 | Nahoru | #82

gugo píše: PJI> ani nevypada ze to je tak hluboky aby to cvaklo na jeden krok. Sice to neni moc videt, ale je to cvakly pekne nahovno, minimalne ta izolace.



GUGO čemu se divíš ...jasně tam píšou "Univerzální" .....a jak víme univerzál umí všechno ale nic pořádně.
A navíc je jasné že tam chybí jeden krok...taky mi nepřipadají tak široké.....podvodníci

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 21:47 | Nahoru | #83
PJI> Jo cca nějak tak vypadají.

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 21:51 | Nahoru | #84
Číkus> pravdu máš, až za teglerem

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 22:13 | Nahoru | #85

findejs1310 píše: Tak tohle rozhodne ne!V letadle je mám ale na motorku ani nahodou...pájecí konektor a na to smrstovacku????



Určitě máš pravdu a pájený spoj nepatří k vibracím.

Za mě jen na motorce mám asi 10 spojů tzv. pájených kroucených spojů a nikdy se nic neuklepalo.
Na autě vím min. o třech kde je vodič jen přiložen a připájen, nesčetný počet pájených spojů a nikde nic

Na RC modelech mám každý spoj pájený a že ty modely dostávaly zabrat.Krom zahořelé baterie po vnitřním zkratu a pár prodřených kabelů žádný problém s elektrikou.

Nechci tvrdit že není pravdou že pájený spoj nemá rád vibrace. Jen na motu co vlastním od listopadu 2015 pokud jde o elektro řeším pouze přechodové odpory na fastonech a jim podobných konektorech... Konektor bývá stářím a teplotou povolený...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 23:06 | Nahoru | #86
gugo> No tak já neříkám, jestli jsou dobré nebo špatné. Jen, že z toho videa je patrné, jak to funguje, když Číkus psal, že vlastně nevi jak se s tím krimpuje.

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

12.9.2016 v 23:16 | Nahoru | #87

PJI píše: gugo> No tak já neříkám, jestli jsou dobré nebo špatné. Jen, že z toho videa je patrné, jak to funguje, když Číkus psal, že vlastně nevi jak se s tím krimpuje.



nerikam, ze to rikas ...jen honotim vysledek

Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

13.9.2016 v 20:55 | Nahoru | #88
Pokusím se se to naučit, každopádně děkuji za komentáře a odkazy.

Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

13.9.2016 v 22:55 | Nahoru | #89
něco jsem se napájel i nakrimpoval, na motorkách, autech i jinde a sdělit můžu toto...

Pro pájení : Hrob jsou tavidla a to i zde zmíněná kalafuna....zjistěte si jak se vyrábí a jaký má pH...je to vlastně kyselina...to je jedna věc..druhá věc je pájka, ideální jsou co nejměkčí pájky, třeba i s bodem tání pod 200 stupňů ...s co nejvyšším obsahem olova a antimonu...z praxe se mi jako ideální materiál jeví pasta pro pájení SMD, olovnatá s nižším obsahem stříbra a s bezoplachovým tavidlem, k tomu alespoň 100VA trafopájka....s tou pastou jsou to skutečně nejčistší spoje, jakých se dá dosáhnout...spoj se izoluje dvakrát - klasickou páskou a přes ještě zafukovačka...a zafukovat, ne zapalovač... smršťovačka nemá nijak zázračný izolační vlastnosti, který jsou daný technologií její výroby...spoj by neměl být mechanicky namáhanej a ideální stav je, drcpáskou ho přichytit ke svazku, nebo k něčemu, co ho zafixuje....to vše platí samozřejmě za předpokladu, že to pájení trochu ovládáte...už jsem viděl opravdu hodně kreátivity kutilů a lidi dokážou netušené...a jen tak mimochodem, není to nějaká věda a dá se to naučit poměrně rychle...nedělejte z toho kovbojku...

Pro krimpování: Hrob jsou všechny lacinné dutinkové a nasledně deformovatelné konektory, včetně připojovacích nožových rychlospojek...je peklo v tom hledat závadu....Základ je správně zvolenej konektor a pin...osobně preferuju fastony se silikonovou bužírkou...Fastony se dají koupit v x modifikacích a kvalitách...já používám fastony zlacené, tam kde se vyžaduje minimální přechodový odpor....i tak vždy připojení regulátoru na SS straně zdvojuju, i když by to podle parametrů fastonu nebylo nutné...je to pro to, že kdyby jeden z páru vyhnil, druhej to zvládne a mezitím snad proběhne nějaká kontrola v rámci údržby. Regulátor s odpojeným jedním pólem vlivem závady konektoru téměř jistě odejde za Vinetůem do věčných lovišť, protože nemá referenční napětí, na které by reguloval a přebudí se....to samé způsobí stav nesprávě dotažených kontaktů baterky.......Na jiný místa používám fastony mosazné a měděné....Fastony vždy krimpovat a to správnou čelistí, danou průřezem drátu a požadavku počtu drátů do fastonu vedoucích...doporučeno maximálně 2 vodiče do jednoho fastonu a samozřejmě opět vhodná čelist...zmačkat kleštěma to jde taky, ale jako nouzovka na dojetí a následně předělat načisto...důležitej moment je správné odizolovámí vodiče a vhodná délka odizolování, kde kolikrát zbyde půkla fousů a ještě to ten blb zakrimpuje i s izolací ve vniřní svěrce fastonu...taková závada se taky luxusně hledá....

(reakce na) Jaký konektor mezi altíkem a regulátorem?

13.9.2016 v 23:15 | Nahoru | #90

FishX3 píše: Obvykle se lisuje protože se pajene spoje uklepou . Machrovani není na místě, pajet umí každý pitomec...

to bych chtel vidět když to propájím tak centák přes sebe , dám do smrštovačky a přitáhnu izolačkou ke svazkům, tak ti garantuji že se uklepe všechno možný ale ten spoj určite ne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 35 16.5.2024 v 15:08 Gahan37
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist