globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pionýr nestartuje
23.7.2016 v 19:06
Zdar
pincek mi nechce startovat, když stojí delší dobu, stačí i kdyby stál půl dne a nakopnout to startpákou nejde, jedině roztlačit a to chytne až tak po 200 metrech, pak chvíli cuká a jede. Zatepla chytne na první, druhé šlápnutí. Svíčku mám PAL N9 nebo Brisk N14C, teplejší se přehřívají. Celkově se ten motor dost přehřívá, od výbrusu najeto něco přes 1000km na olej Mogul 2T. Začalo to dělat takový bordel, až když jsem oddělal jeden špunt na vzduchovém filtru, předtím startoval dobře, ale žral jak ruský tank
Dík za rady

Pionýr nestartuje

24.7.2016 v 00:08 | Nahoru | #1
Tak víš jak...
Svíčka na pionýra by měla být od Brisku N17C.
Karburátor nastavený pro záběh. Originál filtr a výfuk. Mazací poměr 1:20 a správné zacházení.
Přehřívání motoru jsi vydedukoval jak?
Ty špunty ve filtru to je co?
Motor po výbrusu vždycky žere trochu víc. A trochu můžou být třeba 2 litry.
Když vypneš motor, zastaví se hned nebo se ještě několikrát převalí?

1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nestartuje

24.7.2016 v 08:40 | Nahoru | #2
Zaběhnuté už to je, svíčku N17C jsem měl na záběh ale nedalo se s tím ojet víc než 15km- jak se přehřála, začal cukat až nakonec chcípl. Nastavené to je pro normální provoz, poměr 1:33 s olejem Mogul 2T nebo TS. Přehřívání jsem vydedukoval tak, že po delší trase ten motor začne zvonit.
Špuntem na filtru myslím to, že na origo airboxu jsou tři vstupy pro vzduch- jeden skrz tu trubku a dvě díry v té umělé hmotě, jedna byla zadělaná špuntem, tak jsem ho dal pryč. Spotřeba naráz klesla o cca 2-3 litry...
Motor se zastaví hned.

(reakce na) Pionýr nestartuje

24.7.2016 v 13:16 | Nahoru | #3
strelec20> Motor se zastaví hned? Tak to ještě není zaběhnuté! Zaběhnutý motor je volný, po vypnutí udělá ještě několik otáček než se zastaví - takový tří vteřinový doběh. Těsný nezaběhnutý motor se zastaví téměř okamžitě.
Doporučuju karburátor nastavit pro záběh, dát tam svíčku která tam patří, zkontrolovat předstih, filtrbox bez špuntu a hlavně mazat 1:20!

To zvonění nemusí být příznakem přehřívání, může klepat třeba pístní čep. Kdyby se to přehřívalo a tedy mělo sklony k zadírání (to zvonění), tak by se v této fázi motor točil těžce a nedržel by volnoběh. To dělá? 15 km je na takový problém celkem dost (zvláště u fichtla), ten motor bude zahřátý tak po 5 km.

Shrnul bych to tak, že bys neměl hledat problém ve svíčce, ale v nezaběhnutém motoru, který si v tuhle chvíli prostě dělá co chce. Taky je vhodné si položit otázku, proč dával někdo ten špunt do filtrboxu? Je to vůbec správně otryskované?

Pionýr nestartuje

24.7.2016 v 14:32 | Nahoru | #4
Tak ten motor je volný, já to blbě pochopil vypnu zapalování a doběhne to..... svíčku tipuju proto, že když mi to udělal posledně (zacukal a chcípnul) tak po chvilkovém schladnutí jsem ho našlápl, tak motor různě kuckal, nedržel volnoběh a tak. Jakmile jsem vyměnil svíčko, motor zas naskočil a šlapal jak šicí stroj. Trysky jsou správné, a ten špunt... nevím, původní majitel o tom neměl šajn a jezdil s tím akorát do obchodu a zpět, takže pro něj bylo hlavní, že to trochu jede...

Pionýr nestartuje

24.7.2016 v 15:12 | Nahoru | #5
A zkoušel jsi jinou N17C? Ta co jsi ji vyndal, mohla být po smrti.
Zkrátka pionýr má teplejší svíčku proto, že jde za studena hůř startovat, to asi víš. Máš sklepnuté elektrody na svíčce na 0,5?

Pionýr nestartuje

25.7.2016 v 16:06 | Nahoru | #6
Zkoušel jsem několik PAL 14-7, všechny dělaly totéž, po ujetí zhruba 15Km pincek zacukal a chcípnul, dal jsem studenější svíčku a jel jak drak.... tam prostě nejde směs, když na druhý den chci nastartovat, můžu klidně desetkrát šlápnout a svíčka je suchá jak to pustím z kopce s kvaltem, tak chvíli motor jede, jako by bylo vyplé zapalování a po chvíli zacuká, chytne a jede, pak párkrát cukne a jede bez problému.

Pionýr nestartuje

25.7.2016 v 22:32 | Nahoru | #7
Tu elektrodu jsi zkoušel sklepnout?

Pionýr nestartuje

25.7.2016 v 22:39 | Nahoru | #8
elektrody na 0,5 mm je samozřejmost. Tam prostě nejde benzín... dneska ráno mi to nechtělo zaboha chytnout tak jsem se nasral, vyšrouboval svíčku a práskl do válce trochu benzínu Pionýr chytl na šlápnutí

Pionýr nestartuje

25.7.2016 v 22:57 | Nahoru | #9
čau, jak tady čtu tak tobě to dělá 2 věci
1. odejde ti svíčka - většinou odejde když jí uleješ, ale tvrdíš že tam nejde benzín. Zkus vyměnit kondík, indučku, zapalovací cívku. Cívky můžou mít mezizávitový zkrat, být přerušený, kondík ztrácí kapacitu

2.Nejde tam benzín- stříkneš benzín do válce a chytne. Stlačenej vzduch a pořádně profouknout karbec

Nejlépe od někoho půjčit náhradní díly a postuně měnit

Pionýr nestartuje

25.7.2016 v 23:17 | Nahoru | #10
On akorát zastudena nenastartuje, protože tam nejde směs benzínu a vzduchu.... karburátor je vyčištěn a ne jen jednou. Svíčka neodchází, svíčka se přehřeje, jak schladne, zas jede jak má... Indkučka, kondík a kladívka jsou měněné, zapalovací cívka nejspíš švihlá není. Tam prostě zastudena nejde směs, zatepla to chytne na druhé třetí šlápnutí, klidně ujedu 20km, chcípnu to, šlápnu a zas jedu, zatepla není problém nastartovat. Dost pomáhá těsně před chcípnutím a zagarážováním ho vytočit na plný a vzápětí vypnout zapalování- motor nasaje dost benzínu tak start je lepší ale furt to není ono...

Pionýr nestartuje

25.7.2016 v 23:42 | Nahoru | #11
To přehřívání ale určitě nebude způsobeno špatnou tepelnou hodnotou svíčky - jak už jsem psal. To by ti spíš propálilo píst nebo by ukápla elektroda. A jak už jsem psal, musíš tam dát svíčku, která tam patří a potom laborovat s ostatním. Všechno ostatní je slepá cesta, protože buďto je to nějaká úplná píčovina nebo několik závad v jednom.
Hladina nastavená správně? Asi moc ne, když si to nechce nasát benzín, ale...už jsem viděl ulitý motor a naprosto suché svíčky, takže na to bych už také moc nespoléhal.

PS: zkoušel jsi držet přeplavovací kolík a startovat? A nahnout fichtla na levou stranu a startovat?

Pionýr nestartuje

26.7.2016 v 07:23 | Nahoru | #12
Svíčka tam patří podle návodu PAL 14-8, tu tam mám. Hladina je správná, přesně lícuje s plíškem na plováku. Držet cupovák a startovat jsem zkoušel ale bez výsledku. Stejně při startu musím mít vytočen plyn na maximum aby nasál co nejvíc. Náklon na levou stranu dneska zkusím, dík za tip

Pionýr nestartuje

26.7.2016 v 11:51 | Nahoru | #13
Takže, dneska ráno jsem potřeboval jet, takže jsem pincka dle rady naklopil na levou stranu, přeplavil a na třetí šlápnutí naskočil a jel

Pionýr nestartuje

26.7.2016 v 13:21 | Nahoru | #14
Proto jsem na fichtly zanevřel, ta motorka má vlastní prokletou duši!

Zkoušel jsi jiný karburátor? Nejlepší způsob jak ho vyčistit, je ultrazvuková pračka. Také jsem se divil co všechno z toho ještě vyplavalo a to už byl x-krát čištěný.

Ještě si vzpomínám, že se mi jednou něco podobného stalo na 555. A bylo to tím, že v nádrži byl u dna takový mazut, který se postupně uvolňoval a rozpouštěl v benzínu. Výsledkem bylo, že benzín byl moc "těžký" a nechtěl se odpařovat, takže fichtl prostě nenaskočil. Na první pohled vypadal úplně normálně, ale zřejmě se tím podstatně zvýšil bod odparu a viskozita. Zkusil jsem přepojit hadičku na benzín z flašky, zbytek z karburátoru vylil a najednou to nastartovalo hned. Po rozhovoru s kamarádem mi řekl, že se mu stalo něco podobného - namazal benzín v nějakém vysokém poměru a fichtl mu přestal startovat, takže ten fichtlí karburátor bude asi citlivá věcička
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist