pincek mi nechce startovat, když stojí delší dobu, stačí i kdyby stál půl dne a nakopnout to startpákou nejde, jedině roztlačit a to chytne až tak po 200 metrech, pak chvíli cuká a jede. Zatepla chytne na první, druhé šlápnutí. Svíčku mám PAL N9 nebo Brisk N14C, teplejší se přehřívají. Celkově se ten motor dost přehřívá, od výbrusu najeto něco přes 1000km na olej Mogul 2T. Začalo to dělat takový bordel, až když jsem oddělal jeden špunt na vzduchovém filtru, předtím startoval dobře, ale žral jak ruský tank
Dík za rady
Svíčka na pionýra by měla být od Brisku N17C.
Karburátor nastavený pro záběh. Originál filtr a výfuk. Mazací poměr 1:20 a správné zacházení.
Přehřívání motoru jsi vydedukoval jak?
Ty špunty ve filtru to je co?
Motor po výbrusu vždycky žere trochu víc. A trochu můžou být třeba 2 litry.
Když vypneš motor, zastaví se hned nebo se ještě několikrát převalí?
1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nestartuje
Špuntem na filtru myslím to, že na origo airboxu jsou tři vstupy pro vzduch- jeden skrz tu trubku a dvě díry v té umělé hmotě, jedna byla zadělaná špuntem, tak jsem ho dal pryč. Spotřeba naráz klesla o cca 2-3 litry...
Motor se zastaví hned.
Doporučuju karburátor nastavit pro záběh, dát tam svíčku která tam patří, zkontrolovat předstih, filtrbox bez špuntu a hlavně mazat 1:20!
To zvonění nemusí být příznakem přehřívání, může klepat třeba pístní čep. Kdyby se to přehřívalo a tedy mělo sklony k zadírání (to zvonění), tak by se v této fázi motor točil těžce a nedržel by volnoběh. To dělá? 15 km je na takový problém celkem dost (zvláště u fichtla), ten motor bude zahřátý tak po 5 km.
Shrnul bych to tak, že bys neměl hledat problém ve svíčce, ale v nezaběhnutém motoru, který si v tuhle chvíli prostě dělá co chce. Taky je vhodné si položit otázku, proč dával někdo ten špunt do filtrboxu? Je to vůbec správně otryskované?
1. odejde ti svíčka - většinou odejde když jí uleješ, ale tvrdíš že tam nejde benzín. Zkus vyměnit kondík, indučku, zapalovací cívku. Cívky můžou mít mezizávitový zkrat, být přerušený, kondík ztrácí kapacitu
2.Nejde tam benzín- stříkneš benzín do válce a chytne. Stlačenej vzduch a pořádně profouknout karbec
Nejlépe od někoho půjčit náhradní díly a postuně měnit
Hladina nastavená správně? Asi moc ne, když si to nechce nasát benzín, ale...už jsem viděl ulitý motor a naprosto suché svíčky, takže na to bych už také moc nespoléhal.
PS: zkoušel jsi držet přeplavovací kolík a startovat? A nahnout fichtla na levou stranu a startovat?
Zkoušel jsi jiný karburátor? Nejlepší způsob jak ho vyčistit, je ultrazvuková pračka. Také jsem se divil co všechno z toho ještě vyplavalo a to už byl x-krát čištěný.
Ještě si vzpomínám, že se mi jednou něco podobného stalo na 555. A bylo to tím, že v nádrži byl u dna takový mazut, který se postupně uvolňoval a rozpouštěl v benzínu. Výsledkem bylo, že benzín byl moc "těžký" a nechtěl se odpařovat, takže fichtl prostě nenaskočil. Na první pohled vypadal úplně normálně, ale zřejmě se tím podstatně zvýšil bod odparu a viskozita. Zkusil jsem přepojit hadičku na benzín z flašky, zbytek z karburátoru vylil a najednou to nastartovalo hned. Po rozhovoru s kamarádem mi řekl, že se mu stalo něco podobného - namazal benzín v nějakém vysokém poměru a fichtl mu přestal startovat, takže ten fichtlí karburátor bude asi citlivá věcička
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | Mety21 | 7 | 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 2 | 27.4.2024 v 17:22 Frantas |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |