globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zatáčky
 
12.4.2016 v 18:24
Zdravím... lidi, určitě mám v plánu zajít do motoškoly, to jo. Ale zajímalo by mě, když se v zatáčkách nebrzdí a zjistím, že jedu moc rychle, můžu vymáčknout spojku aby to dojelo zatáčku setrvačností ? S tím že předpokládám, že tak taky zpomalím aniž bych hmátla po brzdě. Bohužel jsem začátečník, tak se radši zeptám... :)
Předem děkuji za rady

Naposledy editováno 14.04.2016 16:38:41
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek zatáčky

12.4.2016 v 18:28 | Nahoru | #1
mužeš brzdit jen to chce cit a lepší je zavřít plyn když už než vymyčkávat spojku to je cesta na to si rozbít hubu ..ale většinou pomuže to prostě víc poklopit

zatáčky

12.4.2016 v 18:35 | Nahoru | #2
V zatáčce se brzdí přece kolenem, proto se na kombinézy montují slidery.

(reakce na) zatáčky

12.4.2016 v 18:38 | Nahoru | #3
jetam> no právě proto se ptám, abych se pak nepřizabila :D

zatáčky

12.4.2016 v 18:47 | Nahoru | #4
V zatáčce se brzdí, ale musíš použít jemnější nástup účinku, musí se ponořit vidle. Když to zahamstneš tak to nemusí pneu přenést.

zatáčky

12.4.2016 v 18:48 | Nahoru | #5
do zatáčky dojet se zavřeným plynem a rezervou pro bezpečný projetí, naklonit a velmi opatrně přidávat plyn. brzda a spojka skoro vždy jen když se jede přímo.

zatáčky

12.4.2016 v 18:54 | Nahoru | #6
Tak ještě tu chybí rada že jedině motorem a zadní brzdou a pak seš na tom stejně jako do teď Jinak na spojku bych nechmatal, uprostřed zatáčky ti přestane motor tu motorku "rovnat" a spíš ji složíš než kdybys motorem aspoň brzdila. Někdy plechovkáři vletěj do zatáčky a v ní zadupnou brzdy, to se pak máš co snažit :D Jednou se mi to stalo a řešil sem to narovnáním motorky, zahamstnutím a následným složením do zatáčky v nižší rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek zatáčky

12.4.2016 v 19:05 | Nahoru | #7
V zatáčce hlavně nesmí podjet přední kolo, takže pokud už je nutné jít na brzdy, tak pouze zadní brzda. Brzdění rovná motorku, takže je potřeba brzdit co nejkratší dobu, takže pokud něco, tak jen krátké silné dupnutí na zadní brzdu a hned potom uvolnit.

(reakce na) zatáčky

12.4.2016 v 19:07 | Nahoru | #8
Číkus> kemo, nevím jestli bych tohle řekl někomu kdo nemá šajnu. Já bych krátce silně dupnul a rychle tvrdě lehnul bo ten drift bych nedal

zatáčky

12.4.2016 v 19:29 | Nahoru | #9
Vždyť tenhle Mountfield moc rychle nejede, to bude cajk

zatáčky

12.4.2016 v 19:42 | Nahoru | #10
Myslim žes trefila do černýho, tady to bude na dlouho

zatáčky

12.4.2016 v 19:46 | Nahoru | #11
trenuj,někde na letišti.

1 reakcí na tento příspěvek zatáčky

12.4.2016 v 19:48 | Nahoru | #12
Snažím se držet Sršňovy rady. Do zatáčky pomalu a rychle pryč.

zatáčky

12.4.2016 v 19:48 | Nahoru | #13
Hele doporučuju zkouknout tenhle film, myslím že ti hodně pomůže

zatáčky

12.4.2016 v 19:50 | Nahoru | #14


No, spojku nevymackavat v zatacce nikdy, snad jedine kdyby jsi delala uhybnej manevr. Ale kdyz myslis ze jedes opravdu rychle, tak se da brzdit i v najezdu. Tj.zavřeš plyn začneš brzdit přední i zadní a jak to tam budeš pokládat, tak postupne poustet brzdy. Kdyby jsi tu predni porad drzela tak ti to nepujde polozit, protoze to rovna, zadni naopak pomuze polozit. No a předtím největším náklonem už si pootevřeš plyn (brzdy pryc), aby to nebrzdilo motorem (misto te spojky) a krasne se ti to tam polozi a uz to vytahnes plynem ven.

I přes ten strach to chce položit co to jde a pořád lepší to zkusit a překlopit, než probrzdit rovně ven .

Ale hlavni je do te situace se nedostat a sledovat "tecnu zatacky" . Tj. jak daleko do zatacky vidis treba pres svodidla. Kdyz se to zkracuje, tak musis zpomalovat, i kdyz to jeste vypada OK. A pridavat kdyz se ta vzdalenost prodluzuje.

Naposledy editováno 12.04.2016 19:55:58

1 reakcí na tento příspěvek zatáčky

12.4.2016 v 19:54 | Nahoru | #15
Doporučil bych knížku Dokonalá jízda na motocyklu

(reakce na) zatáčky

12.4.2016 v 19:58 | Nahoru | #16

Capt.Orr píše: Doporučil bych knížku Dokonalá jízda na motocyklu



Vřele doporučuji, i s tím videem to dá první info.

zatáčky

12.4.2016 v 20:11 | Nahoru | #17
No, koukám, že se tu sešla kupa protichůdných názorů, tak ti tu dám další, který posílám já do světa, když někoho na okruhu učím, co dělat v zatáčce.

Pokud jsi v zatáčce a připadá ti, že jí nedáváš, jde to řešit hned několika způsoby.

Ta spojka, kterou jsi už zmiňovala, má smysl ve chvíli, kdy už jsi v plném náklonu, ale do zatáčky máš problém se vejit, motorka je pod tebou neklidná, máš tam třeba zařazený blbý rychlostní stupeň, na silnici je nějaký bordel.
V těchto situacích můžeš vymáčknou spojku, otočit hlavu směrem k výjezdu a dívat se daleko za zatáčku, kde je výjezd a prostě to naklopit tak, jak moc je potřeba pro projetí zatáčky. Nic jiného v tu chvíli neřeš.

V případě, že jsi například špatně odhadnula profil zatáčky a vynáší tě to, ale nejsi ještě v plném náklonu, můžeš plynule zavřít plyn a velmi opatrně dát zadní brzu. To ti pomůže utáhnout zatáčku a vejít se do ní.
Tady se v první části díváš na apex (bod kde nejostřeji zatáčíš) a ve chvíli, kdy už jsi skoro na apexu se začneš dívat zase daleko na výjezd.

A pak poslední případ, kdy se jen příliš rychle blížíš k zatáčce, která z dálky vypadala mnohem mírněji, ale už máš mírný náklon. V tomto případě použij normálně přední brzdu, s tím, že platí pravidlo, že čím větší náklon, tím menší tlak můžeš vyvíjet na brzdovou páčku. Takže dokud jsi téměř rovně, můžeš brzdit přední naplno, a jak se motorka sklápí, postupně tlak na přední brzdu ubíráš. Zase platí, že nejprve se díváš na apex, a když už jsi blízko, tak přejdeš daleko na výjezd ze zatáčky.

Nikdy v žádném případě se nedívej ven ze zatáčky, to si říkáš o to, aby tě motorka vynesla. Také se s tou morkou neper, buď co nejuvolněnější, i když budeš mít možná stažené půlky, je důležité nechat pod sebou motorku pracovat a nebýt křečovitá.

zatáčky

12.4.2016 v 20:53 | Nahoru | #18
hele ja to resim tak ze jemne slapnu zadni brzdu predni nikdy jelikoz ta me rovna

zatáčky

12.4.2016 v 21:30 | Nahoru | #19
hlavně nepanikařit a uvědomit si,že každá zatáčka jde projet rychleji,než si myslíš...hlavní je se z toho neposrat a poslat to tam jako by se nic nedělo...těch případů,kdy to vyloženě člověk přežene,je dost málo..většinou lidi spíš spanikaří,protože se jim zdá,že jedou rychleji než by měli,ale přitom je to furt v pohodě....pak si řekneš,že by to šlo klidně i rychleji Jinak to chce postupně získávat cit na brzdách,ať víš,kolik si můžeš v náklonu dovolit a co dělá s motorkou brzdění v náklonu,jak přední,tak zadní..to chce cvik

zatáčky

12.4.2016 v 21:37 | Nahoru | #20
A KOZY budou

zatáčky

12.4.2016 v 21:55 | Nahoru | #21
Ahoj, určitě bych spojku vynechal. Pokud máš prostor na brzdu před vinglem - uber zavřením plynu, podřaď a citovou brzdu. Musí ti v hlavě blesknout pusť brzdu a čum do výjezdu. Nikam jinam, každý pohled jinam tě tam s jistotou mašina vyveze. Lehký náklon a začít přidávat gas, pneu vydrží správným zakousnutím víc než si myslíš a za chvilku poznáš, že poser nemáš. Pneu neumí najednou zakousnout asfalt pod plynem a opačně ho blokovat brzdou. Jinak dost dobře popsal MR.Dreamer a vše je v hlavě + sledování stopy.

zatáčky

12.4.2016 v 22:18 | Nahoru | #22
Ahoj. Ja to resim ostrym brzdenim jeste pred zatackou, ale na to clovek potrebuje trochu odhad, ale pokud uz jsi v zatacce a myslis ze to nedas tak to proate naklopit vic. asi moc zkusenosti nemas kdyz se ptas na tohle. Zajed nekam na peknej parkac nebo asfaltovej placek a jezdi si do kolecka. Male velke rychle pomale

Ted jsem si precetl prispevky a Mr. dreamer to popisuje paradne.

Naposledy editováno 12.04.2016 22:23:29

zatáčky

12.4.2016 v 22:18 | Nahoru | #23
Moje první jízda na fichtlu nějak kolem 10 let zatáčka brzda a fichtl se odporoučel k zemi

Edit: jinak ještě bych začal asi tím naučit se zatáčet ona je dobrá rada sklop to víc, no ale jak na to víc?...vysvětleno v tej bibli zatáčení

Naposledy editováno 12.04.2016 22:25:39

zatáčky

12.4.2016 v 22:25 | Nahoru | #24
Kdyz uz brzdit v zatacce tak spise zadni, ale hlavne s citem (to plati hlavne pro predni)

zatáčky

12.4.2016 v 22:26 | Nahoru | #25
Průser u začátečníků je ten, že v takové situaci zpanikaří, chytnou se křečovitě řídítek a čumí do pangejtu...
To je právě chyba č.1 a chyba č.2
Ve skutečnosti to je jak píše "Patrik7" dá se to projet daleko rychleji, ale musíš se uvolnit a koukat tam, kam chceš jet, nikdy do příkopu! Pak zjistíš, že se dá ještě i přidat plyn...

1 reakcí na tento příspěvek zatáčky

12.4.2016 v 22:43 | Nahoru | #26
Radit tady začátečnici použít v zatáčce zadní brzdu... jste fakt jelita
Mimochodem Sršeň někde říkal, že se motorka rovná naopak zadní brzdou...tedy zkoušel jsem to, mě se to neděje, ale možná je to podle stroje.
Já po půlročních zkušenostech musím říct, že Sršeň má pravdu v tom, zadní jednoduše nepoužívat.
Jak jsem začal jezdit, tak při snaze o co nejlepší techniku, jsem začal zadní používat, pěkně jsem si hrál s rozložením brzd. účinku atd. Ovšem při jednom krizovém brždění to nadělalo víc škody než užitku. Takže dokud nebudu naprosto nad věcí, tak zadní zatím neřeším.

zatáčky

12.4.2016 v 22:44 | Nahoru | #27
Kua, to je teorií... Budu čučet co dělám v zatáčce já a pak přidám svou teorii Většinou teda odbrzdím před zatáčkou a pak už brzdy nepotřebuji, max plynule uberu plyn, když už odbrzdit nestihnu tak klidně brzdím i do zatáčky, ale fakt citovka, aby to guma přenesla, zadek použiju jen pro stabilizaci motorky před zatáčkou, aby moto přidřepla v tlumičích a pak hned předek a pouštím zadek, moto je pak na brzdách klidnější a vidle se tolik nepotopí....

(reakce na) zatáčky

12.4.2016 v 22:57 | Nahoru | #28

psenap píše: Radit tady začátečnici použít v zatáčce zadní brzdu... jste fakt jelita
Mimochodem Sršeň někde říkal, že se motorka rovná naopak zadní brzdou...tedy zkoušel jsem to, mě se to neděje, ale možná je to podle stroje.
Já po půlročních zkušenostech musím říct, že Sršeň má pravdu v tom, zadní jednoduše nepoužívat.
Jak jsem začal jezdit, tak při snaze o co nejlepší techniku, jsem začal zadní používat, pěkně jsem si hrál s rozložením brzd. účinku atd. Ovšem při jednom krizovém brždění to nadělalo víc škody než užitku. Takže dokud nebudu naprosto nad věcí, tak zadní zatím neřeším.


Sršeň plácá hodně nesmyslů, to je bohužel už ověřený fakt. A zadni se běžně používá, jak zaznelo, poklada motorku do zatacky (vzdy) a posadi ji vice do tlumicu. Teda pokud nepocitam jizdu v kolone, tam tu motorku v male rychlosti stabilizuje.

Obrazek misto spekulací...













Naposledy editováno 12.04.2016 23:07:41

1 reakcí na tento příspěvek zatáčky

12.4.2016 v 23:06 | Nahoru | #29
Já bych jenom podotknul, že všechny ty rady jsou sice pěkný, ale pokud se Niki-Lilith, jakožto začátečnice, dostane vážně do situace, kdy v zatáčce zjistí, že jede moc rychle (aspoň podle jejího pocitu), tak je hodně vysoká pravděpodobnost, že začne prostě nějak brzdit, narovná motorku a projede to rovně, protože na přemýšlení, co je správně, prostě v tu chvíli není čas. Myslím, že takhle to má skoro každej, kdo se seznamuje s motorkou, proto bych já poradil spíš vjíždět, aspoň ze začátku, do zatáček klidně se zbytečnou rezervou, aby k takovým situacím pokud možno vůbec nedocházelo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky

12.4.2016 v 23:12 | Nahoru | #30
nilgiri> No hlavne jeste predtim zacatecnik moc brzo zatoci a pak uz je to skoro rozhodnuty no. To se musi trenovat, nekde na okruhu, nebo volne plose.





Předchozí
1 2 3 4
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist