globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

1.9.2016 v 15:40
Zdravím,

mám pro vás poměrně úsměvnou zkušenost ze závěreček na velký Áčko.

Udělat si řidičák na motorku jsem si přál docela dlouho. Rozmýšlel jsem se minulý rok, zda se pustit do A2 nebo ještě rok počkat až mi bude 24 a rovnou udělat Ačko. Počkal jsem, jenže přišel listopad 2015 a nové zkoušky v autoškole. Jelikož jsem absolutní začátečník, trochu jsem se bál.

Vybral jsem si autoškolu, kde mají Bandita 600. S mou postavou, 167cm a 55 kg jsem měl ze začátku problém udržet balanc, protože nedosáhnu celou plochou chodidla na zem. Blížil se termín závěreček a já se naučil motorku ovládat. Bohužel nemám zas takovou sílu a dalo mi docela zabrat manipulovat s motorkou (zatlačení do vyznačeného prostoru), ale při nácviku jsem to tak nějak zvládl.

Přišel den zkoušek. Přede mou vše odjel kolega a přišel jsem na řadu já. Musel jsem dotlačit motorku k místu, odkud se zkouška začínala (cca 60 metrů). Tento úkon mi dal natolik zabrat, že jsem si musel udělat jednu malou přestávku :D ale nakonec jsem motorku na místo dotlačil. Značně zadýchán jsem motorku zkontroloval a připravil se na první úkon - zaparkovat motorku do vyhrazeného prostoru. Jak by někdo řekl, jsem tintítko :D a asi jsem si i blbě najel, ale při couvání s motorkou jsem si zřejmě špatně srovnal řídítka a cítil jak se motorka začíná překlápět na pravý bok, proto jsem rychle vykřikl na komisaře zda mi nepomůže a to byl konec :) Hodil jsem motorku na stojan, komisař mi podal helmu a já si to odkráčel k místu, odkud jsem motorku odtlačil.

V tu chvíli jsem si v hlavě přehrával co jsem udělal špatně, ale nic moc jsem nevymyslel. Takže mě čeká opakovačka. Tímto bych se chtěl zeptat na nějaký trik nebo tip jak tento úkon zvládnout při mých proporcích. Nerad bych dělal ústupky s tím, že bych si dělal řidičák na A2 (menší motorka).

Díky a snad jsem někoho pobavil :D

2.9.2016 v 11:36 | Nahoru | #61

Zelinář píše: Jarrinn> ..ja myslel, ze ses ninja..

..burcakova sezona zacla

2.9.2016 v 11:40 | Nahoru | #62

2.9.2016 v 12:53 | Nahoru | #63
Váha asi není tak důležitá, ale na vejšku mám stejně a zrovna s manipulací na místě jsem nikdy žádný závažný problém neměl..
Možná že jsem vyrůstal na kole a pak plynule přešel přes fichtla třipade k normálním motorkám..

Jinak i holka menší než ty dokáže bandita 600 zvednout ze země, takže bych se nebál naklopit to o 1cm víc na sebe "pro jistotu" a zapojit trošku svaly než to balancovat v rovině a riskovat že ti začne padat na druhou stranu, s tím už nic neuděláš

Hlavně neházej flintu do žita, ono to půjde

2.9.2016 v 16:52 | Nahoru | #64
Pico kdyby jim slo o brzdeni a manevry za jizdy tak OK, ale vyhazovat od zkousek za manipulaci na miste je opravdu prehnane. Sou to kokoti, urady ted vydelavaj na opakovanych zkouskach, ty smejdi vi jak lidi oskubat. Kamoska delala 5x...

Je mi lito slecen 160/45 a podobnych lidi, pac jim jak neprivrou oci u zkousky, tak nemaj sanci pokud ma autoskola hachle typu Bandit/CB750 atp...

Ministerstvo asi bere ohled na mensi lidi aby si doma pri manipulaci nezvaleli motorku nebo aby ta motka nepadla na maminku s kocarkem...

2.9.2016 v 18:21 | Nahoru | #65
Chce to trénink stejně jako s jízdou. Pokud s tím manipuluješ poprvé až při zkouškách, tak to vidím na chybu autoškoly/instruktora. Autoškola by mohla mít k dispozici nějakou motorku s pořádnýma padákama a prostě by se jedna hodina konala na cvičišti, kde se by všichni pobavili jak to všem padá, ale u zkoušky by už neměli problém.

3.9.2016 v 13:14 | Nahoru | #66
abych byl upřimný -pobavil-člověk má už takovou náturu ale hlavně ať se to nestane jemu,že ...ale pak jsem si uvědomil že já sice řídičak na velké moto mám ale já ho dělal před lety s 250 panelkou,na vojně jsem jezdil s 350 a to jsou tintítka ve srovnání s dnešními silnými motorkami...doma máme dvě těžké motorky/od zetě a syna/mohl a můžu se kdykoliv svézt ale jak jsem pak cítil jak to se mnou háže a to jsem chtěl na to jenom sednout tak jsem to s respektem předal zpátky a ať si to hovado dají na stojan sami ....takže já teď koupil nového skutříka Suzuki Address a ten má jen okolo 100Kg a to je jiná manipulace... jak jsem se jich ptal jak to zvládají- myslím tu manipulaci-chce to prý praxi a trochu fortel kde a jak zatlačit ,uchopit atd.... ale na druhou stranu si představ sebe jak by Ti bylo kdyby někomu třeba na Tvé auto na parkovišti spadla jeho motorka...takže cvičit ůkony které po Tobě chtějí nebo i posilovat svoji tělesnou schránku...at to vyjde příště

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

3.9.2016 v 18:34 | Nahoru | #67

3.9.2016 v 19:18 | Nahoru | #68

Naposledy editováno 09.07.2018 19:04:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

3.9.2016 v 20:00 | Nahoru | #69

mstejska píše: takhle couvala zena, a komisari se to nelibilo.
Dneska jedem zase trenovat na cvicak. At dostane jistotu.

3.9.2016 v 20:19 | Nahoru | #70
No já jsem taky moc nenarostl , ale pokud už potřebuji s Alpem postrkávat, držím za řidítka a bok mám v místě začátku nádrže (u sedla) a malinko ho nakloním na sebe. Hlavně pokud blbě zaparkuji a couvám do kopce Ale hlavně je to o zkušenosti

3.9.2016 v 20:23 | Nahoru | #71
Jde o couvani pozpatku. Pri zkouskach musis do "garaze" zacouvat.

3.9.2016 v 21:36 | Nahoru | #72
no ty woe chtit po nekom aby tlacil motorku 60 m ..... to je fakt demetnarna.
Neni to o nicem jinym nez o cviku , proste nesmis motorku nechat nechat odklonit od ty vyvazeny polohy do strany o vic nez jsi schopnej unest.
A bud vklidu vyhazujou za mensi veci, treba za to ze to odjezdis s otevrenou helmou. Proste jsou to kkti.

3.9.2016 v 21:42 | Nahoru | #73
motorku si na sebe naklanim VZDY. Je to jednoznacne nejbezpecnejsi zpusob vedeni motorky a komisar at si polibi prdel

3.9.2016 v 22:10 | Nahoru | #74

Brůča. píše: V Japonsku ti motorku položí na zem, a musí jí žák zvednout sám na kola.......................asi by tady mělo pár lidí s tímto manévrem potíže. Berou to tam jako normální stav, takže teď bude pár lidí - těch prvních - trochu remcat a prskat, protože může nastat problém, ale věřím, že se poučí jak autoškoly, tak i žáci a instruktoři. K obsluze motorky patří bohužel i to, že to musíš občas někam popostrčit a jen málo strojů má zpátečku. U mě to zatím mají jen auta

A můžeš mi říct jedinej pádnej argument, k čemu by mi to bylo?

e.: Resp. když umím zvednout motorku, tak to znamená, že ji umím líp nebo bezpečněji řídit?

Naposledy editováno 03.09.2016 22:12:28

3.9.2016 v 22:19 | Nahoru | #75

HondaGiRRl píše: A můžeš mi říct jedinej pádnej argument, k čemu by mi to bylo?

3.9.2016 v 22:21 | Nahoru | #76

krokoš píše: Kua, tomu komisárovi by som dal toto moje hovädo železné 250 kg bez paliva, aby ho tlačil a neopieral si ho o bok, aspoň hodinu a hore brehom , ja s tým mám problém 180 cm a 112 kg. Ja to mám problém vytlačiť z garážu, cúvať, radšej na to vyleziem a strkám sa nohami. Ešte, že nevymysleli, ako v Japonsku, aby to trebalo zdvihnúť zo zeme. Ja som ani svoju nezdvihol, lebo nemám na tom žiadne držiaky, minule som z toho skydol na križovatke, klasika predbiehal som a pán na aute dal smerovku až keď točil z volantom, u nás to je bežné, hlavne u nákladných áut, tak som brzdil až som sa zdrbal a dvo okoloidúce mi pomáhali s mašinou. Som nevládal. Ináč Ti držím palce a tým malým závidím, lebo na mašine vyzerajú oveľa krajšie ako veľký.

Hm, na motorce bez paliva nejezdim, s palivem Guzza taky něco přes 220kg má a zvednu jí..
Vazim proti tobě polovičku a jsem o hlavu menší.
Něco děláš špatně, když na to musíte byt tři

Naposledy editováno 03.09.2016 22:22:28

3.9.2016 v 22:35 | Nahoru | #77
Tlačit moto 60m se může zdát jako hovadina, ale zas ne tak moc veliká - když to umíš a není to do kopce, tak to není vůbec žádný problém. Nedávno se to hodilo ,dyž jsem potřeboval dostat motorku doprostřed náměstí z okraje (bylo to dovoleno jen za podmínky dotlačení).

Je dobré se naučit manipulovat s motorkou na místě:
- otočit ji na bočním stojanu - hodí se ve stísněných prostorách
- udržet balanc motorky tak, že ji zvládneš obejít kolem dokola aniž by ti spadla. Vyšší level je držet ji třeba jen dvěma prsty za plexi - zvyšuje jistotu při manipulaci s motorkou, můžeš si přehmátnout aniž by ses bál, že ti spadne
- tlačit motorku a couvat s motorkou, když jsi vedle ni a je jedno z jaké strany - z leva nebo prava, je to jedno. Ještě je dobré umět s ní couvat tak, že stojíš před ní a tlačíš motorku za řidítka.
- nasedat na motorku z obou stran
- zvednout motorku (je určitě víc způsobů, ale stačí jeden co ti bude fungovat)
- případně ještě vytlačit motorku na vozík

Naposledy editováno 03.09.2016 22:35:57

4.9.2016 v 00:07 | Nahoru | #78
dva_hrnce> No hej, ale na mojej nemám žiadne držiaky, čiže nemáš sa čoho chytiť, len volant a ten mám dosť vysoký. Nemá ani madlo vzadu a ešte keď som kydol, tak práve na mrzácku nožičku, kde mám potrhané väzy z endura, koď som OK a pohoda bez stresu z pádu, tak by som to dvihol, ale radšej neskúšam, to by som musel vybrať baterku a trénovať mám iné veci na práci. Tenerku keď mi spadne v teréne zdvihnem v poho, záleži kde a ako HAHAHAHA, niekedy tiež problém vo svahu a tak, tiež čudo ťažké. Hlavné, že keď som kydol tak som si nepolámal smerovky , akurát som ohol padák a nožička ma bolela, ale toto tlačenie motorky 60 m, cúvanie to je hnus, ja mám problém cúvať a vytočiť to, radšej na tom sedím a postrkujem sa , potom zleziem, zamknem garáž, do obchodu radšej beriem malú 350 RD, keď je v nej benzín, toto kŕmiť, kua stádo opíc.

4.9.2016 v 00:14 | Nahoru | #79

Hele a fakt ze zvědavosti -> vy nemáte na Slovensku slovo řidítka? Ze skoro všichni pisete volant?
Mě to vždy přijde hrozné vtipný ..

Jinak s chromym kolenem bych to asi taky nepokoušel..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

4.9.2016 v 07:35 | Nahoru | #80

dva_hrnce píše: Když ti upadne a jsi sama, nemusis čekat , stopovat a otravovat cizí lidi aby ti to dali na kola

4.9.2016 v 07:50 | Nahoru | #81

HondaGiRRl píše: To ale přece nemá s bezpečnou jizdou nic společného Když zajedeš s autem do příkopu, tak ho taky nemusíš umět sám vytlačit

kdyz lezi, tak uz je po jizde

4.9.2016 v 08:04 | Nahoru | #82
Souhlasím s názory, ale podívejte se na to střízlivým pohledem.

V NBA mi nebudou dvojnásobit body za koše, aby mi vynahradili malý vzrůst. Nobelovku za fyziku neodstanu, protože jsem tupej jak bambus a až někoho srazím autem, nevezmou v potaz polehčující okolnost - neviděl jsem přes volant nebo nedosáhnul na brzdu.

Význam manipulace s motorkou je téma, jehož pointu jsem pochopil první den se svou první mašinou. Maštal - žlab - bum. Mou vlastní tupostí. Kdyby tam stála manželka, zranil jsem jí a napíchnul na kovový šrot ležící vedle, protože rozhodně nebylo kam uskočit. Kdybych měl tehdy syna a ten se kolem mě motal, regulérně jsem ho zabil.

Averzi k rozumnému naklonění neumím vysvětlit, zřejmě se pán nevyspal do růžova.

A než se do mě pustíte, v posledních deseti letech jsem si dodělával různé papíry, B+E dva dny zpět. Odpusťte můj slovník, ale při pohledu na některé vylízance mám strach opouštět dům. Dívka dělala zkoušky potřetí. Jak se dá udělat osm bodů z padesáti? Komisař říkal, že si plete brzdu se spojkou. Dva roky zpět dělala asimetrická dívenka moto popáté a rozčilovala se za použití věty "jako tak neumím křižovatky, nemůžeme umět všechno." Tento pátek jsem viděl dívku, která na dotaz instruktora "už ses učila?" odpověděla "ne, ale tentokrát mi kartářka řekla, že to vyjde." Uvědomte si, že možná taková osoba si pak založí účet na motorkářích a vypráví realitu z vlastního pohledu. A my všichni přitakáme.

A závěrem, nejsem vysazený na něžné pohlaví, ale měl jsem zrovna štěstí na takové situace. Na druhou stranu B+E se mnou dělala blonďatá slečna a ten kravský vlek (prázdný asi 1200 nebo 1500kg zaplachtovaný) si vodila fakt pěkně.

Naposledy editováno 04.09.2016 08:07:01

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

4.9.2016 v 08:04 | Nahoru | #83
Ježišmarjá, to jsem zase vypsal sloh.

4.9.2016 v 09:01 | Nahoru | #84

dva_hrnce píše: krokoš> na zvednutí stačí riditko, i když priznavam ze pokud je vzadu madlo, může to byt výhoda..

Mě to vždy přijde hrozné vtipný ..

Jinak s chromym kolenem bych to asi taky nepokoušel..

Čau, správne by to malo byť riadidlá HAHAHAHA, po východňarsky -kormaň, to ako s tým drevokocúrom-veverička HAHAHAHA, stále sa nasmejeme vo Vrchlabí u mladých vnúčik na otca" tati dej si fašírku!" Taťka " co to je? " Potom sme riešili čo to je karbenátek!!!!! Alebo, malý :" tati jdeme vonku, " ten nechápal,: snad ven, po Slovensky von, až som mu visvetlil, že to je po východniarsky HEHEHEHe, blbé skloňovanie. To ešte véčšia sranda je debata so slovenskými maďarmi, kamoš mi hovorí: "Boris, u nás, na tom šikmom, čo je na dome hore, u nás tam žijú mačiaky, a ja,:" kua, Lajči, na streche, a jaké mačiaky?" A Lajči,:"neviéééš? Mačkin manžel-mačiak." Už sa z toho smejem 36 rokov.
A koleno nemám chromé, len väzy potrhané, ale akurát som naň drbol.

4.9.2016 v 09:04 | Nahoru | #85

KubaNěco píše: Ježišmarjá, to jsem zase vypsal sloh.

Hahahaha, nie si sám aj ja som taký spisovateľ, aspoň si pocvičíme prstoklad.

4.9.2016 v 11:53 | Nahoru | #86

No, padnes na štěrku v nepřehledný zatáčce, nic ti nebude, motorce taky ne a jen proto, ze ji sama nezvednes tam budeš stát jak trubka a čekat jestli ti ji nějaký auto smete nebo ne ? A takových případů může být víc, i když se to třeba na první pohled nezdá, ale s bezpečnosti to souvisí, jen je potřeba zamyslet se nad tím z více úhlů pohledu.

Škrapy bych do toho netahal, tam nikomu neprekazis, nikoho neomezis ani neohrozis.. Já když hupnu s guzzi do rygolu tak ji taky sam nevystrkam ven.

Ale když už chceš plést mermomoci hrušky s jabkama a moto s autama, tak na autě by sis mela byt schopna vyměnit kolo a to taky zdánlivě nemá s bezpečnosti provozu nic společného..

4.9.2016 v 13:43 | Nahoru | #87
Jedna z mých motorek je 300kg těžká. Když naložím kufry, jsem tak na 350kg. Bohužel není vybavena klasickou přední vidlicí, která lze "rozhoupat", ale nějakým telelevrem, který moc nepropéruje. Už několikrát se mě stalo, že jsem strčil motorku čumákem k obrubníku, a když to bylo lehce z kopce, musel jsem požádat kolemjdoucí o pomoc, protože jsem neměl sílu cuknout zpátky. Už si dávám větší pozor a pokud to jde, při parkování strkám dolů zadek.

Jen jeden příklad z provozování těžké motorky. Když se ale někdo ptá, k čemu je dobré třeba umět zvednout padlou motorku, a srovnává jí s autem padlým do příkopu s argumentem, že s tím také nic neudělá......................tak ať raději chodí pěšky a nejezdí na motorce. Nebo alespoň ve dvou, aby si dokázali vzájemně pomoci.

4.9.2016 v 14:41 | Nahoru | #88
Děkuju všem za rady. Teď jsem měl možnost tlačit motorku BMW F 650, která je o cca 30 kilo lehčí než Bandit 600 a absolutně jsem s ní neměl problém (samozřejmě nemá druhá řídítka, takže jsem si jí mohl pohodlně opřít o nádrž a nebyl jsem tolik ve stresu).

Samozřejmě je výhoda umět motorku zvednout ze země, proto mám v hledáčku Hondu CB 500.

Naposledy editováno 04.09.2016 14:42:07

4.9.2016 v 16:22 | Nahoru | #89
Taky tlačím motorku tak, že si ji na sebe nahnu, ne moc, ale lehce ano, mám pak jistotu, že se nepřeváží na druhou stranu. Já tlačím a manipuju na místě vedle motorky často, odrážet se vsedě špičkama je u mě velmi neefektivní, jsem hodně drobná a špatně dosáhnu.

Jinak ty věci, co psal Zdenda asi fajn, nicméně třeba já na motorku zprava nenastoupím ani kdybych se rozkrájela, leda s rozběhem a s odrazovým můstkem Je rozdíl měřit přes 2 metry a mít 160cm, když nadskočím
Ale je fakt, že motorku ze země zvednu, ono to nasrání dodá sílu A jde hlavně o grif.

4.9.2016 v 17:07 | Nahoru | #90
je to jen o cviku...na rovine (dlazdenej plac pred dilnou), chytim motorku za jedno riditko (zpravidla u spojky, protoze je tam bocni stojan),motorku narovna a za to jedno riditko ji uvedu do pohybu vzad. U toho zavru stojan. Pres maly rantlik s ni vycouvam z dily ven, nasledne zatocim v podstate o 90° ke zdi, motorku zastavim a otocim riditka na druhou stranu a zase ji roztlacim a nasteluju tak aby stacilo jen nasednout a vyjet ven. Celej tento ukon udelam bez pouziti brzdy a motorku celou dobu drzim pouze za jedno riditko.
Neber to jako machrovani, ber to jen jako ukazku toho, ze vsechno je o cviku a o tom naucit se s motorkou zachazet. A pokud to nekomu jde pouze jednou rukou tak ty to musis udelat obema rukama naprosto napohodu,ikdyz by jsi vazil 40 kilo a pritelkyni nesahal ani po ramena.
jinak samozrejme takhle jsem nezvladnul vyvest HD s predkoplejma savlema a podobne obludaria..ale bezne motorky od fazera, pres blackbirda, ZZR , R1 a ja nevim co vsechno..zkratka s klasickejma masinama neni problem...

Kdyz jsem na motorce zacinal tak me moje mamka ucila spravnou techniku jak dat kazdou motorku za pouziti minimalni sily na hlavni stojan. Opet je to jen o technice, kdo ji zna tak nema problem. Kdo ji nezna tak to proste neda a nebo se u toho nadre jako vul.