V prvním případě bych chtěl rád vědět, jestli se to vůbec vyplatí, aby nebyly velký ztráty při dobíjení a nekazil tím baterku, která by pak zvládla pouze základní funkce jako jsou blinkry a klakson, ale abych nepřišel o dostatečný proud pro roztočení startéru.
Je to Yuki CSR 125 s týden novou baterií 12V a místo 6Ah jsem koupil 9Ah. Kdybych tím nabíjel např. telefon nebo již zmíněnou navigaci, tak bych potřeboval výstup 5-6V a Něco kolem 1A.
Nejlepší řešení by asi bylo použít a nějakým způsobem uchytit adaptér do auta, který z 12V přes odpor a měnič udělá těch 5V. Je nějaká finančně výhodná a na motorku doporučená nabíječka, kterou bych mohl rovnou připevnit třeba na řidítka a ten měnič by měla už v sobě ? Jako vím, viděl jsem plno nabíječek s možností úchytu na řidítka, ale nějak jsem si nevšiml co je k tomu ještě další potřeba.Nejlepší by bylo natáhnout něco přes výstup na USB, kde bych si mohl kabelem připojit vybranou koncovku podle toho, co bych potřeboval.
Kdyby měl někdo nějaký osvědčený tip, radu nebo popis zapojení, byl bych rád, ale nejdřív kdyžtak napište, jestli by to vůbec alternátor stihl dobíjet.
Když jsem si podobným způsobem dělal nabíječku na Simsonu kvůli ledkovému napájení a podsvícení otáčkoměru, použil jsem adaptér z auta, napojil ho přes měnič 6V-12V a vše šlo z baterie 12Ah. Během 30-ti minut používání se mi zcela vybila baterka a mohl jsem ji vytahovat. Měl jsem ale taky špatnou dobíjecí cívku, tu jsem vyměnil ale přes zimu jsem zatím žádný test nedělal.
Předem díky za každou odpověď. Rád bych chtěl tuto záležitost vyřešit, jelikož používám na cesty kameru a bez nabití mi nevydrží déle jak hodinu. A pak taky pro navigaci, jsem trochu cestovatelský typ.
3 reakcí na tento příspěvek Zásuvka pro nabíječku navigace a telefonu
A není lepší to zapojit někam, kde vede drát přes spínačku, že to nabíjí až po otočení klíčku? Vím že je to celkem jedno.. A jak to máš teda udělaný ? Jako jaký zásuvky to jsou, jestli třeba ty z auta. A na řidítkách to máš upevněný jak ?
Naposledy editováno 22.03.2016 20:07:30
1 reakcí na tento příspěvek Zásuvka pro nabíječku navigace a telefonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásuvka pro nabíječku navigace a telefonu
Dalers píše: Ono záleží dost jaká je to motorka, jak silná baterka a alternátor
A není lepší to zapojit někam, kde vede drát přes spínačku, že to nabíjí až po otočení klíčku? Vím že je to celkem jedno.. A jak to máš teda udělaný ? Jako jaký zásuvky to jsou, jestli třeba ty z auta. A na řidítkách to máš upevněný jak ?
A když víme Volty a Ampéry, zapojíme mozek, vzpomeneme si na fyziku v sedmé třídě a spočítáme si maximální watty, že A kolik ti vyšlo?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásuvka pro nabíječku navigace a telefonu
Dalers píše: Ono záleží dost jaká je to motorka, jak silná baterka a alternátor
A není lepší to zapojit někam, kde vede drát přes spínačku, že to nabíjí až po otočení klíčku? Vím že je to celkem jedno.. A jak to máš teda udělaný ? Jako jaký zásuvky to jsou, jestli třeba ty z auta. A na řidítkách to máš upevněný jak ?
A pokud přes klíček, tak doporučuju vytáhnout 12V někde, kde to je dimenzované na to, že tam poteče 1 - 2 A navíc. Ideálně klíčkem spínat relé a tahat to přímo z baterky.
A samozřejmě vždy přes pojistku.
Já jsem si udělal pod sedlem zásuvku 12V přímo z baterky a potom na řidítkách zásuvku (dvojitou - 12V, 5V) přes relé spínané klíčkem.
2 reakcí na tento příspěvek Zásuvka pro nabíječku navigace a telefonu
Naposledy editováno 23.03.2016 10:30:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásuvka pro nabíječku navigace a telefonu
Ale já jsem přidal ještě to relé (místo vypínače), přes které spínám vyhřívané hefty.
Naposledy editováno 23.03.2016 11:04:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásuvka pro nabíječku navigace a telefonu
Stav, kdy mam zásuvku, do ní píchnutou nabíječku a z ní kabel do telefonu se mi moc nepozdává, protože do zásuvky prší a vypínač řeším povytažením nabíječky.
//kdo se ptá, moc se dozví, ale hovno najde
http://onyabike.use....32d69d5765743d8b77db
Naposledy editováno 23.03.2016 11:09:32
seikos píše: podívej se na svoji nabíječku na mobil do zásuvky, jaký má výstupní proud na 5V napětí. Bude mít tak maximálně 2A. Podobné maximum si vezme telefon nebo navigace. Ale většinou tak polovinu.
A když víme Volty a Ampéry, zapojíme mozek, vzpomeneme si na fyziku v sedmé třídě a spočítáme si maximální watty, že A kolik ti vyšlo?
Volty, Ampéry, fyzika... Co je to za sprostý slova??
Nejlepší asi budu, když si projdu na motorce všechny možný místa, kam by kvůli délce drátů a dostupnosti místa dala připevnit zásuvka a pak můžu řešit, jakou koupit.
Naposledy editováno 23.03.2016 13:38:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký a kolik dolít oleje do předníc... Yuki CSR 125 | sst_moto | 2 | 10.3.2023 v 17:19 Rexiik |
Jak sundat rotor magneta na yuki csr Yuki CSR 125 | Seymo | 9 | 8.6.2022 v 22:18 Hayakuk |
Yuki CSR 125 nastavení plováků karb... Yuki CSR 125 | sst_moto | 0 | 23.4.2021 v 18:12 sst_moto |
Problém se spojkou Yuki CSR 125 | Standaa365 | 2 | 13.3.2020 v 20:07 Standaa365 |
Yuki csr nejde nastartovat Yuki CSR 125 | tonda2134 | 7 | 21.1.2020 v 18:37 tonda2134 |