řeším dilema páteřák vs. košile. Mám bundu MBW Lime. Na zádech mám cca. 1 cm tlustý pěnový něco, co mi asi záda neochrání. Už jsem spadl a krizovek pár měl. Už jsem byl rozhodnutý jít vyzkoušet páteřák Knox Aegis, pak jsem si všiml něceho jako je Knox defender shirt. Teď nevím, jestli koupit páteřák, nebo vyházet ty protektory z bundy a nacpat se do té košile pod bundu. Získám tím něco výrazně lepšího, když do toho nasypu peníze a koupím něco komplexního, jako je ta košile? Jak to řešíte/vidíte Vy?
Dík
1 reakcí na tento příspěvek Páteřák vs. protektorová košile
U zkoušených "vest" jsem měl problém s tím, aby mi pořádně pasovaly-necestovaly, zvlášť pokud nemají popruhy na nohy, jako některé klasické páteřáky.
http://www.4sr.cz/katalog/moto-kombinezy/paterovy-chranic-vkladaci.html
Košilku, resp. tričko (to od Leatu mě docela zajímá) chci stejně pořídit, páč v létě je to peklo v kůži.
1 reakcí na tento příspěvek Páteřák vs. protektorová košile
Když je teplo tak jezdím v ní a přes dávám dres a když je chladněji tak páteřák se dá sundat a ten dám pod bundu. Z bundy jsem vyhodil ten pěnovej nesmysl.
http://www.motoin.de...IRO-VEST::32040.html
Dá se v tom jezdit i bez bundy, ale normálně se mi to pod bundu vleze. Je to páteřák + hrudní chránič v jednom.
Bad píše: Měl sem Ricochet od Knoxe (lvl 1) a byl supr, dodnes ho používám na prkně. Pak sem hledal novej, zkoušel sem Knox Metasis II (lvl 2 15kN), ale byl mi pod bundou moc těsnej a nedalo se v něm moc dobře hýbat. Pak přišel na řadu Dainese Manis (lvl 2), těsnější, větrací, ale škrábal do zad. Nakonec mam Buse Beluno (lvl 2) a větrá dobře, pod bundou netlačí, drží dobře a sem celkově spokojenej.
level 2 je pro páteřáky co mají pod 9kN. Pokud měl 15, tak je to level 11 reakcí na tento příspěvek Páteřák vs. protektorová košile
"Několik mých kamarádů má Leatt košili i krunýř (Body Protector) a jsou spokojení.
Nicméně v nějakém nejbližším čísle Motocyklu vyjde reprint testu Motorradu z čísla 20/2014, kde jsou jak zádový chrániče, tak protektorové vesty (bez rukávů) určené pro touring/adventure - tedy ne hardshell chrániče (krunýře).
V obou kategoriích vyhrála Ortema - v kategorii vest docela s přehledem (94 bodů - druhé místo bylo 86 bodů a třeba ten Leat 3DF skončil poslední s 54 body).
Důvod - nejvíc bodů bylo za ochranu, kde se testovalo podle normy EN1621-2 (2003) průběh přenosu síly nárazu do zad resp. útlum nárazu chráničem. V testu (v originále, nevím jestli to bude i v reprintu) jsou údaje pro střed chrániče, nejlepší a nejhorší místo na chrániči a průměr. Takže třeba Held měl průměr 9.35kN, Leatt 6.87kN ale přímo uprostřed na páteři přes 20kN, protože je tam nějaký konstrukční nedostatek (chránič ze dvou kusů?). Vítěz testu je Ortema Ortho Max s nejlepším výsledkem 4.19kN resp. průměr 4.88kN, což je o polovinu lepší hodnota, než je potřeba pro dosažení úrovně Level2 podle té normy EN.
Velmi dobrý výsledek měla vesta Vanicci Van1 a Buse Belluno II. Leatt Body 3DF měl z maxima 40 bodů za ochranu jen 15 a také špatné hodnocení v dalších hodnocených vlastnostech. "
Dále mě pak hodně zajímá ta košile od FOXe Titan Sport. Jsou tady na ni 3 doporučení, je relativně levná. Otázka, jak to větrá? Je to pohodlné na nošení? V testu nepíšou, že by se mělo jednat o zrovna pohodlnou variantu. Rád bych to byl schopen používat celé dny několik dní po sobě při výletech....máte s tím zkušenosti, nebo si to navlečete max. na pár hodin? Jsou někde výsledky "crash testů" této košile? Nejsem schopen najít.
http://protektoren-t...ox-titan-sport-test/
Sice je to drahý jako prase, ale měla by to být top kvalita a navíc je to docela děravý, takže v kombinaci s kvalitní první vrstvou by to mohlo i trochu větrat (samozřejmě spíš za jízdy jak uvádí Skalik)!
Potom jsou ještě na vysoké (rovněž drahé) úrovni výrobky zn. Ortema https://www.rockway...ema-ortho-max-jacket
Chválené jsou i ty vesty Büse Belluno: http://www.maxrpm.c...sta-panska-2773.html
Existuje toho dost, ale je to prostě o prašulích a chce to hlavně vyzkoušet co se ti vejde pod bundu nebo koupit dres jak říká Skalik :D
Po této zkušenosti už se mnou po silnici nikdy nepojede.