Díky
co jsem teď tak projížděl (kvůli přídavným světlometům), tak Highway Hawk mi přišlo, že má slušnou nabídku homogovaných světel, která by se mohla designové na VTX hodit. Na yShop mají docela velkou nabídku, na Mall.cz pak jako partnerský shop trochu lepší cenu.
Ale nejspíš najdeš ještě i jiné.
A nejen to i všechny ostatní věci.Jen netuším jak je to z věcma který nemají žádné značení? V mém případě jsou to original skla blinkrů,zadní sklo a osvětlení spz? Ještě origo zrcátka. Dozvím se to ale brzy protože jsem se objednal na Dekru 14.4.
Naposledy editováno 11.04.2016 22:42:05
Díky.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Radimbiker píše: já jsem opatrně vyvrtal přímo do paraboly žárovku, koupil jsem ji v přízemí v "dům motocyklů" v ostravě ... mají tam super silikonovou návlečku na 3W zárovku, nikdo v životě nepozná že je to přidávané, dokonce je v parabole taková ploška k tomu určená.. a nový majitel vtx, prošel s lusknutím prstů
To je jedno z častých řešení.Naprosto běžné a celkem nenásilné.Na STK jsou spokojený a je to za hubičku.
Naposledy editováno 12.04.2016 17:16:17
1 reakcí na tento příspěvek Hlavní světlomet
Oficiálně se to jmenuje "kontrola náhradních dílů vozidla pro jejich zapsání do technického průkazu"
Takže:věci a díly které mají nějaké oficiální značení DOT nebo SAE se za 3900Kč a prohlídce technikem dají zapsat do vyjímek.
Věci které nemají žádné značení se automaticky nepovažují za DOT a z hlediska našich zákonů nevyhovují normám! Tudíž se musejí demontovat a vyměnit za náhradní díly se značením "E".
V mém případě mi bylo uznáno: Přední světlomet značen DOT. Výrobní štítek neobsahuje údaj o vnějším hluku.Zpětná zrcátka značena DOT. Čelní větrný štítek(plégo)značeno DOT. Počítač ujeté vzdalenosti udáván v mílích. Originální výfuková soustava značena DOT.
Co my nebylo uznáno: Originál blinkry bez značení-přesně to zní takto:vozidlo je vybaveno předními a zadními obrysovými světly neschváleného tipu(jsou origo jen nemají "E")
To samé zadní lampa+osvětlení spz!
K problematice podsvícení blinkrů:pokud jsou zapojeny tak že za běžného provozu jsou podsvětleny polovinou intenzity a při změně směru zhasínají až na 0 a rozsvěcují se na 100% tak je to podle předpisu EHK 53 č.l. 6.6.1 přesně takto"Jedna nebo dvě,pokud jsou bílé,nebo dvě(jedna na každé straně)pokud jsou oranžové!
Tot´vše.
Takže mi nezbývá než začít pátrat po sklíčkách blinkrů a zadním skle s označením"E".
osvětlení spz se náhradní sklo asi nevyrábí tak budu doufat že se na tom nebude na stk někdo chtít točit. Partsdepot skla na neevropské modely není schopen sehnat se značením.
Tak kamarádi přeji pevné nervy.
Zdar
Ještě ústní doporučení technika Dekry-vytvořit samostatný vypínač který bez použití klíčku rozsvítí př.blinkry +zadní lampu jako parkovací světla.(parkovačka by měla svítit bez použití klíčku pokud opustíš motorku) Ale tím se nebudu zabývat. pokud ten předpis na stk neznají což je možné tak argumentovat EHK 53 č.l. 6.6.1! Nebo Dekrou.
rymak píše: Tak tady máme výsledky mojí prohlídky na Dekra Praha.
Oficiálně se to jmenuje "kontrola náhradních dílů vozidla pro jejich zapsání do technického průkazu"
Takže:věci a díly které mají nějaké oficiální značení DOT nebo SAE se za 3900Kč a prohlídce technikem dají zapsat do vyjímek.
Věci které nemají žádné značení se automaticky nepovažují za DOT a z hlediska našich zákonů nevyhovují normám! Tudíž se musejí demontovat a vyměnit za náhradní díly se značením "E".
V mém případě mi bylo uznáno: Přední světlomet značen DOT. Výrobní štítek neobsahuje údaj o vnějším hluku.Zpětná zrcátka značena DOT. Čelní větrný štítek(plégo)značeno DOT. Počítač ujeté vzdalenosti udáván v mílích. Originální výfuková soustava značena DOT.
Co my nebylo uznáno: Originál blinkry bez značení-přesně to zní takto:vozidlo je vybaveno předními a zadními obrysovými světly neschváleného tipu(jsou origo jen nemají "E")
To samé zadní lampa+osvětlení spz!
K problematice podsvícení blinkrů:pokud jsou zapojeny tak že za běžného provozu jsou podsvětleny polovinou intenzity a při změně směru zhasínají až na 0 a rozsvěcují se na 100% tak je to podle předpisu EHK 53 č.l. 6.6.1 přesně takto"Jedna nebo dvě,pokud jsou bílé,nebo dvě(jedna na každé straně)pokud jsou oranžové!
Tot´vše.
Takže mi nezbývá než začít pátrat po sklíčkách blinkrů a zadním skle s označením"E".
osvětlení spz se náhradní sklo asi nevyrábí tak budu doufat že se na tom nebude na stk někdo chtít točit. Partsdepot skla na neevropské modely není schopen sehnat se značením.
Tak kamarádi přeji pevné nervy.
Zdar
Ano pokud je zapojeno tak jak je popsáno víše.
Ještě ústní doporučení technika Dekry-vytvořit samostatný vypínač který bez použití klíčku rozsvítí př.blinkry +zadní lampu jako parkovací světla.(parkovačka by měla svítit bez použití klíčku pokud opustíš motorku) Ale tím se nebudu zabývat. pokud ten předpis na stk neznají což je možné tak argumentovat EHK 53 č.l. 6.6.1! Nebo Dekrou.
rymak píše: T
K problematice podsvícení blinkrů:pokud jsou zapojeny tak že za běžného provozu jsou podsvětleny polovinou intenzity a při změně směru zhasínají až na 0 a rozsvěcují se na 100% tak je to podle předpisu EHK 53 č.l. 6.6.1 přesně takto"Jedna nebo dvě,pokud jsou bílé,nebo dvě(jedna na každé straně)pokud jsou oranžové!
Tot´vše.
Zdar
Zdravim, chtel bych se zeptat, je obdobna moznost i na auto ? Nevim v jakem presnem zneni je to v EHK 53 ale kdyz sem prohledaval EHK/OSN 48 pro auta, nic podobnyho se mi najit nepodarilo...
Originalni zapojeni je stejny jen stim rozdilem, ze slabsi (5W vlakno) sviti porad, neprerusovane, bohuzel je to prekopany s navrtanou parabolou... rad bych to vratil do puvodniho, pripadne jen takhle lehce upravenyho stavu aby teda i to 5W vlakno blikalo spolecne s 21W..