globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vhodná volba???
Ahoj, začalo se oteplovat, a v hlavě se mi ozvala touha zase sednout za řídítka. Pět let mi to nebylo dopřáno z rodinných důvodů, ale po tak dlouhé době si nejsem jistý ohledně vhodnosti výběru typu motorek. První moto kterou sem sedlal byla Yamaha FZ6N, najel sem na ní cca 18 tkm za dvě sezóny. Ale nevím a rád bych slyšel vaše názory a zkušenosti ohledně toho jak velký rozdíl celkově by to byl při přesednutí na R1čku (příp. R6ku),r.v. 2009-2011? Dík za každý věcný názor.

Vhodná volba???

29.3.2016 v 19:10 | Nahoru | #1
Tak řekl bych, že rozdíl by byl plus mínus 400ccm.

1 reakcí na tento příspěvek Vhodná volba???

29.3.2016 v 19:19 | Nahoru | #2
Me by zajimalo na zaklade ceho se rozodujes a co od toho vlakna ocekavas

Vhodná volba???

29.3.2016 v 21:43 | Nahoru | #3
Na těch uvedených se asi dost leží, ne?
To bych nechtěl.
Takže čistě věcně...nedoporučuji.

1 reakcí na tento příspěvek Vhodná volba???

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2016 v 21:57 | Nahoru | #4
R1 pojede proti FZ6 brutálně takže bych se kouknul na tu R6 těhle ročníků a budeš koukat jak ty dnešní SS šestky upalujou, když ji poctivě vytočíš, šel bych postupně ta R1, když se splaší tak jede nehorázně a nevím jak moc jsi vyježděnej, ale umí překvapit i zkušenější piloty než jsme my, když zatahaj za heft... Litr neodpouští... Ale kup co chceš, je to jen můj názor, já bych si koupil tu R1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vhodná volba???

29.3.2016 v 22:01 | Nahoru | #5
dewwil> To je vždycky pindů jak je motorka xyz děsnej zabiják... Já si ji pak kvůli tomu koupim a vono hovno slavnej soude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vhodná volba???

29.3.2016 v 22:16 | Nahoru | #6
FiZzeR> musíš ji poctivě každej kvalt vytočit do červenýho, schválně jestli pak na okresce dáš za čtyři Já jel na Bubrákovo ZX10R a na okresce jsem si vystačil s prvním třema kvaltama Jo pak na D5 jsem vytočil i 5tku do rudýho, dal za šest a už jsem brzdil a sjel radši pryč zpátky na okresku. Já 4V mít nemůžu, bych do týdne prděl do hlíny, proto šla i K4 z garáže, já za ty 4válce rvu jak idiot, abych cejtil, že to není zdechlina a ono to pak letí zas hned 200km/h+ a to je na okresce na mě moc...

(reakce na) Vhodná volba???

29.3.2016 v 22:23 | Nahoru | #7

gugo píše: Me by zajimalo na zaklade ceho se rozodujes a co od toho vlakna ocekavas


Rozhoduju se na základě toho že určité zkušenosti a návyky mám,ale dlouho sem na motorce neseděl,tak jestli není lepší jít tak na rok do té R6ky, a pak případně přejít výš, ptž R1ka je můj velkej sen, ale rozhodně bych ji nechtěl hned v první zatáčce zahodit. a od vlákna očekávám že mi někdo řekne jakej je třeba rozdíl v náporu na tělo, vzhledem k tomu že na SS je trošku jiná jízdní pozice než na naháči.

(reakce na) Vhodná volba???

29.3.2016 v 22:55 | Nahoru | #8
dewwil> No, právě že nemusim, a vo tom to je Krev jsem ždímal z dvouválu, todle jede tak nějak furt, navrchu, fprostředku... dole né tak moc, ale to dvouvál taky zrovna happy neni. Jo, je to nuda, ale na to se neptal

Osobně bych už ale šel cestou nižší váhy než vyššího výkonu. U šestky je navíc plus točivější motor, člověk si užije (minimálně pocitově) kudlu už v nižších rychlostech

Vhodná volba???

Skvělá odpověď, děkuji! 29.3.2016 v 22:59 | Nahoru | #9
Jezdit se dá na všem a lidé často volí kombinace, které naprosto nechápu, a pravda je, že pokud jsi na motorku natěšený, nadchne tě každá. Sporty mají ale hodně rozdílné vlohy oproti naháči typu FZ6 a R6 je v mnoha ohledech krok zpět.
Je to motorka, která umí jet hrozně rychle, když jí držíš pod krkem, ale je to také stroj, který je hodně tvrdý a na běžných silnicích, extra poslední dobou, je to s ní spíše utrpení. Všechno co FZ6 žehlila, budeš na R6 cítit hodně na zadku i v rukách, na kterých bude navíc mnohem větší váha.
Co je ale horší, R6 táhne až ve vysokých otáčkách, tam, kde FZ6 v pohodě zrychlovala, nebude R6 vůbec táhnout. Jasně, pokud budeš hodně řadit, poletí jak raketa, ale je otázka, jestli to je to, co chceš.
R1 zase není nezvladatelné peklo, výhoda je, že táhne hodně a všude, s tím, že když jí vytočíš, tak začne řádit a pokud se nehlídáš, tak tě bolestivě vytrestá, navíc je to skvělý zdroj zlozvyků, protože člověk, který ji nemá v ruce je pak křečovitý a celkově jezdí špatně.
Jako logický krok nahoru se nabízí FZ8 případně silnější FZ1, nebo podobné modely konkurence (Z 1000, honda CB1000R), ty jedou hodně, ale jsou mnohem měkčí, lépe žehlí a celkově na nich je člověk uvolněnější.
Pokud zase chceš jezdit trochu dál a chceš lepší ochranu před větrem (i lepší než sporty) pak máš třeba Z 1000 SX, moc šikovná motorka, stejně tak Yamaha dělá kapotované verze FZ8 a FZ1.
e: Přehlédl jsem tvůj druhý příspěvek. Pokud vynechám motor, tak je R6 i tvrdší, je hodně malá, jsi hodně položený. Jako mezikrok mezi FZ6 a R1, když už by tam nějaký měl být, bych fakt spíše volil toho litrového naháče, popřípadě jeho kapotovanou variantu.

Naposledy editováno 29.03.2016 23:04:42

Vhodná volba???

30.3.2016 v 09:19 | Nahoru | #10
Ja kdybych se na to poskladal, tak bych sel do r6, bude s tim vetsi sranda. Ale jestli je tvuj sen R1, tak si kup R1. Najeto neco mas, vymastanej snad nejses, aby si nevedel, kdy muzes zatahnout a kdy je lepsi se na to vysrat. 18tis. km neni tak malo, aby si uz netusil, jak ti to dokaze nakopat prdel :)

Vhodná volba???

30.3.2016 v 10:38 | Nahoru | #11
Ahoj, za mě R1. Vlastnil jsem v tomto pořadí R1, R6R a nakonec to vyhrálo supermoto . R6R je super, ale do 10 to nejede a pak to zas letí a už musíš vědět co s tím. Litr ma i trošku spodek a ve vrchu jak bylo zminěno to jede jak utržený, i kdyxž tam je přes 200 km/h. Pokud to máš jen do provozu tak ber R1, pokud budeš jezdit i okruhy tak R6R a budeš nadšenej.

Vhodná volba???

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2016 v 13:37 | Nahoru | #12
Záleží na tom, co od toho chceš. Stejně se budeš učit jezdit znova, ať už na R6 nebo R1. A ohledně náporu na tělo, na R6 po 20 minutách v normálním provozu cejtíš, že kolena kyčle a ruce to nemilujou - ale když letíš, je to v pohodě, protože jednak nemáš čas na to myslet, a taky jsi v poloze, pro kterou je ta motorka postavená. Při jízdě v podstatě furt stojíš ve stupnách a přenášíš váhu, kolenama svíráš nádrž, na rukách už nejsi, těma jen koriguješ směr, na rovinkách lehneš... Makačka. Pro člověka, kterej nemá aspoň trochu fyzičku je to nesmysl. Po hodině máš problém slézt a jít na kafe. R6 nezná kompromis, žádná kochačka neexistuje, to je utrpení, motka jen čeká, kdy to bude moct rozbalit... Začíná dobře fungovat při rychlostech 100+ Pak se dobře brzdí do zatáčky, pěkně se trefí stopa, držíš správný otáčky atd.
R1 nevím, zeptej se Kamila Holána, ten začínal rovnou na R1
Určitě si ale na obě sedni a projeď před tím, než se rozhodneš.

Vhodná volba???

15.4.2016 v 21:07 | Nahoru | #13
Určitě R1, na šestce už máš něco najeto a ta R6 tě překvapí max. nepohodlným posezem. Já měl šestku naháče, litra sport, litra naháče a zase jsem se vrátil k litru sport, konkrétně právě k R1, ta jízda na sportech má pro mě prostě něco do sebe Pořád je to 4V a tam se ten výkon dobře dávkuje, nemusíš se bát.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1178, 1179] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35360 Dnes v 10:39 Jindřej
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 30.4.2024 v 06:46 Gahan37
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete


TOPlist