globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Scott oileři sem
22.4.2016 v 10:34
tak nějak si procházím vychytávky (ne Ládi Hrušky) co někomu přijdou jako nezbytné, druhým naopak, ať už je to kvůli ceně, funkci nebo principu.
Rád bych věděl co si myslíte o způsobu mazání těchto vychytávek, či mazání obecně. Na webu ABmoto je pěkný článek o řetězu, kde je zmínka právě o vhodném způsobu mazání řetězu.
Zní to jasně, logicky už kvůli konstruklci řetězu, vnitřní / vnější články mezi nimi čepy a válečky s o-kroužky, tedy dvě mazací místa-osy viz nákres.







Otázka zní: Jak a proč tedy někteří výrobci "udělátek" mají jednostranné a druzí oboustranné kapátka ? Je to dáno tím, že se používá olej a doufají tedy, že se dostane kam má ? Když už investují do vývoje elektronického dávkování a pak to "degradují" špatným principem mazání ??? O tom jestli to prasí nebo neprasí moto, jestli to vyplavuje bordel ven a rozhazuje po okolí , stejně tak hadičky, plíšky, kapačky... to je na jinou diskuzi.

Scottoiler má jednostranné a např. prooiler má oboustranné viz taky článek k logice výše zmíněné.







Jasně, praxe je taková, že jakékoliv mazání je lepší než žádné ale přesto jak to vidíte vy ?

Scott oileři sem

22.4.2016 v 10:44 | Nahoru | #1
Řekl bych, že dost značnou roli tam bude hrát, jak hustý je mazací médium a jakou má vzlínavost...

Naposledy editováno 22.04.2016 10:44:15

Scott oileři sem

22.4.2016 v 11:40 | Nahoru | #2
Kapátko jsem si dělal a mám taky dvě mazací místa, na každou řadu zvlášť. Asi to je lepší, případně možná stačí menší dávka na dostatečné namazání...ale při rychlosti řetězu si myslím, že olej se roznese všude i při jednokapátku.

1 reakcí na tento příspěvek Scott oileři sem

22.4.2016 v 12:51 | Nahoru | #3
I scottoiler dela dve kapatka. Zalezi jaky model si proste koupis.
Se scotoiler jsem najel asi 40tis km. A super vec. A resit jestli ti kapatko kapne uplne presne nekam je nesmysl. V tom fofru, fouka tam vitr, vitr víří jeste kolem retezu, tak budes rad kdyz ti ta kapka nakonec vubec spadne na retez a neulitne nekam do prdele. Mel jsem jednokapatko nastavene doprostred retezu a ono se to proste rozneslo po sirce samo.
Navic jak je retez volny a lita tam, obcas kdyz jsem videl jak jsou ty kapatka rozmrdany na sracku, tak uz vubec chtit kapat nekam milimetrove presne je scifi

Naposledy editováno 22.04.2016 12:53:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Scott oileři sem

22.4.2016 v 12:56 | Nahoru | #4
seikos> Souhlasím. Ale jednoduše dáš kapátko na začátek rozety a pak je jedno jak je řetěz volný a nehrozí poškození kapátka.

(reakce na) Scott oileři sem

22.4.2016 v 13:13 | Nahoru | #5

Tech píše: seikos> Souhlasím. Ale jednoduše dáš kapátko na začátek rozety a pak je jedno jak je řetěz volný a nehrozí poškození kapátka.

to je na empirii. Musis ho dat co nejniz, aby ti vitr tu kapku nerozmaznul a neodlitla na rozetu, namisto aby spadla na retez. Ane ne moc, aby ti ho neznicil retez. Ja to mel nizko a radsi jsem si jedno za rok udelal z fixy nove kapatko

Scott oileři sem

22.4.2016 v 13:39 | Nahoru | #6
Já mám kapátko ze vstřikovací trubky - je i terénu odolné resp. mám dvě, z každé strany rozety jedno, těsně nad řetězem, cca 3 mm . I kdyby kapka spadla na rozetu, nevidím v tom problém, do řetězu se dostane tak jako tak.

Scott oileři sem

22.4.2016 v 16:45 | Nahoru | #7
Je fuk kam kapes, retez je teplej a je tam hodne tekujetj olej, vono se to rozleje.

Scott oileři sem

22.4.2016 v 16:49 | Nahoru | #8
Jak píše Seikos, stačí jedno doprostřed. Mám scottoiler a PD oiler. PD oiler má na stránkách napsáno lepší umístění, tak jsem tam přesměroval i scottoiler. Jinak z těchto dvou systémů se mi zdá lepší PD oiler. Je jich ješte víc druhů,ale ty jsem nezkoušel. Při nastavení na jednu stranu rozety, je druhá strana řetězu suchá a dost se olej odstřeďuje pryč. Na střed je krásně namazaný celý řetěz při menším průtoku oleje

Scott oileři sem

22.4.2016 v 18:37 | Nahoru | #9
Mám stejnou zkušenost. Jedno kapátko a řetěz namazán stejnoměrně. Kapka stejně letí padni kam padni. Dvojité je akorát marketingový tah s kterým přišel jeden výrobce, aby ukázal, že má navrch před ostatními, tak to museli zavést i ti.

Scott oileři sem

22.4.2016 v 20:33 | Nahoru | #10
Mám taky sccot, nastavený na střed řetězu a max spokojenost, si myslím co nejjednoduší věci na posrání se, záleží
čím mažeš, já mám od sccot červený na vyšší teploty a drží a maže supr, používám 7let

Scott oileři sem

22.4.2016 v 21:21 | Nahoru | #11
Mám scott už delší dobu na motorce,používám červenej olej,naprostá spokojenost. Jeden injektor na spodním středu rozety a funguje parádně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vyfuk tiger sport 1050 Triumph Tiger 1050 kw110 8 26.12.2023 v 11:07 past92
Přídavná světla na motorku má někdo... Triumph Tiger 1050 wall0 1 19.11.2023 v 09:11 Destroyer
dotaz Triumph Tiger 1050 wall0 12 6.11.2023 v 16:54 ja1
Mechanicky tempomat Triumph Tiger 1050 codriver 26 19.10.2023 v 09:59 Krautkopf
Ukazatel paliva Triumph Tiger 1050 Absik 4 7.4.2023 v 18:29 Absik


TOPlist